Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Kisgépkezelő #3 üzenetére

    "Mondjuk a "megengedettnél kicsit gyorsabban hajtás" kevésbé feltűnő, mint a piroson átbiciklizés, ellenben sokkal inkább közveszélyes."

    Nem és nem!

    Ha mindenki megtartaná a közlekedési szabályokat, csak a kismértékben gyorsan hajtó nem,akkor nem alakulna ki padlóféket igénylő közlekedési helyzet. A legnagyobb káros következmény az előtte haladó jármű hátsórészének kismértékű átalakítás.

    A tilosban való áthaladás viszont minden zöldben haladót, beleértve a gyalogosokat is, veszélyezteti.
    A kemény mag jelenti az igazi problémát. A halálfélelem teljes elnyomása mellett, a körültekintés teljes mellőzése mellett, zombiként közlekednek. Ha valamit észrevesznek a csengő erőteljes használatával reagálnak, feltéve, hogy használható.

    PS:
    Általános érvelési hiba, amikor más példával próbálják csökkenteni, a kiindulási dolog jelentőségét. Miközben nincs összefüggés a két dolog között.

    Jelen esetben, a minimális gyorshajtás teljes megszűnésének nem lenne hatása, a piroson áthaladó biciklisek számára.

    PS:

    Itt szeretnék egy új közlekedési kampányt indítani.
    Az eddigi vigyázzunk egymásra szlogen helyett, a vigyázzunk magunkra kampányt.
    Tekintettel arra a tényre, hogy aki magára nem tud vigyázni, az másra sem fog (tudni) vigyázni.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz nemlehet #10 üzenetére

    "Mondjuk ez a zebrán szállj le és told át dolgon lovaglás elég valóságtól elrugaszkodott. TUDOM hogy a KRESZ ezt írja, de ez egy rossz szabály."

    Pontosan azért "rossz" a szabály, mert ez előtte lévő "jó" szabályzást, nem tartották be a kerékpárosok.

    Ha nem szállsz le, nincs elsőbbséged. Ennyi.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Kisgépkezelő #32 üzenetére

    ha 50-nél mentem volna megálok, ha 65-el mentem, akkor csikorgó fékekkel ~40-el nekicsapok az előttem lévő ojjektumnak.

    Hát nem.
    Egyrészt csikorgó fékek, csak régi járműveken vannak. Az ABS teszi a dolgát.
    Másrészt erős túlzás az állítás.
    A fékút és a fékidő, csak a sebesség négyzetének arányában növekszik.

    A relatív gyorshajtás meg olyan gumi fegyver, amit minden helyzetben el lehet sütni. Ha lassabban mentél volna, elkerülhető lett volna a baleset. Ha el sem indulsz, akkor meg tuti.
    Ha jóval gyorsabban haladsz, akkor is elkerülhető a balesetek egy jelentős része. Tehát a relatív lassúhajtás is veszélyes. :DD

    A közlekedési szabályok a kerékpárosoknak is korlátozzák a sebességét. És köztük is relatív gyors- és lassúhajtók a legveszélyesebbek.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Lauda #56 üzenetére

    Van valahol egy teszt a neten. Egy Opellel tesztelték a féktávolságokat. Az 50 és 100km/óra sebesség esetében háromszorosára nőt a féktávolság.(Ami nagyjából megfelel az elméletnek.)

    De ez csak egy tényező a több közül. Számít még a jármű fékrendszer, gumik állapota. Illetve mekkora energia elnyelésére tervezték a fékrendszert. Számít az út állapota. A lejtés vagy emelkedés mértéke. Sőt még a szélirány is mérhető mértékben befolyásolja a fékutat.
    A járművezető reakciója, hogy a fékezés mellett irányt is változtat vagy sem. Ha változtat, megnöveli az esélyét az ütközésnek, mert növekszik a fékút hossza.

    De továbbra sem befolyásolja a fékútról folytatott beszélgetés a pirosban áthajtó kerékpárosok megítélést.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák