Új hozzászólás Aktív témák
-
Kiskeres
csendes tag
No akkor most már én is hozzászólok.
3 napon belül, akkor is vissza kell vegyék, ha a színe nem tetszik. Bár lehet hogy sok helyen feltételként megszabják, hogy nem lehet a cucc kibontva.
Ha a visszakéred a cucc árát, akkor annyi pénzt kell kapj érte, amennyit kifizettél. De csak akkor kérheted az árát, ha:
a., Nem tudnak csere terméket adni (ebbe nem tartozik bele pölö az, ha odaviszel egy 40-es HDD-t és felkínálnak helyette egy 80-ast, mert már 40-est nem lehet kapni.)
b., Nem tudják a hibáját megnyugtató módon kijavítani (többszöri meghibásodás egymást követően)
Kiskereskedőként nagyon örülök ennek a cikknek, bár lemaradtam arról, hogy a 11 éves tapasztalatomat megosszam.
Pár dolog:
1.,
Sok-sok üzlet nem közli a vevővel, hogy ha alkatrészt vásárol, akkor a garanciális és jótállási kötelezettség csak és kizárólag az alkatrészre vonatkozik. Ha gondod van vele, visszaviszed, a szervízben működik, akkor az sajnos ''vélt hiba''.
Mindenkinek javaslom, sok üzlet csinálja már, hogy ha veszel valamit velük szereltesd be, fizetni pedig akkor fizess, ha meggyőződtél a működőképességéről. Persze, tudom, csavarhúzózni mindenki tud, de legyen az üzlet felelőssége...
2.,
Sok-sok üzletben ha kompletten veszel gépet, akkor az üzlet alkatrész szinten számláz és vállal garanciát. Szerintem ez így nincs rendben. Komplett, a gép egészére kell garanciát vállalni, ugyanis -véleményem szerint- egy hibás alkatrész az egész gép használhatatlanságát (tartós használatra való alkalmasságát) befolyásolja.
3.,
Szoftverek. Valaki (elnézést, nem látom a fórumot az írás közben) felvetette a szoftverrel kapcsolatos garanciát és jótállást. Ha OEM terméket vásárolsz, akkor a szoftver támogatását a szoftver értékesítőjének kell vállalnia. Tehát ha veszel egy komplett gépet, vele OEM terméket, akkor a gépedre előtelepített változatban RAJTA KELL lennie a programnak. Ha gondod van vele, irány az üzlet.
Nem OEM termékek esetében a támogatást az adott szoftver gyártója vállalja. Bizonyos esetben csak angol nyelven (MS kivétel).
Több ezer eladott gép után egyébként a tapasztalatunk az például, hogy ha a hardver rendben van, akkor még a Windóz is működik
Hirtelen ennyi jut eszembe, talán még annyit tennék hozzá, hogy a kereskedők sohasem fognak változtatni, ha ti vevők elfogadjátok, lenyelitek, bebukjátok a garis problémákat.
Ha nincs más lehetőség, akkor irány a fogyasztóvédelmi főfelügyelet, általában az üzletek 100%-a ennek hallatára megenyhül.
Törvények és jogszabályok, amiket ajánlok:
1., 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről és módosításai
2., 117/1991. (IX. 10.) Korm. rendelet egyes tartós használatra rendelt termékek
jótállási kötelezettségéről
3., A Polgári Törvénykönyvről rendelkező 1959. évi IV. törvény
[Szerkesztve] -
Kiskeres
csendes tag
Ha annyiban hagyja a vevő, akkor igen, beeszi. A tévedés ott van, hogy nem a nagyker vállal garanciát, hanem az, aki eladta.
Tehát ha neked tönkre ment, akkor a kiskeresnek kötelessége kicserélni/megjavíttani/vevőt kárpótolni.
Aki ezt nem teszi, törvénysértő módon jár el és (szívem szerint) megvonnám tőle a kereskedéshez való jogot. -
Kiskeres
csendes tag
Akkor kérdeznék valamit. Az USA-ban miért jár 5 év garancia a Maxtor IDE merevlemezekre és itthon miért csak 1 év?
Tudod miért? Mert az importőrt nem kötelezik rá és mert a vásárló így is megveszi. Szerintem
Neked nem lenne jobb, ha mindenre 3 év lenne a gari? Úgyis ez lesz, mert már másban nem nagyon lehet versenyezni. Kereskedelmi szempontból pedig nem nagy durranás bevállalni 3 év garit olyasmire, amire csak 1 év a kötelező, de ez nem ide tartozik.