- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lavírozzál el a 11-esen ahol az út széle ahol neked közlekedni kellene járhatatlan. Fel van gyűrve , meg van süllyedve miegymás. Nem tudsz, ha meg ott mész ahol jó kb le akarnak szorítani. Nyugi ez elmúlt, van aki megáll csak ne mögötte menjek, amit valahol meg is értek. Kiugró példa
-
félisten
válasz Kolondrum #51 üzenetére
Nyilvan ahol a korulmenyek nem megfeleloek egy segedmotoros kerekparnak, oda nem megyek ki vele. 2 hete labon hoztam el a jogomat a 83-as fouton, 42 km, semmi gond nem volt, zold melleny, odafigyeles. Talan 3 auto volt aki kozel ment el mellettem, a tobbi turelmesen kovetett, mikor jottek szembe.
Amugy nem ertem mit szeretnel ebbol kihozni. A motorkerekparokat leszamitva egyik ketkereku sem tudja tartani az orszaguti tempot. Akkor onnan tiltsunk ki minden mast? Vagy?
[ Szerkesztve ]
-
Maradjunk annyiban, hogy ha nekem is jobban megy akkor kevésbé akartam volna lecserélni. Még így is nagyon fürge és hatékony közlekedési eszköz volt.
Évi 8000-et mentem vele, járt a Mátrában is.
Nem szeretek kis hal lenni az úton.Építsünk utakat, kerékpárutakat is. A 11-es mellett húzódón azok mennek akik gyök2-vel haladnak, mert rossz a minősége és boldog boldogtalan használja, babakocsival stb, nem lehet haladni. A 11-est is meg kéne csinálni és kevesebb baj lenne, nem keskeny út, csak rossz. Mert ugye ki nem dobhatunk közlekedőket, mert akadályozzák a közlekedést. Akkor a másik oldalt kell rendbe tenni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Kisgépkezelő #32 üzenetére
ha 50-nél mentem volna megálok, ha 65-el mentem, akkor csikorgó fékekkel ~40-el nekicsapok az előttem lévő ojjektumnak.
Hát nem.
Egyrészt csikorgó fékek, csak régi járműveken vannak. Az ABS teszi a dolgát.
Másrészt erős túlzás az állítás.
A fékút és a fékidő, csak a sebesség négyzetének arányában növekszik.A relatív gyorshajtás meg olyan gumi fegyver, amit minden helyzetben el lehet sütni. Ha lassabban mentél volna, elkerülhető lett volna a baleset. Ha el sem indulsz, akkor meg tuti.
Ha jóval gyorsabban haladsz, akkor is elkerülhető a balesetek egy jelentős része. Tehát a relatív lassúhajtás is veszélyes.A közlekedési szabályok a kerékpárosoknak is korlátozzák a sebességét. És köztük is relatív gyors- és lassúhajtók a legveszélyesebbek.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Kisgépkezelő
senior tag
válasz Hieronymus #54 üzenetére
A reakcióidő alatt megtett útról se feledkezz meg!
-
félisten
válasz Hieronymus #54 üzenetére
Igaza van pedig. Volt is regebben errol szamitas, hogy ha egy idoben eszlelik az akadalyt, akkor ahol a kezdo 50-el halado megall, a kezdo 60-al halado azon a ponton meg valami 35-40-el halad. Egyforma auto es azonos vezeto eseten. Reakcioido alatt megtett ut, fekkesedelmi ido alatt megtett ut, fekut = fektavolsag.
[ Szerkesztve ]
-
Van valahol egy teszt a neten. Egy Opellel tesztelték a féktávolságokat. Az 50 és 100km/óra sebesség esetében háromszorosára nőt a féktávolság.(Ami nagyjából megfelel az elméletnek.)
De ez csak egy tényező a több közül. Számít még a jármű fékrendszer, gumik állapota. Illetve mekkora energia elnyelésére tervezték a fékrendszert. Számít az út állapota. A lejtés vagy emelkedés mértéke. Sőt még a szélirány is mérhető mértékben befolyásolja a fékutat.
A járművezető reakciója, hogy a fékezés mellett irányt is változtat vagy sem. Ha változtat, megnöveli az esélyét az ütközésnek, mert növekszik a fékút hossza.De továbbra sem befolyásolja a fékútról folytatott beszélgetés a pirosban áthajtó kerékpárosok megítélést.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
anorche1
őstag
Valaki idézné nekem a KRESZ -ből azt a részt, miszerint a zebrán le kell szállni és át kell tolni a kerékpárt, köszi
[ Szerkesztve ]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Nincs benne ilyen. A zebra szó sincs benne. Gyalogosátkelőhely van benne. Gyalogos. Átkelő. Hely.
"A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. "
A biciklis nem gyalogos, ergo aki nem száll le, nincs is elsőbbsége, ha elütik, még ő lesz megbüntetve, FYI.
-
félisten
Nem a problemaval foglalkozunk megint. Bar nem szeretnek masok velemenyevel peldalozni, en ugy latom, a problema nem az, hogy valaki atteker a gyalogos atkelohelyen kerekparral, hanem hogy ezt nagy sebesseggel es/vagy megfelelo korultekintes nelkul teszi.
[ Szerkesztve ]
-
bagkri01
őstag
Nekem a nagy kedvenceim a manapság annyira közkedvelt elektromos/robbanómotoros bringások, főleg időseket látok ilyenekkel(senki ne értse félre tisztelem az időseket). A legminimálisabb kresz tudás nélkül közlekednek ezekkel a kerékpárút, gyalogút, autóút között cikázva,attól függően éppen hol van zöld lámpa, na meg nagy ívben sz@rnak minden táblára, talán azért is mert nagy valószínűséggel nem is tudják, melyik mit jelent vagy csak a villanymotor hirtelen nyomatéka teszi őket ilyen bátorrá :-)Párszor majdnem sikerült elütnöm egy-egy ilyen emberkét, csak a lélekjelenlétem mentette meg őt is és engem is a balesettől. Azt azért hozzáteszem, hogy igyekszem a szabályokat mindig betartani, főleg városon belül, ahol figyelni kell a gyalogosokra, kerékpárosokra, motorosokra, autósokra egyaránt......ja kutyára, macskára stb stb.
samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note
-
Lenry
félisten
Mondta az ORFK.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Router
őstag
A topic feléig voltam hajlandó olvasni a kommenteket de megnyugtatok mindenkit, a teherautós, buszos, kamionos, illetve mindenki aki nagyobb járművet vezet egy személyautónál az pontosan ugyanúgy gyűlöli a személyautó sofőröket (és minden nála kisebbet) mint itt elég sokan a bicikliseket. (sajnos) Nekem személyszerint az fáj a legjobban, hogy az indító írásban sehol nem fedeztem fel a tisztelet a kivételnek című mondatot mintha csak a kerékpár lenne a közlekedés megrontója. Ha valaki seggfej az seggfej marad bármilyen közlekedési eszközön, édesmindegy mi van alatta. Illetve zárszóként még annyit, hogy megnéznék egy statisztikát az autó vs. kerékpár balesetekről amiben látszanak a hibás felek arányai.
www.reballing.hu/forum
-
-
Gondolom sokan vagytok úgy vele, hogy isten ments, hogy ezzel találkozzatok.
Ez amúgy olaj akart lenni, ne unatkozzunk már itt.
-
Dany007
veterán
Abszolút egyetértek. Ritkán járok Pesten, de azalatt a pár alkalom alatt is mindig tapasztalok valami durva bringás szabálysértést.
Nem tudom miért van ez. Néha úgy értem, hogy kicsit mindenki más felettinek érzik magukat. Amolyan komplexus, mert ők a "gyengébbek" ők a "környezetbarátabbak" és őket kell félteni stb... ezért ők bármit megtehetnek. Sokszor ez jön le.
Vagy csak szimplán idióták akik nem féltik az életüket. Mondjuk én se féltem az övéket, engem jobban aggaszt ha egy ilyen piroson áthajtáskor kivasalom valamelyiket és behorgad a lökhárítóm azt vajon ki fogja kifizetni nekem? Vagy perelnem kéne az elhunyt rokonait? -
-
Solad
őstag
válasz Kolondrum #69 üzenetére
Autózom, robogózom, bringázom, ergo van vizsgám az utakra. A fizetésről meg annyit, hogy nem igazán összehasonlítható a az út kerékpár által okozott terhelése és amortizációja egy gémjárműéhez képest
Azt kellene belátni, hogy nem a bringával van a baj hanem az emberekkel. Aki gyökér, az autóban is gyökér, meg gyalog is. Sőt most jöhetnék autómárka alapú általánosítással is, de inkább nem teszem mert bár saját tapasztalat alapján vannak frekventált márkák, nem érzem hogy jogos lenne.
Nekem viszont személy szerint nyitogatja a bicskát a zsebemben amikor folyton a kurv@@nyádbringás megy, egyéni közlekedési moráltól függetlenül.
Az meg hab a tortán, hogy akárhány országban jártam eddig Európában, sehol nem volt ilyen probléma. Külföldi bringázás alkalmával egyetlenegyszer nyomta autós a dudát mint süket a csengőt, mily meglepő, magyar rendszámmal...
Pár évvel ezelőtt Szegeden görkocsolya Európa-bajnokság volt. A pályától 4-5 kilométernyire volt a versenyzői szálloda. A francia és a holland csapat bedobálta a buszba a cuccát az egyik edzésnap után és megindultak korival a hotelba. Aztán amikor rohantunk utánuk, hogy a saját érdekükben ezt itt lehet nem kellene, nem értették hogy mi lehet a probléma, hisz otthon is rendszeresen csinálnak ilyet.
Az általános (közlekedési) morállal van probléma - hatalmas tisztelet a kivételnek - nem pedig egyes eszköztípusokkal. Értem én hogy nincs nyomonkövetése a bringásnak, de ha nem lenne a közlekedők 80 százaléka ökör, akkor ez fel sem merülne mint esetleges problémaforrás.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Figyu, én nem régen vezetek ezt el lehet mondani, alig pár éve és 99%-ban motort, de tök magától alakult ki ez a nézet amiért lelassítok a bicajosnál és megkérdezem miért piros a piros és neked miért nem az? Autós mellé is mennék, hogy ugyan 70-es területen miért megyünk gyök2-vel? Ámde mellettem is meg lehetne állni miért úgy mész ahogy? Csak én nem állok meg vagy nem érnek utol.
Gyalogodként megköszönöm ha átengednek, mert tényleg ritka ha megállnak. (11-es út). Ezért amúgy meg szoktam állni. Minap azt is megvártam még a nő a kutyát leültette az út szélére és mondta neki, hogy most mehetünk. Mondta nekem, hogy menjek ez idő, de mondom megvárom. Azért van, mert vagyok ezen az oldalon is meg azon is. Bicajozni is szoktam, bár nem szeretem, mert úgy érzem el akarnak taposni ütni, sőt úgy érzem akadályozom a forgalmat. Jött már mögötted 7700-as csuklós volvó gyök2-vel? Elég pár ilyen és annyit késik, hogy elmegy a vonat amúgy. Sajnos nem volt bicaj út a 11-es ezen részén és sajnos beért a busz. Itt megértem az araszolást, de ma is, hogy a belvárosban ahol kint a tábla, hogy negyerebebicajostraktormeg miegymás ott ment azt nem tudom hova tenni (még 2 nap és lesz kamerám).
Miért érzek igazságtalanságot amikor engem kivesznek a forgalomból minden szarért, a bicajost meg nem?
Amúgy meg több olyan ember ismerek aki haragszik a biciklire, mint olyat aki nem. Leírom, mert miért ne: Nem oda való!
Na jó éjt!Játszunk egy játékot! Ki kicsoda! Én a motoros vagyok! Ti kik vagytok?
[ Szerkesztve ]
-
creation
senior tag
válasz Kisgépkezelő #78 üzenetére
Teishülyebicajosvagy akkor
SymbianOS: KRESZ-t betartó bicajos és motoros, de inkább motoros. De szerintem ezt te pontosan tudod
[ Szerkesztve ]
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
Savazzunk le mindenkit!
-
Lenry
félisten
A fizetésről meg annyit, hogy nem igazán összehasonlítható a az út kerékpár által okozott terhelése és amortizációja egy gémjárműéhez képest
sajnos ettől nem lesz feltétlenül olcsóbb a biciklis infrastruktúra kiépítése...
(#77) SymbianOS gyalogolni hosszabb távon nem szoktam, biciklizni nem szeretek, motoron meghalnék, kocsit vezetni viszont imádok, szóval akkor én vagyok a köcsög autós
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
geotigris9
tag
Azért az nem kis álszentség, hogy egyes kerékpárral haladó egyénekről valaki azt írja ezt + az , így meg + úgy szabályt sértett a kerékpárral haladó egyén. És hogy az ő szemét sérti a dolog miközben leírja, hogy ő is megszegi a közlekedési szabályokat. Szerintem ilyen értelemben nincs különbség hogy valaki milyen konkrét szabályt sértett meg, ha megsértette hát megsértette. (Zárójelben megjegyzem a sima kerékpárral haladó egyénnek nem kell, hogy legyen vizsgája a közlekedési szabályokról az autósnak igen. És te az írásodban azt írtad megszeged a szabályokat tudva úgy hogy szándékosan szabályt sértesz.)
A másik az általánosítás, hogy a kerékpárosok nagy része, miért te ismered látod a kerékpárosok nagy részét !? Mert az lehetetlenség.(Ezt nem sértésnek szántam csak egy megállapítás részemről az írásodra.)
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))