- Padavan firmware
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Windows 11
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz makkmarce #35 üzenetére
ezzel a gondolattal az a probléma, hogy bezosnak nincs 200 milliárd usd-je a párnacihában.
van n darab papírja (vagy egy rekordja az adatbázisban), ami szerint tulajdonos az amazonban, és ezen papír darabjáért jelenleg annyit fizet a megkergült tőzsde, hogy n-nel szorozva 200 milliárd a vége.
de ezt nem lehet egyszerűen kifizetni bérként.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz makkmarce #115 üzenetére
Az iparág vár sokat. Ott meg vannak olyan emberek akik nálam jobban képben vannak ezzel kapcsolatban. Gondolom nem véletlenül várnak tőle sokat, és nem véletlenül szállt ki a bosch is a cellafejlesztésből 1.5 éve, mert tudják, hogy ami pénzt most beleölnek, az a szilárd elektrolit akksik ipari termelésre felfutásával lényegében köddé válik, és elfújja a szél.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz makkmarce #148 üzenetére
"Diesel consumption per 100km 5.9 Liter" - meg is van az ordító baromság, amit keresel.
Kb egy hónapja ugrottunk haza Mo.-ra egy 1.6tdi octaviával ami uez a motor: 4.1liter/100km-es fogyasztást hoztam össze 3000km-es szumma távon. 8éve megvan a kocsi, többször is néztem a fogyasztást, sportosabban vezetős időszakaimban se ment SOHA 5liter fölé a fogyi.
Ennyit erről, hogy ki hogyan csúsztat, kb ennyire bízhatunk a többi "forrásukban" is.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz makkmarce #148 üzenetére
És gondolod, hogy szakmailag megengedhetné magának, hogy baromságokat hazudjon bele az emberek arcába. Aha.
Mond olyan dolgokat egy alrendszer részeinek az egyik összetevőjéről amikkel én sem értek egyet, de _amit_ mond, és ahogy mondja abban igaza van.
Lehet itt most vitatkozni arról, hogy nem 150kg/kwh, hanem 135, a dízel meg 8 litert eszik... mindenkinek maga fele hajlik a keze, ezt írtam is.
De a lényegi részt ha leszűrted, akkor kivehető, hogy igaza van.
Amúgy most kérdeztem meg eonos vill-mérnök haveromat, és 5-6%os transzformálási veszteségről ír/db, miután fel van mágnesezve egy nagy trafó.
Tehát itt bukunk két transzformálással 1kw-ból 100wattot, a maradék 900ból meg mondjuk 800 megmarad az akksiban, 720-730 meg lekerül a kerékre. Nem lőttem nagyon mellé a 30%-al.
Rákérdeztem napelemre is, 10 évre teljesítménygaranciát adnak, és 20 éves távon nem süllyedhet (asszem') 60% alá a hatásfok. De a probléma még akkor is a napszakok, és évszakok változása, a köztes karbantartás, szétszedés, miegymás.
Foszilist kellene bezárni, és erőltetni az atomot amíg nincs fúziós. Az lesz a szent grál, ha teljesen arról futna európa-amerika-kína 20 év múlva (nem fog), és a megtermelt iszonyat mennyiségű árammal el tudnánk kezdeni kivonni a bepöfögött co2-t és metánt, akkor talán megmenekülnénk a teljes kihalástól. Úgy is ku.vára fog fájni 2050-2060 környékén az időjárás és az ökoszisztéma összeomlása, de legalább nem egy kamion bassza pofán az emberiséget, hanem egy személyautó.
De erre kb annyi az esély, mint arra, hogy vagyon-limitet vezetnek be globálisan.
Ismét "DE" erről addig nincs semmi értelme vitatkozni, amíg a globális co2 kibocsájtás 15%áért felelős a teljes közlekedés, egy teherhajó ami kínából hozza a napelemet/nájlonpólót/aliexpresszt annyi so2-t basz ki a légkörbe mint 20millió személyautó, és az agyatlan túlfogyasztásra épülő vadkapitalizmus okozza a teljes co2 kibocsájtás 40%-át.
Vagy 50-et. Lehet, hogy ezekből sokkal egyszerűbb lenne érezhető mértéket lefaragni, nem?
Reszelhetjük itt a fingot, farigcsálhatunk az európai autók kibocsájtásából 2-3-5%okat (a globális kibocsájtás mittudomén... 0.001%áról beszélünk kb) de igazából ennek mi értelme, amikor minden szart kínából hoz be az EU?
Teherhajón, repülőn, meg dízelmozdonyon...
És ennek az árumennyiségnek a 30%-a 1 héten belül megy a kukába mert szar, a maradék fele meg egy-két hónap múlva.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz makkmarce #151 üzenetére
Ok, nem érdekel, hogy te hektószámra vedeled a benzint, nekem ennyi lónyál fogy, kb a golf-nál kicsit nagyobb kocsiban, ott, ahol rendszeresen vezetek/az elmúlt 300ekm-t töltöttem. Kicsike homokszem a gépezetedben: az áramtermelés emissziójánál csak a közvetlen kibocsátás szerepel (hiába keresed a táblázatban, nincs ám odaírva, kicsit olvasgatni kell a forrást) márpedig ez egy fentebb részletezett napfarmra akkoris 0-ás érdéket fog kiadni, ha minden hónapban konténert kapnak kínából hajón+kamionon.
Másik apróság, hogy a példában szereplő e-golfod 35.8kWh-s akksival (ez ugye definiálja a gyártás CO2 lábnyomának jelentős részét) szerelték, amit egészen pontosan HATSZOR gyakrabban kéne kútra vinnem (az éjszakai parkolóhelyem kb 100méterre van a legközelebbi konnektorhoz és az még csak nem is a lakásunk), gyakorlatilag másfél naponként. Egy dolog, hogy ez ugye plusz felesleges mászkálás/emisszió, másik, hogy ennyi elb.szni való időm nincs.
Hiányolom még a reális körülmények között x év alatt megdöglött akksi komplett feldolgozásának CO2 lábnyomát (ha már az elégetett dízel lábnyoma ott van). Vagy úgy ahogy van kib.sszuk őket az erdő szélére?
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz makkmarce #170 üzenetére
Az igazság valahol a kettő között van. A városi levegőtisztaság ügyében pedig egy kicsit körül kéne nézni, milyen szörnyek is szaladgálnak az utakon, ezeket bezúzni/kipufogóját a tulaj végbelébe feldugni, mielőtt az EUR6 szintet elkezdenénk boszorkányüldözni. Ezekből nincs kevés, pláne K-Európában. Ha ezeket és az őszi-téli szeméttelfűtést felszámolták, a járműpark eljut egy valós eur4 minimum-szintig, és még mindíg nem javul a tüdőrákod, akkor kezdhetjük a maradék fosszilis jármű kitiltását az utakról.
Egyébként meg: "Rendszámelvétellel büntetné a környezetszennyező autósokat Hanula Barna"
Ja, és a robogókra-motoroka is rá kéne nézni, mert azokból sem ritkán jön komoly füstcsík.
#171: nekem kb a model S vs Passat 2.0 összehasonlítás játszana pl. Úgy, hogy alapdolgokat (pl akksifeldolgozás élete végén, féltonnás többletsúly szállítási költségei, harmada hatótáv miatti extra kútrajárás) nem "felejt" ki.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz makkmarce #176 üzenetére
"a nagyobb motorú autóknak jóval többet enged" - he? Én itt motorteljesítmény alapján semmilyen kivételezést nem látok, csak járműosztály szerinti kategorizálást. A 200+lovas SUV-d ugyanúgy személykocsinak számít, mint egy smart.
Nagyságrendi engedmény - ami komoly környezetvédelmi prüntyögésre adhatna okot, amúgy sincs,
Pl NOx EUR6 személykocsi: 0.08g/km, EUR6 furgon: 0.125g/km. PM-érték mindkettőnél uaz.Az elektromos "robogó" (ugyebár villanymotorral már nem robog) gyakorlatilag az e-bike-okkal versenyez, utóbbiak valóban jól elszaporodtak és full életképes városi/kishatótávú közlekedési eszközként bizonyítottak. Ha nem lesz életképes/tényleg környezetbarát villanyautó-ajánlat a következő 4-5évben, akkor sztem ilyenből szerzünk be 2-3db-ot a családban. Parkolni is sokkal 1xerűbb, mint kocsival.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz makkmarce #181 üzenetére
"A gonosz norvégok megmérték forgalomban is:"
Nna, ez jó, ilyen, valós körülmények között mérés kéne még sok. Egyébként az USA/EPA vs VW sztori is hasonló él mentén alakult ki.
Nem látom, hogy mértek volna konkrétan EUR4-es és 5-ös kocsit, azért kíváncsi lennék, pl a passat soron belül van-e bármi valós előrelépés az adblue hozzáadással.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz makkmarce #173 üzenetére
napelemekről beszélünk, nem akkukról.
sebaj.
#174:
Volt egy kedves haverom, mára a kontakt sajnos elúszott, még matrix hubon haverkodtunk össze.
Ő mondta, hogy a BKV inkább elbasz évi 3-400.000 forintot/busz motorolajra, mint, hogy 1.500.000ért meggenerálozzák a motort. Mert utóbbit nem lehet leírni kopó tételnek.
Ezért mondom, hogy kretén a rendszer, és ha a rendszer kretén, akkor az emberek is, mert ők üzemeltetik a rendszert kreténül.
Ha már itt tartunk, lehetne csinálni kiterelős akciókat amikben helyszini műszaki ellenőrzést hajtanának végre a kipuffgázokon. Akinél ki van ütve az egr/dpf/adblue, az az ember szépen battyoghat haza gyalog. A láthatóan kormot okádó szarok (javarészt a francia csodadízelek) pedig zúzda.
Van egy sanda gyanúm, hogy nagyon gyorsan lekopnának az autókról a szmókendsárm matricák...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz makkmarce #236 üzenetére
Legközelebb magad csináld a házi feladatod, leülhetsz 1es:
"The following are some panels that do or may contain toxic material.
• CDTe solar panels may be a hazardous due to cadmium.
• Gallium arsenide (GaAs) panels may be hazardous due to arsenic.
• Some older silicon solar panels may be hazardous waste for hexavalent chromium coatings.
• Newer, thin-film solar panels contain CIS/CIGS and may be hazardous due to copper and/or
selenium." [link]“From the installed capacity and the performance-related weight, we can estimate that in photovoltaic industry by 2016 about 11,000 tons of lead and about 800 tons of Cd (cadmium) have been deployed. “ [link]
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
válasz makkmarce #242 üzenetére
Fantasztikus, megvilágosodtam... És egyúttal itt a fentebb emlegetett prototípus probléma: ha az ólom-kadmiumos változatokat nem tolták volna orrba-szájba, támogatva 10évvel ezelőtt (akkor uis még kivételzetek a RoHS-ban a napelemek kedvéért), akkor nem halmozódik fel a rendszerben a fentebb említett 11ktonna ólom, 0.8ktonna kadmium. Nem mellesleg ezek valszleg még dolgoznak, a 2010ben telepített cuccok kb 2030 körül adják be az unalmast.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
dabadab
titán
válasz makkmarce #250 üzenetére
Nagyon úgy néz ki, hogy most a shortpozíciók szopódtak be a Teslánál, mert csak nem akart csődbe menni Némileg hasonló a helyzet, mint amikor 2008 őszén a WV részvények árai szöktek az egekbe, mivel egyrészt egy csomóan shortolták, mert azt gondolták, hogy a gazdasági válság betesz nekik, másrészt viszont a Porsche egy ideje már titokban vásárolta fel a WV részvényeket (amiket esze ágában sem volt eladni a shortolóknak) - így aztán a short pozíciók fedezeteként baromi nagy kereslet volt WV részvényekre, a piacon viszont alig volt eladó - amit meg mégis eladott valaki, azért annyit kérhetett, amennyit nem szégyellt (és hát a tőzsde alapvetően nem a szégyenlősök terepe).
DRM is theft
-
-
-
-
-
válasz makkmarce #272 üzenetére
Senki se mondta, hogy 2 fillérből kell. X milliárd ember összes személyes adata enyhénszólva túl magas ár olyasmikért, amit a gyakorlatban némi 1x kifizetett kp-ért megkaptál 15 évvel ezelőtt.
A mostani telómon kb a nagyobb kijelzőt tudom gyakorlati fejlődésként többletként elkönyvelni a 2009ben használt htc kaiseremhez képest. A többi csillámpor a netes bloatware kezelésére.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Ryzen 5 3600x, GTX 1070 ti 8gb, 32gb ddr4 ram
- Hugo Boss The Scent Elixir Him Eau de Parfum
- Garis félkonfig! Ryzen 7 5800x,AsusTuf B550 gaming plus, Fury 2x16 3600 cl 16 - GARIS -
- HP Elitebook 850 G8 15.6" FHD IPS Core i5 1135G7 16/512GB HP GAR
- Dell 15,6" notebookok E6540, E5540, i5 - számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen