Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
A posztmodern szellem törvénye, hogy a reláció szélsőséges mértékig felértékelődik, a kontextus pedig szélsőséges mértékig leértékelődik.
Thanos was right.
-
Azon kéne még elgondolkodni, hogy társadalmi szinten eljutottunk addig, hogy felsimertük: az egyén/egy "uralkodócsalád" (diktátor, király, stb) hosszú egyeduralma nem jó. Márpedig egy cég tökéletes mása a diktatúráknak.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
makkmarce
őstag
házi feladat: tedd fel magadnak a kérdést, ha van egy 5* kastélyszállód mondjuk NY city közepén, ami termeli folyamatosan a pénzt, de közben nő az értéke amiatt is, mert mennek fel az ingatlanárak, akkor van vagyonod, vagy nincs vagyonod?
Mert most azt akarod előadni, hogy nincs is pénze szegénynek, csak egy amazonja, ami nem is jó semmire semokoskodom, tehát vagyok
-
-
#89309696
törölt tag
-
válasz t72killer #108 üzenetére
Kieg: valóban nem ő aktívan veszi ki, a rendszer alakítja úgy, hogy míg az ő cégének a végtelenségig elszáll az értéke, miközben az alföldi falucskában 0-ra redukálódik a ház értéke, amibe egy család élete munkáját fektette.
Amit aktívan kivesz és a társadalomba visszaforgatva sokkal jobb helye lenne, azok a hobbiköltségek: ő is saját műholdflottát akar, illetve pörgeti a Blue Origin-t.
Tévedés ne essék, nekem se Bezossal se az egyébként néha agresszívkismalac Musk-kal semmi bajom, nagyon értelmes emberek. A rendszer a probléma, ami ő alájuk dollárszázmilliárdokat tesz, míg a munkásaik, akik életük ébren töltött idejének 80+%-át arra áldozzák, hogy ez a pénzhegy összeálljon, nem kapnak annyit, amiből kijön egy kertes családi ingatlan a melótól <30km-re. És az amazon egyébként messze nem is a legrosszabb.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz t72killer #95 üzenetére
Alapvetően azzal van a baj, hogy csomó helyen kéne emberi erőforrás, ott nincs, ahol meg van, az felesleges, azzal meg nem kezdünk semmit. Pláne nem képezzük, hogy a kulimunkán kívül jó legyen másra is. Sima pazarlás.
Aztán csodálkozunk, hogy retrográd vezetőket választ a jónép, akik azt ígérik, hogy lehet menni vissza a szalag mellé.@t72killer : ++++
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Reális indok? Helyzete válogatja.
Ha a tőkét arra használják fel, hogy másokat még jobban ki tudjanak zsigerelni vele, akkor van.
Ha a tőkét arra használják fel, hogy politikai előnyt kovácsoljanak belőle önös érdekből, akkor van.
Ha a tőkét arra használják fel, hogy a versenyhelyzetet ellehetetlenítsék, akkor van.
Ezer példát fel lehetne sorolni mindegyikre.
De szerintem abban egyetérthetünk, hogy ezt a rabló-kapitalizmust valahogy meg kellene regulázni, mert már most látszik, hogy reccs lesz/van. Gazdasági, társadalmi, meg kb minden téren.
A Teslától pedig ne várd, hogy megmenti az ökoszisztémát, mert hatalmas csalódás fog érni.
Egy P100-as tesla évi 10-12.000es futásteljesítménnyel kb 8-9 év alatt ér el odáig, hogy talán már ledolgozta a gyártása során keletkező co2 puttonyt, és akkor még nem esett szó a li-ion akksipakk sorsáról, töltéséről... a Toyota nem véletlenül nem ért egyet a villanyautóval, és tartja a hibridet a legjobb választásnak. Nyilván más lenne a leány fekvése, ha már a DEMO project 10-15 éve befejezett sztori lenne, és gombamód nőnének a fúziós erőművek... a következő nagyobb game-changer a solid state akksik lesznek, de azt tudni kell, hogy abban a pillanatban a jelenleg működő li-ion akksi gyárak értéke lényegében a bennük fellelhető fém összértéke lesz.
Kivi vagyok, hogy ezt Musk elvtárs miként fogja lereagálni.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
makkmarce
őstag
túl sokat vársz a solidstate akksitól olvass utána kicsit, nem olyan jó az, mint amilyennek látszik. Millió irányba mehet még az akku technológia, a solid state ugyan csökkentené főleg a méretet, de sokkal tűzveszélyesebb, mint a jelenlegi li-ion(ezért nincs gyártásban, nem véletlen jelölte be a toyota is 2025-öt a messzeségben). 1-2 éven belül kiderűl, hogy a toyota nyert vagy musk, meg úgy is jön szeptemberben a battery day, ha el nem halasztják. Csak akkor dobhatod ki a régi li-ion gyárakat, ha a solidstate-et ugyanarra a kwh-ra olcsóbb gyártani, ezt meg megint nem tudjuk.
okoskodom, tehát vagyok
-
Sanya
nagyúr
válasz #75376384 #72 üzenetére
az, hogy ott ez mennyire működik jól, meg ugye mit kapsz az adódért csak egy ottani ember tudná megmondani. Talán svájcban kevéssé működik az oldjuk meg okosba dolog, míg itthon továbbra is él és virágzik. Én magas fizetéssel fizessek magas adót, míg a napi több10 vagy akár 100.000 forintot kereső vállakozó meg éhbérért, minimálbéren bejelentve 250-300nm családi házszerű irodába bejelentve, audi q7 vagy hasonló munkaautókkal, a lista legalján tengődik. Jelenleg hazánkban, a jelenlegi adófizetési morált, jelenlegi szabályokat figyelembe véve ez nem működik.
[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz t72killer #110 üzenetére
Musk mostanaban eleg komolyan "dolgozik" rajta, hogy lerombolja a hirnevet. Remelem par ev mulva betiltjak a Starlink projektjet. Kivancsi lennek arra, hogy hogy kaphatott engedelyt, de nem csodalkoznek azon, ha penz is mozgott volna a hatterben.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
válasz makkmarce #115 üzenetére
Az iparág vár sokat. Ott meg vannak olyan emberek akik nálam jobban képben vannak ezzel kapcsolatban. Gondolom nem véletlenül várnak tőle sokat, és nem véletlenül szállt ki a bosch is a cellafejlesztésből 1.5 éve, mert tudják, hogy ami pénzt most beleölnek, az a szilárd elektrolit akksik ipari termelésre felfutásával lényegében köddé válik, és elfújja a szél.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
"gy P100-as tesla évi 10-12.000es futásteljesítménnyel kb 8-9 év alatt ér el odáig,"
Egy belsőégésű meg még később, mivel az olajnak is ott a CO2 puttonya, folyamatosan, amíg benya lesz belőle
Amúgy sem várta senki, hogy a villany megment bármit, csak hogy valamivel jobb lesz helyi szinten (meg kevesebb olajat kell kitermelni, így kicsit máshol is).A Toyota meg tolja a hibridet, mert náluk az a selling point, jóhogy azt tolják, ami a brandhez kötődő innováció. És legalább tényleg jók is benne.
Mutogatni való hater díszpinty
-
#75376384
törölt tag
Szépen idekevertél egy pár dolgot.
A vállalkozónál dolgozó minimalra bejelentett, szürkéző alkalmazott a vállalkozókat sújtó kurva nagy terhek miatt van. Az, hogy valaki egy ilyen rongyrázó vállalkozónál dolgozik és hatjta neki a hasznot nincs összefüggésben a sávos adózással. Összehasonlítani a munkavállalói terheket egy vállalkozó terheivel azon keresztül, hogy ki jár bömbivel eléggé meh...
A fenti példám pedig azt szemléltette, hogy a sávos adózás igenis képes működni, csak nem az elszabott magyar rendszerből kell kiindulni.
-
Elektromos autózás: komoly figyelmeztetés érkezett
Az elektromos mobilitásra való átállás növeli a károsanyag-kibocsátást a kieli IfW gazdaságkutató intézet tanulmánya alapján, amely szerint az elektromos autózás üvegházhatású gázkibocsátása a jelenlegi németországi energiamix mellett közel háromnegyedével múlja felül a modern dízelmotorokét - írja az MTI.
megj:ez dízel, a benzinnél lehet picit jobb.A fosszilisnél se hagyták ki a full lábnyomot. +tartok tőle, h a benga majd 2 tonnás teslák szállítási lábnyoma se kicsi, míg európába érnek.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz t72killer #123 üzenetére
Ez mindig attól függ, mit akarnak kihozni a tanulmány készíttetői A Teslákat is lehetne itt gyártani, meg egyéb európai elektromos autók is vannak.
És "a jelenlegi németországi energiamix mellett ". Most hogy a németek elkezdték tolni a fosszilis erőművet... Ha ugyanaz az áram megújuló+atomból jön, akkor máris beljebb vagyunk.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Tigerclaw
nagyúr
Igen, azt gyakran elfelejtik, hogy az olajkitermeles, szallitas, finomitas, elosztas eseten is nagyon komoly a karbon labnyom, nem beszelve az okologiai hatasrol, katasztrofakrol. Pont most engedelyezte Trump, hogy "ledozerolhassak" az eddig vedett Alaszkat az olaj miatt, es ez csak egy a sok hasonlo mellett..
Ettol mondjuk en jelenleg nem hiszem hogy a full elektromos autoke a jovo, a jelenleg elerheto akkutechnologiaval szamolva. A plug-in hibridek idealisabbak a tobbsegnek, az autohasznalati szokasokat figyelembe veve.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
válasz Tigerclaw #125 üzenetére
+#124: nem, nem felejtették el a well-to-wheel elemzés van. Ahonnan divat kihagyni igencsak vaskos elemeket, az pont a viszonylag új "zöld" oldal.
Ebből esznek, azért nem egy Kína:
Egyébként lehet csúsztatni - csak a 25%-al rosszabb ból aligha lesz 50%-al jobb a valóságban. Ha meg ugyanakkora a környezeti lábnyom, akkor mi a frásznak szenvedni 3x annyiba kerülő és fele hatótávolságú autókkal.
Ja és amit nem szokás számolni: mekkora is a lábnyoma a mostani autópark idő előtti bezúzásának? Semmi sem indokolja egy működőképes 1tonna+ mindenféle ötvözet és műanyagkompozit gépezet rásózását a hulladékkezelő ágazatra 20éves kora előtt.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz t72killer #126 üzenetére
Nem, ha nem hagyják ki, akkor is lehet torzítani a dolgokat. Pl. pont a fent említettel, ami kihagyja az olajfinomítókat, stb.
"mekkora is a lábnyoma a mostani autópark idő előtti bezúzásának?"
Jaja, ezt is bele kéne venni, mert jelenleg az elektromos autók nélkül is pár éves autókat cserél le a világ jobban élő fele, azaz Nyugaz-EU és USA... Aminek csak egy része jön hozzánk, a többi megy a bontóba... De muszáj mindig újat venni, mert nem pörög eléggé a gazdaság"Ha meg ugyanakkora a környezeti lábnyom, akkor mi a frásznak szenvedni 3x annyiba kerülő és fele hatótávolságú autókkal."
3x annyiba azért kerül, mert kisebb mennyiségben termelik, értelme meg minimum annyi, hogy csendesebbek és kipufogógázokkal kevésbé terheltek lennének a városok.Mutogatni való hater díszpinty
-
Az elektromosnál meg szeretitek elfelejteni a transzformálásokkor fellépő kb 30%ot... Meg az elektromos hálózatot is karban kell tartani, előbb-utóbb kell új oszlop, meg új transzformátor, meg új erőmű, meg etc. Meg ha mindenki nekiáll villanyozni, akkor a közvilágítás legalább ingyen lesz, mert izzani fognak a távvezetékek amíg le nem olvadnak.
Normális belsőégésű 1300-1400 kiló, egy tesla meg 2300, (SUV meg valahol 3 tonna) igaz a 3 mondjuk beéri a szerényebb 1700-al. És ne ringasd magad abba a tévhitbe, hogy a kisebb akksi jobban fog fogyni, mert mindenki a nagyobbat fogja venni. Érthető okokból.
És akkor itt jön a képbe az elfogadott sztenderd, hogy 1kwh-hoz kb 150kg co2 tapad.
Tehát egy 100as akksi 15 tonna (+az autó 2 tonnás co2-je). Ez tizenöt évre, évi 1.2 tonna co2 kb. És nem mentél vele egy métert sem, csak áll a garázsban.
És nincs megoldva a li-ion újrahasznosítása, netán ártalmatlanítása.
Se.
Innentől a többit rád bízom.
Tök jó lenne az elektromos, hogy fúziós erőművel lenne töltve.
De amíg a nagyobb részt a gáz-olaj-biomassza(fa!)-szén teszi ki, és ezek összhatásfoka jó esetben eléri a 30%ot globálisan, addig szerintem értelmetlen is a vitát folytatni, mert eleve az erőműves 30%nál bukik az egész villanyautós dolog. És Balaton-felvidéki gyerekként elég szar átélni, ahogy a bakonyi erdők szépen lassan belefolynak az akksikba (lásd ajkai erőmű)
Városba tök jó a villany, sőt, oda megoldanám, hogy minimum a harmada villanyos legyen, de ehhez az embereknek is változniuk kellene (nem fognak)
Toyota azért tolja a hibridet, mert annál jelenleg nincs kevésbé környezetkárosító megoldás. Nem véletlenül fejlesztik. Nem hülyék a japánok maradjunk ennyiben.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Normális belsőégésű 1200 kiló? Középkategóriás német autók 1500 alatt nicsnenek, a SUV meg divat...
"Az elektromosnál meg szeretitek elfelejteni a transzformálásokkor fellépő kb 30%ot..."
Tanulmánya válogatja. Amúgy elég szar trafó az, aminek 70% a hatásfoka" És Balaton-felvidéki gyerekként elég szar átélni, ahogy a bakonyi erdők szépen lassan belefolynak az akksikba (lásd ajkai erőmű)"
Ez azonban nem az elektromos autó hibája, hanem az idióta döntéshozatalé." Meg az elektromos hálózatot is karban kell tartani, "
Eddig is kellett. Sőt, a benzinkúthálózatot is, ami amúgy ugyanúgy nem magától lett, mint az elektromos, és az elektromos bővítése sem magától lesz.Mutogatni való hater díszpinty
-
1300-1400at írtam, nem 1200at, de ne zavarjon. Hirtelen ránéztem az új octaviara, és megnyugodtam, hogy egész jól lőttem be a 1300-1400kg-ot. [link]
Elég szar trafó? És hány trafón megy át, és hány(száz) km vezetéken, mire 220-ként
megjelenik a konnektorban?
A döntéshozatal is idióta, de az emberiség is.
Itt pedig a két oldal ki is lőtte egymást.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz t72killer #126 üzenetére
Ido elotti bezuzas biztos nem lesz, latva az elektromos autok arat es vasarlasi statisztikakat. Szerintem vissza is vesz majd az igereteibol az a par nyugati orszag aki mar beigerte elore 5-10-15 eves tavlatra, hogy naluk akkor mar csak elektromos auto lesz uzembe helyezve, eladva. (talan a kogazdag Norvegia, Svajc esetleg Belgium, Luxemburg meg tudja oldani)
Most is csak komoly artamogatassal es masodlagos kedvezmenyekkel tudnak eladni e-autokat, lathatoan mikroszkopikus mertekben es az is lathato, hogy annak ellenere hogy allitolag nagy mertekben csokkent az akkumulatorok gyartasi koltsege, ez semennyire sem jelent meg az autok araban.
Egyebkent bontasi, ujrafelhasznalasi szempontbol az e-auto joval problemasabbnak tunik, plane hogy az akkuk, cellak tekinteteben nem latszik komolyabb standardizacionak nyoma. Nincsenek szabvanyos cella, akkupack egysegek, amik segitenenek a koltsegcsokkentesben, karbantartasban, ujrafelhasznalasban. (persze reszben azert is, mert ha nem is nagy ugrasokkal, de evente fejlodik az akkutechnologia)
En a hagyomanyos hajtasu autok aranak emelkedese miatt, folyamatos forgalomcsokkenessel szamolok, uj autokat tekintve, kozeptavon, sot hosszabb tavon is vagyis kevesebb auto kerul majd bontoba varhatoan, illetve egyre tobben lemondanak majd a masodik, sot elso szamu autorol is, az arerzekenyebb orszagokban.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Nagy baj lenne ha 30% lenne a transzformatorok vesztesege. Inkabb csak 2-3%. Persze az auto toltesenel az egyeniranyitas erre joval tobbet radobhat.
Abban igazad van, hogy se a halozat, se az eromuvi kapacitas nincs es nem is lesz felkeszitve arra, hogy tomegesen atalljanak az emberek e-autora. A plug-in hibridek toltese talan megoldhato, de ahhoz is komolya fejlesztes kell. Megoldas lehet sajat akkuteleppel rendelkezo napelem"farm", vagyis a teton levo napelem nem a halozatba teszi be az energiat, hanem a hazban tarolja. Ekkor szinte passzivan is megoldhato lehet az auto toltese. (ami persze minden csak nem olcso, es meg tobb akkut igenyel)
A normalis szemelyauto szerintem kb 1000kg, sot modernebb anyaghasznalattal, kasztnival ha nem kell az otcsillagos toresteszt 8-900kg is eleg egy 5 szemelyes also-kozepkategorias autohoz. A ma divatos lightos SUV-ok nehezebbek 1-200kg-al. Persze olvasva mas velemenyet, relativ hogy mit tekintunk "normalisnak" illetve melyik meretkategoria a normalis, az up, a polo, a golf, vagy a passat. Az atlagember, a tomeg a polo es golf merete kozot valaszt, bar a SUV mania inkabb a golf fele tolja a dolgot. Viszont a SUV mint e-auto kb. oximoron, meg hibridben is. Amit nyernek, az el is veszlik.
A 20-30 even belul a jovot en is plug-in hibrid autokkal tudom elkepzelni, amik 50-80km-ert tudnak megtenni tisztan elektromosan. Ez a nagy tobbsegnek eleg arra hogy 80-90%-ban csak elektromos modban autozik. A tolteshez szigetuzemu sajat napelem lenne az idealis, es ha technikailag megoldhato, olyan toltesi rendszerrel, hogy ne kelljen feleslegesen atalakitani valto aramma, majd vissza.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Aham... Ehhez képest elég sok új autó tesztjében olvasom, hogy másfél tonna - és az elmúlt 5-8 évben sem sokan törekedtek a súlycsökkentésre.
@Tigerclaw : Az elektromos autót az akkun kívül azért könnyebb újrahasznosítani. Réz a motorokban, stb...
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
nemlehet
őstag
Láthatóan nem érted. Olyan szinten intuitív a sávos adózás hogy egy gyerek is megérti.
A megélhetés költsége 1000 pénz.
Józsi keres 1500 Pénzt, Lajos keres 8000 Pénzt.
Ha mind a kettő adózik 30%-ot mert 1 kulcs van akkor abszolut értéken valóban keres Lajos többet fizet be, de neki marad 5000 Pénz elkölthető jövedelme míg Józsinak semmi, létminumum közelébe tengődik.Ha sávos adózás van és Józsi fizet 20%-ot míg Lajos 40-et akkor Józsinak marad 200 Pénz elkölthető jövedelme ergo képes szépen lassan megtakarítani, Lajos pedig ugyan úgy többszörös életszínvonalon tud élni, mert 3,5x megélhetésnyi pénze marad arra amire csak akarja.
Nyilván Lajos jobban örül ha neki 6x megélhetésnyi pénze van kakaóra és kedves nénikre, de úgy érzem itt a társadalmi haszon igen minimális, legyen inkább Józsinak is jó.
Itthon az volt a baj, hogy már picivel KSH átlag felett kimaxoltad a kategóriákat... Úgy kell a határokat megállapítani, hogy ne csak a minimálbér meg részmunkaidő essen bele a legkisebb kulcsba hanem kb a medián bérig minden. Emellett a fekete jövedelmet üldözni mint az állat kb helyben főbelövéssel hogyne érje meg elcsalni az eleve alacsony adót.
[ Szerkesztve ]
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Valahogy mégiscsak cseszik újrahasznosítani a nem kevés/elég brutál környezetterheléssel bányászott lítiumot+kobaltot.
#134: áldás és átok is lehet a sávos, lásd az értelmiséget 1:1-ben nyugatra üldöző 90es, korai 2000es évek kulcsai, ami szerint az átlagjövedelem már max kulcson adózott.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
Ja, mert mindenkinek awd/aws harmonikapanorámatetős v6 dízel kombi kell... az meg nyilván nem fog megállni 1.5 tonnánál, amikor csak a tető 100-120 kiló.
De pl a Giulia 2.0t is megáll 1400 kilóból ha megelégszel a sima rwd felállással...
Na mindegy is.
A költői kérdést felteszem.
Ha egy benzines autót cirka 4, egy dízelt cirka 5, egy villanyost meg mondjuk (legyünk jófejek) 10 tonnából gyártasz le, a WtW szám cirka mindegyiknél ugyan akkora (legyünk megint jófejek, és rakjunk bele 40-45%os erőműből, meg szolárfarmból (ez is megérne egy misét) áramot), akkor mikor fogja azt a +5 tonnát (vagy 10et) behozni a villany?どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Az aktuális Passat is 1500kiló környékén van, ami fél tonnával könnyebb a model S-nél. Ez kb a méretesebb/családi autó kategória. A dupla nyersanyagigényt nem tudom - bár a kobaltért és a lítiumért elég sok földet kell felforgatni Kongóban és Bolíviában.
Hja, a napelemek miatt nehézfémekkel kivételező EU-direktíva tényleg vicc - vagy inkább szomorú. Másik tétel, hogy nem Ny-Németo.-ban kéne erdőirtást végezni a kedvükért, hanem a szaharába kéne lecseszni őket a homokba, ahol napfény is van és a helyi növényzetet se nagyon zavarja.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Ehhez képest az emberek fele borzalmas nagy Passat kategóriájú dögökkel jár.
A szolárfarm meg miért rossz?
Illetve az olaj kitermelése-szállítása-finomítása nem hiszem, hogy még a szénerőműves árammal is akár csak pariban lenne. Sokkal rosszabb.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Feletted meg van válaszolva mindkét kérdés, az a "borzalmas nagy passat" kb a jóval kisebb, 150km-enként konnektorért imádkozó Leaf-el azonos súlyú, és ezeket bizony le kell szállítani a világon pár db gyárból a sofőrig, illetve a szükséges nyersanyagokat el kell vinni a gyárba.
Azon is el kéne gondolkodni, hogy mekkora hatótávja legyen a kocsinak: villanyverdából a Tesla még csak hagyján, de a többi már napi melóbajáráshoz is necces lehet, ha nincs töltős garázsod és kúttal kell szórakozni ahelyett, hogy vacsorát főzz a családnak. Egy Németo->Magyaro családlátogatáshoz meg kb jobban jársz, ha húzod magad után a hosszabbítót..."Illetve az olaj kitermelése-szállítása-finomítása nem hiszem, hogy még a szénerőműves árammal is akár csak pariban lenne. "
Nem hit kérdése, vannak, akik szentül hiszik, hogy lapos a föld...
Szolárfarm:
1. kínai a szénerőműve áramán rakat nehézfémből és egyéb szennyező szarból (ezeket ugye mind bányásszák, szállítják mint az olajat) legyártja a napelemet, gyártási felesleget kiereszti az első folyóba.
2. a kész elemek ezer tonnáit elszállítják egy tengeri kikötőbe, átfüstölik Ny-Németo.-ba, ahol ez nagy divat/tolják bele az adófizetői milliárdokat
3. ott tarravágnak x hektár erdőt/volt erdőterületet nem adnak vissza a természetnek, hogy legyen hely a szép "zöld" erőműnek, valag munkaerővel felhúzzák a rekordalacsony energiasűrűségű (MW kapacitás/tonna anyag) rendszert
4. a kb 25évet élő napelem 20% alaphatásfokkal, az idő 90%-ában nem ideális beesési szöggel (=a nap felében hiába a verőfényes napsütés, feleződik-negyedelődik a felvett energia) dolgozik - ha épp nincs beborulva, márpedig Ny-EU-ban, ahol ez nagy divat, sokszor be van.
5. Január-Februárra teszünk félre akksit?
6. Ha lejárt az élettartama/kinfingott egy panel, dobhatjuk mi is valamelyik folyóba az egész készletet, nehogy kadmiumhiányosak legyenek a halak.Ha már a hitnél tartottunk: Tippre ennél egy OBI-s 120EUR-s benzines generátorral zöldebb áramot állítok elő, olyankor, amikor szükség van rá...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Szolár farm nem rossz dolog, csak ha hülyén használják akkor értelmetlen, mert: [link]
Ahogy a tankgyilkos kollega írta, nem Észak-Németországban kellene telepíteni, hanem Kuwaitban, meg ott, ahol a 365 napból 340ben verőfényes napsütés van.
De akkor megint jönne az emberi faszság, sok birka arab támadná a vezetékeket, meg zsarolható lenne az energiával Európa.
Nyilván ezért próbálja mindenki megoldani saját berkekben az ellátást...
Mondjuk azt még továbbra sem értem, hogy magában az EUban miért nincs a déli államokban önállító napelemhegy. Spanyol-Olaszország déli része ideális lenne (jobb nincs), de be lehetne húzni Görögországot is, és ez így nagyságrenddel hatékonyabb lenne mint Hamburg környékén telepíteni*... de ezt a lóvét meg gondolom a németek nem akarják kiadni a kezük közül, de így meg adnak a szarnak egy pofont.
Szóval én ezt nem nagyon értem, de az régóta tudott tény, hogy az ember egy idióta buta állattá válik nagy tömegben.
Ez van.
*szerk: a gerincvezeték mentén pedig a balkáni 20%os szar ezeréves erőműveket is le lehetne állítani, a munkanélkülivé vált erőművi dolgozóknak meg lökni havi 3-400 eurót az olcsóáramból megmaradt haszonból... és akkor itt vissza is kanyarodhatunk a Bezos-hoz... ebből sem lenne semmi sem...
Amíg az emberek hülyék mint a seggszőröm, addig itt semmiféle változás nem lesz.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
mert ugye vannak [link] ilyen elképzelések, de ha én felelős politikai döntéshozó lennék, tuti, hogy semmiféleképpen nem tartanám jó ötletlen azt, hogy ki legyen szolgáltatva az energiaellátás afrikának, az arabokról meg ne is beszéljünk.
Még tunézia/marokkó oké, netalán még egyiptom is, de szaud-arábia, meg irak, meg szíria... törökök?
de ahogy a helyzet áll az EUban is... nem csodálkozok azon, hogy a németek azt csinálják amit éppen.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
veterán
Nagyon érdekes ez a videó. Végig is nézem holnap. Bár én abszolúte nem vagyok szakértő de azt biztosra veszem hogy a szél,nap,geotermikus,stb energiák teljes mértékben nem tudják kiváltani a fosszilis és atomenergiát többek között a videóban is említett alapvetés miatt: A nap vagy süt vagy nem a szél meg vagy fúj vagy nem.
Persze ez ennél sokkal szerteágazóbb,bonyolultabb de a sarkosított lényege ez.Az autó pedig csak csepp a tengerben.Minden civilizációs vívmányhoz energia kell. -
-
makkmarce
őstag
csak ismételni tudom magam, olvass utána, nem véletlen nincs. Én elhiszem, hogy idővel megoldják, csak kérdés piacképes lesz e.
A samsung is bejelentette már, hogy ilyen akkukkal szerelt mobilokat gyártana, csak nekik se sikerült még, és jóval előrébb vannak fejlesztésben, mint a toyota.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
az a baj, max a hanula féle baromságot láthattad ennyire félreinformált sajnos. (mondjuk egy dízelmotor fejlesztőtől mi a fenét várhatna az ember).
Itt van egy svájci tanulmány, lehet lapozgatni:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1b9WkLOjaej7OrPk3ATSxGjYTQxzDoMrA5WuK5K0M-xE/edit#gid=825706486
felesleges köröket futsz, téves adatokkal.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
nem lát rá jobban, simán csak védi a munkaadóját, 1000 oldalról lehet cáfolni az ordító baromságokat, amiket mond, már a videói alatt szétszedték az egészet. Pontosan addig kell hakniznia, míg a németek beérik a teslát, ami saját akkugyár nélkül nem ma lesz.
okoskodom, tehát vagyok
-
válasz makkmarce #148 üzenetére
"Diesel consumption per 100km 5.9 Liter" - meg is van az ordító baromság, amit keresel.
Kb egy hónapja ugrottunk haza Mo.-ra egy 1.6tdi octaviával ami uez a motor: 4.1liter/100km-es fogyasztást hoztam össze 3000km-es szumma távon. 8éve megvan a kocsi, többször is néztem a fogyasztást, sportosabban vezetős időszakaimban se ment SOHA 5liter fölé a fogyi.
Ennyit erről, hogy ki hogyan csúsztat, kb ennyire bízhatunk a többi "forrásukban" is.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Dobozos Dell Latitude 3420 -50% "Kis Gamer" Notebook 14" i5-1135G7 8GB 256GB FHD IPS IRIS Xe
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 "Golyóálló" Üzleti Laptop 14" -50% i7-10610U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Dell Latitude 7280 12,5" - i7 6600U / 16GB RAM / szép állapot - számla, 6 hó garancia
- HP ProBook 650 G4 Strapabíró Laptop 15,6" -35% Intel i3-8130U 8Gb 480GB SSD FHD LED MATT DVD!
- Új Lenovo Ideapad 5 Pro "Kis Gamer" Laptop -35% 16" RYZEN 5 6600HS 16/512 2,5K Radeon 2GB 120Hz
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest