Új hozzászólás Aktív témák

  • lesaux

    veterán

    válasz luciferc #299 üzenetére

    Oké, majd lehet, hogy ma sort is kerítek rá. Csak két problémám van még. Ha azt mondják, hogy nem cserélik, akkor mennyi pénz jár vissza? ;] Mert ugye a blokk nincs meg, a jótállási jegyen meg nincs feltüntetve az ár.
    A másik: ha esetleg beírok a vásárlók könyvébe, az mire jó? Ellenőrzi azt valaki? Megbüntetik őket, ha nekem van igazam? Ugyanis a Camera Kft. (lásd az aláírásomban szereplő tanulságos topicot) panaszkönyvébe két beírás is született tőlünk, az egyikre írtak valami baromságot, hogy elmagyarázták az ügyfélnek, hogy kell használni a gépet, a másik bejegyzésre pedig soha nem válaszolnak. Szóval a panaszkönyv kb. olyan, mintha felírnám egy darab papírra, aztán széttépném, nem?

  • lesaux

    veterán

    válasz Ariadne #300 üzenetére

    Igaz, hogy nem 15 napon belül, mert akkor még átvertek, de mire legközelebb visszamentem, már volt ugyanolyan vinyó.

  • luciferc

    őstag

    válasz lesaux #301 üzenetére

    na a pénz vissza az egy érdekes kérdés. ehhez valami fogyvédelemben jártas jogász kellene, de szerintem ilyen esetben egy hasonló tudású és márkájú video mai árát ajánlják fel és ezzel végülis nem nagyon lehet vitázni, mert kétlem, hogy előkeresnék neked az adatbázisból a régi árat (pedig biztos megvan), hiszen az nekik valószínűleg rosszabb lenne.

    a panaszkönyvhöz meg lásd Ariadne előző megszólalása: a lényeg, vita esetén bizonyíték, hogy te pontosan milyen hibát is jeleztél. ezért kell pontosan megfogalmazni.

    Ariadne: gondolom ha veszít a kékhal, akkor ők állják a te ügyvéded költségeit is (vagy legalábbis a bíróság általk meghatározott összeget) , de csak kiváncsiságból mennyibe fáj neked ez a per? azaz mennyit kell ''befektetni''?

    [Szerkesztve]

  • H.Tibu

    csendes tag

    Canon ip 3000 nyomtatóm bedöglött.Csak az eredeti tintapatronnal javitják gariba ugy halottam ez tényleg igy van?

  • Ariadne

    őstag

    válasz luciferc #303 üzenetére

    Én végzett jogász vagyok, és törzsvendég a fogyasztovedelem.com-on - ez elég? :D

    Lesaux: Elvileg a teljes eredeti vételár jár vissza, de hát ugye ez itt kicsit nehézkes... Én a helyedben nem maceráznék a viszafizetésen, hanem megjelölnék egy típust, amit arányosnak gondolok árban, ahogy Luciferc is írta. Akár nem feltétlenül videót, hanem mondjuk DVD írósat, vagy ilyesmi, hangsúlyosva nekik, hogy az eredeti vételár visszaadásánál (amihez jogod van, ha nem tudják javítani sem cserélni) még mindig jobban jártak... :)

    Luciferc: Nem nagyon van szükségem ügyvédre lásd hsz-em 1. sora, de puszta kitolásból (hadd fizessenek) lehet, hogy megkérek egy ismerőst. ;] A követelt összegtől függenek a költségek az elején, egy fizetési meghagyás (amire még fizethetnek; ha nem reagálnak, megnyertem, csak akkor lesz per, ha ellentmondanak) 3000 Ft, ezt ki kell egészíteni ha perré alakul a követelt összeg 6 %-ára de minimum 7000 Ft-ra. Azügyvéd költségeként pedig a megbízási szerződésben szereplő összeget számítják fel, persze lecsökkentheti a bíró, ha pofátlanul magas, de min. 15.000 Ft akkor is jár neki (nekem). Persze közben ha bizonyítani kell valamit szakértővel, annak a költségét le kell perkálni hamar, ez több tízezer forint is lehet. De ez is visszajár persze, ha nyer az ember. Ha meg veszít, akkor is utólag kell kifizetni a lóvét, részletfizetés, ilyenek. Előre sosem lehet tudni persze, mi lesz belőle, mindig számítani kell arra, hogy a rosszabbik vége is előfordulhat a dologank.

    Mindig mindenről papírt kell kérni ügyintézéskor, ha nem adnak, beírni a ''varázskönyvbe'', akkor indulhat jó esélyekkel az ember - szerintem.

    [Szerkesztve]

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • lesaux

    veterán

    Még valami. Olvagatom most a jótállási jegyet, az van rajta, hogy
    9. A készüléket meghibásodás esetén a jótállási jegyen feltüntetett szervizek valamelyikébe kell beszállítani.
    És ezt így hogy?

  • luciferc

    őstag

    válasz lesaux #306 üzenetére

    Hát így Ariadne mellett nem nagyon merek megszólalni, de első blikkre ez nekem semmis kitételnek tűnik, de ha mégsem az, akkor el kell menned a szervízbe, ha ott nem akarnak foglalkozni vele, akkor kérni kell egy írást, hogy miért is nem (hiányosan kitöltött jótállási jegy), majd ezzel menni az EW-hez, aki esetleg ráírja a dátumot és visszazavar...

    alternatíva: mégis megpróbálod először az EW-t, hátha nem tudják mi van a papírjukra írva és intézkednek, illetve ha elhajtanak, akkor megkéred őket (nyomtékosan), hogy ugyan írják már rá a dátumot (kb biztos emlékszel mikor vetted) a jótállási jegyre (mert úgyis visszaküld a szervíz, de akkor morcos leszel) és akkor már nem hajthat el a szervíz.

  • Ariadne

    őstag

    válasz luciferc #307 üzenetére

    Azért nem akartalak megijeszteni :) , ismerek jópár embert a fogyvéd fórumról pl, akik profin ismerik apróbb részletekig a jótállási/szavatossági szabályokat, pedig közük nincs a joghoz - viszont ismerik és érzik is, hogy hogyan kellene lennie a dolgoknak, rajtad is ezt látom (olvasom?). Én ellenben nem mondhatom el magamról, hogy mondjuk a vinyók RAIDeléséről részletes ismeretekkel rendelkeznék... :)) Ráadásul szoktam tévedni is... Szóval ne fogd vissza magad!

    Most is 100%-ig egyetértek veled, a vásárlás helyére mindig vissza lehet vinni. Még akkor is, ha ők is csak a szervízbe küldik tovább, ami plusz idő persze, de sokszor praktikusabb, pl ha messzebb van a szervíz vagy más városban.

    Egyébként feltűnés nélkül rá lehetne írni a vásárlás dátumát? Mert ha igen... ;) Bár ha nagyon akarják, biztos vissza tudják keresni szerintem, viszont nem biztos, hogy akarják.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • lesaux

    veterán

    válasz Ariadne #308 üzenetére

    Valószínűleg simán rá lehetne írni a vásárlás dátumát, de inkább nem buzerálom, hátha a kis szelvényeken rajta van valami általam azonosítatlan formában, vagy visszakeresik stb., ne legyen belőle bajom, hogy ráhamisítottam.
    Egyébként azért gondoltam, hogy az EW-be viszem vissza, mert egyrészt ők baszták el a jótállási jegyet, másrészt sokkal közelebb van, harmadrészt akárhova viszem, 15 napjuk van. Hogy ők közben még beviszik a Video-Parthoz, az az ő magánügyük.
    Jól gondolkodom?
    Igen, tudom, az a 15 nap már nem úgy 15 nap, csak törekedni kell rá, és csak indokolt esetben hosszabbítható meg stb. De ez majd egy következő történet lesz.

  • Ariadne

    őstag

    válasz lesaux #309 üzenetére

    Én egyetértek veled. Ha meg akadékoskodnak, írd bele a vásárlók könyvébe, mi történt, így lesz róla írásos bizonyíték. Ha elhozod a példányod, biztos nem tudnak variálni a beírásodon utólag, viszont fénymásolatot érdemes kérni, ha mégis válaszolnak bele valamit. De remélem nagyon, hogy egyszerűbben megúszod - beviszed, megjavít(tat)ják, viszlát... ;)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • lesaux

    veterán

    válasz luciferc #311 üzenetére

    Még semmi, inkább bementem dolgozni. ;] Elvileg holnap délelőtt megyünk az EW-be, de a fene tudja. Anyukám azt mondja, nem akar balhézni, én pláne nem vagyok az a balhés alkat, lehet, hogy csak ráíratjuk szépen az eladás dátumát a jótállási jegyre, vagy megcsináltatjuk egy ismerőssel 15 nap helyett 15 perc alatt.
    Holnap elválik, ők hogy állnak hozzá a dologhoz.
    Tényleg: a jótállás meg a garancia ugyanaz? És a jótállási jegy meg a garancialevél?

  • Ariadne

    őstag

    válasz lesaux #312 üzenetére

    Garanciát általában a gyártó által vállalt jótállásra szoktuk mondani. A jótállás részletes tartalma a 151/2003. kormányrendeletben van benne, ld. magyarorszag.hu, tulképp 1 év kötelező a legtöbb, a rendelet mellékletében kategóriánként felsorolt műszaki cikkre, szinte mindnél bruttó 10.000 Ft feletti értéknél. Garancia tartalmában ugyanez, csak arra mondjuk, ha a gyártó önként vállalja, és ez sokszor több mint egy év, pl. monitorra 3 évet azért szoktak adni a gyártók. Tehát jótállás-garancia esetén lényeg, hogy ha elromlik a cucc időn belül, a kiskernek javít(tat)nia kell, ha nem megy, kicsélni ugyanolyanra, ha ez sem megy, visszaadni a teljes vételárat. Ha a kisker azt állítja, hogy a vásárló okozta a hibát, vagy nem hibás, ezt neki kell bebizonytania, pl. független fogyvédelmi bevizsgáltatással (már nem kötelező). Ha ezt nem teszi meg, köteles javítani, cserélni, stb...

    Van még a szavatosság is, ez a Polgári Törvénykönyvben van benne (1959. évi IV. tv, 300 § felé valahol), minden termékre, amit megveszel, jár, értéktől függetlenül 2 év, tartós fogyasztási cikkre (pl. szgépalkatrész!!!) 3 (!) év. Ugyanaz a kisker kötelezettsége, javít, cserél vagy pénzt visszaad. Egy a különbség, és ez fontos. Itt már kétség esetén a vásárlónak kell bebizonyítani, hogy nem ő okozta a hibát, hanem gyártási hibáról van szó, ami később jött elő. Kivétel a szavatosság első 6 hónapja, az ugyanolyan, mint a jótállás, tehát jobb a vásárlónak. Ezért pl. cipőnél, amire jótállás nincs, csak szavatosság, az első 6 hónap utáni szétesésnél már kb. 8000 Ft-os bevizsgálás árán kényszertheti ki csak az ember a javítást, cserét...

    Olyan dolgoknál, amire van mindegyik, a következő a helyzet: az első 1 évben jótállás a legjobb a fogyasztónak, ha ez eltelt, a 2. évben ha van garancia (gyártói jótállás), az a jó, a 3. évben, ha mondjuk már garancia sincs, akkor még mindig van szavatosság. Szóval ezek egyszerre indulnak és léteznek egymás mellett, csak mindig a kedvezőbbre érdemes hivatkozni.

    Lehet speciális eset is, amikor pl. csak ''szervízgaranciát'' vállal a gyártó mondjuk 3 évet, akkor első évben legjobb a jótállás, a kötelező fajta (ha van az adott típusú cuccra), a 2. évtől meg a javítási garancia, ha kedvezőbb, mint a szavatosság.

    Ja, és jótállási szabályoknál a fogyasztó számára kedvezőtlenebb megállapodás semmis, vagyis olyan, mintha nem is létezne. Vagyis a számtech cégek ''garanciális feltételei'', melyek jó része (tisztelet a kivételnek) jogszabálysértő elemeket tartalmaz, ezen részeikben figyelmen kívül hagyhatóak... :DDD

    Jótállási jegy és garancialevél tulképp ugyanaz, jót jegy a kötelezőre vonatkozik általában, garijegy meg a gyártó által vállaltra, de ezt is szokták kavarni maguk a kereskedők is.

    Huhh, ha van még kérdés, állok elébe. Ezeket nagyon jó tudni... :)) És bocs a hosszú offért, már ha off ez.


    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • luciferc

    őstag

    válasz Ariadne #313 üzenetére

    amit most írok az az off, amit meg te írtál, az egy jó nagy ON. szvsz és :R, kevés jogászt ismerek, aki képes emberi nyelven beszélni a jogról és közben mégis totál helytálló amit mond.

  • Ariadne

    őstag

    válasz luciferc #314 üzenetére

    :B :B :B Köszi...

    Eszembe jutott még egy dolog, a vinyóknál játsszák a gyártók ezt az ''5 év garancia'' dolgot, csakhogy más gyárilag javított vinyóját kapod vissza... Magyar szabályok alapján ez kicsit necces, mert ha megjavítják, a tiedet kellene, hogy visszaadják, viszont gondolom elképzelhető, hogy akkor is adnak vissza javítottat, ha egyébként meg nem is volt javítható a sajátod. Szóval ez szvsz jobb is, rosszabb is lehet. Mert mi van, ha az a javított vinyó sokkal régebbi, többet ''járt'', mint az én mondjuk 2 hónap után meghalt vinyóm? Mindenesetre ilyenkor legalábbis az első évben érdemes rámenni a magyar jótállásra szépen, vagyis ha nem megy, cseréljék, és ha nincs olyan, uccu vissza a pénzt, de az egészet ám... A 3. év után meg egyértelműen jó már a gyártó által vállalt 5 év, mert a kukába dobásnál azért jóval több. :))

    És persze ha kicserélik, a jótállás és minden más újrakezdődik, mivel új terméket kap az ember, ezzel is szoktak szórakozni egyes helyeken...

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • lesaux

    veterán

    válasz Ariadne #313 üzenetére

    Nagyon köszönöm a részletes infót. Tényleg jó tudni, hogy máshol, a Balkántól nyugatabbra ilyenek vannak.

    Mert mi ugye bemegyünk a Camera Kft.-hez, ott azt mondják, hogy az objektív működik, semmi baja, haza lehet menni. Hiába írunk bele kettőt a panaszkönyvbe, hiába töltök fel tesztképeket, hiába fotóznak vele ők is rossz képet, az obinak semmi baja.

    Bevisszük a videót az EW-be, ott azzal fogadnak, hogy nem javítják, vigyük a Video-Parthoz. Cirkuszolni nem volt kedvünk, mert baromi rendes volt a csaj, fellapozta nekünk a jótállási jegyet, rábökött a Video-Part címére. Amikor megtudta, hogy nincs meg a számla, utánanézett a gépben, persze nem találta, mert nem kértünk számlát, csak blokkot. Ekkor nyomtatott egy számlát, ráírt valamilyen dátumot, árat. Szépen megkértem, hogy legalább most töltse már ki tisztességesen a jótállási jegyet. Kitöltötte. Mögöttünk meg csak gyűltek az emberek, szóval nem balhéztunk.

    A Panasonicnak egy kisebbfajta fekete pontot azért bevések, mert 14 hónapig sem bírta a videó.
    A Video-Partnak meg egy kurva nagy fekete pont jár, mert a telefonban azt se kérdezték, mi baja a gépnek. Hátha telefonon keresztül lehetett volna orvosolni a problémát, nem? Vagy esetleg olyan csekély a baj, hogy azt mondják, vigyük be, soron kívül megcsinálják. Vagy megkérdezték volna, konkrétan milyen típusú videó, mert esetleg Magyarországon nem is forgalmazzák még két éve, és akkor biztos garis. De nem. Ez a legegyszerűbb. Nincs jól kitöltve a jótállási jegy, akkor nincs videó. Az, hogy nem az ügyfél tehet róla, senkit nem érdekel.
    Hát ez is egy hozzáállás. Az a szomorú, hogy az ilyenek, mint a Video-Part meg a Camera Kft., meg tudnak élni a piacon.
    Holnap átviszem egy ismerőshöz a videót, szerintem egy Túró Rudiért estére megcsinálja.

  • luciferc

    őstag

    válasz lesaux #316 üzenetére

    na de ha már van szabályos jótállási jegyed, akkor miért nem viszed garba a videoparthoz? most már foglalkozniuk kell vele, és akkor garanciális marad még vagy 10 hónapig. hm?

  • lesaux

    veterán

    válasz luciferc #317 üzenetére

    1. mert messze van
    2. mert tuti, hogy 15 napig ülnek rajta, és amikor megyek érte, akkor is messze lesz
    3. így is garanciális marad, nincs rajta semmilyen széttépődő matrica ;]

  • Ariadne

    őstag

    válasz lesaux #316 üzenetére

    ''Tényleg jó tudni, hogy máshol, a Balkántól nyugatabbra ilyenek vannak.''

    Amíg az emberek hagyják magukat elhajtani, holott tudják, hogy kellene menniük a dolgoknak, addig ilyen balkániak is maradnak a körülmények. Csak legtöbben lusták saját maguk elkezdeni az üzleteknél, szervízeknél kiharcolni a maguk igazát. Ez van, mindenkinek egyéni döntése, hogy harcol vagy beáll a sorba - ez utóbbi nekik jó, így folytathatják ugyanúgy...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • jerry311

    nagyúr

    válasz Ariadne #320 üzenetére

    Hát igen.
    Csak tudod az a baj, hogy ez a macerás ügyintézés majdnem minden garanciális problémára igaz. Az szolgáltató tudja mit kellene tennie és azt is mi történhet ha nem teszi meg, ugyanígy a ''károsult'' is.
    Egyszer 1 szerviznél még csak-csak kijárja az ember az igazát, de mindnél? Sőt annál az egynél is leginkább csak akkor ha drága volt a cucc (havi keresetéhez képest) vagy valamilyen oknál fogva mindenképp javíttatni / cseréltetni akarja, nem pedig újat beszerezni. Az emberek belefáradtak ebbe a harcba, a kereskedők meg gátlástalanul kihasználják a helyzetet. (akinek nem inge...)
    Sőt sokszor az az idő, üzemanyag, egyéb költség, amit az ember a gariztatásra fordít munkaidőben, munka helyett (sokkal) többe kerülhet mint a termék nem garanciális javíttatása a legközelebbi akármilyen szervizben vagy éppen újat venni.

    Nekem is van 1000 HUF-os tökéletes kenyérpirítóm érvényes 2 évre szóló garanciával (nem szavatosság!), mégis előbb vennék egy másik 1000 HUF-os pirítót, minthogy rohangáljak a szervizbe... Viszont bizalommal vettem meg mert mertek rá 2 év garit vállalni. :))

  • lesaux

    veterán

    válasz Ariadne #320 üzenetére

    Ebben (is) teljesen igazad van, csak innen a XVIII. kerületből bemászni a XI.-be nem két perc, a sorban állás szintén nem, hazajönni dettó, aztán 15 nap múlva még egyszer ugyanez. Van most egy szabadnapom, ma valószínűleg meglátogatom a Video-Partot. Ha megyek, vinnem kell magammal az egyik gyereket. Kicsit elevenke, kész öröm lesz így az ügyintézés.

  • luciferc

    őstag

    válasz lesaux #322 üzenetére

    szerintem pont ezért lenne kötelessége a kereskedőnek intézni a dolgot. beviszed és szevasz. Ariadne, ez kötelesség, mert explicite nem találam meg, ellenben a jogi szöveg értelmezése nekem mégis ezt sugallja.

  • Ariadne

    őstag

    válasz luciferc #323 üzenetére

    Igen, kötelessége a kereskedőnek is intézni a dolgot, és pont ezért. A 151/2003-as kormányrendeletben van, hogy a vásárló választása szerint nem csak a vásárlás helyére, hanem a jót. jegyen feltüntetett szervízbe is viheti a cuccot - hangsúlyozottan viHEti.

    Nem akartam bántó vagy agresszív lenni, bocsáss meg Lesaux, jelen esetben tényleg nehezebb lenne odavinned. Vidd el esetleg a kereskedőhöz, ahogy Luciferc is mondja...

    Mindig rájövök, hogy sok kereskedő egyszerűen nem tudja, mire lenne köteles. És amíg valaki az asztalra nem csap és el nem mondja nekik, vígan terjesztik téves tanaikat... Szomorú, hogy ez a helyzet.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • lesaux

    veterán

    válasz lesaux #322 üzenetére

    Na. Kész a videó. :)
    Ma rászántuk azt a másfél órát, és a gyerekkel elmentünk a szervizbe. Szerelő megrázta, zörög, szétszedte, kivett belőle egy puzzle-darabot, letesztelte, működik, összecsavarozta, kész.
    Pénzt nem kért érte, de azért kapott.
    A Panasonic fekete pontját töröljük a jegyzőkönyvből, a Video-Part kurva nagy fekete pontja mellé véssünk be egy pirosat is.
    (Azért belegondoltam, mi lett volna, ha az EW-ben fenyegetőzök, főnököt előkerítek, panaszkönyvbe beírok, aztán kiderül, hogy mi tettük tönkre a videót.:D)

  • Ariadne

    őstag

    válasz lesaux #325 üzenetére

    Éljen! :C És nem utolsó sorban a puzzle-t is össze tudjátok rakni ezután... Ha eddig nem állt össze a kép. :D

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • luciferc

    őstag

    válasz lesaux #325 üzenetére

    :C És így ha legközelebb tényleg elromlik valami, akkor már tudni fogod a jogaid is :)

  • m1c1mack0

    csendes tag

    hi

    a kovetkezo ugyben kernem segitsegteket:
    meg tavaly naron vettem egy 6600GT -t (palit markaju jo gagyi ra is faragtam)
    ami most karacsony elott tonkre ment, konkretan egyszeruen ki esett belőle a venti!!
    Csak azert nem fustolt el, mert epp a gep elott ultem es ereztem az amper szagot.
    A kartya ugye meg csak fel eves volt boven garis szal vissza is vittem dec 15. en,
    kertem csere kartyat is mivel itthon volt masik pice-s kartyam de azt nem adtak
    mondtak majd ezugyben ''jovo heten felhivnak''(azota is hivnak...)valamint kozoltek hogy a kartyamat vissza kuldik pestre ahol megnezik valoban garancialis e a problema.

    30.-an mivel addig meg mindig nem hvitak, vissza mentem es megkerdeztem mi van
    azt mondtak meg mindig nem tudjak garancialis e a problema, de ez alaklommal legalabb mar kaptam egy x300-ast cserebe(de ezt is azert mert kertem nehogy mar ok ajanlottak volan fel)
    es kozoltek hogy jovo hetre meg lesz a kartya es majd megint hivnak
    szoval ez volt eddig es ma mar 15.-e van...
    mar 30 napja nalunk van a kartyam
    Azert irok ide, mert ugy hallotam ha 30 napon belul nem tudom ervenyesiteni a garancialis probleat penz vissza fizetest kerhetek (a kartya amugy anno 41k volt).
    Igaz ez??vagy mit tudok meg tenni mert mar unom ezt az x300 ugyanis ezen nem igazan tudok gamelni...



  • luciferc

    őstag

    válasz m1c1mack0 #328 üzenetére

    Első körben a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet (a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről)

    3. § (4) bekezdését kellene felolvasni jó hangosan a cégnek, miszerint

    3. § (4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.

    tehát már itt jogszabály sértettek, érdemes lehet ezt közölni velük. Csak lássák, hogy tisztában vagy a jogaiddal.

    A pénzvisszafizetést (vásárlástól elállást) illetően engem is érdekelne Ariadne véleménye, de úgy gondolom, hogy mivel kaptál cserekártyát, ezért húzni fogják a szájukat, bár szerintem a 30 napon túli csere már mindenképpen kimeríti a vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség fogalmát, még ha adtak is egy gyengébb cserekártyát. Első körben azt mondanám, hogy közöld velük erőteljesen, hogy ha egy héten belül nem cserélik, akkor kéred vissza a pénzt, és mindezt rögzítsd a panaszkönyvben is, a garanciális probléma eldöntésének ''kissé'' elhúzódó folyamatával együtt.

  • Ariadne

    őstag

    válasz m1c1mack0 #328 üzenetére

    Helló!

    A szabály szerint 3 napon belül el kellene dönteniük, hogy akkor most mi a helyzet, garanciális vagy sem, tudják-e cserélni vagy javítani vagy sem... Szóval ez így nagyon nem OK. Különösen annak fényében nem, hogy jótállási idő alatt csak akkor tagadhatja meg a javítást/cserét, ha nizonyítja, hogy te okoztad a hibát - ezt pedig nem nagyon lehet, és független bevizsgálóval kellene ezt megtenniük, mint fogyvédelem vagy kermi. (Pontosabban ma már nem kötelező a bevizsgálás, de a saját szervízük azt mond, amit akar, ezért kb. ezek a független bevizsgálók azok, akiknek a véleményét már érdemes elfogadni.) A következőket teheted (remélem nem Mistral, mert akkor súlyosan nehéz lesz).

    Közlöd velük személyes asztalborogatás közepette, hogy most azonnal adjanak egy legalább olyan tudású és hasonló árú kártyát, különben felnyomod őket a fogyasztóvédelemnél (gyakorlatban nem sok hasznot hoz, csak ha másik 1000 ember is ugyanarra a cégre panaszkodik), és kiperled belőlük a teljes vételárat. Ha ellenállnak, lehet közölni velük, hogy akkor ezennel elálltál a szerződéstől a jelentős késedelmük miatt, adják vissza a teljes vételárat. Ha nem adják, vásárlók könyvébe beír, másodpéldány elvisz (később tanúsítja, hogy ott és akkor te elálltál, illetve mi történt). Aztán lehet menni békéltető testülethez (belinkelem a listát, ha kell), ha az sem használ, fizetési meghagyással követelni a pénzt.

    Mindeközben persze a leggyorsabb megoldás az, ha sikerül kompromisszumra jutni velük. Mondjuk kiválasztasz egy videókártyát (az eredeti vételárat kellene visszaadniuk, szóval olyasmi árban), és konkrétan azt kéred, esetleg le is írod, hogy egy ilyet elfogadnál, de ők nem adják. (Elvileg első körben javítaniuk kellene, ha nem megy, cserélni ugyanolyanra, ha ez sem megy, visszaadni a teljes vételárat.) Aztán innen alkudozni lehet, ha hajlandóak erre, de ne hagyd, hogy egy sokkal kisebb értékű kártyával kiszúrják a szemed...

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • m1c1mack0

    csendes tag

    na ma vissza mentem a boltba (32. ja hogy be adtam a kartyat)
    es olyan valaszt kaptam amitol meg nekem is fenn akadt a szemem
    kozoltek velem hogy fizessek 3000 ft javitasi dijat
    mivel a problema nem garancialis(huto venti be ragadt es szet olvadt fel eves kartyanal)
    hat mondatm hogy ez igy nem ok hogy en vissza viszem a garancialis kartyat es 32 nap utan
    meg en fizessek...
    uh le szedettem veluk a szanalmas hutot amit ra raktak es csak igy tudtam el hozni a kartyamat 32 nap a semmiért..
    most legsziveseben rajuk gyujtanam a boltot
    MISKOLC SZOFTVER ABC-t MINDENKI KERULJE

  • Ariadne

    őstag

    válasz m1c1mack0 #331 üzenetére

    Hoppá, elfelejtettem írni ezek szerint, hogy be kell bizonyítaniuk, hogy te okoztad a hibát - az, hogy azt mondják, nem elég... Az, hogy a saját szervízük (akinek maga felé hajlik a keze) azt mondta, szintén nem elég... Hozzanak egy általuk kifizetett (15 k körül) szakvéleményt a fogyvédelemtől, na majd akkor mondhatják, hogy a fogyasztó hibája. :(

    Az meg a pofátlanság csúcsa, hogy pénzt akarnak kérni azért, hogy kiderítetsék róla, garanciális-e a hiba vagy sem. Ez durva, nem kérhetnek egyetlen fillért sem, akkor sem, ha ezt beleírták a garifeltételeikbe! :((

    szerk: Megértelek. Én mostanság perelek ilyesmi miatt... ;] Nagy sztech céghálózatok is vannak, akiknek fogalmuk sincs a jótállás/szavatosság szabályairól.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • m1c1mack0

    csendes tag

    na
    irom a fejelmenyeket:
    irtam taiwnaba egy angol nyelvu emailt teganp a gyartonak fottokkal mellekelve
    amire ma mar valaszoltak is
    miszerint ha sajat koltsegre elkuldom a ceg nemetorszagi kozpontjaba a kartyat
    szonelkul kuldenek egy ujat...

  • luciferc

    őstag

    válasz m1c1mack0 #333 üzenetére

    na, akkor nagyon gyorsan vágtass be a boltba, és mutasd meg nekik a levelet, és közöld, hogy ez alapján a gyártó garanciálisnak ismeri a hibát, tehát lesznek szívesek piszok gyorsan garanciálisan javítani. ha nem, akkor erről kérsz hivatalos papírt és egyben elállsz a vásárlástól, azaz kéred vissza szépen a pénzed. a pénzt persze úgysem adják oda, de a hivatalos papírt követeld ki, és azzal tényleg menj a fogyvédőkhöz, illetve a békéltető testülethez. nem egy filléres kártya volt, szvsz ha megteheted, érdemes utánamenni.

    szerintem

  • Ariadne

    őstag

    válasz m1c1mack0 #333 üzenetére

    Hű, ez nagyon ügyes ötlet volt!!!! Le a kalappal előtted - meg a gyártó előtt is. :R

    Egyebekben csatlakozom Luciferchez... Még ha esetleg nem is adnak semmit a kiskernél, akkor is érdemes benyomni egy e-mailt a fogyvédelemhez, mert ha mással is ilyeneket csinálnak, akkor hadd gyűljön a vaj a fejükön (képzavar...). ;]

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • DeltaPower

    őstag

    válasz jerry311 #336 üzenetére

    Nah akkor én is elmesélek egy sztorit.
    Helyi számtechbolt, a városban akkor a legkomolyabb cég volt.
    Vettem egy 16-10-40x Phillips CD-írót, ami akkor éppen kifutó termék volt, tehát kb. 15ért jutottam hozzá. Sajnálatos módon a GURU-ingyenjáték Unreal cédé a gagyi vastag excentrikus stb. szitázása miatt darabokra tört benne (mivel épp 2 nappal azelőtt döglött meg az LG olvasóm is, az íróban volt a játék lemez, pedig az íróval csak írni szoktam). 3 nagyobb darabban jött ki a lemez egy baromi nagy reccsenés után, plusz népi apró szilánk zörgött a meghajtóban. Kipróbáltam másik lemezzel, írt olvasott kávét főzött, de azok a szilánkok nem hagytak nyugodni.
    Író kiszerel, boltba visszavisz (4 hónapos volt). ''Csókolom szétdurrant benne egy lemez, de a cuccnak semmi baja nincs, csak szedjék ki belőle a darabokat, és nem akartam szétszedni mert még garás''. Innentől kezdődtek az érdekes dolgok.
    Visszamentem 1 hét múlva: ''Felküldték Pestre mert helyben nem javítják''. Ki a franc mondta hogy javítsák? Semmi baja! Na mind1.
    2. hét: ''Még nem érkezett vissza a pesti szervízből''
    3. hét: dettó. Itt kezdtem ideges lenni, momentán 1 darab optikai meghajtóm se volt.
    4. hét: szintén. ''Na akkor adjanak már cserekészüléket vagy mit, 1 hónapja vagyok író nélkül azért ez már sok''. Adott a fószer a polcról egy vadiúj 48x-os Phillips írót, gyári garjeggyel! ''Vigyázzá rá mert csak addig lesz nálad amíg a tied kész nincs''
    Innentől nem érdekelt a dolog, írtam és boldog voltam. Kb. 2 hét múlva jött a telefon ''Ha megfelel akkor a cserekészülék maradjon az eredeti helyett mert az NEM JAVÍTHATÓ''. Jó, legyen. Igaz az újnak sokkal rusnyább az előlapja de legalább gyorsabb (és piaci áron kb. 5 ezerrel többet ért). De hogy ''nem javítható''??? Ehhh.
    Viszont az új megadta magát kb. 7 hónap múlva. Viszem a bótba, aszondják: ''Ez nem garos''. Mondom hogy ne lenne, hiszen az előző helyett kaptam. ''Nem mert a réginek a garancia kezdete számít, nem indul újra az 1 év''. GRRRRRRRR. Vitatkoztam vele egy jó darabig, de nem lehetett meggyőzni, mert én hülye nem írattam rá a gyári garjegyre a vásárlás (vagyis csere) dátumát. Végül vettem egy Samsung írót egy másik boltban (a Phillipsből és a boltból elegem lett).

    Na, a kérdés: ilyenkor újraindul az 1 év, vagy nem? Hallottam ilyen ''garanciaidő folytatólagos'' szöveget, de én nem értek hozzá.
    üdv
    DP

    "Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser

  • jerry311

    nagyúr

    válasz DeltaPower #337 üzenetére

    Emlékeim szerint fődarab cseréje esetén a garancia újból indul (legalább a cserélt fődarabra).
    Ergo ha az egészet cserélik, akkor szvsz illene újból indulni a garanciának.

  • Ariadne

    őstag

    válasz jerry311 #338 üzenetére

    Nincs már fődarab, már jópár éve. Lehet javítani, akkor a szervizben töltött idővel meghosszabbodik a jótállás (pl. 2 hétig volt ott és május 1-jén járna le, akkor május 15-én jár le), ha kicserélik, akkor pedig új jótállás van, mivel új a termék. :)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák