Új hozzászólás Aktív témák
-
makkmarce
őstag
válasz tha_answer #33 üzenetére
Bezos a leggecibb főnökök egyike, rekorder a saját munkásainak kizsákmányolásában, ilyenkor azért mondhatná, hogy öcsisajtok, elég nekem 150 milliárd USD, 50-et arra fordítunk, hogy annak a pár10.000 alkalmazottnak növeljük a fizetését. Na ez maradt ki a műsorból, mert közel se hiszem, hogy bármi értelmesre el tudja verni (na jó, az űrkutatás talán az egyetlen).
A cég sikeréből illik egy kis bónuszt jutattni az alkalmazottaknak, ha már ők tolták el a szekeret idáig. Ha fél, hogy változik a széljárás, akkor simán szétoszt egy egyszeri bónuszt és kész.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz tha_answer #36 üzenetére
"A cég sikeréből illik egy kis bónuszt jutattni az alkalmazottaknak, ha már ők tolták el a szekeret idáig. Ha fél, hogy változik a széljárás, akkor simán szétoszt egy egyszeri bónuszt és kész."
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz tha_answer #86 üzenetére
meg balkáni környezetet hozott létre az alkalmazottainak, ezt azért ne felejdjük.
Nincs bajom azzal, ha valaki meggazdakszik, csak volt régebben egy amerikai módi, ha sikerült az amerikai álom, akkor abból valamennyit visszatoltál a népnek (lásd Gates mondjuk). Ez régen nagy megbecsülésnek örvendett, most megint a harácsolás a divat (lásd az 1900-as évek amerikáját).okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz tha_answer #88 üzenetére
gondolom minimum dollármilliomos vagy, hogy téged nem zavar az alkalmazott vs alkalmazó viszony.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
házi feladat: tedd fel magadnak a kérdést, ha van egy 5* kastélyszállód mondjuk NY city közepén, ami termeli folyamatosan a pénzt, de közben nő az értéke amiatt is, mert mennek fel az ingatlanárak, akkor van vagyonod, vagy nincs vagyonod?
Mert most azt akarod előadni, hogy nincs is pénze szegénynek, csak egy amazonja, ami nem is jó semmire semokoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
túl sokat vársz a solidstate akksitól olvass utána kicsit, nem olyan jó az, mint amilyennek látszik. Millió irányba mehet még az akku technológia, a solid state ugyan csökkentené főleg a méretet, de sokkal tűzveszélyesebb, mint a jelenlegi li-ion(ezért nincs gyártásban, nem véletlen jelölte be a toyota is 2025-öt a messzeségben). 1-2 éven belül kiderűl, hogy a toyota nyert vagy musk, meg úgy is jön szeptemberben a battery day, ha el nem halasztják. Csak akkor dobhatod ki a régi li-ion gyárakat, ha a solidstate-et ugyanarra a kwh-ra olcsóbb gyártani, ezt meg megint nem tudjuk.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
csak ismételni tudom magam, olvass utána, nem véletlen nincs. Én elhiszem, hogy idővel megoldják, csak kérdés piacképes lesz e.
A samsung is bejelentette már, hogy ilyen akkukkal szerelt mobilokat gyártana, csak nekik se sikerült még, és jóval előrébb vannak fejlesztésben, mint a toyota.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
az a baj, max a hanula féle baromságot láthattad ennyire félreinformált sajnos. (mondjuk egy dízelmotor fejlesztőtől mi a fenét várhatna az ember).
Itt van egy svájci tanulmány, lehet lapozgatni:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1b9WkLOjaej7OrPk3ATSxGjYTQxzDoMrA5WuK5K0M-xE/edit#gid=825706486
felesleges köröket futsz, téves adatokkal.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
nem lát rá jobban, simán csak védi a munkaadóját, 1000 oldalról lehet cáfolni az ordító baromságokat, amiket mond, már a videói alatt szétszedték az egészet. Pontosan addig kell hakniznia, míg a németek beérik a teslát, ami saját akkugyár nélkül nem ma lesz.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #150 üzenetére
ezeket a meséket majd máshol.. nem a te oktáviádat mérték, nem azt az évjáratot, és nem országutat, hanem vegyest. az én V8-am is elmegy 8.5 literrel ha 80-al tötymörgök, de városban jóval többet eszik. A másik, ha 5 literrel számolsz, akkor se sokkal több, csak szorozd át azt az értéket.
ott van a táblázatban az összes forrás is, bár gondolom nehéz lett volna elolvasni mi van kiírva.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
igen, azt mondja, amit a munkaadója akarja, hogy mondjon, ettől függ annak az egyetemi karnak a támogatása(mivel azt az audi fizeti), és az ő karrierje. Egy elavult technológiát kell életben tartania bármi áron.
nézd végig a videót, csak annyit tud összehozni, hogy az autókban mágiksan termelődő üzemanyagot hasonlítja össze a villanyautók teljes gyártási és fogyasztási költségével. Szóval nettó baromság szinte az egész előadás, ráadásul kb 6-8 éves adatokból dolgozik.
A város levegőjéért nem 15%-ban felelős a közlekedés, max globálisan, de ami büdös és pöfög, az büdös és pöfög. A többi bónuszt ne is említsük (nox, fékpor, olaj, korom, etc).
A teherhajó pedig a legkörnyezetbarátabb szállítási mód. Nézz utána. és a so2-es számod se igaz, csak ha visszamegyünk az időben, már rég szabályozva van.
Ezért mondom, szinte az egész előadás egy ordas nagy baromság, aminek alapja egy 2015-ben megrendelt vw tanulmány, ahol bebizonyították, hogy a vw dízelnél nincs jobb a világon... kicsit próbáltak fényezni a dízelbotrány után főleg ameriak irányába, de nemigazán hitték el nekik.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #153 üzenetére
szóval nem olvastad el a szöveget, és az se tünt fel, hogy több lapja a van a táblázatnak. Nem égetem a benzint, mert nem használom már nagyon a kocsit. A hajó a legkörnyezetbarátabb szállítási módszer(rakomány méretéhez mérten), persze a hanula féle baromságban nemaz. Az egolf egy ipari hulladék, a vw a kvóta miatt csinálta, nézd meg a többi lapot. Nem, nem fog elmenni most annyit, mint egy mostani dízel, egyik sem. Nem is való mindenkinek, de azt előadni, hogy jobban szennyez, az nem állja meg a helyét.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #174 üzenetére
igen, ez a tipikus dízeles környezetszennyezős móka.. hogy ami nem látszik az nincs.
hanula számomra kb az oltásellenes orvos / laposföldhívő fizikus szint.
Az EUR szabályzás sajnos úgy baromság ahogy van, hisz a nagyobb motorú autóknak jóval többet enged, ami teljességgel értelmetlen, és a kis benzines autókat a turbós irányba taszítja, pedig a sima 1.6-os szívó benzines jóval értelmesebb. mint egy 1.2-es turbós csoda, ami széthullik az első 100.000km után. Mellé meg megkapja a zöld rendszámot a v8-as suv, mert van benne villany, amivel akár 20km-t is meg tud tenni.
az EUR6 se javít semmit se, mivel az EUR4 és EUR6 közt ugyanannyi trágya jön ki, csak az irreális mérési ciklus és a hozzá jobb, a mérési ciklusra optimalizálz software hozza az ereményt, persze valójában nem a NECD szabvány szerint közlekedünk, tehát semmit se ér az egész. (most meg nem keresem neked az egyetemi tanulmányt, de a lényeg, hogy az EUR6 semmivel se jobb a valóságban, csak jobban mutat papíron). Ugye milyen érdekes, hogy a károsanyagot a NECD alapján számolják, a fogyasztást és a hatótávot mostanában már WLTP alapján adják meg? és a WLTP is sokszor még messze van a valóságtól, de azt legalább egy tojással a lábad alatt talán elérheted.
A robogók előbb lesznek villanyosak, mint az autók, ezt bármibe lefogadom. Már 7 éve is olyat vettünk használtan ami simán elment 40-50km-t egy töltéssel 40km/h-val és összesen 50.000 pénzbe fájt. Azóta 1x volt akku csere ami kb 25.000be fájt.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #177 üzenetére
csak CO van. a mérési ciklus meg NECD, amit kb laborban, leragasztott hézagokkal tud hozni. A külömbözetre meg kifizetik a két fitying büntetést, és kész.
A gonosz norvégok megmérték forgalomban is:
https://www.toi.no/transport-technology-and-environment/diesel-cars-have-high-emissions-in-real-traffic-article33388-1314.html[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
-
makkmarce
őstag
nem én mondtam nehézfémet, hanem alattam a sok "szakértő"... gondoltam megkérdezem, mi van benne, mert sose hallottam róla.
amiket írtál, az se nyert sajnos:
ittrium: régi csöves tv és fluoreszkáló anyagok alapanyaga, nem ritkaföldfém
lantán: nem ritkaföldfém, csak azokkal együtt bányásszák, de ólom mellett is kijön
terbium: ez az egy ritkaföldfém
és ezeket se használja mindenki. Jelenleg talán a kobalt-al van gond, de nagy mennyiségben csökkentették már a használatát, a legmodernebb akkukhoz se kell már túl sok, és nem is az akku a kobalt elsődleges felhasználási területe.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #239 üzenetére
1-2 már elavult panel van, amiben volt nehézfém.
az újakban nincs
ha neked a réz a fő szennyező, akkor inkább ne használj elektromos eszközt, sőt. réz kilincset sem. Vicc, hogy ilyen butaságokkal meg tudnak etetni embereket, hogy a réz, mint erős nehézfém szennyezés, mikor ezeket a fémeket simán újra lehet hasznosítani.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #243 üzenetére
nem tolták orrba szájba.
a 11 ktonna ólom meg a forraszanyag, és ennek semmi köze a prototípushoz, az a dízel csotrogány az, ami 50.000km-nél kb 50x-es kibocsájtást tud most is...
tudod a számítógépedet is azzal forrasztották, mielőtt az eu betiltotta a forraszanyagban(cserébe 5 év alatt szarrámegy rengeteg dolog, mert nem elég rugalmas a forrasztás, már a háztartási gépeket is újra kell forrasztgatnom). Nem adják be a kulcsot, max csökken a teljesítményük, te a gyári garancia végét nézed, de annak semmi köze ahhoz, hogy egy sima panel mikor romlik el.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #245 üzenetére
bizony, sőt, van tervezett üzemidő is. sőt, van tervezett degradáció is..
az eredeti terv évi 1%-os degradáció, jelenleg 0.4%-osat mérnek a valóságban átlagban.
Amin meglepődtem, hogy amit hozzám kihoztak az nem üvegburkolatú, hanem valami gyantás cuccnak tűnik. A napelem maga annyira primitív (persze ezt is túl lehet bonyolítani), hogy simán adnak rá hosszú garanciát, mert ha csak nem csap bele a villám, túl sok baja nem lehet.
Ami szét szokott menni az az inverter, de annál meg divat lett kültérre szerelni, holott se a párát, se a tűző napot nem szereti.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
pedig bizonyos szintű tőkekoncentráció kell, hogy nagy dolgokat lehessen véghezvinni, mert mondjuk egy google féle műhold rendszert, ami fényképez, vagy egy streetview-t nem lehet 2 fityingből megcsinálni. A hiba csak ott van, ha nem ad vissza semmit sem a közösségnek az, akinek jól megy a szekér. Ha megtolja előre a technológia szekerét, az általában mindenkinek jól jön, legyen ez akár gyógyszerkutatás, űrkutatás, vagy bármi más.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #270 üzenetére
miért ne mondana, de eljárt felette az idő.. meg is vettem még droidra is.
azért egy googlis mapot összehasonlítani az igo-val... sajnos nem egy kategória, a másik, hogy ettől függetlenül az igo elkészítéséhez is kellett tőkekoncentráció, ami finanszírozta a fejlesztést és termékgyártást. 2 fityingből az se megy. Ha az igo-t most készítenék, akkor ugyanúgy full online lenne, mint a többi. Ma már nem kérdés a mobilnet.
Az internethez szintén szükség van tőkekoncetrációra, ahogy a GPS-hez is.. pistike otthon nem fog összedobni egy műholdat a garászban. (most az, hogy ezt egy állam katonai részlege dobta össze irreveláns, neki is sok pénz kellett).okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #273 üzenetére
sosem volt kötelező használni, és csak azt adod meg amit meg akarsz adni. Regisztrálsz Koponyányi Monyókként, azt kész. A szolgáltatód(aki kötelezően 5 évig megőrzi az összes hívást, sms-t mms-t, helyadatot etc.) így is tudja az összes adatot, amit a google megkap. Mennyiben jobb egy vodafone, telekom, mint egy google? nem tudod kikerülni, inkább ésszel kell használni.
okoskodom, tehát vagyok
Új hozzászólás Aktív témák
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- HP EliteBook 840 G6 i5-8365U 16GB RAM 256GB SSD világító MAGYAR billentyűzet
- Eizo Flexscan EV2450 IPS HDMI 2Év Garanciával MONITORCENTER
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//