Új hozzászólás Aktív témák
-
domedee
senior tag
Végre egy hiánypótló cikk!!!
Várjuk a folytatást.
Talán jó lenne, ha a következő cikkekben meg lehetne találni a vonatkozó jogszabályok számát is, hiszen jól jöhet ha vitás ügyet kell rendezni.''és van a végén a városok anyja: Budapest. Csakhogy ez nem olyan anya, aki szoptatja a gyerekeit, ellenkezőleg őt szoptatják a gyerekek, s maradnak mellette örökké satnyák, kicsinyek, vérszegények.'' - Mikszáth Kálmán
-
Esmein
nagyúr
Végre
"I no longer want to declare war on Hungary. It would be like waging war on a mental institution." - Jeremy Clarkson
-
Renwick
őstag
Sajnos a magyar jogrendszer ezen a téren számos hiányossággal küzd, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szakértője is gyakorlatilag széttárta a karját, amikor erről kérdeztük.
Én úgy tudom nincs erre vonatkozó szabályozás; a jelenlegi gyakorlat szerint a forgalmazó csak akkor vásárol vissza bármilyen szoftvert, ha bontatlan csomagolásban adod neki vissza, és akkor sem kötelezhető erre.
Szoftverre jótállás egyértelműen nem vonatkozik, szavatossági igény esetén pedig nagyon problémás bizonyítani a hiba eredetét.
üdv
R.I see you blaming each other -- And I love you still
-
Renwick
őstag
Erről csak annyit, hogy a cikk megjelenése (azaz ma délelőtt) óta már két cég is jelentkezett, hogy szívesen elmondják a véleményüket a témával kapcsolatban. Mivel a cikk két folytatása már készen van, ezért arra buzdítottam őket, hogy elsősorban itt a fórumban fejtsék ki álláspontjukat.
üdv
R.I see you blaming each other -- And I love you still
-
luciferc
őstag
na pont az érdekelne, hogy szavatossági igény esetén miért nehéz bizonyítani, hogy a hiba (adott ponton, adott körülmények között mondjuk fagy a program) már a gyártáskor benne volt? mert ez kell a szavatossághoz, ha jól tudom. ez miért probléma? erre tényleg érdekelne kompetens emberek, jogászok, egyebek álláspontja.
ha veszek egy autóba légzsákot (plusz 100.000 mondjuk) és szar a vezérlés, akkor az szavatossági probléma. gondolom. ugyanez egy 100.000Ft-os szoftvernél miért nem? vagy legalább a legdurvább esetekben legyen az, amikor adatvesztés és egyebek vannak. -
luciferc
őstag
jogos az ellenvetés, de akkor a gyártó cégnek ilyenkor kelljen bemutatni egy olyan konfigot (tegyen rá amit akar), ahol NEM jön elő a hiba. de nagyon sok esetben ezt nem tudnák megtenni.
tehát ha van olyan konfig, ahol nincs az a hiba, akkor ok, bár ekkor is lehet amiatt perlekedni, ha ez nem volt leírva. de ezt most hagyjuk. ha nincs olyan konfig, ahol az adott hiba nem jön elő, akkor szvsz jogos a szavatossági igény. -
Shim
őstag
ezt nem értettem sose az oem termékeknél, mert elvileg nem lehet magyar használati utasítás nélkül forgalomba hozni. itt kiderült, hogy tényleg nem lehet. ilyenkor mit tehet a vásárló? szeretnék oem terméket venni, de nincs hozzá leírás? jelentsem fel őket? hasznom nem származik belőle, viszont nagy a hercehurca, gyakorlatilag nem is törekszenek e téren a jogszabály betartására...
Religion – causing genocides over differing imaginary friends
-
harry
veterán
csak h fenn legyen a listán, holnap átolvasom
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Digital
addikt
Jó elgondolás a cikk,gratula hozzá
"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...
-
bpka000
csendes tag
Először is grat és köszönet a cikkért...
Kérdés: hogyan lehet helyszínen kipróbálni egy PC alkatrészt?
1. mondjuk van egy szervíz is a boltban, ott beteszik az ő egyik gépükbe, az ő konfigjukban jó(nak tűnik)
2. otthon beteszem, nem jó egyáltalán
3. vagy, otthon beteszem, első látásra jó, boldog vagyok, aztán 3 nap múlva sikerül találni egy olyan programot, ami alaposabban megdolgoztatja, és rögtön előjön a hiba
4. vagy, otthon beteszem, és valamivel összeakad, de ha azt kiveszem, akkor jó
Most akkor vigyem el az egész konfigot minden egyes vásárláshoz?
Ha házhozszállítást kérek (nemkevés forintért), akkor milyen jogaim vannak a ''helyszini'' kipróbálásra?
Mit mond a törvény, milyen esetekben kell javítani/cserélni/árat visszafizetni?
Igaz-e az, vagy csak ''urban legend'' hogy ha 3 napon belül visszaviszem a terméket, akár azért, mert nem tetszik a szine, vissza kell adniuk a pénzt? -
net84
őstag
Ez egy nagyon fura helyzet. Ha rendelsz valamit (levélben vagy telefonon, e-mailben adod le, webshopnál), akkor 15-30 (pontosan nemtom, pls pontosítsátok) napod (méghozzá tudomásom szerint munkanap) van visszaadni a terméket és indoklás nélkül vissza is kell vennie a boltnak vagy akitől rendelted a terméket.
Ha személyesen veszed meg, akkor 3 napod van visszavinni a terméket (természetesen hiánytalan, működőképes állapotban). Indoklás nem szükséges egyik esetben sem, mert a törvény akár a nem tetszik indokot is elfogadja....
S_z_e_r_i_n_t_e_m_! (javítsatok ami nem igaz)
Garanciás szervíznél 15 nap vagy cserekészülék biztosítása esetén 30 nap a ''türelmi idő'' ameddig a szervíz ülhet az adott eszközön.... Igaz? Vagy ez már változott?
Példa, hogy miért jóbevinni a gépet mikor veszel valamit:
1. tapasztaltam már, hogy egyesek olyannyira tudnak procit berak az alaplapba, hogy képesek elfordítva begyömöszölni. Ilyenkor bezzeg visszahozzák a cuccot, hogy nem megy.... Ez egy garancia bukta!
2. behozza a gépet betennénk a kiválasztott ATI 9600 VGA-t, szétszedéskor meg találunk a dobozban egy P2-es gépet.... Hoppá! Ilyenkor elmagyarázzuk neki, hogy ebbe ez nem fog belemenni, inkább fejlesszen gépet... Bele sem gondolok, hogy mi lehetett volna, ha hazaviszi és saját maga rakja be (hát még ha sikerül is neki és beindítja a gépet)
3. megveszi a dvd írót /16x samsung/ (OEM - no soft, no kábel), saját maga berakja... 2 hét mulva behozza, hogy nem ír jól dvd-t. Teszt, ír, visszaad. Másnap behoz, természetesen megint csak a dvd írót, de hozott hozzá nyersanyagot. Megint ír...
Harmadszorra behozattuk az egész gépet... DVD író IDE kábelen, Slave jumperen, mobilrack mögött... Kábel ATA-ra cserél, Master-re jumperel, mobil rack a slave. Láss csodát, már csak egy normális író progit kellett feltenni és ment is az írás a saját gépén, saját rendszerrel, saját adattal, saját alapanyagra...
Sorolhatnám még a különféle pl-kat, de felesleges. Vannak jó és rossz indulattal megáldott emberek. Van hiba mindenhol...Read only...
-
luciferc
őstag
Szerintem ha hagyományos boltban vetted, akkor nincs visszacsere azért mert nem tetszik, meggondoltam magam meg egyebek! Ez 99,999999% (csak a halál biztos, vagy az sem)
A 15 nap meg 30 napos móka a szervíznél már nem érvényes, pusztán törekednie kell a minél gyorsabb javításra. Erős volt a gyártói lobbi... Mi meg megszívtuk. -
luciferc
őstag
ezt hol olvastad? linkelj egy törvény légyszi, nekem nem így rémlik
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
4.§
(1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében — az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel — megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
[Szerkesztve] -
e-biza
őstag
én beszéltem a fogyvédelemmel nemrég mert az ed*g*tal 1 honapig ült a kamerámon. közölték hogy 2005töl az a törvény hogy csak törekedni kell a 15 napon belüli javitásra, ha nem csinálja meg 15 napon belül sincsen problémája mert csak _törekedni_ kell. szomorú
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
Blackmate
senior tag
Grat a cikkhez, varom a folytatast!
Idezet:
''A leírásokkal kapcsolatos rengeteg a probléma ugyanakkor elsősorban abból ered, hogy nincs a jogszabályokban egyértelműen meghatározva, kinek kell lefordítania magyar nyelvre őket.''
Lehet, hogy ez is csak pleytka, de en ugy hallottam <-- hogy a magyar nyelvü hasznalati utasitasert a magyarorszagi forgalmazo felelös, ergo neki kell biztositania ezt. Ez igaz? Mi van akkor, ha nincs?
[Szerkesztve] -
Club
őstag
A cikk érdekes, gratula
Lenne néhány kérdésem az esetleg ide ''betévedő''(bár nemtudom lesz-e bátorsága) boltosokhoz, nagykeresekhez, stb stb.
1:Miért van az, hogy bármilyen hardver eszköz meghibásodásnál nincs bennük annyi kurázsi, hogy az ő saját szervizük által bevizsgált hibásnak vélt cuccok helyett lehetőleg hamarabb mint egy fél élet biztosítsanak csere terméket?
Mert ugye amit a saját szerívz vizsál be(nagyker stb stb), azt valószínű a gyártó is hibásnak fogja megítélni, így nem kellene annyit várnni egy egyszerű user-nek.
2:Miért gondolja minden bolt azt, hogy a user-ek nagyrésze szándékosan tesz tönkre hardver-t?
Lehet hogy tévedek, de akkor nem úgy állna hozzá''ez nem garanciálsi probléma''.
Amikor beleteszed otthon alaplapot stb stb gépedbe, az meg megkattantan, gyári hibásan nem megy(ne adj isten elfüstöl, lásd Maxtor 80Gbyte 7200RPM 2Mbyte cache), akkor téged néznek hülyének és hálát rebeghetsz, hogy a gépedben mást nem tesz tönkre.
3:Jó lenne tisztán látni mit jelent ez a ''gyártó által vállalt garancia''.
Miért is?
Mert adott esetben ez sokszor nem tiszta.
4:Mennyi a gyártó által vállalt garanciának a garanciális csere-javítás maximális ideje?
5:Ha már szoftverről van szó:Amikor a Windows kiírja hogy hibajelentés, küldjön hibaüzenetet a Microsoft-nak, akkor mi van?
''Hibás'' szoftvert kaptam?
6:Ha bármilyen szoftver ütközika gépedbe épített hardver-el(lásd sokszor memória nem szereti a lapot, stb stb), akkor kihez, mihez lehet fordulni?
Mert ha user megveszi drága pénzért a cuccokat, akkor ilyesmi ''picit'' idegesítő.
Lenne még sok ilyen, de ha ezekre választ kapok, már megérte ezt ide mind-mind beírni -
Kiskeres
csendes tag
No akkor most már én is hozzászólok.
3 napon belül, akkor is vissza kell vegyék, ha a színe nem tetszik. Bár lehet hogy sok helyen feltételként megszabják, hogy nem lehet a cucc kibontva.
Ha a visszakéred a cucc árát, akkor annyi pénzt kell kapj érte, amennyit kifizettél. De csak akkor kérheted az árát, ha:
a., Nem tudnak csere terméket adni (ebbe nem tartozik bele pölö az, ha odaviszel egy 40-es HDD-t és felkínálnak helyette egy 80-ast, mert már 40-est nem lehet kapni.)
b., Nem tudják a hibáját megnyugtató módon kijavítani (többszöri meghibásodás egymást követően)
Kiskereskedőként nagyon örülök ennek a cikknek, bár lemaradtam arról, hogy a 11 éves tapasztalatomat megosszam.
Pár dolog:
1.,
Sok-sok üzlet nem közli a vevővel, hogy ha alkatrészt vásárol, akkor a garanciális és jótállási kötelezettség csak és kizárólag az alkatrészre vonatkozik. Ha gondod van vele, visszaviszed, a szervízben működik, akkor az sajnos ''vélt hiba''.
Mindenkinek javaslom, sok üzlet csinálja már, hogy ha veszel valamit velük szereltesd be, fizetni pedig akkor fizess, ha meggyőződtél a működőképességéről. Persze, tudom, csavarhúzózni mindenki tud, de legyen az üzlet felelőssége...
2.,
Sok-sok üzletben ha kompletten veszel gépet, akkor az üzlet alkatrész szinten számláz és vállal garanciát. Szerintem ez így nincs rendben. Komplett, a gép egészére kell garanciát vállalni, ugyanis -véleményem szerint- egy hibás alkatrész az egész gép használhatatlanságát (tartós használatra való alkalmasságát) befolyásolja.
3.,
Szoftverek. Valaki (elnézést, nem látom a fórumot az írás közben) felvetette a szoftverrel kapcsolatos garanciát és jótállást. Ha OEM terméket vásárolsz, akkor a szoftver támogatását a szoftver értékesítőjének kell vállalnia. Tehát ha veszel egy komplett gépet, vele OEM terméket, akkor a gépedre előtelepített változatban RAJTA KELL lennie a programnak. Ha gondod van vele, irány az üzlet.
Nem OEM termékek esetében a támogatást az adott szoftver gyártója vállalja. Bizonyos esetben csak angol nyelven (MS kivétel).
Több ezer eladott gép után egyébként a tapasztalatunk az például, hogy ha a hardver rendben van, akkor még a Windóz is működik
Hirtelen ennyi jut eszembe, talán még annyit tennék hozzá, hogy a kereskedők sohasem fognak változtatni, ha ti vevők elfogadjátok, lenyelitek, bebukjátok a garis problémákat.
Ha nincs más lehetőség, akkor irány a fogyasztóvédelmi főfelügyelet, általában az üzletek 100%-a ennek hallatára megenyhül.
Törvények és jogszabályok, amiket ajánlok:
1., 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről és módosításai
2., 117/1991. (IX. 10.) Korm. rendelet egyes tartós használatra rendelt termékek
jótállási kötelezettségéről
3., A Polgári Törvénykönyvről rendelkező 1959. évi IV. törvény
[Szerkesztve] -
e-biza
őstag
a szoftverre nem tudok választ adni, de a hardverre remélem igen.
én amelyik nagykerben voltam ott 1 hét alatt max bevizsgálták és cserélték is ha hibás volt. ami esetleg lehetséges, hogy az adott termék éppen nincsen raktáron, nem tudják cserélni.
én azt tudom elékpzelni hogy a kisker hetente 1x elmegy a nagykerhez garanciáztatni, addig meg mondja a szöveget hogy már nincs náluk ök nem tehetnek rola, amikor megjön azonnal mennek érte. nagyker leteszteli, szar és cserét biztosit ha van raktáron. kisker elmegy 1 hét múlva akkor lehet hogy van a rakátron termék de lehet hogy még nem tesztelték le, csak 2 nappal késöbb, tehát máris elment 3 hét az életedböl és még mindig nincsen terméked. én valahogy igy képzelem el.Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
Kiskeres
csendes tag
Ha annyiban hagyja a vevő, akkor igen, beeszi. A tévedés ott van, hogy nem a nagyker vállal garanciát, hanem az, aki eladta.
Tehát ha neked tönkre ment, akkor a kiskeresnek kötelessége kicserélni/megjavíttani/vevőt kárpótolni.
Aki ezt nem teszi, törvénysértő módon jár el és (szívem szerint) megvonnám tőle a kereskedéshez való jogot. -
e-biza
őstag
szerintem egyáltalán nem baj ha alkatrészenként eltérö a garancia. ha a gépedben van 3 év garis termék, akkor adják meg rá a 3 évet még ha csak 1 termék az. hiszen melyik kisker fog 3 év garit vállalni olyanokra amiket 1 év garival szerzett? tehát a komplett gépre ad 1 év garit, hiába van benne olyan alkatrész amire esetleg 2 év (dvd irok) vagy 3 év (hdd) gari van. jobb a jelenlegi megoldás
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
luciferc
őstag
és mi van akkor, ha elfüstöl a táp, és viszi magával a vinyódat? a vinyó garanciája ugrott...
ha meg az egész gépre van gar, akkor cserélnek mindent amit kell.
szóval egész géphez egész garancia. Ettől még részenként lehet több. Hiszen mondhatja azt bármely gyártó/forgalmazó, hogy az egészre 1 év, de a vinyóra mondjuk +2 év is van. persze a +2 évben a tápfüstöléses halál már pech. -
Kiskeres
csendes tag
Akkor kérdeznék valamit. Az USA-ban miért jár 5 év garancia a Maxtor IDE merevlemezekre és itthon miért csak 1 év?
Tudod miért? Mert az importőrt nem kötelezik rá és mert a vásárló így is megveszi. Szerintem
Neked nem lenne jobb, ha mindenre 3 év lenne a gari? Úgyis ez lesz, mert már másban nem nagyon lehet versenyezni. Kereskedelmi szempontból pedig nem nagy durranás bevállalni 3 év garit olyasmire, amire csak 1 év a kötelező, de ez nem ide tartozik. -
e-biza
őstag
szerintem ha már az van hogy a vinyora nem 1 év hanem odairja hogy 3 év akkor már alkatrész szinten történik a garancia kiadása. én a mondokámat ugy gondoltam, hogy legyen csak a vinyo 3 év garis samsung minden más 1 év gari, valoszinüleg a kisker ha komplett gépte álit össze 1 év gart vállal rá, nem kötelezi semmi a 3 év garra. elfüstöl a táp 1 év múlva, elviszi a 3 éves vinyomat is. ha komplett gépem van akkor ennyit erröl, ha külön van termékenként akkor pedig viszem vissza mind2t hogy bocs de tönkrement. mondjuk a legtöbb cég rak egy matricát valahova a házra amit elszakitassz ha szétszeded a gépet, ergo kompetten viszed be ha nem megy a gép.
remélem érthetö vagyok ez ma nem az énnapomLiƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
e-biza
őstag
szerintem itthon azért van csak 1 év gar, mert mindenki szürkeimportbol hozza a maxtor vinyokat az a baj az USA-t nem lehet összehasonlitani velünk. mások a törvények, ott egy digigépre 21 nap a gari (nem tudom pontosan, de ugy tudom a kisker ennyit vállal rá általában, és utána esetleg a gyártohoz küldheted ki ha ö többet vállal rá), itthon az EU kötelezi a gyártokat a 2 évre.
[Szerkesztve]Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
anulu
félisten
múltkor vettem egy KingMax HC DDR500-as RAM-ot az Aq*a-ban. hazahoztam, 466-on már dobálta a memtest a hibákat. másnap vissza. elmondtam, mi a gond (ugyebár ez tuningRAM, tehát 500MHz-en mennie kell hibátlanul), srác a szervízben nagy nehezen talált olyan procit, ami ment 250-es FSB-vel (), letesztelte, és mondta, h ez tényleg hibás. reflexből mondta, h néz egy másikat raktárról. visszakérdeztem, h a pénzem nem-e kérhetném vissza? szó nélkül kiállított egy stornó számlát, fel pénztárhoz, visszaadták pénzem, átmentem Al*enbe, és vettem egy A-DATA DDR566-ost
Al*enben már volt 1-2 garis dolgom, de mindíg 100%-osan korrektek voltak, és ha valami kérdésem volt maximális tudásuk szerint válaszoltak, illetve ha nem tudtak segítséget nyújtani javasoltak netes oldalt, ahol utána lehet érdeklődni
amúgy a cikkhez grat, várom a folytatást!"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Club
őstag
A Maxtorral barmi rossz példát hoztál fel
3ból 3 döglött meg nálam.
Azóta megfogadtam soha többet maxtort.
Sok rossz, problémás volt vele, nagyon melegszik bla-bla.
De a garanciáját nem mindig lehet érvényesíteni.
Ez akkor rossz, fontos adatokat tárolsz rajta, akkor még viheted adatot menteni is
[Szerkesztve] -
viharhozo
addikt
A Maxtor lemezeire 2004 szeptemberetol jar 3 ev gari, elotte 1 ev volt. A nagyon speci cuccokra esetleg bevallalta az 5 evet, de ez azoknak az araban is megmutatkozott.
Egyebkent Amerikaban a kiskerek 90 napos garit vallalnak, es plusz penzert vehetsz 1 ill. 3 evet.Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
Club
őstag
válasz viharhozo #49 üzenetére
Nem avval van bajom, hogy cserélik-e?
A legnagyobb probléma az, hogy megdöglenek(jó-jó tudom senkis emt udja rádugni a tápcsatit, meg mindeki katlanban tartja őket, mert hülye hogy nem vesz vinyóhűtőt egy adott termékhez, amhez gyárilag az NEM szériafelszereltség) és ez akkor a legborzasztóbb, ah tényleg fontos adatod van rajta.
Nekem egyszer volt, el is tűnt.
Azóta bepróbáltam még 2-öt, egyiket egy kisker azonnal cserélte(televolt alapból BAD sectoral).
Sajnos ilyen csere- dologgal elég keveset találkozni.
Arról még nem is beszélve, hogy gondolom Írorzságba elég olcsó a posta
Vagy a gyártó azt is megtéríti ha tényleg rossz a termék?