Új hozzászólás Aktív témák
-
Polllen
nagyúr
válasz lajthabalazs #12 üzenetére
Ha nálunk lett volna ilyen általános iskolában, most tuti nem logisztikával foglalkoznék.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
mrhitoshi
veterán
-
azbest
félisten
válasz lajthabalazs #23 üzenetére
-
mrhitoshi
veterán
válasz lajthabalazs #31 üzenetére
Talán azért untatják fényképretusálással, mert 9.-ben nincs elengedő matematikai tudása ez embernek. 9.-ben nem tanul senki analízist. Ezek mellett meg szinte ma már csoda, hogy ha a diákok meg tudnak oldani egy másodfokú egyenletet. Szóval alapvetően nem a tananyaggal van gond, hanem a magyar iskolarendszerrel. Felesleges ennyi gimnázium, és több pénzt kellene fektetni a szakközepekbe, mint ahogy kint teszik. És kicsit átalakítani a technikum-egyetemi rendszert, mert az is hajmeresztő. (Ausztriában például a technikumon oktatnak matekot is) Ha ez meg van, akkor jöhet a tananyag a különböző iskola típusoknak megfelelően. Egy gimnáziumba például felesleges oktatni programozást, mert ez már nagyon szakirány. Maradjanak csak az irodai programoknál, a szakközepekbe pedig tegyenek több pénzt, hogy jusson pénz mindenre. Eszközök, idő, stb.. Aztán majd a gyerek eldönti, hogy mivel akar foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
PS4
-
Nekomajin
aktív tag
válasz lajthabalazs #31 üzenetére
Szerinted reális, hogy egy alsós diák táblázat- és adatbázis-kezelést tanul, és meg is érti? Hallottad már azt a kifejezést, hogy életkori sajátosságok? Ráadásul a legújabb kerettanterv alapján alsó tagozatban heti fél vagy egy informatika óra van. Komolyan gondoltad, hogy ennyi idő alatt, ilyen korú gyerekek készség szintjén megtanulják használni az irodai alkalmazásokat?
Egyébként pont alsóban van algoritmizálás, valamilyen vizuális eszköz (többnyire Logo) használatával.Azt kéne elfogadni, hogy a világ nem csak informatikusokból áll. A programozás messze nem alapkésség. (Az algoritmizálás igen, de azt tanulják informatikából, matematikából és természettudományokból is.) Ellentétben az irodai alkalmazások használatával, ami manapság alapvető elvárás a munka világában. Már a kétkezi munkásoknál is egyre inkább.
-
Nekomajin
aktív tag
válasz lajthabalazs #35 üzenetére
Te komolyan gondolod, amit leírsz, vagy csak trollkodsz?
Egy tantárgyi versenyen a diákoknak jó, ha az 1%-a vesz részt. A diákok többsége hozzá sem tud szagolni egy verseny feladatsorhoz.
Az Office csomag nincs túlmisztifikálva. Egy 6-8 éves gyereknek nincs annyi matematikai ismerete, hogy kezelni tudjon egy táblázatkezelőt. Nem azért, mert hülye, hanem azért, mert még nem tart ott a fejlődésben.
A legtöbb munkakörben profitálna a munkavállaló az általad leírtakból. mint ahogyan a 4-5 idegen nyelven való folyékony írás és beszédből, a mérnöki, a mezőgazdasági, a közgazdasági, a jogi, az orvosi vagy éppen az oktatási ismeretekből is. A világot mégsem a polihisztorok özönlik el. Vajon mi lehet ennek az oka? (Netán úgy gondolod, hogy a sebészetet meg a magfizikát is általánosban kéne tanítani?)
Alsóban pedig lehet informatika óra a szabadon tervezhető órakeret terhére. Erről az iskolák saját maguk döntenek. Kerettanterv is készült hozzá, és bizony tartalmazza az algoritmizálást és a teknőcgrafikát.
-
Polllen
nagyúr
válasz lajthabalazs #35 üzenetére
Amiket felsoroltál, az szerintem speciális szaktudás. Erre semmi szükség az általános iskolában.
Ez a program az angoloknál is nem más, mint tehetségkutatás. Nagyon kis százaléka fog a 11-12 éveseknek foglalkozni ezzel, nekik viszont nagyon jó ugródeszka lehet.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Nekomajin
aktív tag
válasz lajthabalazs #39 üzenetére
A probléma az, hogy a te mintád nem reprezentatív. Az, hogy egy osztályból ennyien indulnak matematika versenyen, már önmagában kiemelkedő eredmény. De még így is ott van a másik 3/4-ede, akik meg nincsenek ilyen szinten. Azért mert a környezetedben viszonylag sok okos gyerek van, még nem jelenti azt, hogy országos szinten is ez a helyzet. Elég csak megnézni a különböző kompetencia felméréseket, vagy a felvételi eredményeket.
Nagyon nagy probléma az a folyamat, ami évek óta tart a magyar oktatásban, és ennek az egyik oka pont az, hogy egyre korábban, egyre gyorsabban, egyre többet vár el a gyerekektől a rendszer. És erre rájátszanak azok a szülők, akik olyan szerencsés helyzetben vannak, hogy minden környezeti tényező megvan a gyerekük optimális, vagy annál gyorsabb fejlődéséhez. És nem csak arról van szó, hogy jó-e a tanár, vagy van-e spéci matekos szoftver az iskolában, hanem arról is, hogy a gyerek kap-e otthon enni, vagy egész nap az köti le a figyelmét, hogy a menzán végre jól lakhat. Ki tudja-e magát pihenni, vagy hajnalban kell neki kelni a buszhoz/vonathoz. Tud-e otthon gyakorolni? Van-e kivel és mivel gyakorolni? Ösztönzik-e egyáltalán a szülei és a környezete a tanulásra? Van-e sikerélménye? Rengeteg tényező együttes meglétének kell ahhoz teljesülni, hogy egy osztály negyede jó eredményt érjen el egy matek versenyen.
Remélem, nem érted félre, mert a sok okoskodóval ellentétben te valódi érveket hoztál, de szerintem nem látod valósan a helyzetet, mert a környezetedben lévő minta felül reprezentált. Amit te alapvető elvárásnak tartasz, az nem egyezik meg a korosztály átlagos fejlettségi szintjével. Az alsós gyerekek még nem tudnak absztrakt módon gondolkozni. Érzékszervi ingerekre van szükségük. A táblázatkezelő program közelebb áll egy konzolos C kódhoz, mint a diákok igényeihez. (Nem is értem, hogy az alapvető szövegszerkesztést meg prezentáció készítést miért hoztad példának. Én úgy gondoltam, hogy abban nincsen vita köztünk.) Az, hogy a gyerek készség szinten megtanulja használni a perifériákat és a felhasználói felületet, nem jelenti azt, hogy matematikai és logikai műveleteket is ugyanolyan szinten tud végezni.
-
Degeczi
nagyúr
válasz lajthabalazs #41 üzenetére
Tök jó ez a Blocky games, köszi, és választható benne magyar nyelv is!
-
bkercso
nagyúr
válasz lajthabalazs #48 üzenetére
És mi lesz azzal a 9-el? Ez a gond a költségcsökkentő innovációval, hogy leragadtak sokan ennél a gondolkodásnál, viszont ez nem teremt munkahelyeket, helyette válságokat termel ki magából... Amit a kínaiak csinálnak, hogy olcsón elérhetővé tesznek széles rétegek számára minden félét, életképesebbnek tűnik ma.
Oh yeah!
-
Polllen
nagyúr
válasz lajthabalazs #48 üzenetére
"A folyamatnak van egy másik oldala is: a 10 emberből az az egy, akit magasabb béren megtartottak lesz az a fogyasztó, akire a termékeket, a marketing és értékesítési láncot szabják."
Ez így nem igaz. A maradék 9-re is lesz szabva egy lánc, a maradék egy meg kaphat "prémium" szolgáltatást. És a 10% jelentős része is inkább fizet felárat, hogy ne kelljen foglalkoznia vele, minthogy maga csináljon mindent, mert az emberek kényelmesek és telik rá. És mindenkinél van olyan terület, amit meg tudna tanulni, de nem akar, mert nem érdekli.
Egyébként az autószerelős példa azért jó, mert ott egy nagyon drága technikáról van szó, amihez megfelelő tudás nélkül nem fognak engedni senkit, hiába tud programozni valamit. Speciális tudás, amit el kell sajátítani.
Amúgy alapvetően azzal egyetértek, hogy az embereket gondolkodni kell megtanítani, nem a lexikális tudás a minden.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
lajthabalazs
senior tag
válasz lajthabalazs #55 üzenetére
Valaki léci nézze át a fordításokat, mert hiába fordítottam, nem jelennek meg - gondolom review hiányában, pedig megigértem a lányomnak, hogy este már magyarul játszhat.
-
Polllen
nagyúr
válasz lajthabalazs #57 üzenetére
Válasszuk szét akkor, hogy miről van szó. Eddig arról beszéltél, hogy a programozás fontos ismeret és hogy elengedhetetlen, meg hogy a körülöttünk lévő világ mindig magasabbra teszi a lécet és hogy az informatika megkerülhetetlen.
A mostani példák viszont vagy nem kapcsolódnak ehhez vagy ennek ellentmondanak, hiszen a legtöbb a gyártó által "hülyebiztosra" felkészített, leegyszerűsített megoldás, ami nem igényel komolyabb speciális ismeretet. (Láttál már upc szereld magad csomagot? A végfelhasználó az élet legtöbb területén az egyszerű dolgokat preferálja, ez alól kb. csak a hobbija a kivétel. Ezért van mindenhol varázsló. A router beállításánál, a windows telepítésénél, a backup készítésénél, stb-stb. És amikor valami elcsesződik és nincs reset gomb, kérik a speciális segítséget. És nyilván amíg kap ingyen segítséget, nem fog érte fizetni.
A szobafestés a legösszetettebb folyamat ezekből amúgy, de ebben semmit sem segít a programozás és 2-3 óra alatt tanulható az alap. És egyébként azért, mert előrekevert festékek vannak kis millió színben (vagy kikeverik neked a festékboltban) és hiper-szuper "ecsetek", amivel nem csíkozol és nem folyatod szét. ~hülyebiztos megoldás.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Degeczi
nagyúr
válasz lajthabalazs #58 üzenetére
Dehát már tegnap is volt magyarul, vagy nem teljesen? (csak az első párat néztük meg, azok jók voltak, magyar parancsokkal/segítséggel, csak a összefoglaló nem volt lefordítva, h hány JS sor lett belőle)
-
mepet
addikt
válasz lajthabalazs #62 üzenetére
Informatikusokból sokkal többet képeznek. Csak nem kishazánkban...
-
MODERÁTOR
válasz lajthabalazs #62 üzenetére
A minőségbiztosítás alapvetően pénzkérdés. Ha elég pénzt fordítanak egy fejlesztésre, akkor kevesebb lesz a hiba benne.
Soha nem arról van szó, hogy nincs elég ember, mert mindig lehet alkalmazni többet.
***
-
Polllen
nagyúr
válasz lajthabalazs #62 üzenetére
Ez a kép jól összefoglalja, hogy sztem miért nem lenne jó, ha mindenki programozó lenne (nem komolyan venni )
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"