Új hozzászólás Aktív témák

  • Kolondrum

    félisten

    Már nem egy után mentem és megkérdeztem hogyan gondolta. Látom te is belefutottál.

    Nem is lassít a csúcs kategória. Vannak fokozatok. Pár nap itt a kamera és viszem ahogy amúgy szoktam.

    [ Szerkesztve ]

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    válasz Kolondrum #2 üzenetére

    Mondjuk a "megengedettnél kicsit gyorsabban hajtás" kevésbé feltűnő, mint a piroson átbiciklizés, ellenben sokkal inkább közveszélyes. Meglepően sokat nő a fékút akár 10-15 km/h sebességtúllépés esetén is. (Persze csak beszélek itt a levegőbe, mert én is ugyanúgy büntetési határ -0.5km/h-val csapatom a pályán, mint mindenki más.)

  • ncc1701

    veterán

    A lábamban már benne van kb 500e levezetett km, így bicajosként is betartom ugyanazokat a szabályokat. De az úton nem ezt látom. :)

  • DonElvis

    tag

    válasz ncc1701 #4 üzenetére

    Akkor neked kellene tanítanod a többi bringást szerintem.

    Már ott tartunk, hogy a bringások azt gondolják, hogy minden helyzetben és körűlmények között nekik van elsőbbségük. Tudom, hogy mindnekinek van legalább harminc sztorija a bringásokkal kapcsolatban, de had osszam meg az én legfrisebb történetemet, mert eddíg ez viszi a primet:

    Egy héttel ezelőtt történt az eset, a XV. kerületben (Vág utcai kereszteződés, ahol az 5-ös busz kifordúl).
    Fehér szuzuki gurúl a kereszteződésbe, jó messziről jön egy divatnak megfelelő hajkoronával megáldott jógyerek. Szuzukis látja, hogy a közelben senki, ezért tovább gurúl a kereszteződésben, ráhajt a zebrára. Kénytelen ráhajtani, mert különben nem látja be a kereszteződést amin át akar hajtani. Nézelődik a szuzukis, hogy tudna átcsattogni, ekkor ér oda a bringás, dirket jó nagy kontrával, hogy mindenki lássa mekkorát kellett fékeznie (féknyom kb 30cm). Jól elkezdi nézni a szuzukist, aki még mindíg áll a zebrán, mert nem tud átmenni a forgalom miatt. Jógyerek bringás méregeti a formát aki ül az autóban, és mikor meggyőződött arról, hogy nem lesz lerúgva a feje, kiabálva kérdezi: "Most hogy a f@szomba menjek át ?!"
    Teszi mindezt úgy, hogy ül a bringán, (szerintem fogalma sincs arról, hogy le kéne szállnia a bringáról zebránál) és az autó előtt és mögött simán át tudott volna férni.

    Bringáztam én is eleget, és remélem fogok is, de én tényleg jogsihoz kötném a közúton történő kerékpározást. Nem csak azért mert a bringás így a forgalomban részt vesz, hanem mert annyi kertén van már drótszamárral az utakon, hogy az lassan közveszélyes.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • Mr.Csizmás

    félisten

    szerintem a gyalogosok, motorosok, és autósok is életképtelenek :U

    ;]

    "Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

  • raczger

    őstag

    válasz DonElvis #5 üzenetére

    Az egy dolog, hogy nem lenne életszerű jogsihoz kötni a bringázást, de pont nem változtatna semmin. Szerinted aki kikanyarodik eléd körülnézés nélkül vagy átmegy a piroson, azt hisz, hogy ez így szabályos? Ott csak a fejekben van a gond, amit talán sok-sok büntetéssel lehetne helyreállítani. De akkor is azért nem menne át a piroson, mert fél, hogy büntetik.

    Bejegyzéshez: sokan szabálytalanok, de hogy a nagy részük? Nagyon erős túlzásnak érzem.

    (#6) Mr.Csizmás: és a macskák is

    ;]

    [ Szerkesztve ]

    www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

  • DonElvis

    tag

    válasz raczger #7 üzenetére

    Szerintem pontosan azért lenne életszerű, hogy megtanulják a bringások mit szabad, és mit nem.
    Teljesen egyetértek azzal, hogy a fejekben van a gond, ezért gondolom valamilyen feltételrendszerhez kötni a bringázást.
    Semmiképp nem tartom elfogadhatónak azt, hogy mindenféle alkalmasság vizsgálat és képzés nélkűl bárki részt vegyen a forgalomban, akár bringával, akár szekérrel, bármivel. Ilyen alapon a gördeszkások, a rolleresek, holnaptól ugyanúgy közlekedhetnek az úton, mint a bringások.
    Olyan nincs, hogy valamely csoportra (autósok) vonatkoznak szabályok, és ellenőrzik is őket, egy másik csoportra viszont nem, és ezért úgy érzi bármit megtehet.
    A közlekedés szabályait be kell tartani és tartatni mindenkivel, akármilyen járművel is közlekedik.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • Mr.Csizmás

    félisten

    válasz DonElvis #8 üzenetére

    és az autósoknak is be kellene tartani, táblával védett kereszteződésbe bejön elém (bicajozok) úgy, hogy végig balra sandít (gondolom azt leste, h befér-e lendületből), csak a tarkóját látom, és még neki áll feljebb....

    a másik amikor bevásárlós szatellitkölykös anyuka majdnem elkapott keresztbe, szintén védettben, és aztán pofázik a prolija, hogy intettek neki szemből (kresz, mi?), meg hogy a bicajosoknak be kellene tartani minden szabályt...mondom ja, mint egyes mazsi autósoknak is. :U

    [ Szerkesztve ]

    "Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

  • nemlehet

    őstag

    válasz DonElvis #5 üzenetére

    Mondjuk ez a zebrán szállj le és told át dolgon lovaglás elég valóságtól elrugaszkodott. TUDOM hogy a KRESZ ezt írja, de ez egy rossz szabály.
    Először is, mert a bringa emberi erővel hajtott és ugye úgy a legkevésbé fárasztó tekerni, hogyha nem kell állandóan elindulni megállni. Aztán ott van az, hogy semmivel sem biztonságosabb gyalog átmenni, mert aki bringán ülve nem teszi, az gyalog sem fog rendesen körbe nézni. Ráadásul pl én 5 kilométert biciklizek minden reggel, ezen a távon van kb 10 zebra. Ha mindegyiknél megállok, leszállok olyan 5-8 perccel hosszabb az út, főleg, ha emiatt pont pirosra vált a lámpa vagy éppen mégiscsak jön valaki bekanyarodni.
    Ez a szabály kicsit olyan, mintha autósként a stopvonalnál vagy a zebra előtt meg kéne állnod, kiszállni és úgy gyalogosan benézni a kereszteződésbe. Akkor még a bringások és gyalogosok is átférnének és nem állná el a sok "baromautós" az utat......

    Amúgy a legtöbb bringás azért nem tartja be a szabályokat, mert az autósok sem teszik és abszolut nincsenek felkészülve arra, hogy bringásokkal közlekedjenek forgalomban. Nagyon jellemző eset: Kereszteződés, az autóuttal párhuzamosan megy a bringaút. Az autós kanyarodna jobbra, ezért csak balra figyeli a forgalmat, lassan gurul előre. Te jössz bringával jobbról, bőven lenne elég helyed átmenni és igazából a forgalom miatt az autós se tud kikanyarodni, de mivel "csordogál előre" ezért simán nekedmegy.. Aztán jön vagy a szabadkozás, hogy jajj, nem láttam, vagy az agresszíveskedés, hogy "köcsögg*ci"...
    De számtalan ilyen van, amikor jelzel, hogy itt kanyarodnál, fékezel erre ledudál és elkezd kiabálni, vagy amikor előzöd a pirosnál a sort rádnyitja az ajtót. De pl a legtöbb autós nem tudja, hogy a bringás nem közlekedhet a járdán (ezt amúgy a legtöbb bringás sem tudja), csak ha az úttesten ez tiltott vagy nem alkalmas rá, de a bringautak borzalmas állapotáról (konkrétan olyan kátyúk és repedések vannak rajta, hogy országúti vékonykerekű bringa 1 út alatt ripityára megy rajta) is beszélhetnénk.

    Ez a "hülyebringás" egy sok összetevős dolog, nagyon sok mindennek megvan az oka, hogy miért úgy csinálják. Persze van amikor tényleg csak szimplán hülye, de ez autósoknál is ugyan úgy megvan. Mondom ezt úgy, hogy én is vezetek nem is keveset és volt már, hogy kiszálltam megpofozni a hülyegyereket mert olyan manővereket csinált sorozatosan.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • creation

    senior tag

    Ajánlom mindenki figyelmébe a Petőfi híd - Margit híd útszakaszt :R Ez az egyik kedvencem nekem, mint motorosnak.

    "Ott csak a fejekben van a gond, amit talán sok-sok büntetéssel lehetne helyreállítani. De akkor is azért nem menne át a piroson, mert fél, hogy büntetik."

    Minket is büntetnek. Főleg mert tudnak. Én mint motoros azért könnyen beszélek, mert ha elől fotózik a trafi, akkor én is belevigyorgok, de ha hátulról fog be, akkor megkapom a csekket. Autós bajtársak meg még ennyi előnnyel sem rendelkeznek.

    Valahogy ez az 50ccm és bringa kategória mindenkinek szúrja a szemét. Taxi óta kb mindenki a közutak hősének érzi itt magát (lehet hogy hamarabb kezdődött, de nekem akkor kezdett feltűnni). Megszokta nemzetünk, hogy aki "kicsit csal" az érvényesül. Csakhogy ez a kicsit csal mindig egy kicsivel több mint előtte. Mert "ha ezzel a csalással nem kaptak el, akkor próbáljuk nagyobbal" elv érvényesül.

    Érdekes módon múltkor egy bicajos futár sűrűn kért elnézést tőlem egy helyzetben ahol nem sokon múlott, hogy kereket cseréljünk.

    Mivel mi tudjuk és ismerjük a KRESZ-t, ezért nekünk kell úgy közlekednünk sajnos, hogy azok akik "nem ismerik", azok is életben maradjanak.

    Hozzáteszem, van olyan hogy a mellettem haladó bringást legszívesebben az árokba lökném ;] De van olyan autós, aki velem is ugyanezt tenné, s az autóssal a kamionos... :R

    "Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Kisgépkezelő #3 üzenetére

    "Mondjuk a "megengedettnél kicsit gyorsabban hajtás" kevésbé feltűnő, mint a piroson átbiciklizés, ellenben sokkal inkább közveszélyes."

    Nem és nem!

    Ha mindenki megtartaná a közlekedési szabályokat, csak a kismértékben gyorsan hajtó nem,akkor nem alakulna ki padlóféket igénylő közlekedési helyzet. A legnagyobb káros következmény az előtte haladó jármű hátsórészének kismértékű átalakítás.

    A tilosban való áthaladás viszont minden zöldben haladót, beleértve a gyalogosokat is, veszélyezteti.
    A kemény mag jelenti az igazi problémát. A halálfélelem teljes elnyomása mellett, a körültekintés teljes mellőzése mellett, zombiként közlekednek. Ha valamit észrevesznek a csengő erőteljes használatával reagálnak, feltéve, hogy használható.

    PS:
    Általános érvelési hiba, amikor más példával próbálják csökkenteni, a kiindulási dolog jelentőségét. Miközben nincs összefüggés a két dolog között.

    Jelen esetben, a minimális gyorshajtás teljes megszűnésének nem lenne hatása, a piroson áthaladó biciklisek számára.

    PS:

    Itt szeretnék egy új közlekedési kampányt indítani.
    Az eddigi vigyázzunk egymásra szlogen helyett, a vigyázzunk magunkra kampányt.
    Tekintettel arra a tényre, hogy aki magára nem tud vigyázni, az másra sem fog (tudni) vigyázni.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Lenry

    félisten

    válasz nemlehet #10 üzenetére

    na akkor tételesen.

    ez a zebrán szállj le és told át dolgon lovaglás elég valóságtól elrugaszkodott. TUDOM hogy a KRESZ ezt írja, de ez egy rossz szabály.

    amíg ülsz a biciklin, addig jármű vagy. nincs elsőbbséged az autóssal szemben nem kell elengednie és ha elbasz a zebrán, elképzelhető, hogy te leszel a hibás. ha leszállsz, gyalogos vagy, át kell, hogy engedjenek és ha elbasznak a zebrán, ők lesznek a hibásak

    Ráadásul pl én 5 kilométert biciklizek minden reggel, ezen a távon van kb 10 zebra.

    vagyis a járdán biciklizel, ami szintén szabálytalan (többnyire). ha meg egyben bicikliút és járda, akkor a zebra mellett biciklis átkelőhely is kell hogy legyen.

    Ez a szabály kicsit olyan, mintha autósként a stopvonalnál vagy a zebra előtt meg kéne állnod, kiszállni és úgy gyalogosan benézni a kereszteződésbe.

    csak az autós számára van kialakított infrastruktúra, hogy ezt ne kelljen eljátszania, a kerékpáros számára meg nem mindig, ilyen esetben kell áttolnod a zebrán a kerót.

    Amúgy a legtöbb bringás azért nem tartja be a szabályokat, mert az autósok sem teszik

    és ez érv, vagy mentség? ha valaki lop, az feljogosít másokat ugyanerre?

    Persze van amikor tényleg csak szimplán hülye, de ez autósoknál is ugyan úgy megvan.

    az összes olyan közlekedő, aki veszélyezteti önmagának és másoknak a testi épségét és vagyontárgyait az szimplán hülye. mindenféle mentség, kifogás, vélt vagy valósnak hitt indok nélkül. pont

    [ Szerkesztve ]

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • DonElvis

    tag

    válasz nemlehet #10 üzenetére

    Nemlehet & Mr.Csizmás szerintem mindannyian hajnalig tudnánk sorolni a történeteket ahol a másik fél volt kretén. Ugyanúgy vannak kedvenc szabályaink.

    De egy dolgot elfelejtetek:

    Az autóutakat atóknak tervezték és építették (jah és motorosoknak, bocs Bró ;D) , nem a bringásoknak.

    Ezzel szemben a bringások hőbörögnek állandóan meg emelgetnek biciklit, meg vonulgatnak, mert az szerintük jó. Meg kellene érteni végre, hogy a kerékpár nem való közútra, mert nem alkalamas az ottani közlekedésre. Ugyanilyen egyszerű okok miatt az autós nem közlekedik kerékpárúton, vagy pl. síneken.

    Minden egyes jármű, amely közúton ohajt haladni, eléggé szigorú feltételnek kell megfeljen. Nem véletlenűl van ez kitalálva. Egy bringa pl. nem tudja tartani az autósok tempóját (persze ez helyfüggő, de általában így van). De ez csak az egyik szempont a sok közűl, amiért én nem engednék bringást az utakra.

    Arról, hogy nincs elég kerékpárút, arról nem az autósok tehetnek. A kerékpárutak hiányának nem az a megoldása, hogy sok bringás mindenféle szabályismeret és egézséges veszélyérzet nélkűl az autók számára épített úton tekerjen.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • #51736960

    törölt tag

    válasz DonElvis #14 üzenetére

    Szerintem vannak jó széles, kisforgalmú utak, ahol bőven megfér a bringás és autós. Például pár éve az Őrségben nyaraltunk, és közúton jártuk be az egészet bringával, teljesen vállalható volt.
    Másfelől pedig ott van pl. a Fót-Csomád-Veresegyház útvonal, ahol kényszerűségből tekerek sokat, na az egy halálút, keskeny, rengeteg kocsival és teherautóval, igazából ide nem is lenne szabad beengedni a kerékpárosokat...

  • nemlehet

    őstag

    válasz Lenry #13 üzenetére

    amíg ülsz a biciklin, addig jármű vagy. nincs elsőbbséged az autóssal szemben nem kell elengednie és ha elbasz a zebrán, elképzelhető, hogy te leszel a hibás. ha leszállsz, gyalogos vagy, át kell, hogy engedjenek és ha elbasznak a zebrán, ők lesznek a hibásak

    Erről nem vagyok meggyőződve. Az olyan átkelőhelynél ami biciklis és gyalogúton van ott mi a helyzet? Ráadásul ez megint csak 1-2 tollvonás kérdése a KRESZ-ben. Én értem, hogy ez a szabály, de az alapelv rossz ami szerint ezt a szabályt meghozták.

    vagyis a járdán biciklizel, ami szintén szabálytalan (többnyire). ha meg egyben bicikliút és járda, akkor a zebra mellett biciklis átkelőhely is kell hogy legyen.

    Köszönöm, de én szabályosan közlekedek. És nem, nincs biciklis átkelőhely. Ez nagyon kevés helyen van kiépítve, többnyire csak a tényleg frekventált túristaútvonalak mentén (pl balaton) de ott se mindenhol. Ki van rakva a lámpa biciklis/gyalogos, vagy van natúr egy zebra azt jónapot (pl Lidl parkoló ki és be hajtási részénél kb 30 méteren belül 2x)

    csak az autós számára van kialakított infrastruktúra, hogy ezt ne kelljen eljátszania, a kerékpáros számára meg nem mindig, ilyen esetben kell áttolnod a zebrán a kerót.

    Az autós számára sem mindig van kiépítve. Nagyon gyakran kb az esetek 40%-ban nem látsz ki onnan ahol a stopvonal szerint meg kell állnod, mert zebra van. Ha nem lámpás a kereszteződés (ez kb az estek 10-15%) szépen elkezdenek az autósok rácsorogni a zebrára. Kb ugyan ekkora arányban emelné a biztonságot a bicikliről leszállás. Most tekintsünk el attól, hogy valaki nem néz körbe, mert azt gyalogosan sem fogja megtenni,

    és ez érv, vagy mentség? ha valaki lop, az feljogosít másokat ugyanerre?

    nem nem ment fel senkit semmi alól, de tudod ha valaki kést visz egy boxmeccsre, lehet az életed védelmében te sem fogsz szabályosan harcolni. Ha valaki szabálytalan, azt te nem tudod szabályosan lereagálni, ezért te is át fogod hágni a szabályokat, mert gondolom nem akarsz meghalni. Tipikus esete a záróvonalon szabálytalanul megálló/parkoló autó kikerülése.

    az összes olyan közlekedő, aki veszélyezteti önmagának és másoknak a testi épségét és vagyontárgyait az szimplán hülye. mindenféle mentség, kifogás, vélt vagy valósnak hitt indok nélkül. pont

    Ez igaz, és egyet is értek. Csak éppenséggel a szabályok megszegése sokszor valójában nem veszélyeztet senkit. Ráadásul te nem tudhatod autósként, hogy neki mi a biztonságos. Rengeteg kereszteződés van, ahol miután pirosra váltott egyik irányból a lámpa még vagy 5-8 mp-ig nem lesz zöld a másikból. Ez a biciklisnek bőven elég, hogy átérjen és sokkal jobban jár vele, mint ha az elinduló forgalommal halad át, mert engem is toltak már le, mert ő éppen telefonál és nem néz, csak nyomja a gázt elinduláskor.

    (#14) DonElvis

    Ez egy nagyon nagyon arrogáns és káros hozzáállás. Nem is tudom, egyáltalán van-e így értelme a párbeszédnek.
    Egy autónak azért kell szigorú előírásoknak megfelelni, mert nagy tömegű és nagy sebességre képes, jelentős személyi és anyagi kárt képes okozni. A bicikli erre alkalmatlan, tehát sokkal kisebb a kockázata. Amúgy a biciklire is vannak előírások, az már megint más kérdés ez mennyire van betartva/betartatva.

    Amúgy tetszik nem tetszik a bicikli is jármű és a forgalom részese, ráadásul egyenrangú az autóval sok szempontból. Ha nem tetszik akkor tessék tüntetni, meg felvonulni. Az, hogy autónak kiépített út meg hülyeség. Az út nem az autóké, hanem a közlekedőké amibe beletartozik a bicikli, lovaskocsi, quad és a nyergesvontató is.

    [ Szerkesztve ]

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • 8th

    addikt

    válasz nemlehet #10 üzenetére

    "TUDOM hogy a KRESZ ezt írja, de ez egy rossz szabály" A szabály az szabály. Pont.
    "úgy a legkevésbé fárasztó tekerni, hogyha nem kell állandóan elindulni megállni." Kényelmi szempontok sosem kerülhetnek a biztonság elé. Ha látok egy járdán bringázó fickót nem törődöm vele nem követem a mozgását nem figyelem, hogy mit csinál de ha a következő pillanatban lassítás nélkül váratlanul ráteker a zebrára és elcsapom azonnal én leszek a rohadt szemét felelőtlen autós mert zebrán gázoltam el szegény biciklist és különben is dögöljek meg azon nyomban a felmenőimmel együtt. Hát köszi.
    "5 kilométert biciklizek minden reggel, ezen a távon van kb 10 zebra. Ha mindegyiknél megállok, leszállok olyan 5-8 perccel hosszabb az út" A közlekedés minden résztvevőjére így a bringásokra is igaz, hogy nem kell percre pontosan kiszámolni a menetidőt illetve öt-tíz perccel korábban kell elindulni otthonról. Ennyi a nagy titok. Ez olyan mint ha én azzal próbálnám kivédekezni a gyorshajtásomat, hogy de hát ha 70-el megyek akkor sorra beszopom az összes pirosat a Hungárián és "olyan 5-8 perccel hosszabb az út" de így, hogy 90-el cikázok a mazsolák közt végig zöldhullámban megyek át a városon és így "nem kell állandóan elindulni megállni."

    Ugye milyen rosszul hangzik?

  • nemlehet

    őstag

    válasz 8th #17 üzenetére

    A szabály az szabály. Pont.

    Igen a kommunisták is hoztak szabályokat. Ezentúl mindened az államé. PONT. De jó is volt...

    Kényelmi szempontok sosem kerülhetnek a biztonság elé. Ha látok egy járdán bringázó fickót nem törődöm vele nem követem a mozgását nem figyelem, hogy mit csinál de ha a következő pillanatban lassítás nélkül váratlanul ráteker a zebrára és elcsapom azonnal én leszek a rohadt szemét felelőtlen autós mert zebrán gázoltam el szegény biciklist és különben is dögöljek meg azon nyomban a felmenőimmel együtt. Hát köszi.

    Láttad? Igen. Elütötted? Igen. Figyeltél, hogy a zebrán átmegy-e? Nem. Akkor tényleg a te felelősséged. A hatályos KRESZ előírások szerint a jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy adott esetben a gyalogos részére elsőbbségadási kötelezettségének maradéktalanul eleget tudjon tenni. Igazságszolgáltatási gyakorlat alapján az eljáró hatóságok (alapvetően a bíróságok) az ügyet lezáró döntéseikben a járművezetőt teszik felelőssé akkor, amennyiben gyalogos elütésekor a zebrát a jármű 40 km/h, vagy annál nagyobb sebességgel közelíti meg! Nagyon ritka, hogy párhuzamos bicikliútnál/gyalogútnál valaki merőlegesen kivág, hogy átmenjen a zebrán. Ilyet én még nem láttam. Az már gyakoribb, hogy merőleges utaknál valaki lassítás nélkül átteker a zebrán, de ebben az esetben meg a fenti gyakorlat és KRESZ szabály a mérvadó.

    A közlekedés minden résztvevőjére így a bringásokra is igaz, hogy nem kell percre pontosan kiszámolni a menetidőt illetve öt-tíz perccel korábban kell elindulni otthonról

    Itt nem erről van szó. Alapvetően egy rossz szabályról van szó. De ha TE ennyire szabálykövető vagy akkor gondolom minden elindulás előtt megejted a kötelező ellenőrzést amit rutinvizsgán is kellett. Mert hát ugye szabály... Ez is alapvetően egy rossz szabály amit senki nem tart be. Nah hát a zebrán leszállás is ilyen.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • creation

    senior tag

    "gyalogos elütésekor"

    Gondolom az nem zavar, hogy kerékpárosokról beszélünk és ha azon ülve mész át a zebrán (akár merőlegesen közlekedtél, akár nem), akkor bizony ha elcsaptak, akkor te, mint kerékpáros vagy a hibás, mert nem szálltál le és nem lettél gyalogos...

    [link]

    Ez nem csak bringásoknak fontos, hanem nekünk gépjárművekkel közlekedőknek is.

    És pont a hasonló szemléletbeli különbségek miatt alakult ki idehaza (meg a Taxi c. film miatt, meg a macskák miatt) a jelenlegi helyzet. "Csalunk, mert életben akarunk maradni." "Csalunk, hogy előnyhöz juthassunk." S közben elfeledjük, ahogy ezzel másokat veszélyeztetünk.

    "Egy autónak azért kell szigorú előírásoknak megfelelni, mert nagy tömegű és nagy sebességre képes, jelentős személyi és anyagi kárt képes okozni. A bicikli erre alkalmatlan, tehát sokkal kisebb a kockázata."

    Azért ezt még egy kicsit gondold át. Nem olcsó a szélvédő az autóra (motorra a kötelező törő elemek sem kevés pénzt tudnak kivenni a tárcából), ha a zebrán elb@**nak! És neked (mint kerékpárosnak, ja a gyalogosnak se...) nincs biztosításod, hogy kifizesd!!négy444! :(((

    "Rengeteg kereszteződés van, ahol miután pirosra váltott egyik irányból a lámpa még vagy 5-8 mp-ig nem lesz zöld a másikból."

    Nincs több kérdésem! Ezzel mindent elmondtál...

    [ Szerkesztve ]

    "Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

  • DonElvis

    tag

    válasz nemlehet #16 üzenetére

    Addíg valóban nehéz erről a kérdéskörről érdemben beszélni ameddíg azt gondolod, hogy a bringás egyenrangú partnere közlekedés terén a lovaskocsinak, quadnak, és a nyergesvontatómak is.

    Hiszen ezt írod:

    "Az út nem az autóké, hanem a közlekedőké amibe beletartozik a bicikli, lovaskocsi, quad és a nyergesvontató is"

    Az általad felsoroltak közűl egyedűl egy jármű lóg ki a sorból, az pedig a bicikli. Mégpedig azért, mert azt vezetheted jogsi nélkűl. Nagyon kozckázatosnak tartom azt, ha valaki úgy vesz részt a forgalomban, hogy nem ismeri annak szabályrendszerét.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • creation

    senior tag

    válasz DonElvis #20 üzenetére

    Bró, ez ismét egy olyan hely, ahol senkinek nem lesz igaza. :DDD

    Te meg 'gyámeg, mert MÁV-al közlekedsz és kész :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz nemlehet #10 üzenetére

    "Mondjuk ez a zebrán szállj le és told át dolgon lovaglás elég valóságtól elrugaszkodott. TUDOM hogy a KRESZ ezt írja, de ez egy rossz szabály."

    Pontosan azért "rossz" a szabály, mert ez előtte lévő "jó" szabályzást, nem tartották be a kerékpárosok.

    Ha nem szállsz le, nincs elsőbbséged. Ennyi.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • nemlehet

    őstag

    válasz creation #19 üzenetére

    Aha, tehát nem az a megoldás, hogy nem b*szod el a bringást hanem azon sopánkodsz, hogy milyen drága, ha összetörik a kocsid és neki nincs biztosítása... Amúgy ne tetesd már a hülyét.... Tudod miről beszélek. Egy autós akár csak 30-40 km/h-al beszáll egy ház kerítésébe/falába vagy egy buszmegállóba az nagyon nem ugyan az, mintha a bringás teszi ugyan ezt ugyan ekkora sebességgel.

    Továbbra is lehet azon lovagolni, hogy a bringásnak nincs elsőbbsége ha nem száll le, de mondom ez egy rossz szabály és többször volt erre kezdeményezés, hogy változtassák meg. Nem is logikus és nem is életszerű. De ha ti ettől jobban érzitek magatokat legyetek önkéntes seriffek aztán hajtsatok át minden bringáson aki nem száll le. Aztán majd a bíróság eldönti kinek volt elsőbbsége, te meg elszámolsz a lelkiismereteddel. :W :W

    (#20) DonElvis

    Én nem gondolom ezt, de a KRESZ sok esetben annak tekinti. De akkor ez hülyeség és szarunk rá de a többi szabály az szent? Mert azzal, hogy a bicikliseket leküldenéd az utakról kb ezt mondod.

    (#22) Hieronymus
    Pontosan azért "rossz" a szabály, mert ez előtte lévő "jó" szabályzást, nem tartották be a kerékpárosok.
    Ha nem szállsz le, nincs elsőbbséged. Ennyi.

    Erről én nem tudok nyilatkozni. Engem nem kérdeztek :D

    [ Szerkesztve ]

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • creation

    senior tag

    válasz nemlehet #23 üzenetére

    "(#11) creation 2015-06-26 08:30:48

    Mivel mi tudjuk és ismerjük a KRESZ-t, ezért nekünk kell úgy közlekednünk sajnos, hogy azok akik "nem ismerik", azok is életben maradjanak."

    Nem én vagyok a makacs, hanem a szabályok, amik bár nekem se mind tetszik, mégis igyekszem betartani.

    Tudom miről beszélsz, mert elég sokáig kerékpároztam én magam is. És élet egy veszély volt sokszor. De akkor sem megoldás a mutogatás. Személy szerint igyekszem úgy közlekedni, hogy életben maradjak és mást se kelljen kórházba vinni. Csak azért el tudnám viselni, ha a "tapasztalt" kerékpárosok is engednének a makacsságukból. És átgondolnák, hogy mivel mit okoznak. Semmi több.

    [ Szerkesztve ]

    "Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

  • nemlehet

    őstag

    válasz DonElvis #20 üzenetére

    Lejárt a szereksztési idő.

    De abban mondjuk egyet értek, hogy valóban nem szabadna alapvető KRESZ nélkül engedni a biciklizést. Vagy iskolai tananyagnak kéne lennie, vagy előírnék egy kötelező vizsgát ingyenesen vagy minimális díjjal. Kisgyerekek esetében meg kötelező felnőtt jelenlét aki rendelkezik ilyen vizsgával.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • Kalandor

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    Városon belül
    - az autóval párhuzamosan mozgó tárgyak (autó, bicikli, stb.) tárgyak sebességét, irányát és főleg szándékait is nehéz egyszerre fejben tartani, saját útvonalunkkal egyeztetni és vész esetén reagálni rá
    - az autó útját metsző tárgyakra már csak és kizárólag akkor lehet biztonságosan figyelni (szerk: tábla vagy fényjelzésnélkül, természetesen), ha azok maximum egy gyalogos sebességével jönnek és az átkelés előtt megállnak, körültekintenek.

    Az, hogy országunk általános lelkiállapota rossz, a szabálykövetési hajlandóságunk nagyon rossz, mindenkit érint csecsemőtől nagymamáig, közlekedési eszköztől függetlenül, azonban ha egy autós 50 helyett 62-vel megy egy hosszú egyenesben, könnyen belátható, hogy kevésbé balesetveszélyes, mint egy max. 5km/h-s keresztirányú forgalomra alkotott szabályrendszerben egy 20 km/h-s átkelés, ahol nem állnak meg a zebra elején.

    Az autóst nem menti fel a biciklis szabálytalankodása és vice versa.

    [ Szerkesztve ]

  • Lauda

    félisten

    Erthetetlen amit muvelnek sokan. Autosokra is lehetne barmennyi peldat hozni, csak ez most nem az a topik. Ott legalabb valamilyen szinten azonosithato az elkoveto, van esely ra, hogy meglesz, meg ha neha keves is, kerekparosnal semmi. Okoz egy balesetet, elhajt, sose talalod meg. Es ami a fo problemam, se kresz vizsgara nem kotelezettek, se biztositasra nem, se azonositojuk nincs (ez mondjuk ertheto), se fejvedot nem kotelezo viselniuk es ittasan is vezethetnek. Szoval amellett hogy sokan keptelenek magukra vigyazni, meg torvenyileg is adjak alajuk a lovat.

    [ Szerkesztve ]

  • DonElvis

    tag

    válasz nemlehet #25 üzenetére

    Mekkora ötlet, iskolai tananyag! Nemlehet for president! :R

    A kis lurkók tanulnak annyi marhaságot az oskolában, ezzel a bringásjogsi okítással mindenki csak nyerne.
    Mondjuk ha rajtam múlna jó sok videót v. képet mutoganék a lehetséges veszélyekről és a megtörtént balesetekről. Hátha meggondolja magát a nebuló, és mégsem bringázik közúton ;]

    Bró, igazad van abban, hogy itt senkinek nem lehet igaza. Márcsak azért sem, mert nincs rá megterentve a lehetőség, hogy bringások biztonságban közlekedjenek közúton. Az, hogy a járdából v. útból elcsípve felfestünk bicikliutakat, a lehető legroszabb megoldás. Az autók útja keskenyedik, és a gyalogosoké is. A bringásoknak meg gyakran a kormánya szélesebb mint a bicikliút. Mindnekinek kerülgenie kell mindenkit, amir kuvvára veszélyes.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • Lenry

    félisten

    válasz nemlehet #23 üzenetére

    látom nehéz megérteni.

    egyáltalán nem rossz az a szabály. pontosan azért van így, mert a biciklis sokkal gyorsabban jön, mint egy gyalogos. teljesen ellehetetlenítené az autós közlekedést, ha a zebráról kivágó biciklisnek elsőbbséget kéne adni. egy gyalogos lassú, fel tudsz rá készülni. egy biciklis gyors, és nem tudsz rá felkészülni, hogy jön, nem tudod, hogy mikor és milyen irányba fog menni, ezért száll le a biciklis és jól felfogott érdekében tolja át a biciklijét, hogy ne dögöljön meg

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Entryy

    aktív tag

    válasz DonElvis #8 üzenetére

    Tartatni!
    Ez a kulcsa az egésznek.
    Viszont a kerón nincs rendszám - nem beazonosítható,
    Könnyen lelép - macerás elkapni
    És nem feltétlen lehet ráterhelni a büntetést, akár elkobzással, lefoglalással.

    Csupán ezért szarnak rájuk a rendőrök is mert sok macera kis bevétel.

    Nemlehet:

    "ugye úgy a legkevésbé fárasztó tekerni, hogyha nem kell állandóan elindulni megállni..."

    Ki nem szarja le?!
    Az autó meg úgy fogyaszt a legkevesebbet, hogyha nem kell állandóan elindulni megállni.
    De ez senkit nem érdekel,mert a biztonságos együtt közlekedés tekintetében ez rohadtul nem szempont!

    [ Szerkesztve ]

    http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    válasz Hieronymus #12 üzenetére

    Tekintettel, hogy a példát a poszt írója hozta fel, így az érvelési hibával való érvelésed érvelési hibának tekintem. :)
    Egyébként pedig pont ez a lényeg, hogy nem mindenki tartja be a szabályokat, lehez rossz az útminőség, tüsszenthethetek egy akkorát, hogy behunyom a szemem és máris ott tartunk, hogy ha 50-nél mentem volna megálok, ha 65-el mentem, akkor csikorgó fékekkel ~40-el nekicsapok az előttem lévő ojjektumnak. Ha az egy autó, akkor tényleg csak beZIPelem a csomagtér tartalmát. De mi van, ha egy robogós fekszik el az orrom előtt egy kátyú miatt? Az már pár évnyi kigyúrt keménylegények általi se......berakást ér a BV-nél.

    A KSH statisztikái szerint is a gyorshajtás okozza a legtöbb személyi sérüléssel járó balesetet évek (évtizedek?) óta.

    Egyébként pedig járműtől függetlenül mindannyian közlekedők vagyunk, mind oda akarunk érni valahova és lehetőleg épségben vissza is érni. Mindenkinek megvannak a maga kisebb nagyobb stiklijei. Abszolút vagy relatív gyorshajtás, piroson áthaladás, random helyen az úttesten keresztbegyaloglás (késő éjjel cikkcakkban), járdára parkolás, bliccelés, világítás szakszerű ellenőrzésének elmulasztása induláskor (de utálom a "félszemű" autókat az éjszakában)...
    De ha a saját szabálytalankodásunk nem zavar, akkor másé miatt miért kell dühödt blogposztokat írni?

    [ Szerkesztve ]

  • creation

    senior tag

    válasz DonElvis #29 üzenetére

    Bró és nemlehet...

    Encsinek (páromnak) van kerékpárra jogsija. Anno amikor ált. isk-ba járt náluk kötelező tananyag volt és vizsgázni kellett belőle. Az iskola állította ki a "jogosítványt". Bár ez sehol sem elismert, de ugyanakkor a gyerekeknek egyfajta plusz. Mi több ő büszke is rá, hogy neki van rá. :DDD

    Szóval ez mint tudjuk nem mostani ötlet, anno a cocializmusban voltak kerékpáros parkok (gyakorló pályák). Táblákkal, felfestett úttal. Kisgyereket ki lehetett vinni, tanítgatni. Nem is olyan rég láttam erre példát ismét, csak már nem emlékszem hogy hol...

    Ellenben a google: [link]

    Egyéb kezdeményezés: [link]

    "Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

  • 8th

    addikt

    válasz creation #33 üzenetére

    Bizony. Az én általános sulim mellett is volt 25éve egy biciklis kresz park (nyomokban még most is kivehető) több gyalogátlelővel kereszteződésekkel működő lámpával! (a tanár kapcsolgatta :DDD ) miegymással. Emlékszem napköziben leckeírás után többször kivittek minket oda bringázni és bizony a hasznunkra vált.

  • Mr.Csizmás

    félisten

    válasz DonElvis #14 üzenetére

    szerintem vedd át újra a kresz vonatkozó paragrafusait, ami definiálja az út, és a közlekedésben részt vevők dolgait.

    az autóúton tényleg nem közlekedhetnek bringások, de azt zebra se szokta keresztezni általában.

    "Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

  • Lauda

    félisten

    válasz DonElvis #14 üzenetére

    A segedmotorkerekparos hol kozlekedjen? 40km/h a megengedett maximalis sebessege, ezek szerint ha tudna se tarthatna az autosok tempojat.

  • DonElvis

    tag

    válasz Lauda #36 üzenetére

    Kedves Lauda barátom ! (Ha szólíthatlak így)

    Gyakorlott velem vitatkozóként elkerűlte a figyelmedet az a tény, hogy jelen topic nem a robogósokról szól.
    Őket szertem és és támogatom, mert különben nem lenne aki a pizzát hozza.
    A legfőbb problémám továbbra is az, hogy a kerékpárosok mindenhol úgy érzik elsőbbségük van és annak ellenére hőbörögnek, hogy nem ismerik, vagy ha ismerik nem tartják be a KRESZt. Ezen okokból őket az autóúton közlekedésre alkalmatlannak, valamint potenciális veszélyforrásnak tekintem.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • rétisün

    veterán

    válasz DonElvis #38 üzenetére

    "Ezen okokból őket az autóúton közlekedésre alkalmatlannak, valamint potenciális veszélyforrásnak tekintem."

    ezért gondolom neked belefér az is, hogy a bringás mellett mész el. a lehető legközelebb teszed ezt, hátha a hülye biciklisnek elmegy a kedve a biciklizéstől, és nem kell kerülgetned.

    war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

  • Lauda

    félisten

    válasz DonElvis #38 üzenetére

    Kedves Lauda barátom ! (Ha szólíthatlak így)

    Rendszer azert ne legyen belole. ;] :P ;)

    Csupan kivancsi voltam az elmeletedre, hogy ha a bringas nem valo a kozutra emiatt, akkor a segedmotorkerekparos valo-e oda es miert. Hiszen a szabalyok szerint o sem tudja tartani a tempot az autosokkal, sokszor a gyakorlatban sem. ;) Offban talan elfer es nem szol erte a blogiro sem. ;) Az autouton gondolom csak eliras lesz. ;)

    Kovetkezo kerdes a temaban: mezogazdasagi vontato kozlekedhet a forgalomban? Mert az aztan tenyleg nem tudja tartani a temot. A szantofoldeken meg nem tud eljutni a celhoz. Olyankor mivan? :D

    [ Szerkesztve ]

  • DonElvis

    tag

    válasz Mr.Csizmás #35 üzenetére

    Kedves Csizmás,

    Definíciókon lehet vitatkozni, de igazad van mert félreérthetően fogalmaztam.
    Ettől függetlenűl biztos vagyok benne, mondanivalóm érthető és világos.

    A kerékpár és a kerékpáros nem allkalmas arra, hogy résztvegyen a forgalomban, az általam többször megfogalmazott okok miatt, amit többször nem szeretnék már leírni.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • DonElvis

    tag

    válasz rétisün #39 üzenetére

    Rétisün,

    Hidd el, nem én vagyok az Ántikrisztus. Ahogy nem eszem csecsemőket, és nem mutatok be emberáldozatokat teliholdkor, ugyanúgy nem keserítem meg senki életét az utakon. (Sőt a motorosok haladását egyenesen segítem, mert én úgy látom jónak)

    Labuda.

    A robogósnak van jogsija, tehát ismeri a KRESZt, a bringásnak nincs.
    Ezért az egyik ismeri a közlekedés szabályait, a másik meg nem.

    Amúgy csupán jófejségből nem hozom fel érvként az autósok által fizetentő terheket, amilyen terhek egy biciklis vállát nem nyomják.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • Mr.Csizmás

    félisten

    válasz DonElvis #41 üzenetére

    szerintem te nem vagy a közúti forgalomban részvételre alkalmas, ezzel a hozzáállással.

    #42 kb. 7 évesen rongyra olvastam az aktuális kresz könyvet. 28 évesen letettem a kresz vizsgát. akkor most 21 évig szabálytalanul bicajoztam? :U :W

    ja és ha olyan okos vagy, a robogósokhoz írd hozzá a villanybicajos prolikat is, akik jogsi nélkül vezetnek segédmotorkerékpárt a bicikliúton, ergo helyből dupla szabálysértés egyszerre. ;)

    [ Szerkesztve ]

    "Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

  • Kolondrum

    félisten

    válasz Lauda #28 üzenetére

    Erről a kollégám tudna mesélni. Találkozott egy bicajossal aki a motorháztetőn landolt olyan helyen ahol nem is ülhetett volna a bicajon.

  • Lenry

    félisten

    válasz Kolondrum #45 üzenetére

    sétálóutca? bevásárlóközpont? :D

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Kolondrum

    félisten

    válasz Lauda #36 üzenetére

    Egyik se 40-el halad. Enyém 76-ra volt képes és így is le akartak szorítani az útról. Nagyobb bajbak tartottam a kis tempót mint a rendeset. Kellett neki egy felszallo pálya a 76hoz, ez volt a gond. Első nap amikor megvettem szigorú 40, mire hazaértem úgy érztem vadásznak rám. Aztán mondom 50, az kevés volt szintén, mert senki nem megy 50-el kb. Jó akkor forgalom tempó, na itt volt a gond, lassan gyorsult fel, keservesen lassan, de még mindig biztonságosabb volt mint a 40. Amúgy a 76 az óra szerint volt, gps szerint sztem az olyan 60 lehetett.

  • DonElvis

    tag

    válasz Mr.Csizmás #44 üzenetére

    Igazán sajnálom, ha ez a vélemyényed. Szerencsére nem nálad vizsgáztam.

    A robogós témával kapcsolatban már állást foglaltam (Laudának válaszoltam)

    Az elektromos robogókat meg egyenesen imádom. Ezért is használtam elektromos robogót több mint egy évig. Télen nyáron, hóban hőségben. Kínában. És több mint 5000 Km-t mentem vele. Régi szép idők...

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • Kolondrum

    félisten

    válasz Lenry #46 üzenetére

    Nem nem. Lidl, mellette a járda, ki volt táblázva, h bicaj út vége, mert az autóknak ki kellett járni. Azokat stop tábla fogta. Auto meg is állt, de a bicaj a fal takarásábol rekkenődött az autóra. Nem vette figyelembe a tábláját. Épp azért volt kint, hogy ne lendületből menjenek át a biciklisek. A bicaj sok száz ezres volt amúgy. Autoba közel 500 ezres kár lett.gondolhatod, hogy nem gyök2-vel ment.

    Ott a mai napig ha nem figyelsz behajtásnál akkor jöhet a bicajos, mert nem száll le miért tenné, jó az út adja magát, hogy goo!

    [ Szerkesztve ]

  • Lauda

    félisten

    válasz Kolondrum #47 üzenetére

    Azert ne azt vegyuk alapnak, hogy szabalytalanul 70-el megy a robogos a kozutakon. A szabalytalansag mellett erre sem mindegyik kepes, harmadreszt ha kepes is lenne se huzza neki mindenki amit szol. En pl 35-45 kozott ellavirozok, pedig megy a robogo, hogy letepi a fejem, nekem ez a kenyelmes es biztonsagos. Altalanossagban is azt latom, hogy ennel nem nagyon mennek gyorsabban, 40-50 max. Az alap felvetes az volt, hogy nem kepes a forgalom ritmusaban kozlekedni egy kerekparos, ezert alkalmatlan a kozuti kozlekedesre.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák