- Windows 11
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Mikrotik routerek
- SQL kérdések
- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Synology NAS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz DigitXT #3342 üzenetére
A fétis oldalán az mxs 7.0-ra azt írják hogy 10 perc alatt feltölti a lemerült akkut:
https://www.fetis.hu/ctek_mxs_70_akkumulatortolto_11003?utm_source=arukereso&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link Akkor ebben a marketingszövegben lehet valami igazság.-||- Asrock B660M HDV -II- G.Skill Aegis 2x16GB DDR4 -II- - i3 12100f -||- Sapphire RX550 4GB -||- AOC Q27V4EA 1440p -||-
-
őstag
válasz DigitXT #3342 üzenetére
Ezek szerint a nagyáramú ctek töltőknek más lehet a programja mert a túlmerült akkukkat is töltik. Lehet h nem is annyira "best buy" az mxs 5.0, hanem inkább a 7.0-át kellene itt a fórumon ajánlani(vagy aki megengedheti magának annak a 10-est, ha gyors sos töltés kell)? Már ha valóban visszahozza a túlmerült akkukat. Több mélykisült akkun is tesztelni kellene... Kíváncsi vagyok.
-||- Asrock B660M HDV -II- G.Skill Aegis 2x16GB DDR4 -II- - i3 12100f -||- Sapphire RX550 4GB -||- AOC Q27V4EA 1440p -||-
-
-
őstag
válasz DigitXT #3367 üzenetére
Egyébként azt honnan kell tudnia a töltőnek, hogy mekkora akku van rákötve?
Na ez a probléma. Jó lenne ha olyan okostöltőket gyártanának ahol többféle töltőáram erősség közül lehetne választani.
Bár korlátozottan ez most is így van, választható a motor mód ahol kisebb áram erősséggel töltenek.
Az lenne a jó ha legalább 3 áramerősség(töltőprogram) közül lehetne választani: motor (alacsony áramerősség 2A), kicsi-közepes autóakku (5A), nagy autóakku (8A).-||- Asrock B660M HDV -II- G.Skill Aegis 2x16GB DDR4 -II- - i3 12100f -||- Sapphire RX550 4GB -||- AOC Q27V4EA 1440p -||-
-
agyarka
aktív tag
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #3649 üzenetére
Nem szoktam indítófeszültséget mérni, ha mértem is, nem jegyeztem meg. Ezt egyszerűen lehet érezni, hogy pörög rendesen az indítómotor, vagy nem. Vagy a kettő közötti árnyalatok.
Amikor tönkrement, azt is lehetett érezni, hogy szokatlanul hamar lemerült, majd rohamosan egyre kevésbé tartotta a töltést (noha csak egy cella hibája miatt, de ez már mindegy).
Ha nálad tartósan fennáll a csökkent kapacitás, az persze lehet más természetű, minden cellára kiterjedő is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #3655 üzenetére
Minél nagyobb az akku indítója (és ezáltal a kapacitása is általában), annál kisebb a belső ellenállása. Most mértem egy feltöltött 100Ah-s akkut, 2,94mohm. Az autóba valók (35-44Ah-tól) olyan 4-5mohm körül kezdődnek, ha jól rémlik. Ez a kis akku ezek szerint ezzel az értékkel bír. Autó akkunál a 18mohm már igencsak gyeszra.
Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
válasz DigitXT #3678 üzenetére
Értelek. Ha csak a zsinór lenne a gond, az egyébként - akár itt is - van: [link]
Ez csak egy példa, láttam már sokkal olcsóbban is, Kínából meg pláne!
Igazából nem értem a problémát. Igen, érdemes csepptöltőt tenni főleg motor akkura, mert télen nem igazán használod. Amikor leteszed a motort, és egy hét múlva előveszed, akkor is érdemes rátenni. Az ÁLTALAM jónak mondott csepptöltő - márkától függetlenül- fixen 13,2-16,6 V között tartja az akkut akkor is, ha ben van építve a járműbe. Ezt tudja a kínai, a Battery Tender, meg az akkukraft.
Nem kell hókuszpókolni, zizegtetni, rezegtetni, meg minden nyavalyát varázsoltatni. Ok, ez a mondat most cinikus volt, de szerintem így van.... A Battery Tender csepptöltővel karban tartva 9 évesen dobtam ki a motorból a gyári akkuját. ( Yuasa) 2 dolgot tudott a töltő. 1., Feltöltötte az akkut. 2 Fixen 13,1 V-on tartotta.
Az Optimate6 pont ezért nem tetszik, mert ő majd eldönti, hogy lekapcsol, aztán 12 órát figyel, aztán ami neki tetszik úgy dönt, vagy visszakapcsol töltésre, vagy nem. Tartson fix feszültségen, akkor nem szulfátosodik - ill pontosan fogalmazva legkevésbé szulfátosodik - az akku. Szerintem.
Hogy a Ctek mit és hogyan tesz, azt viszont nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz DigitXT #3759 üzenetére
Nagy szerencse s szerencsétlenségben, hogy a legolcsóbb helyen is elismerték az 5 év garidat. Nekem az ELMÜ a 12 év gyári garanciális cuccra csak 10 et hajlandó adni, utána fordulhatok a német disztribútorhoz.
Annak idején az Optimate magyar importőre sem volt boldog amikor az olcsóbban vett töltőről érdeklődtem. Hallatszott a megkönnyebbülés, hogy nem a garancia miatt reklamálok, hanem "csak" az 5A hiánya miatt ( dobozon kisbetűvel 12V 55W) .K Norbi
Nem tiltja semmi a Supply mód hosszabb használatát, szervizben is előfordulhat, hogy szükséges lenne. Az viszont kétségtelen, hogy hosszabb távon nagyobb terhelés a töltőnek.[ Szerkesztve ]
-
-
hegefe
csendes tag
válasz DigitXT #3991 üzenetére
Egy kisütött vagy nagyon lemerített akkut nem lehet teljesen feltölteni a "Recond" karakterisztika nélkül. Ezért van ilyen a CTEK töltőkben.
Az megint más kérdés, hogy a CTEK töltők ezt - már mint a kisütött, nagyon merített akkuk töltését - a töltési szakasz elején túl nagy árammal végzik.
C20 töltőáram ilyenkor a megengedett. A CTEK-ek meg ilyenkor is 4.5A-rel töltenek, ami egy 50Ah körüli akkunál C/10-hez közelítő normál töltő áramnak felel meg.Tehát egy nagyon lemerült akkunál a CTEK normál és a "recond" karakterisztika is erősen kompromisszumos.
A svédek ezeket a töltőket arra találták ki, hogy a téli hidegben parkoló autó akkuk indító képességét megőrizzék. A skandináv országokban fixen telepítik a motortérbe, és normál IUu karakterisztikával folyamatosan nap mint nap használják. Erre tökéletes.
(Ezt meghaladó igényekre már nem tökéletes.)[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz DigitXT #4313 üzenetére
Ha ilyen kis árammal (0.8A) töltöd, akkor a karakterisztika abszorciós feszültség határán (pld. 14.4 V) nagyon sokáig töltődik az aksi. Ami pont nagyon nem jó, mert itt már bontja a vizet, és 0.8A-rel túl sokáig bontja - fokozott ilyenkor a víz vesztés - egy nagyobb áramú IUu töltéshez képest.
Túl sokat szuttyog a töltő a vízbontási határon! Nem véletlenül kapcsolnak 1A-re csökkent töltő áramnál 13.6V töltő feszültségre az IUu töltők.[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz DigitXT #4468 üzenetére
Munka akkuk Standby töltő feszültségen tartásáról írtam.
Ez történne a gépjármű indító akkukkal is, csak még gyorsabban.
Egy indító akkunak talán jobb a pár mA-es állandó terhelés, majd rátöltés. (Csak ne menjen 12.4V alá.) Mint az állandó standby feszültségen tartás. Egy-két hónap standby 13.6 V körüli feszültségen persze nem számít.[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz DigitXT #4471 üzenetére
Nem értem mi ezzel a problémád?
Folytonos standby töltést említettem, ami esetén egy AGM akku 2-4 év körül biztosan kuka. (Üzemi hőmérséklettől függően.)
Indító akku természetesen meg soha nincs tisztán standby töltő üzemben. (De ha valaki indító akkut üzemeltetne így állandó standby üzemben szintén gyorsabban lenne kuka érett, nem mentené meg az állandó töltés.)
Pusztán ennyit állítottam. -
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #4567 üzenetére
Nagy teljesítményű erősítők akkora áramot szipkáznak, hogy azt nem jó kapcsolóval (vagy inkább relével) megszakítani, ami átmeneti ellenállást is képezne. Ezért az akkuhoz minél rövidebb úton, minél vastagabb kábelen kell csatlakozni.
Az erősítőben lévő tápegység növeli a 12 V-ot nagyobb feszültségre, ami ahhoz szükséges, hogy 4 vagy 2 Ω terhelésen leadható legyen a kívánt teljesítmény. A konverziós elv miatt viszont kisebb feszültségről nagyobb áram szükséges ugyanannyi teljesítmény előállításához.
Ez a tápegység indítható és leállítható 12 V kapcsolófeszültséggel, amit a fejegység / rádió ad ki. De az csak egy vékony jelvezeték, terhelés nincs rajta.
Amellett a főáramkörön van egy minimális készenléti áram, de az nem sokat számít az akkunak.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
hegefe
csendes tag
válasz DigitXT #4623 üzenetére
Nem általánosítottam. Egy tényállást írtam le, a Sz.fehérvári Praktiker tapasztalatom alapján. Elnézést, ha ezzel ártottam valakinek.
Gondolom a Te céged CTEK töltők forgalmazásában érdekelt. És nem tetszett amit általánosítva írtam.
Itt is csak tényeket írtam le, 3 db CTEK töltő használata alapján.
Elnézést, ha ezzel ártottam valakinek.A Global CH611 infó az eakkupont.hu-tól származik. Csekkold, ha kellemetlenül érint.
Nem végzek semmi féle burkolt kereskedési tevékenységet itt - burkolt hirdetést pláne nem.
Egyszerű felhasználóként Forex termékeket használok. És azokat sem magasztalom.[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz DigitXT #4630 üzenetére
"Igen, kellemetlenül érintett, mert le fog csökkenni a forgalmam,
mert mindenki a februárt várja, hogy Globalt vegyen!!!"Röviden:
A pofátlanságnak is van határa!
Te nyíltan tiltott kereskedelmi tevékenységet végeztél itt a topicban.
Most már emlékszem. Te toltad be ide magad akciós CTEK ajánlattal.És ezek után van képed vádaskodni?
Hihetetlen. -
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #4710 üzenetére
Ha úgy tolja és nem vált soha tartófeszültségre, akkor talán nem is ilyen a belseje?
Aliexpressen láttam még egy linken belül is, hogy a vásárlóknak nem egyformát küldtek, a fotók szerint.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
veze
őstag
válasz DigitXT #5252 üzenetére
rá kéne kapcsolni 16 voltot 1,5-2A és cikilusan lökdösni vele folyamatosan 2-3mp rá majd le, majd újra rá és így tovább 10-20 órán át. közben. egy hőszenzort az oldalára tapasztani hogy ha 40foknál melegebb lenne akkor megszakitja a folyamatot.. Aztán max utána is kuka lenne de hátha nem
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5252 üzenetére
Hányszor és hányszor futunk bele, garanciás akkuknál is, hogy kiderül szerelőnél volt az autó és közben csutkára merült. Akár 2-3, de van amikor 0V-ra merítik... El sem tudom képzelni, mit is csinálnak, hogy ennyire sikerül. Az ügyfél meg hozzánk jön vissza, hogy rossz az akku, nem veszi a töltést.
Üdv Inhouse
-
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #5382 üzenetére
Szia!
Nincs semmi vámpír, vagyis nem tudok róla. Mindenképpen eddig nem volt gond az indítással! A lényeg, amit fentebb is írtam, hogy 2-3 napot használom a kocsit, és 4-5napot áll hetente! Sokszor bevásárlás miatt 5-10 indítást kap a kisvárosban 1km-es futásokkal, a hazaút 12-15km, utána pihen! 3 éve karácsonykor ilyenkor nyiffant ki az aksi! (persze gázolajos autó)
Szóval 4-5 napja van visszatölteni az eseteges hiányzó feszt!
Előre is köszi a segítséget!
molnarpeter
Tudnál nekem ilyet linkelni? Köszi.[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz DigitXT #5427 üzenetére
Motornál tényleg jobb ha nem akar az ember akkut szerelni vagy hozzáférni ha nem muszáj, mert ugy el van dugva meg körbe van építve, még nem is vizszintesen áll hanem kicsit a sarkára állítva szögben ( így fért el) Nekem a korábban linkelt 200 forintos cucc van az akkura fixen rákötve és olyan helyen kivezetve , ami nem is látszik és kb 3 mp alatt lehet a töltőt így csatlakoztatni .
Ok, meg franko ez a CTEK -es csatlakozó, hogy adják hozzá stb, de tényleg annak való aki, nulla affinitással rendelkezik ahhoz hogy egy százforintos csatlakozót meg fél méter vezetéket összeszereljen, vagy össze tudná, de nem számít ha valami sokszor sokszorosába kerül , meg tudja venni. -
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #5427 üzenetére
Konkrétan ezzel sem tudok mit kezdeni. Vagyis gondolom az aksira ez megy, a másik fele, amit még soha nem láttam, az meg menne a levágott töltőkábelre! De úgy látom, senkinek nincs ilyen, mert azóta sem kaptam képet, hogy ezt hogy is kell elképzelni! Mindegy. Majd nyitogatom a motorháztetőt!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Tőzsde és gazdaság
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Windows 11
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- További aktív témák...
- Thrustmaster T300 RS GT + Thrustmaster SF1000 + Thrustmaster T-CHRONO PADDLE
- 32" LG UltraGear 32GQ850-B Akár 260Hz 2560 1440 IPS 1MS Közel 2 év Gari!
- Samsung Galaxy S22 Ultra DS Fekete 512GB Gari 2025.11.05-ig
- -72% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,16GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill.,Win 11 Pro
- 8 gen i3 as MP ProDesk 400 G5 MT(Hibás)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest