Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sanya

    nagyúr

    válasz hcl #62 üzenetére

    Nincsennek jól megállapított sávok. A legalsóban kell maradni, minimálbérért, a többi megy zsebbe. És ez azonnal így lesz, ha bejön a sávos adózás. Ez még sehol sem működött, csak a kommunizmusban, ami meg nem működik :D

    A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz hcl #121 üzenetére

    Elektromos autózás: komoly figyelmeztetés érkezett
    Az elektromos mobilitásra való átállás növeli a károsanyag-kibocsátást a kieli IfW gazdaságkutató intézet tanulmánya alapján, amely szerint az elektromos autózás üvegházhatású gázkibocsátása a jelenlegi németországi energiamix mellett közel háromnegyedével múlja felül a modern dízelmotorokét - írja az MTI.

    megj:ez dízel, a benzinnél lehet picit jobb.

    A fosszilisnél se hagyták ki a full lábnyomot. +tartok tőle, h a benga majd 2 tonnás teslák szállítási lábnyoma se kicsi, míg európába érnek.

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz hcl #121 üzenetére

    Igen, azt gyakran elfelejtik, hogy az olajkitermeles, szallitas, finomitas, elosztas eseten is nagyon komoly a karbon labnyom, nem beszelve az okologiai hatasrol, katasztrofakrol. Pont most engedelyezte Trump, hogy "ledozerolhassak" az eddig vedett Alaszkat az olaj miatt, es ez csak egy a sok hasonlo mellett..

    Ettol mondjuk en jelenleg nem hiszem hogy a full elektromos autoke a jovo, a jelenleg elerheto akkutechnologiaval szamolva. A plug-in hibridek idealisabbak a tobbsegnek, az autohasznalati szokasokat figyelembe veve.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • válasz hcl #121 üzenetére

    Az elektromosnál meg szeretitek elfelejteni a transzformálásokkor fellépő kb 30%ot... Meg az elektromos hálózatot is karban kell tartani, előbb-utóbb kell új oszlop, meg új transzformátor, meg új erőmű, meg etc. Meg ha mindenki nekiáll villanyozni, akkor a közvilágítás legalább ingyen lesz, mert izzani fognak a távvezetékek amíg le nem olvadnak.
    Normális belsőégésű 1300-1400 kiló, egy tesla meg 2300, (SUV meg valahol 3 tonna) igaz a 3 mondjuk beéri a szerényebb 1700-al. És ne ringasd magad abba a tévhitbe, hogy a kisebb akksi jobban fog fogyni, mert mindenki a nagyobbat fogja venni. Érthető okokból.
    És akkor itt jön a képbe az elfogadott sztenderd, hogy 1kwh-hoz kb 150kg co2 tapad.
    Tehát egy 100as akksi 15 tonna (+az autó 2 tonnás co2-je). Ez tizenöt évre, évi 1.2 tonna co2 kb. És nem mentél vele egy métert sem, csak áll a garázsban.
    És nincs megoldva a li-ion újrahasznosítása, netán ártalmatlanítása.
    Se.
    Innentől a többit rád bízom.

    Tök jó lenne az elektromos, hogy fúziós erőművel lenne töltve.
    De amíg a nagyobb részt a gáz-olaj-biomassza(fa!)-szén teszi ki, és ezek összhatásfoka jó esetben eléri a 30%ot globálisan, addig szerintem értelmetlen is a vitát folytatni, mert eleve az erőműves 30%nál bukik az egész villanyautós dolog. És Balaton-felvidéki gyerekként elég szar átélni, ahogy a bakonyi erdők szépen lassan belefolynak az akksikba (lásd ajkai erőmű)

    Városba tök jó a villany, sőt, oda megoldanám, hogy minimum a harmada villanyos legyen, de ehhez az embereknek is változniuk kellene (nem fognak)
    Toyota azért tolja a hibridet, mert annál jelenleg nincs kevésbé környezetkárosító megoldás. Nem véletlenül fejlesztik. Nem hülyék a japánok maradjunk ennyiben.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz hcl #129 üzenetére

    1300-1400at írtam, nem 1200at, de ne zavarjon. Hirtelen ránéztem az új octaviara, és megnyugodtam, hogy egész jól lőttem be a 1300-1400kg-ot. [link]

    Elég szar trafó? És hány trafón megy át, és hány(száz) km vezetéken, mire 220-ként
    megjelenik a konnektorban?

    A döntéshozatal is idióta, de az emberiség is.

    Itt pedig a két oldal ki is lőtte egymást.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz hcl #133 üzenetére

    Valahogy mégiscsak cseszik újrahasznosítani a nem kevés/elég brutál környezetterheléssel bányászott lítiumot+kobaltot.

    #134: áldás és átok is lehet a sávos, lásd az értelmiséget 1:1-ben nyugatra üldöző 90es, korai 2000es évek kulcsai, ami szerint az átlagjövedelem már max kulcson adózott.

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • válasz hcl #133 üzenetére

    Ja, mert mindenkinek awd/aws harmonikapanorámatetős v6 dízel kombi kell... az meg nyilván nem fog megállni 1.5 tonnánál, amikor csak a tető 100-120 kiló.
    De pl a Giulia 2.0t is megáll 1400 kilóból ha megelégszel a sima rwd felállással...
    Na mindegy is.

    A költői kérdést felteszem.
    Ha egy benzines autót cirka 4, egy dízelt cirka 5, egy villanyost meg mondjuk (legyünk jófejek) 10 tonnából gyártasz le, a WtW szám cirka mindegyiknél ugyan akkora (legyünk megint jófejek, és rakjunk bele 40-45%os erőműből, meg szolárfarmból (ez is megérne egy misét) áramot), akkor mikor fogja azt a +5 tonnát (vagy 10et) behozni a villany?

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz hcl #141 üzenetére

    Feletted meg van válaszolva mindkét kérdés, az a "borzalmas nagy passat" kb a jóval kisebb, 150km-enként konnektorért imádkozó Leaf-el azonos súlyú, és ezeket bizony le kell szállítani a világon pár db gyárból a sofőrig, illetve a szükséges nyersanyagokat el kell vinni a gyárba.
    Azon is el kéne gondolkodni, hogy mekkora hatótávja legyen a kocsinak: villanyverdából a Tesla még csak hagyján, de a többi már napi melóbajáráshoz is necces lehet, ha nincs töltős garázsod és kúttal kell szórakozni ahelyett, hogy vacsorát főzz a családnak. Egy Németo->Magyaro családlátogatáshoz meg kb jobban jársz, ha húzod magad után a hosszabbítót...

    "Illetve az olaj kitermelése-szállítása-finomítása nem hiszem, hogy még a szénerőműves árammal is akár csak pariban lenne. "

    Nem hit kérdése, vannak, akik szentül hiszik, hogy lapos a föld...

    Szolárfarm:
    1. kínai a szénerőműve áramán rakat nehézfémből és egyéb szennyező szarból (ezeket ugye mind bányásszák, szállítják mint az olajat) legyártja a napelemet, gyártási felesleget kiereszti az első folyóba.
    2. a kész elemek ezer tonnáit elszállítják egy tengeri kikötőbe, átfüstölik Ny-Németo.-ba, ahol ez nagy divat/tolják bele az adófizetői milliárdokat
    3. ott tarravágnak x hektár erdőt/volt erdőterületet nem adnak vissza a természetnek, hogy legyen hely a szép "zöld" erőműnek, valag munkaerővel felhúzzák a rekordalacsony energiasűrűségű (MW kapacitás/tonna anyag) rendszert
    4. a kb 25évet élő napelem 20% alaphatásfokkal, az idő 90%-ában nem ideális beesési szöggel (=a nap felében hiába a verőfényes napsütés, feleződik-negyedelődik a felvett energia) dolgozik - ha épp nincs beborulva, márpedig Ny-EU-ban, ahol ez nagy divat, sokszor be van.
    5. Január-Februárra teszünk félre akksit?
    6. Ha lejárt az élettartama/kinfingott egy panel, dobhatjuk mi is valamelyik folyóba az egész készletet, nehogy kadmiumhiányosak legyenek a halak.

    Ha már a hitnél tartottunk: Tippre ennél egy OBI-s 120EUR-s benzines generátorral zöldebb áramot állítok elő, olyankor, amikor szükség van rá...

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • válasz hcl #141 üzenetére

    Szolár farm nem rossz dolog, csak ha hülyén használják akkor értelmetlen, mert: [link]
    Ahogy a tankgyilkos kollega írta, nem Észak-Németországban kellene telepíteni, hanem Kuwaitban, meg ott, ahol a 365 napból 340ben verőfényes napsütés van.
    De akkor megint jönne az emberi faszság, sok birka arab támadná a vezetékeket, meg zsarolható lenne az energiával Európa.
    Nyilván ezért próbálja mindenki megoldani saját berkekben az ellátást...
    Mondjuk azt még továbbra sem értem, hogy magában az EUban miért nincs a déli államokban önállító napelemhegy. Spanyol-Olaszország déli része ideális lenne (jobb nincs), de be lehetne húzni Görögországot is, és ez így nagyságrenddel hatékonyabb lenne mint Hamburg környékén telepíteni*... de ezt a lóvét meg gondolom a németek nem akarják kiadni a kezük közül, de így meg adnak a szarnak egy pofont.
    Szóval én ezt nem nagyon értem, de az régóta tudott tény, hogy az ember egy idióta buta állattá válik nagy tömegben.
    Ez van.
    *szerk: a gerincvezeték mentén pedig a balkáni 20%os szar ezeréves erőműveket is le lehetne állítani, a munkanélkülivé vált erőművi dolgozóknak meg lökni havi 3-400 eurót az olcsóáramból megmaradt haszonból... és akkor itt vissza is kanyarodhatunk a Bezos-hoz... ebből sem lenne semmi sem...
    Amíg az emberek hülyék mint a seggszőröm, addig itt semmiféle változás nem lesz.

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz hcl #163 üzenetére

    Az a baj, hogy ezzel a sok szövegből kiemeléssel, hogy a kontextusból teljesen kiveszed a részleteket. Próbáljunk meg az egésszel vitatkozni, ne a részekkel. Vagy ha már igen, akkor legalább írj oda valamit, amivel szerinted meg lehetne oldani a problémát.
    Ezt érzem én itt bajnak, hogy lokális dolgokat néztek, nem globálist. És részletek részletein vitatkozunk, nem az egészen.

    De ezen különösen jót virultam:
    "kínai a szénerőműve áramán rakat nehézfémből és egyéb szennyező szarból"
    Ez nem a szolárfarm hibája, hanem a kínaié.

    Mert ha nem kínában készül a napelem, hanem európában, akkor nem kell bele szennyező nehézfém, mert működni fog pittypang, meg a feketelándzsás útifű kivonatával?
    Vagy arra gondolsz, hogy beleengedik a folyóba a trutyit? Ezt nyugaton is eljátsszák (Lásd DuPont például), de ezt is mondja Barna, hogy a sok szennyező szart eladták kínába, most meg onnan hozzák vissza. Itt megint be lehetne kanyarodni a "kapitalizmushoz" és ennek egyik melléktermékéhez, Bezos-hoz... de az sem teljesen normális, hogy a PET palackot elviszik kínába, ott pólót csinálnak belőle, és visszahozzák európába.

    A videóhoz pedig annyit, hogyha végighallgatod párszor, akkor megállapításra kerülhet az, hogy megfelelő mértékben képben van. [link]
    Nem a villany ellen ágál (ezt mondja is párszor), hanem a hülyeség, és a mérnökileg megindokolhatatlan baromság ellen. (villanybusz és dízelmotor, hőerőművek fejlesztése és a fingfűrészelés, stb)

    Azt is mondja, hogy a Toyotának majdnem mindenben igaza volt. A Toyota az Toyota, nem pedig Audi. De lehet, hogy lemaradtam valamiről.
    Nem tisztem védeni senkit, és mondom, hogy nekem is vannak kérdéseim a videóval kapcsolatban, de első megnézés után sokkal több volt, és ahogy végighallgattam párszor, ezen kérdések 60-70%-a megválaszolást nyert.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz hcl #166 üzenetére

    Nem lehet környezetbarátan gyártani, mert a működéséhez nehézfémek kellenek, azokat meg bányászni kell, meg finomítani, meg feldolgozni. Pont mint az olajat.
    Nem azt mondtam, hogy esszét írj, de két mondatban össze lehetne foglalni azt amit gondolsz :)
    Az meg, hogy Pécsett volt egy busz ami felment a hegyre, majd lejött, az tiszta buli, kérdés, hogy ezt tudná-e napi nyolc órában, hűtéssel-fűtéssel, és ha valami csoda folytán igen, akkor azt a telepet fel lehetne-e tölteni a másnapi indulóhoz, az a telep hány kilót nyom, és mondjuk ezt 50 buszra kivetítve milyen elektromos hálózat bírná el az éjszakai töltést.
    Teccikérteni'.
    De az egész ott bukik, hogy közlekedés az 15% a globális CO2-ből, az áramtermelés meg 40, és utóbbiban sokkal kevesebb pénzből lehetne sokkal több megtakarítást elérni...

    Ahogy Barna is mondja, kiszámított útvonallal, ismerve az útvonal minden jellemzőjét, simán lehetne elektromos áruterítő nehézteherautót is csinálni, de azt megnézem, hogy a:
    40 tonnás korlátba miként férne bele egy olyan akksi, ami 40 tonnát elhúz mondjuk a Bakonyon keresztül egy Veszprém-Győr távon. Mert lehetne akkora akksit csinálni, kérdés, hogy a hasznos teher mennyi lenne... és ez visszahozná-e egyáltalán az árát valaha is a tulajdonosnak. Aztán másnap ugyanezen nyerges megy Pécsre...

    De személyautóknál maradva én továbbra is igazat adok neki. Kizárlag városban kisakksis elektromos, városközire hibrid, hosszútávra meg dízel.
    Innentől pedig mindenki döntse el magának, hogy neki melyik kell, mindenki döntse el, hogy ő személy szerint melyikben közlekedik a legtöbbet.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz hcl #166 üzenetére

    1. Nehezebb = differenciális gondolatmenet, ahelyett, hogy külön-külön számolgatsz, szimplán a többletsúlyból indulsz ki. Ha a fosszilis lenne nehezebb, akkor oda írnánk a szállítási hátrányt.

    2. Prototípus fogalma megvan? Na, pont ezért. LaposTV-ből se veszek 100"-os OLED-et, asszonyt+gyereket rabszolgának eladva, fél vesémet elzálogosítva. Jelenleg nagy tömegben prototípusokat erőltetnek a világra, amiknek az egyetlen valós haszna egyelőre a szennyezés kiszervezése a Ny-EU nagyvárosokból máshová/más formákba. Mindez kompromisszumokkal (hatótáv), és még masszív állami támogatás mellett is drágán.

    3. Kínai disznóólban gyártás/Szándék: így is lehet fogalmazni, de gigantikus pénzhegyek is vannak a dolog mögött. Ha ezen változtatni akarsz és tiszta útra terelni a teljes supply chaint (nagyonnagyon kéne, uis lassan 10milliárdan szagoljuk egymás hónalját), az a teljes ma ismert világrend radikális megváltozását igényli. Kb olyan szinten, hogy a cikk témája Bezos-ok és Musk-ok nem is létezhetnének, mert minden fillér hasznot a folyamat tisztításába kellene visszaforgatni. Nevezhetjük ezt szándéknak, de kb akkora "szándék" kellene mögé, mint ami a francia forradalom mögött volt. Őszintén, valami ilyesmire szüksége van a világnak, csak nem tudjuk, hol kezdjünk hozzá.

    4. Senki. Csakhogy a szén a legszutykosabb energiahordozó, az egészen biztos, hogy a szén+nap nagyságrendekkel rosszabb az atomnál. De itt is megáll, hogyha csinálnak egy 20 helyett 50-60%-os hatásfokú, nehézfém-mentes és szintén 20+évig jó napelemet, földbetemetős lapátok helyett valami ésszerűbb megoldást találnak a szél/árapály kihasználására, akkor lehet nagyban tisztítani az energiamixet. A szenet, pláne lignitet szvsz totál ki kéne nyírni belőle.

    #168: az olajnak és a nehézfémeknek is megvan a hátulütője, ha a kivégzett Mauritius-i korallzátony képsorait nézzük, talán esélyes a döntetlen. Viszont onnan indultunk, hogy a villany húdemilyen tiszta (sok helyen zero emission-ként reklámozzák): azért ne legyen már 0ás tétel a Kongói és Bolíviai bányatevékenység...

    Szumma-szummárum, mint r=1.1 autóhasználó (és igen, ha nem szorítanak fegyvert a fejemhez, nem fogok napi 1.5 helyett 3.5 órát ingázni tömeg"közlekedés"sel):
    - adottak a formai igények (család lévén leginkább a csomagtartóméret)
    - hatótáv-igény: nyugatra szakadt honfiként nem ritkán nagyszülők meglátogatása, évi 2 "nyaralós" leugrás a tengerpartra
    - költségvetés: nem, az autó nálunk nem "fizetem10évigahitelt" kategória. 10-12kEUR-ból legyen egy jó állapotú használt. És itt van még egy bukfenc: mennyire bízol meg egy pl 3éves használt lítiumakksiban? Ja és azt nemigazán látom konstruktív megoldásnak a költségvetésre, hogy az állampolgárra extra+ adókat sarcolnak ki, amiből állami támogatással lenyomják az elektro árát/ha adófizetés címén kell kifizetnem az árát, az is felár.

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz hcl #187 üzenetére

    1. persze, hasonlíthatom nyergesvontatóhoz is a kocsinkat, végülis ebből is sok jár a szokott útvonalamon, de kb itt megszakad a hasonlóságok köre. Adott célra szánt eszközöket kell összehasonlítani, pl Model S-t a Passat-tal, Twizy-t a Smart-tal.

    2. A használható/hobbiból kapható és az államilag adókkal/adófizetői pénzből TÖMEGESEN finanszírozott eladások közötti különbséget kéne itt érezni.

    3. "Az olajhoz képest lehet tiszta, ha jól használják." - de nem teszik, és nem úgy tűnik, hogy <10éven belül mondjuk 60-80%-al valóban (!=kiszervezzük a szennyezést afrikába, d-amerikába, stb) tisztább lenne sem az áramelőállítás, sem az akksigyártás. Utóbbival kapcsolatban bizakodóbb vagyok, nagyon remélem 5éven belül látunk valami forradalmian új akksikémiát. Ez egyúttal ha megvalósuk, bizony úgy nullázza majd a mostani vicc energiasűrűségű akksik mostani 10+kEUR értékét mint elefánt a porcelánbolt kínálatát.

    " attól, hogy neked nem jó 1 150km-es villanyautó" <- az 1150km-es <20eEUR beszerzési áron már rendben lenne:DD.

    #186: <-:Y ez egy vicc? Feltűnt a "tökéletesen sík és egyenes úton is van miért aggódni" kitétel...

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz hcl #193 üzenetére

    :R . Végülis sokaknak nincs:)). Akiknek meg igen, itt lehet folytatni: Autós topik.

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • válasz hcl #191 üzenetére

    Jaja, mert az csippelt, a csigadízel meg magától kezd el kormot okádni, amikor a szarul megtervezett és összeépített vezérlés/befecskendező miatt a "kompjúter" elkezd korrigálni a szélsőséges 4-5ös értéken is túlra. De fel lehetne hozni az újakat is, ahol a koleos (vagymitököm) nox-a hússzorosan veri a zőccségesmerci' kibocsájtását.
    Mindegy.
    Én személyautókra is rendeznék ilyen heppeninget, és alapból kötelezném a rendőrséget a láthatóan kormoló mocskokról a rendszám levételére.
    Amelyik húgyagyú meg a direkt a városban vigéckedik, és arra polírozza a bohócot, hogy milyenfaszánfüstöl az autó, az még kapna ajándékba párszázóra közmunkát is ha rajtam múlna.

    Amúgy azt kellene valahogy elfogadni, hogy a dolog amiről vitatkozunk három részből áll (alapjaiban).
    Van a közlekedés, ami 15%, vagy az ipar ami 45, meg a mezőgazdaság ami 35.
    Ebből a 15%-ból próbálunk iszonyatos pénzekkel lefaragni 1, talán 2%ot, miközben ugyanennyi pénzből az ipar/mezőgazdaság (állattartás) területén le lehetne faragni 20-25öt.
    Te melyiket érzed értelmesebben elköltött pénznek?
    Az, hogy az autókat basztatja mindenki, az azért van, mert napi szinten látod, meg ülsz a dugóban.
    Közben a lengyel Belchatow erőmű napi ~85.000 tonna co2-t pöfög ki 5gigawatt mellett.
    Rád bízom, hogy kiszámold te is azt, hogy ha ezt akksikba töltjük (20%os veszteséggel), akkor hány akkumulátoros autót lehet megtölteni, és mondjuk 15kwh fogyasztás mellett mennyire jön ki a g/km. Ne számold bele a bányászás, és szállítás co2-jét, mert olajnál se számítsuk bele.
    És most lehet itt fűrészelni a fingot, hogy napelem, meg szél.
    A napelem németeknél itt elbukik:

    (Ebben sajnos nincs benne a téli-nyári ingadozás, áram pedig télen is kell)

    Szélről is érdemes szót ejteni. Ha fúj, akkor tök jó, de van amikor nem fúj. Például egy 2-3-4-7 napig tartó anticiklon ideje alatt. Igaz akkor legalább a Nap süt :)
    A szélerőművekről is el tudnék beszélgetni...
    [link]
    És ebből lesz az áram. Amiből az akksit töltöd. Aminek az újrahasznosítása meg ki tudja, hogy meg lesz-e oldva valaha.

    Amit én kétségkívül megtennék, az az, hogy azonnal hoznám vissza kínából a szennyező ipart, és az EU-s szabályozás alatt működtetném őket.
    Globálisan ezzel csak nyerhetünk. Gyártsuk helyben, fele annyi környezetszennyezéssel.
    Nem biztos, hogy drágább lenne a végtermék... és nem a rizsszeműeket etetjük a haszonból, hanem a "hazaiakat"
    Ahogy mondtam, az összes szolárfarmot le kell vinni spanyolokhoz, meg olaszokhoz, és tunéziába/marokkóba.
    A hálózat már megvan hozzá, csak a rendszer hatásfoka nőne a duplájára (minimum).
    Lenne még csomó jó ötletem, de mivel kretén a rendszer, ez pedig azért kretén mert kretének az emberek, kretén emberek pedig kretén vezetőket választanak... a vergődésünk a megújulókkal már felesleges, mert 50-60 éven belül a civilizáció lehúzza a rolót.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz hcl #197 üzenetére

    Nyilván. Csak az anyagi források végesek. Meg az idő is (szvsz már mindegy)
    Ha egységnyi lóvéból a közlekedésben egységnyi co2-t tudunk megfogni, a szent tehén iparban meg ötöt, akkor egységnyi lóvé ötöde menjen a közlekedésre, a négyötöde meg az iparra, amit még köteleznék egyötöd egységnyi lóvé betételére.
    De az a baj, hogy ez csak az EU...

    Kínával mit csinálsz?
    [link] (bal oldalt a kis grafikon)
    Márpedig a jég nem nézi, hogy ez "kínai co2, ez meg európai, de az európaiak jó fejek, a tőlük kijövő co2 által megfogott energiából keletkező melegtől nem olvadok"
    Ezt is mondja Barna, hogy ez EU veri a mellét, hogy milyenfaszánzöldek vagyunk.
    Közben a kínaiakhoz eladott/elvitt szennyező ipar mocskát meg a légkörzés ugyan úgy visszahozza a fejünk fölé. És akkor azt még ide kell hozni az ott legyártott általánosságban elmondhatóan gyengébb minőségű terméket (ami rövidebb ideig működik). Mivel a gyártás elment oda, itt meg lassan nincs lószar se, az emberek nyilván az olcsóbb kínai szart fogják venni, így viszont a maradék EU-s gyártás is lehúzza a rolót, amit a kínaiak meg felvásárolnak.

    És ott köszönő viszonyban nincs a környezetvédelmi szabályozás az EU-ssal.
    És mindezt csak azért, mert így több a haszon, a haszon jobban mutat a negyedéves jelentésben, a haszonnak növekednie kell minden negyed évben, különben jön a profit-warning, és bezuhan a részvény árfolyama, az pedig maga az armageddon.

    #198:
    SuperSmartGrid-re keress rá. Pont ezt akarják. Ha lennének még ilyen projektek, amivel viszünk melót afrika északi részére, akkor talán a beáramlást is lehetne mérsékelni.
    De az, hogy kínával mit lehetne kezdeni azon kívül, hogy visszahozzuk az üzemeket, arról fogalmam nincs. Van az a hipotézis, hogy ha növeled az életszinvonalat egy országban, akkor csökken a szaporodás mértéke, és összeségében ez co2 emisszió csökkenést eredményez. Lásd a "fejlett" országok.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz hcl #206 üzenetére

    Ez nem egy windóz "frissítés", amit alfaverziósként kiadva segít helyrepofozni a százmillió felhasználó. Itt feleslegesen legyártanak xmillió prototípus terméket gigantikus környezeti erőforrásokat beáldozva, a felhasználótól 0.0 hasznos infót kapnak a lítiumakksi-fejlesztéshez (ami kb az egész sarokköve). Majd 10év elteltével kiadják a 1.0-ás verziót köszönhetően egyéb iparágak (konkrétan akksiipar*) fejlődésének ami ráadásul egy tisztább energiamixből eszik. Az első 10év tiszta pocséklás volt nulla ökológiai és technológiai haszonnal, de legalább a vásárlókat + őket támogató államkasszákat is jól kizsebeltük.

    *megj: akksiipar !=elektroautó-ipar, vastagon fejlesztenek a mobilteló-gyártók pl, 2 nagyságrenddel kevesebb nyersanyagot felhasználva. Simán meg lehetne várni, míg az akksik elérnek egy értelmes energiasűrűséget, hogy pl 500km hatótávhoz elég legyen egy <100kilós darab, a mostani környezeti lábnyom hatodáért.

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz hcl #218 üzenetére

    Egy ötödakkora távra eljutó jármű hogy a ló..ba ne lenne prototípus?

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz hcl #224 üzenetére

    Mert nem tudok másfél naponta kútra járni áramért ember, azért szempont! Meg ha hazamegyünk anyósékhoz az a szokásos 2 helyett 6 megálló, ráadásul még várjuk is meg, hogy fullra feltölti. Nyaralás ugyanez. És szvsz ezzel nagyon nem vagyok egyedül, legalábbis ahogy elnéztem legutóbb a horvátoknál nem mi voltunk az egyetlen külföldi rendszám - de még a Kiskunfélegyi Tesco-parkolóban se. Telibesz.rom, hogy vannak emberek, akiknek a sarki közért a kis házi Bamako rallyjuk legtávolabbi pontja.

    " első benzines autók " = prototípusok? Értemén, 100évvel ezelőtt így finanszírozták a fejlődést. De a xxi.században vagyunk, ne kelljen már a K+F-hez feleslegesen alfa-bétaverziós termékeket milliószámra legyártani és egyébként effektíve az állammal megvetetni (adókedvezmények, stb). Ennyi erővel az állami pénzek mehetnének egyenesen a fejlesztésbe.

    Nincs repülőgépem. Vagyis van, és az pont akksival működik, csak egy egérnél nehezebb súlyt nem bír el :P

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz hcl #228 üzenetére

    Mert ha nem kapsz kézhez egy alfaverziós járgányt, ami még ha osztjuk is kettővel a német tanulmányt, majdnem olyan környezetterhelő, mint a fosszilis ÉS nem mellesleg az új fosszilisnál nem kicsit drágább - az ésszerű élethelyzetben/valóságban beszerzett kicsit használt fosszilisnél meg SOKKAL drágább, abba beledöglesz?

    Ez egyelőre egy hobbi. Fizessék 100%-ban a hobbisták, az én adócentjeimet meg hagyják békén.

    A számítógépekhez/winfosch.hoz nem kellett fél esőerdőt letarolni. Tömeges béta-akksik nyomatásához viszont kell, és ez bizony már túlmutat a pénzzel megfizethető értékeken.

    Futtassák fel a fejlesztést kevesebb környezetrombolással, és ha tényleg kész a cucc, akkor engedjék fel x milliósra a darabszámot.

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz hcl #233 üzenetére

    "francia autók" -hja, mondasz valamit, nem kevés példányba kár ott a nyersanyag :(((.

    SzVSz 10éven belül lesz értelmes villanyautó. Igény van rá, ha sikerül érdemeben tovább tisztítani az energiamixet, és mondjuk egy 2-3as faktorral javítani az akksik energiasűrűségét+fajlagos árát, már fullra versenyképes lesz a villany.
    #234: nehézfémek a mostani napelemekben vannak.

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

Új hozzászólás Aktív témák