Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nemlehet

    őstag

    válasz DonElvis #5 üzenetére

    Mondjuk ez a zebrán szállj le és told át dolgon lovaglás elég valóságtól elrugaszkodott. TUDOM hogy a KRESZ ezt írja, de ez egy rossz szabály.
    Először is, mert a bringa emberi erővel hajtott és ugye úgy a legkevésbé fárasztó tekerni, hogyha nem kell állandóan elindulni megállni. Aztán ott van az, hogy semmivel sem biztonságosabb gyalog átmenni, mert aki bringán ülve nem teszi, az gyalog sem fog rendesen körbe nézni. Ráadásul pl én 5 kilométert biciklizek minden reggel, ezen a távon van kb 10 zebra. Ha mindegyiknél megállok, leszállok olyan 5-8 perccel hosszabb az út, főleg, ha emiatt pont pirosra vált a lámpa vagy éppen mégiscsak jön valaki bekanyarodni.
    Ez a szabály kicsit olyan, mintha autósként a stopvonalnál vagy a zebra előtt meg kéne állnod, kiszállni és úgy gyalogosan benézni a kereszteződésbe. Akkor még a bringások és gyalogosok is átférnének és nem állná el a sok "baromautós" az utat......

    Amúgy a legtöbb bringás azért nem tartja be a szabályokat, mert az autósok sem teszik és abszolut nincsenek felkészülve arra, hogy bringásokkal közlekedjenek forgalomban. Nagyon jellemző eset: Kereszteződés, az autóuttal párhuzamosan megy a bringaút. Az autós kanyarodna jobbra, ezért csak balra figyeli a forgalmat, lassan gurul előre. Te jössz bringával jobbról, bőven lenne elég helyed átmenni és igazából a forgalom miatt az autós se tud kikanyarodni, de mivel "csordogál előre" ezért simán nekedmegy.. Aztán jön vagy a szabadkozás, hogy jajj, nem láttam, vagy az agresszíveskedés, hogy "köcsögg*ci"...
    De számtalan ilyen van, amikor jelzel, hogy itt kanyarodnál, fékezel erre ledudál és elkezd kiabálni, vagy amikor előzöd a pirosnál a sort rádnyitja az ajtót. De pl a legtöbb autós nem tudja, hogy a bringás nem közlekedhet a járdán (ezt amúgy a legtöbb bringás sem tudja), csak ha az úttesten ez tiltott vagy nem alkalmas rá, de a bringautak borzalmas állapotáról (konkrétan olyan kátyúk és repedések vannak rajta, hogy országúti vékonykerekű bringa 1 út alatt ripityára megy rajta) is beszélhetnénk.

    Ez a "hülyebringás" egy sok összetevős dolog, nagyon sok mindennek megvan az oka, hogy miért úgy csinálják. Persze van amikor tényleg csak szimplán hülye, de ez autósoknál is ugyan úgy megvan. Mondom ezt úgy, hogy én is vezetek nem is keveset és volt már, hogy kiszálltam megpofozni a hülyegyereket mert olyan manővereket csinált sorozatosan.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz Lenry #13 üzenetére

    amíg ülsz a biciklin, addig jármű vagy. nincs elsőbbséged az autóssal szemben nem kell elengednie és ha elbasz a zebrán, elképzelhető, hogy te leszel a hibás. ha leszállsz, gyalogos vagy, át kell, hogy engedjenek és ha elbasznak a zebrán, ők lesznek a hibásak

    Erről nem vagyok meggyőződve. Az olyan átkelőhelynél ami biciklis és gyalogúton van ott mi a helyzet? Ráadásul ez megint csak 1-2 tollvonás kérdése a KRESZ-ben. Én értem, hogy ez a szabály, de az alapelv rossz ami szerint ezt a szabályt meghozták.

    vagyis a járdán biciklizel, ami szintén szabálytalan (többnyire). ha meg egyben bicikliút és járda, akkor a zebra mellett biciklis átkelőhely is kell hogy legyen.

    Köszönöm, de én szabályosan közlekedek. És nem, nincs biciklis átkelőhely. Ez nagyon kevés helyen van kiépítve, többnyire csak a tényleg frekventált túristaútvonalak mentén (pl balaton) de ott se mindenhol. Ki van rakva a lámpa biciklis/gyalogos, vagy van natúr egy zebra azt jónapot (pl Lidl parkoló ki és be hajtási részénél kb 30 méteren belül 2x)

    csak az autós számára van kialakított infrastruktúra, hogy ezt ne kelljen eljátszania, a kerékpáros számára meg nem mindig, ilyen esetben kell áttolnod a zebrán a kerót.

    Az autós számára sem mindig van kiépítve. Nagyon gyakran kb az esetek 40%-ban nem látsz ki onnan ahol a stopvonal szerint meg kell állnod, mert zebra van. Ha nem lámpás a kereszteződés (ez kb az estek 10-15%) szépen elkezdenek az autósok rácsorogni a zebrára. Kb ugyan ekkora arányban emelné a biztonságot a bicikliről leszállás. Most tekintsünk el attól, hogy valaki nem néz körbe, mert azt gyalogosan sem fogja megtenni,

    és ez érv, vagy mentség? ha valaki lop, az feljogosít másokat ugyanerre?

    nem nem ment fel senkit semmi alól, de tudod ha valaki kést visz egy boxmeccsre, lehet az életed védelmében te sem fogsz szabályosan harcolni. Ha valaki szabálytalan, azt te nem tudod szabályosan lereagálni, ezért te is át fogod hágni a szabályokat, mert gondolom nem akarsz meghalni. Tipikus esete a záróvonalon szabálytalanul megálló/parkoló autó kikerülése.

    az összes olyan közlekedő, aki veszélyezteti önmagának és másoknak a testi épségét és vagyontárgyait az szimplán hülye. mindenféle mentség, kifogás, vélt vagy valósnak hitt indok nélkül. pont

    Ez igaz, és egyet is értek. Csak éppenséggel a szabályok megszegése sokszor valójában nem veszélyeztet senkit. Ráadásul te nem tudhatod autósként, hogy neki mi a biztonságos. Rengeteg kereszteződés van, ahol miután pirosra váltott egyik irányból a lámpa még vagy 5-8 mp-ig nem lesz zöld a másikból. Ez a biciklisnek bőven elég, hogy átérjen és sokkal jobban jár vele, mint ha az elinduló forgalommal halad át, mert engem is toltak már le, mert ő éppen telefonál és nem néz, csak nyomja a gázt elinduláskor.

    (#14) DonElvis

    Ez egy nagyon nagyon arrogáns és káros hozzáállás. Nem is tudom, egyáltalán van-e így értelme a párbeszédnek.
    Egy autónak azért kell szigorú előírásoknak megfelelni, mert nagy tömegű és nagy sebességre képes, jelentős személyi és anyagi kárt képes okozni. A bicikli erre alkalmatlan, tehát sokkal kisebb a kockázata. Amúgy a biciklire is vannak előírások, az már megint más kérdés ez mennyire van betartva/betartatva.

    Amúgy tetszik nem tetszik a bicikli is jármű és a forgalom részese, ráadásul egyenrangú az autóval sok szempontból. Ha nem tetszik akkor tessék tüntetni, meg felvonulni. Az, hogy autónak kiépített út meg hülyeség. Az út nem az autóké, hanem a közlekedőké amibe beletartozik a bicikli, lovaskocsi, quad és a nyergesvontató is.

    [ Szerkesztve ]

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz 8th #17 üzenetére

    A szabály az szabály. Pont.

    Igen a kommunisták is hoztak szabályokat. Ezentúl mindened az államé. PONT. De jó is volt...

    Kényelmi szempontok sosem kerülhetnek a biztonság elé. Ha látok egy járdán bringázó fickót nem törődöm vele nem követem a mozgását nem figyelem, hogy mit csinál de ha a következő pillanatban lassítás nélkül váratlanul ráteker a zebrára és elcsapom azonnal én leszek a rohadt szemét felelőtlen autós mert zebrán gázoltam el szegény biciklist és különben is dögöljek meg azon nyomban a felmenőimmel együtt. Hát köszi.

    Láttad? Igen. Elütötted? Igen. Figyeltél, hogy a zebrán átmegy-e? Nem. Akkor tényleg a te felelősséged. A hatályos KRESZ előírások szerint a jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy adott esetben a gyalogos részére elsőbbségadási kötelezettségének maradéktalanul eleget tudjon tenni. Igazságszolgáltatási gyakorlat alapján az eljáró hatóságok (alapvetően a bíróságok) az ügyet lezáró döntéseikben a járművezetőt teszik felelőssé akkor, amennyiben gyalogos elütésekor a zebrát a jármű 40 km/h, vagy annál nagyobb sebességgel közelíti meg! Nagyon ritka, hogy párhuzamos bicikliútnál/gyalogútnál valaki merőlegesen kivág, hogy átmenjen a zebrán. Ilyet én még nem láttam. Az már gyakoribb, hogy merőleges utaknál valaki lassítás nélkül átteker a zebrán, de ebben az esetben meg a fenti gyakorlat és KRESZ szabály a mérvadó.

    A közlekedés minden résztvevőjére így a bringásokra is igaz, hogy nem kell percre pontosan kiszámolni a menetidőt illetve öt-tíz perccel korábban kell elindulni otthonról

    Itt nem erről van szó. Alapvetően egy rossz szabályról van szó. De ha TE ennyire szabálykövető vagy akkor gondolom minden elindulás előtt megejted a kötelező ellenőrzést amit rutinvizsgán is kellett. Mert hát ugye szabály... Ez is alapvetően egy rossz szabály amit senki nem tart be. Nah hát a zebrán leszállás is ilyen.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz creation #19 üzenetére

    Aha, tehát nem az a megoldás, hogy nem b*szod el a bringást hanem azon sopánkodsz, hogy milyen drága, ha összetörik a kocsid és neki nincs biztosítása... Amúgy ne tetesd már a hülyét.... Tudod miről beszélek. Egy autós akár csak 30-40 km/h-al beszáll egy ház kerítésébe/falába vagy egy buszmegállóba az nagyon nem ugyan az, mintha a bringás teszi ugyan ezt ugyan ekkora sebességgel.

    Továbbra is lehet azon lovagolni, hogy a bringásnak nincs elsőbbsége ha nem száll le, de mondom ez egy rossz szabály és többször volt erre kezdeményezés, hogy változtassák meg. Nem is logikus és nem is életszerű. De ha ti ettől jobban érzitek magatokat legyetek önkéntes seriffek aztán hajtsatok át minden bringáson aki nem száll le. Aztán majd a bíróság eldönti kinek volt elsőbbsége, te meg elszámolsz a lelkiismereteddel. :W :W

    (#20) DonElvis

    Én nem gondolom ezt, de a KRESZ sok esetben annak tekinti. De akkor ez hülyeség és szarunk rá de a többi szabály az szent? Mert azzal, hogy a bicikliseket leküldenéd az utakról kb ezt mondod.

    (#22) Hieronymus
    Pontosan azért "rossz" a szabály, mert ez előtte lévő "jó" szabályzást, nem tartották be a kerékpárosok.
    Ha nem szállsz le, nincs elsőbbséged. Ennyi.

    Erről én nem tudok nyilatkozni. Engem nem kérdeztek :D

    [ Szerkesztve ]

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz DonElvis #20 üzenetére

    Lejárt a szereksztési idő.

    De abban mondjuk egyet értek, hogy valóban nem szabadna alapvető KRESZ nélkül engedni a biciklizést. Vagy iskolai tananyagnak kéne lennie, vagy előírnék egy kötelező vizsgát ingyenesen vagy minimális díjjal. Kisgyerekek esetében meg kötelező felnőtt jelenlét aki rendelkezik ilyen vizsgával.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz Lenry #81 üzenetére

    Ellenben a karbantartása sokkal olcsóbb.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

Új hozzászólás Aktív témák