Új hozzászólás Aktív témák

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz hcl #166 üzenetére

    1. Nehezebb = differenciális gondolatmenet, ahelyett, hogy külön-külön számolgatsz, szimplán a többletsúlyból indulsz ki. Ha a fosszilis lenne nehezebb, akkor oda írnánk a szállítási hátrányt.

    2. Prototípus fogalma megvan? Na, pont ezért. LaposTV-ből se veszek 100"-os OLED-et, asszonyt+gyereket rabszolgának eladva, fél vesémet elzálogosítva. Jelenleg nagy tömegben prototípusokat erőltetnek a világra, amiknek az egyetlen valós haszna egyelőre a szennyezés kiszervezése a Ny-EU nagyvárosokból máshová/más formákba. Mindez kompromisszumokkal (hatótáv), és még masszív állami támogatás mellett is drágán.

    3. Kínai disznóólban gyártás/Szándék: így is lehet fogalmazni, de gigantikus pénzhegyek is vannak a dolog mögött. Ha ezen változtatni akarsz és tiszta útra terelni a teljes supply chaint (nagyonnagyon kéne, uis lassan 10milliárdan szagoljuk egymás hónalját), az a teljes ma ismert világrend radikális megváltozását igényli. Kb olyan szinten, hogy a cikk témája Bezos-ok és Musk-ok nem is létezhetnének, mert minden fillér hasznot a folyamat tisztításába kellene visszaforgatni. Nevezhetjük ezt szándéknak, de kb akkora "szándék" kellene mögé, mint ami a francia forradalom mögött volt. Őszintén, valami ilyesmire szüksége van a világnak, csak nem tudjuk, hol kezdjünk hozzá.

    4. Senki. Csakhogy a szén a legszutykosabb energiahordozó, az egészen biztos, hogy a szén+nap nagyságrendekkel rosszabb az atomnál. De itt is megáll, hogyha csinálnak egy 20 helyett 50-60%-os hatásfokú, nehézfém-mentes és szintén 20+évig jó napelemet, földbetemetős lapátok helyett valami ésszerűbb megoldást találnak a szél/árapály kihasználására, akkor lehet nagyban tisztítani az energiamixet. A szenet, pláne lignitet szvsz totál ki kéne nyírni belőle.

    #168: az olajnak és a nehézfémeknek is megvan a hátulütője, ha a kivégzett Mauritius-i korallzátony képsorait nézzük, talán esélyes a döntetlen. Viszont onnan indultunk, hogy a villany húdemilyen tiszta (sok helyen zero emission-ként reklámozzák): azért ne legyen már 0ás tétel a Kongói és Bolíviai bányatevékenység...

    Szumma-szummárum, mint r=1.1 autóhasználó (és igen, ha nem szorítanak fegyvert a fejemhez, nem fogok napi 1.5 helyett 3.5 órát ingázni tömeg"közlekedés"sel):
    - adottak a formai igények (család lévén leginkább a csomagtartóméret)
    - hatótáv-igény: nyugatra szakadt honfiként nem ritkán nagyszülők meglátogatása, évi 2 "nyaralós" leugrás a tengerpartra
    - költségvetés: nem, az autó nálunk nem "fizetem10évigahitelt" kategória. 10-12kEUR-ból legyen egy jó állapotú használt. És itt van még egy bukfenc: mennyire bízol meg egy pl 3éves használt lítiumakksiban? Ja és azt nemigazán látom konstruktív megoldásnak a költségvetésre, hogy az állampolgárra extra+ adókat sarcolnak ki, amiből állami támogatással lenyomják az elektro árát/ha adófizetés címén kell kifizetnem az árát, az is felár.

    [ Szerkesztve ]

    Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

Új hozzászólás Aktív témák