- Gmail
- Hálózati / IP kamera
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Windows 10
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Windows 11
- Facebook és Messenger
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
Új hozzászólás Aktív témák
-
dajkopali
addikt
annyiban igazad van, hogy a Forbes vagy a Bloomberg a hivatalos, hozzáférhető adatok alapján dolgozik, a legális pénzt mérik - hogy az illegális fegyverkereskedők vagy drogbárók stb. mekkora vagyont halmoznak fel, arról nyilván halvány fogalmunk sem lehet
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Szerintem az hibádzik, hogy mostanában valami erősen torz kapitalizmus van. Verseny már nem sok iparágban létezik, szinte mindegyikben van egy-két nagyobb cég, amik leuralnak mindent, felvásárolják az új szereplőket, és egymáshoz igazodnak. És több cég van, akik több iparágban nyomják ezt. A kapitalizmus jellemzője meg ugye a verseny, nem a hallgatólagos kartellezés.
Mutogatni való hater díszpinty
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
Pontosan ezért mondom, hogy ha tényleg akarna mondjuk az ENSZ tenni valamit a egyenlőtlenség folyamatosan növekedése ellen, akkor bevezetnék a személyi vagyonlimitet.
Bocs, de egyre hajmeresztőbb dolgokat írsz, egyre magabiztosabban, úgy, hogy közben saját magad is bevallod, hogy fogalmad sincs az egészről. Most képzeld el, ha valaki neked magyarázna arról, hogy
ad 1: az égő olaj eloltásának a legbiztosabb módja, hogy vízzel lelocsoljuk
ad 2: nem, nem hajlandó utánanézni a témának, nem is érdekli, de igaza vanDRM is theft
-
#75376384
törölt tag
szerintem azzal, hogy ilyen modon sarcolnak meg a huuu de gazdagokat nem sokra mennenek. raadasul a verjobbosok egybol kommunistaznanak, anelkul, hogy egy picit is elgondolkodnanak a helyzet sulyossagan.
ugy gondolom, hogy a megoldas az egyszeri ember kezeben van es nem is bonyolult. szimplan nem kell annyit fogyasztani. es itt most kb mindenre gondolok. Bezo gyerek se azert lett ilyen kurva gazdag, mert egy lopott, csalt, hanem mert a szimpla embernek meg bezarva is kellett egy uj ruha vagy cipo.
persze ide lehet keverni az afrikai ehezest, meg a bolygo tobbi problemajat is, hogy eltereljuk a figyelmet a tulfogyasztasrol, de attol meg a problema fenn fog allni. es nem az ehezo afrikai varos, amit a nyugat szemettelepnek hasznal az, ami igenyeivel kizsigereli a bolygot.
bar egyszerubb azzal jonni, hogy sok a n... ott afrikaban, meg azt mondani, hogy "en egyedul mit tehetnek a problemaert? egy repules ket havonta belefer, hisz kellenek az elmenyek, meg nehany fast fashion ruha etcetc". es persze mondja ezt tobb milliard ember egyszerre.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Én hasonlóan gondolkodok mint te de vannak finomabb és hatékonyabb módszerek is a tőke korlátozására mint ha mutyizik karlevágás mert az magához a rendszer alapjaihoz nem nyúl.Attól még az út ameddig eléri az 50M usd-t semmit sem változik.Ugyan úgy környezetromboló,kizsákmányoláson alapszik(mondjuk a harmadik vilagban napi 2 dollárért dolgoztatnak gyerekmunkasokat és hasonlók),stb.A rendszer struktúralis alapjaihoz kéne nyúlni kemény törvényekkel.
-
bambano
titán
az igazi kérdés, amit nulladikként meg kell válaszolni az az, hogy van-e reális indok a tőke korlátozására.
tehát először el kell dönteni, hogy hiba-e, hogy valakinek ennyi pénze van és az mit okoz. mert a végén még véletlenül kiderülhetne, hogy minél jobban korlátozod a gazdagokat, annál rosszabb helyzetbe kerülnek a szegények.itt van például Musk. elég nagy halom zsetont facsart ki, mikor eladta a paypalt. abból a pénzből (meg sok másik, hasonlóan gazdag pénzéből, lásd: befektetők) lett a tesla, amitől sokan azt remélik, hogy megmenti a bolygót a közlekedés terén. meg lesz sok helyen internet.
de vehetjük bezost is. bezos attól lett mocskos gazdag, hogy a végletekig optimalizálta a kiskereskedelmet, az ő boltja a leghatékonyabb. ha mesterségesen lerontod az anyagi helyzetét, akkor az ő boltja is rosszabb hatékonysággal fog működni, minden más bolt meg marad a jelenlegi ócskább szintjén. ennek a költségét pedig az egyszeri vásárló fizeti meg, aki napi beszerzési cikkeket vásárol náluk.
magyarul ha lerombolod a természetes monopóliumot, akár nőhetnek is az egyszeri emberek kiadásai, amitől az ő vagyoni helyzetük tovább fog romlani. ezt akarod?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
NomadND1
senior tag
Alapvetően igazad van, de erre annyira kevés esély van, hogy még számitási hibának is kevés. Egy ilyen mértékű szemléletvátáshoz vagy egy aszteroida becsapódás, vagy ET-nek ke kéne leszállnia minden nagyvárosba.
Addig marad az, hogy mindenki ragaszkodik ahhoz amije van. Lehet egyszer -talán- lesz egy olyan világ, ahol nem a pénz (illetve a felette uralkodók) fog dominálni.
A Covid jól rámutatott, hogy mekkora (túl/alúl)termelési káosz van, illetve ezt mennyire kihasználja a gazdaság (ld. maszk és webcam árak, hogy csak két példát emlitsek).Majd ha elkezdünk végre globálisan (mint egy bolygó élőlényei és nem országok/kontinensek/régiók) gondolkodni (globális gazadság, törvények, rendfenntartó szervek...stb) akkor talán túl is éljük a következő 500 évet.Ha nem, akkor nem biztos. Minimális esély, mert ha már odáig jutunk, hogy két korty vizért megölik a másikat, addigra már nem lesz olyan, aki élne és tudná, hogyan kell tiszta vizet csinálni. De nagyon szeretnék tévedni.
A jelenlegi gazdaság már egy ideje megbukott csak életben tartáják, mert "nincs jobb". Ha egyszer valaki kihúzza a dugót cudar világ lesz. Mindenki tartozik mindenkinek ( [link] ), de vajon tudják még, hogy ki - kinek tartozik?
-
makkmarce
őstag
túl sokat vársz a solidstate akksitól olvass utána kicsit, nem olyan jó az, mint amilyennek látszik. Millió irányba mehet még az akku technológia, a solid state ugyan csökkentené főleg a méretet, de sokkal tűzveszélyesebb, mint a jelenlegi li-ion(ezért nincs gyártásban, nem véletlen jelölte be a toyota is 2025-öt a messzeségben). 1-2 éven belül kiderűl, hogy a toyota nyert vagy musk, meg úgy is jön szeptemberben a battery day, ha el nem halasztják. Csak akkor dobhatod ki a régi li-ion gyárakat, ha a solidstate-et ugyanarra a kwh-ra olcsóbb gyártani, ezt meg megint nem tudjuk.
okoskodom, tehát vagyok
-
"gy P100-as tesla évi 10-12.000es futásteljesítménnyel kb 8-9 év alatt ér el odáig,"
Egy belsőégésű meg még később, mivel az olajnak is ott a CO2 puttonya, folyamatosan, amíg benya lesz belőle
Amúgy sem várta senki, hogy a villany megment bármit, csak hogy valamivel jobb lesz helyi szinten (meg kevesebb olajat kell kitermelni, így kicsit máshol is).A Toyota meg tolja a hibridet, mert náluk az a selling point, jóhogy azt tolják, ami a brandhez kötődő innováció. És legalább tényleg jók is benne.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Normális belsőégésű 1200 kiló? Középkategóriás német autók 1500 alatt nicsnenek, a SUV meg divat...
"Az elektromosnál meg szeretitek elfelejteni a transzformálásokkor fellépő kb 30%ot..."
Tanulmánya válogatja. Amúgy elég szar trafó az, aminek 70% a hatásfoka" És Balaton-felvidéki gyerekként elég szar átélni, ahogy a bakonyi erdők szépen lassan belefolynak az akksikba (lásd ajkai erőmű)"
Ez azonban nem az elektromos autó hibája, hanem az idióta döntéshozatalé." Meg az elektromos hálózatot is karban kell tartani, "
Eddig is kellett. Sőt, a benzinkúthálózatot is, ami amúgy ugyanúgy nem magától lett, mint az elektromos, és az elektromos bővítése sem magától lesz.Mutogatni való hater díszpinty
-
Tigerclaw
nagyúr
Nagy baj lenne ha 30% lenne a transzformatorok vesztesege. Inkabb csak 2-3%. Persze az auto toltesenel az egyeniranyitas erre joval tobbet radobhat.
Abban igazad van, hogy se a halozat, se az eromuvi kapacitas nincs es nem is lesz felkeszitve arra, hogy tomegesen atalljanak az emberek e-autora. A plug-in hibridek toltese talan megoldhato, de ahhoz is komolya fejlesztes kell. Megoldas lehet sajat akkuteleppel rendelkezo napelem"farm", vagyis a teton levo napelem nem a halozatba teszi be az energiat, hanem a hazban tarolja. Ekkor szinte passzivan is megoldhato lehet az auto toltese. (ami persze minden csak nem olcso, es meg tobb akkut igenyel)
A normalis szemelyauto szerintem kb 1000kg, sot modernebb anyaghasznalattal, kasztnival ha nem kell az otcsillagos toresteszt 8-900kg is eleg egy 5 szemelyes also-kozepkategorias autohoz. A ma divatos lightos SUV-ok nehezebbek 1-200kg-al. Persze olvasva mas velemenyet, relativ hogy mit tekintunk "normalisnak" illetve melyik meretkategoria a normalis, az up, a polo, a golf, vagy a passat. Az atlagember, a tomeg a polo es golf merete kozot valaszt, bar a SUV mania inkabb a golf fele tolja a dolgot. Viszont a SUV mint e-auto kb. oximoron, meg hibridben is. Amit nyernek, az el is veszlik.
A 20-30 even belul a jovot en is plug-in hibrid autokkal tudom elkepzelni, amik 50-80km-ert tudnak megtenni tisztan elektromosan. Ez a nagy tobbsegnek eleg arra hogy 80-90%-ban csak elektromos modban autozik. A tolteshez szigetuzemu sajat napelem lenne az idealis, es ha technikailag megoldhato, olyan toltesi rendszerrel, hogy ne kelljen feleslegesen atalakitani valto aramma, majd vissza.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Aham... Ehhez képest elég sok új autó tesztjében olvasom, hogy másfél tonna - és az elmúlt 5-8 évben sem sokan törekedtek a súlycsökkentésre.
@Tigerclaw : Az elektromos autót az akkun kívül azért könnyebb újrahasznosítani. Réz a motorokban, stb...
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Az aktuális Passat is 1500kiló környékén van, ami fél tonnával könnyebb a model S-nél. Ez kb a méretesebb/családi autó kategória. A dupla nyersanyagigényt nem tudom - bár a kobaltért és a lítiumért elég sok földet kell felforgatni Kongóban és Bolíviában.
Hja, a napelemek miatt nehézfémekkel kivételező EU-direktíva tényleg vicc - vagy inkább szomorú. Másik tétel, hogy nem Ny-Németo.-ban kéne erdőirtást végezni a kedvükért, hanem a szaharába kéne lecseszni őket a homokba, ahol napfény is van és a helyi növényzetet se nagyon zavarja.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Ehhez képest az emberek fele borzalmas nagy Passat kategóriájú dögökkel jár.
A szolárfarm meg miért rossz?
Illetve az olaj kitermelése-szállítása-finomítása nem hiszem, hogy még a szénerőműves árammal is akár csak pariban lenne. Sokkal rosszabb.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
veterán
Nagyon érdekes ez a videó. Végig is nézem holnap. Bár én abszolúte nem vagyok szakértő de azt biztosra veszem hogy a szél,nap,geotermikus,stb energiák teljes mértékben nem tudják kiváltani a fosszilis és atomenergiát többek között a videóban is említett alapvetés miatt: A nap vagy süt vagy nem a szél meg vagy fúj vagy nem.
Persze ez ennél sokkal szerteágazóbb,bonyolultabb de a sarkosított lényege ez.Az autó pedig csak csepp a tengerben.Minden civilizációs vívmányhoz energia kell. -
makkmarce
őstag
csak ismételni tudom magam, olvass utána, nem véletlen nincs. Én elhiszem, hogy idővel megoldják, csak kérdés piacképes lesz e.
A samsung is bejelentette már, hogy ilyen akkukkal szerelt mobilokat gyártana, csak nekik se sikerült még, és jóval előrébb vannak fejlesztésben, mint a toyota.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
az a baj, max a hanula féle baromságot láthattad ennyire félreinformált sajnos. (mondjuk egy dízelmotor fejlesztőtől mi a fenét várhatna az ember).
Itt van egy svájci tanulmány, lehet lapozgatni:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1b9WkLOjaej7OrPk3ATSxGjYTQxzDoMrA5WuK5K0M-xE/edit#gid=825706486
felesleges köröket futsz, téves adatokkal.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
nem lát rá jobban, simán csak védi a munkaadóját, 1000 oldalról lehet cáfolni az ordító baromságokat, amiket mond, már a videói alatt szétszedték az egészet. Pontosan addig kell hakniznia, míg a németek beérik a teslát, ami saját akkugyár nélkül nem ma lesz.
okoskodom, tehát vagyok
-
Tigerclaw
nagyúr
A mezokre en se tennek napelem farmot, hacsak nem total kopar, elettelen, de a haztetokre viszont vetek nem tenni vagy napelemet, vagy napkollektort. Ezt kellene megcelozni a kormanyzati tamogatasokkal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
Attól függ, hogy jön-e valami akksi-messiás. Erre a tudomány szerint nincs kizárva az esély, de egy ismerősöm (akksikkal foglalkozó vegyészkutató) szerint az akksiágazat rosszabb a maffiánál, keresztbe-kasul levédtek mindent szabadalmakkal, lassítva a fogyasztóhoz is elérő fejlődést. Nehéz olyan akksikémiát fejleszteni, amit ne védetett volna le már előre valamelyik nagy gyártó "placeholder"ként.
Noigen, a dízel nem rövidtávra való. Nekem a napi betevő kb 100-120km két részletben futva, ez a németeknél nem ritka szitu. Viszont van ismerős (gyerkőc csoporttársának fejkendős szülei) akik a lakhelyüktől <10km-re dolgoznak (bocsánat, csak anyuka dolgozik) és a benga merci SUV-al mennek le a szomszéd utcába a gyerekért. Na az ilyentől elvenném a kocsit...
#163:
1. felfogtad, hogy a súlykülönbségen rugóztam, nem az abszolút súlyon? Fél tonna extra szállításról feledkezel el autónként, míg a gázolajszállítás lábnyomát beleveszed2. idővel se biztos, hogy lesz töltős garázsom. Természetesen egy 1000km hatótávú, <300kg, ésszerű árazású akksira nyitott vagyok, ha nem kell Mayak-ot játszani érte a természettel. Én leszek a legboldogabb, ha 20éven belül lesz egy tényleg környezetbarát, minden célnak megfelelő villanyautónk. De nem azért, mert valami sötétzöld barom extrém adókkal rám kényszerít valamit, aminek alsóhangon minimális a környezeti haszna és az én élethelyzetemben (napi 100km, nuku töltős garázs + évi 3-4x európát keresztbeszelő 1500+km-es utak) tök macera. Slusszpoén még, hogy a papíron zöld célokra bezsarolt adók nagyrésze oda se ér a fejlesztéshez, finanszírozzák belőle az újnémetek-újfranciák rezsiktgeit.
3. Kína baja a szennyezés persze, csak próbáld meg tiszta üzemben gyártani: hirtelen 4-5x annyiba fog fájni a napelem, mert a nehézfémek eltakarítása (jóval) többe kerül, mint maga a gyártási folyamat. Ja, és nem csak pénzben kerül többe, ez is energiát, munkát, stb igényel = kadmium helyett CO2. Újrahasznosítás: tudod te miről beszélsz? ugyanez a téma... Ott tartunk, hogy az ipar azon nyafog, h a PET palackokat nem akarják újrahasznosítani, mert olcsóbb tiszta nyersanyagból dolgozni. Ezt képzeld el egy sokkal komplexebb napelemtáblával...
4. Engem nem informáltak, hogy a nap is magasabb beesési szöggel és 8 helyett a nyári 14 órás munkarendben dolgozik Januárban...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
OK, tehát az olaj kitermelése jó, a többi meg nem. Ért.
"Az meg, hogy Pécsett volt egy busz ami felment a hegyre, majd lejött, az tiszta buli, kérdés, hogy ezt tudná-e napi nyolc órában, hűtéssel-fűtéssel, "
Elég sok helyen mennek már elektromos buszok éles üzemben, tehát meg. Nem mellesleg amilyen állapotban a magyar buszpark van, annál csak jobb lehet"De az egész ott bukik, hogy közlekedés az 15% a globális CO2-ből, az áramtermelés meg 40, és utóbbiban sokkal kevesebb pénzből lehetne sokkal több megtakarítást elérni..."
Kizárja egymást? Sőt, ha az elektromos energia termelését fejleszted, és mellette tiszta áramból működő elektromos autókat használ a jónép, az erősíti egymás hatását."de két mondatban össze lehetne foglalni azt amit gondolsz "
Nem. Ennél sokkal bonyolultabbak ezek a dolgok. Pláne ha értelmesen fogalmazod meg.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
makkmarce
őstag
igen, azt mondja, amit a munkaadója akarja, hogy mondjon, ettől függ annak az egyetemi karnak a támogatása(mivel azt az audi fizeti), és az ő karrierje. Egy elavult technológiát kell életben tartania bármi áron.
nézd végig a videót, csak annyit tud összehozni, hogy az autókban mágiksan termelődő üzemanyagot hasonlítja össze a villanyautók teljes gyártási és fogyasztási költségével. Szóval nettó baromság szinte az egész előadás, ráadásul kb 6-8 éves adatokból dolgozik.
A város levegőjéért nem 15%-ban felelős a közlekedés, max globálisan, de ami büdös és pöfög, az büdös és pöfög. A többi bónuszt ne is említsük (nox, fékpor, olaj, korom, etc).
A teherhajó pedig a legkörnyezetbarátabb szállítási mód. Nézz utána. és a so2-es számod se igaz, csak ha visszamegyünk az időben, már rég szabályozva van.
Ezért mondom, szinte az egész előadás egy ordas nagy baromság, aminek alapja egy 2015-ben megrendelt vw tanulmány, ahol bebizonyították, hogy a vw dízelnél nincs jobb a világon... kicsit próbáltak fényezni a dízelbotrány után főleg ameriak irányába, de nemigazán hitték el nekik.okoskodom, tehát vagyok
-
-
"Amelyik húgyagyú meg a direkt a városban vigéckedik, és arra polírozza a bohócot, hogy milyenfaszánfüstöl az autó, az még kapna ajándékba párszázóra közmunkát is ha rajtam múlna."
+1!
Szelet az atlanti tengerparton, napot meg valahol Malaga és Almeria környékén kell(ene) halászni. Nem véletlen, hogy búzát sem az alpokban 2000m felett próbálunk termelni...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Re SuperSmartGrid: igen, érdekes és témábavágó, h korunk szupergazdag szereplői inkább saját műholdflottában és mars-expresszben gondolkodnak, mint hasonló projektek érdemi támogatásában. Ha minden 20Mrd$ feletti vagyonú ember bedobott vna 1mrd-ot fúziós energia kutatásra, akkor már fúziós hajtású rollerrel menne a gyerek iskolába...
Re Kína: noigen, oda koncentrálta a világgazdaság a köryezetszennyezés igencsak nagy részét, ma is azért fizet neki a német "zöld" ipar, h ne az otthoni mutatók legyenek rosszak...
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
@Tüzi :
" Ha lennének még ilyen projektek, amivel viszünk melót afrika északi részére, akkor talán a beáramlást is lehetne mérsékelni. "
Van valami hasonló, de nagyon gyenge."Márpedig a jég nem nézi, hogy ez "kínai co2, ez meg európai, de az európaiak jó fejek, "
Vonatkoztassunk már el a villanyautózás meg a hozzá kapcsolódó környezetszennyezés megoldásaitól! Maga a villanyautó nem tudja, hogy milyen árammal töltöd, hogyan készült, stb.
Ez már rajtunk múlik. A lehetőség adott.
Ráadásul fentebb írtam, hogy a közlekedés 15%, de a párhuzamos kibocsátás-csökkentések még erősíthetik is egymást (nem elfelejtve, hogy még egymáshoz megfelelő technológiákat is felfedezhetünk)."És mindezt csak azért, mert így több a haszon, a haszon jobban mutat a negyedéves jelentésben, a haszonnak növekednie kell minden negyed évben,"
Ez is emberi hülyeség. Ezzel nem a villanyautónak kell valamit kezdenie. ÉS ettől még nem hülyeség a villanyos autózás sem.gyakorlatilag ugyanazt mondjuk ám megint.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Ennyi, és ha ez megvan, akkor 20éven belül lehet kukázni az összes szenes, szélkerekes, nehézfémnapelemes, olajos, gázégetős baromságot. Najó, mondjuk 90%-ukat.
A szpész-szex érdekes, de globálisan sokkal-sokkal égetőbb problémáink vannak, többek között az energia és az élelmiszerellátás területén. Mindkettő éppenséggel működik, de gigantikus lábnyoma van a bolygó ökoszféráján: gondoljunk csak bele, hány millió km2-t lehetne visszaadni a természetnek, ha az élelmiszertermelés hatékonyságát 20-30%-kal megugrasztanánk. Energiában meg ugye ott (lenne) az ITER...
Rengeteg használható szürkeállomány is lenne ehhez, csak kellenének ösztönzők kisiskolás kortól, hogy ne a bankárok trágyadombját vakargató senior java developer meló lebegjen minden gyerek szeme előtt, hanem ugyanúgy becsüljék meg a fizikust és a botanikust/agrárszakit is.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
moha21
addikt
"Amúgy most kérdeztem meg eonos vill-mérnök haveromat, és 5-6%os transzformálási veszteségről ír/db, miután fel van mágnesezve egy nagy trafó."
Valószínűleg mást értünk "nagy trafó alatt". A villamos energetikában használt igazi nagy booster trafók 400/220kV ennél kisebb veszteséggel működnek.
Ez csak kiegészítés, nem kötekedés :-)
A többi részével a mondandódnak nagyjából egyetértek.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
Azért egy ideje csinálgatják már ezt. 56- körül kezdték az oroszok a tocamakokkal.
The Joint European Torus néven is volt hasonló futó projekt. És az ITER is reszelik azért már pár éve.
Az oroszok meg inkább a jelenlegi nukleáris hulladékok ujrahasznosításán dolgoznak, hogy a kiégett fűtőelemekből még energiát tudjanak kivenni, így ugye a hulladék radioaktivitása is csökken. Én azért ebben is látok fantáziát.
(#210) Fred23: Ön matematikus? Mibűl számolta ki?[ Szerkesztve ]
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
Tigerclaw
nagyúr
Egy hidegfuzios eromu megepitese nem csak penzkerdes. Tovabbra is felig elmeleti, felig kiserleti fazisban van. Jelenleg egy almot kergetnek es lehet hogy alom is marad meg sokaig.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dabadab
titán
Elméleti szinten (gyakorlatilag is) a deutérium-trícium (mint valszeg' a leggazdaságosabban energialeadásra képes két H izotóp) házasítása során fellépő, és hátramaradó sugárzó anyag a hélium.
Plusz a neutronsugárzás, ami rádioaktívvá tesz mindent, szóval a containment building az itt is kompletten rádióaktív hulladékká válik, pont, mint az atomerőműveknél.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
moha21
addikt
Nem és aki azt mondja, hogy tud ilyen adatot mondani az kuruzsló kategória.:-)
A nemzetközi villamosenergia-rendszer sokkal összetettebb minthogy egyszerűen ezt meg lehessen mondani.
Ha külön tekintem Paks-ot, mintha önálló erőmű lenne és a töltőt ami önálló fogyasztó, akkor lehet durván számítgatni ( azért durván, mert időjárásfüggő etc a történet ).
Ha generátor kapcsai felől nézzük, akkor a 10,5kV-os generátor feszültséget feltranszformálják ( ha jól tudom másfélmegszakítós hálózatképen csatlakozik az alaphálózathoz ) 400 kV-ra. Itt ugye már van egy mondjuk 2-5% veszteség. ( pontos számot nem tudok, miután alaperőmű és állandó terhelésen jár , így a transzformátor hatásfoka is lehet egészen jó ).
Most jutottunk ki az alaphálózatra amit az egyszerűsített modellben egyszerű sugaras hálózatként kezelünk. ( A valóságban többszörösen hurkolt ).
Így adott a távolság amíg eljut egy adott körzet súlypontjáig lévő alállomásra.
A távvezetéken hossz és keresztirányú feszültségesés történik mely a távolság és az áram függvénye. Ha csak a "watt"-os veszteséget nézzük az relatív kicsi 400 kV-on. ( de mellette többféle veszteség fellép ).
Aztán ezt a 400 kV-ot átalakítjuk mondjuk 120 kV-á ( főelosztóhálózat ) és így visszük tovább a következő alállomásig . Itt is van veszteség az átalakításnál is , illetve a szállításnál is. ( a wattos már nagyobb, mert az áram négyzetével arányos a wattos veszteség. )
Na és akkor megérkeztünk a következő alállomáshoz , ahol a 120 kV-ból mondjuk csinálunk
11 kV-os városi kábelhálózati feszültséget. Az eddig elmondottak szintén igazak, ismét átalakítás történt, illetve már sokkal nagyobb a wattos veszteségünk.
És ez a kábel szépen megy mondjuk a családi házat kiszolgáló betonházas transzformátorhoz, ahol a 11 kV-ból, most 0,4 kV-ot ( Vonali feszültség a 230 a fázisfeszültség ) csinálunk. Ismét veszteség.
A transzformátort összekötjük a lakóépület mérőhelyével, ezen a szakaszon is keletkezik veszteség, bár a kis távolság miatt elhanyagolható.
Aztán ha ügyes villanyszerelőnk volt, akkor innen már el is jut a villamos energia a dugaljig, ahova csatlakoztatva van a töltő. Maga a töltő a váltakozó áramot egyenárammá alakítja és eközben is hő fejlődik ami szintén veszteség, illetve töltéskor az akkumulátor is melegszik ami szintén veszteség.
A létesítmények beruházási költségelőirányzata 1973. évi árszinten:
■ 750 kV-os távvezeték 1430 millió Ft
■ Albertirsai 750/400 kV-os alállomás 1150 millió Ft
■ 400 kV-os létesítmények + infrastruktúra 2020 millió Ft
Összesen 4600 millió Ft
Nyilván érezhető, hogy ez az összeg ma mennyi lehet kb. és ez csak a beruházás, az üzemeltetés nincs benne. ( azt is kell fizetni ).
Nyilván ez egy nagyon leegyszerűsített modell, de próbáltam érezhető formát adni a jelenségnek. A valóság ennél sokkal-sokkal bonyolultabb és összetettebb.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
"itaipu gát infója pedig eléggé szíven ütős"
Ha az szíven ütött néz körül Kínában. majd 2-szer akkora teljesítményű vízerőművük van.
Egyébként máshol is írtam már erre a videóra, hogy zseniális. Józan paraszti ésszel érthető mégsem teljesen konyhanyelvű.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
Szerintem, mint a természetben minden, A Föld is igyekszik valamilyen módon egyensúlyba hozni önmagát. Az, hogy ez annyi paraméteres egyenlet ( Laplace démona ), hogy mi nem tudjuk felfogni az más kérdés. De józan paraszti ésszel belátható, hogy ha valahova jelentősen beavatkozol. ( teljesen mindegy milyen módon ), akkor ott valamiféle ellenhatás is fel fog lépni.
Lehet olyan formában amiről még nem is tudunk.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- Hobby elektronika
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Milyen notebookot vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen TV-t vegyek?
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo Thinkcentre M720S i5 16GB 1TB SSD számítógép garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! HP Omen 15 15 FHD Gamer notebook - i7 10750H 16GB RAM 1TB SSD RTX 2070 8GB WIN
- Lenovo Thinkpad T495 Ryzen 5 PRO 3500U/16GB RAM/256 SSD/14" FULL HD garanciás laptop eladó
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- 2db Iceriver KS0 KASPA bányagép + 180W új tápegység 2 év garanciával.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest