- Vírusirtó topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Windows Insider Program
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Proxmox VE
- Windows 8 / 8.1
Új hozzászólás Aktív témák
-
steve brown
csendes tag
válasz Inhouse #7798 üzenetére
Banner Bikebull Classic YB4L-B+Aprilia SR50 9 év. 2011 tavaszán vásároltam az akkut, 2020 tavaszán kellett másikat venni.
A motorban áprilistől októberig, télen szobahőmérsékleten kéthetente egy Lidl-s töltővel töltve egy napig.
Exide lett az utód, nem tudom bír-e ennyit. -
bekesics
tag
válasz Inhouse #7800 üzenetére
"Akkor jobb néha beindítani a motort, hogy túlélje az akksija?
Ezt nem értem...minél jobb?"Ezt arra értettem, hogy nincsenek jó tapasztalataid motorakksikkal.
Szerintem maradok a CTEK-nél, ezek a Bentonos srácok egy automatikus válaszüzenetet tudtak küldeni, és azóta semmi. 3év garanciával sem érdekelnek tovább, ha ennyire nem tudnak a kérdéseimre válaszolni. Anyag is csak a youtube videók, meg a töltő bemutatása. Belinkeltek egy tesztet az oldalukon, amit akár én is írhattam volna. Ennyit róluk.Gigabyte B150M-D3H, i5-6600, GTX1050Ti, 16Gb DDR4-2133
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Inhouse #7907 üzenetére
Durva. Ami feltűnt.....34 éve van jogsim, pár akkut vásároltam már. De régen is volt valami kupak mindig a sarukon, de legalább a pozitívon, ami megakadályozott ilyen malőröket. Mostanában meg elég komoly védelem van a sarun. Gyártóknak is érdekük rátenni. Csodálkozom hogy nincs rajt ilyen.
Másik amin csodálkozom, hogy csak nézik....Nem kellene azonnal megszüntetni a zárlatot..? Nekem az lenne a logikus.... -
draco31
veterán
válasz Inhouse #7912 üzenetére
Nekem ami van, annak réz a csipesze, kábele sem vékonyka. De mivel félig halott az elektronika, és akku is kellene bele normális, ami magában 10e, így lehet inkább nem erre költenék már.
Nekünk amikor az akku már nem forgatja meg a motort, ezt a nagy izét rácsíptetve rögtön indítható. Lehet ez egy jobb széria volt.
Akkor valószínű zsebbika felé fogok elmenni.ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #7905 üzenetére
A bikakábelről annyit mondott nekem egy autóvillamossági szaki 2 éve egy kempingben, hogy ha modern autóm van (kb. 2005 utáni), semmi esetre sem bikázzak más autót. Ha meg nagyobb az autó (ott egy furgont tologattak, ahol próbáltunk segíteni), mint az enyém, akkor meg szigorúan tilos.
Nem tudom milyen alkatrészt mondott ami elromolhat, de azt mondta, hogy könnyen előfordulhat, hogy mindkét autó ottmarad.
Köszi a hivatkozást.
Nah ja. Gondolom a bikázót azért nem kell mindig tölteni. Off, de van xiaomi power bankom, ami 1 évre eltűnt. Nem merült sokat. Viszont nem volt max töltöttségen, és soha nem is tárolom maxon, mert csak lakáson belül kell. (azaz melegen) Viszont a bikázót általában télen kell használni
hidegben, és ott ha az nem maxon van, haszontalan. Kérdés, hogy mennyi ideig marad használható. Tippelem, hogy 3 év után max 70-80%-on lesz majd a cucc. 5 év után kuka. (mert utána gyorsul az aksi degradálódása) Pont ennyit bír egy aksi,ami pont ennyibe kerül. Ergo ha valaki nem autónepper, ez a cucc, emmit nem ér, de legalább drága! -
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #7938 üzenetére
Ami azt illeti, 3-4 napig benne volt. A kulcsot nem találtam, de annyira nem kellett az autó (karantén), hogy el is felejtettem kihúzni. De nem volt gyújtáson. Ami a vicc, hogy 1 éve szívja valami az akkut, ezért is töltöttem 3 naponta, de amint bejöttek a mínuszok, bedurvult.
Édesapám tanácsára tegnap este levettem az akkusarut, ma reggel visszatettem, és (5 perce néztem), az akku 12,70V-on áll most is. (az akkusaru visszatételekor leesett 12,6V-ra)
Pár éve mintha már lett volna ilyenem. Passz.
Lauda:
igen, nagyon úgy néz ki, de hogy mi lehet, ami pár évente jön elő, ... Még jó, hogy van ez a bluetoothos cucc az akkun, amit a Ti tanácsotokra vettem. -
embe
nagyúr
válasz Inhouse #7962 üzenetére
És ugye ezt támasztja alá a pl. CTEK azon tartozéka, amit fixen kell a sarukra kötni, és egy gyors csati lóg ki az akksitól csak a motortérbe. Ott sem kell kötögetni semmit, csak a töltő csatit rádugni.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #7953 üzenetére
Az igaz. De ha ott is csak 4-5 naponta megy az autó, akkor bőven jó. Egy éjszaka is csodát művelhet szerintem. De ha reggel rádobja, estig tuti tol bele bőven, hogy induljon.
Apropó van itthon egy 1A-es kíni csoda vész esetére az autóban. Viszont sajna 14,8V-ost küldtek. (gondolom ez agm-es töltő) Azt rá lehet engedni az akkura? Még nem mértem. (Egy ismerősöm egyszer tolta az akkut az autóban a tescós töltővel, amikor rámértem 16V fölött volt. Azonnal kapcsoltattam ki vele. Nem panaszkodott utána. De nem is az a fajta.) Vész esetén megteszi? Miben okozhat kárt, ha kárt okoz a 14,8V?
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #7945 üzenetére
A probléma újra előállt.
Aksisaru le, feltölt, saru vissza, tartotta a feszt. Harmadnap rátöltöttem 12,55V-nál (lehet nem kellett volna, majd este is, mert zuhant a fesz), és éjfélre nagyon bezuhant pár óra alatt 12,38V-ra!
Mivel másnap hajnalban épp kellett az autó, megkockáztattam, és töltőre tettem éjszakára:
Amint látni, vagy 20x rátöltött a reggeli indításig. Aznap kapott vagy 5-6 indítást Ez után jön az érdekes része. Másnap délutánra 12,55V-ról 12.46V-ra csökkent a fesz(tehát sokkal kisebb mértékben, mint eddig), és
molnarpeter:
Rátoltam az 1A-es töltőre.Este viszont 14.09Vnál leszedtem, mert éjszakára "vadiúj" töltőn nem hagytam. Ami meglepett, hogy másnapra "csak" 12,73V-ra csökkent a fesz. Végig rákötött sarukkal! Hmmm. Az autómnak női lelke van A probléma oka soha nem lesz meg!
Jelenleg is tölt, de nagyon lassan halad a fesz. felfelé az 1A nem siet.
Viszont lehet, estig sem megy fel 14.8V-ra, már csak azért sem, mert nagyon enyhe pezsgést hallok az aksiból.
Kemény 4,5dodó volt pár éve. Az életem nem bíznám rá, de működik. Azaz majd a köv. indításkor meglátom.
-
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #7973 üzenetére
Köszönöm! Látja? Nem látja? Na látja! Az egész cucc el
lett rejtve a biztosíték táblában, ennyi látszik ki belőle összesen.
Azért van annak egy feelingje, hogy az ebédlő asztalnál ülve is
rá lehet nézni az akku állapotára, század volt pontossággal. És
még külső hőmérőnek sem utolsó ha már csillaggarázsban áll.BUÉK!
[ Szerkesztve ]
-
_pda_
tag
válasz Inhouse #8024 üzenetére
Kellett nekem is 1-2 darab a lakóhoz, akkor kerestem rá az árakra. Mellbevágó
Nem dolgozom a szakmáimban, de azért töltöttem bennük elég időt, h képben legyek.
(autószer-villszer)
A lemezes nagy divat volt egy időben a diesel izzítógyertya áramkökben.
A mega kompaktabb, talán pontosabban kalibrálható és nem szikrázik ha kimegy -
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #8031 üzenetére
Nézted már a generátor vissszáramát? A diódák szoktak elég magas áramot produkálni. Némelyik autóvillanyász nincs tisztába vele. Autórádió is szokott furán viselkedni, és az utólag berakott olcsó riasztók. Bocsi ha már nézted, de kivülállóként könnyű azt észt osztani.
[ Szerkesztve ]
-
Chieftec
őstag
válasz Inhouse #8031 üzenetére
A 100mA is elég magas még igen. Ezzel is egy 10 nap állás után már kb. a felére merül az akku és a garancia is ugrik. Nálam a kézikönyvben a megadott max. értékek 24mA 40Ah, és 30mA 50Ah akkunál.
Amikkel én találkoztam: Kártyás autónál ha bent van az utastérben az "indító" és nincs lezárva, akkor folyamatosan kommunikál vele az autó. Hibás (klímakompresszor) relé, nem kikapcsoló kesztyűtartó/csomagtér/tükör világítás.
-
horcsog
tag
válasz Inhouse #8064 üzenetére
Eldobni nem akarom. De nehéz ügy lesz mert felhívtam a tv szerelőket, elektroműszerészeket. Lepattintottak, nem foglalkoznak vele. Megnéztem 2013-ban vettem, közel 9 évet kibírt. Végig munkaakksikat töltöttem vele évente kb olyan 50 alkalommal. 20-25 között van egy új. Persze lehet, hogy filléres alkatrésszel javítható lenne, ha kapható hozzá alkatrész és lenne egy mester aki megnézi. Sajnos nincs ilyen haver, vagy rokon. Elrakom aztán hátha lesz valaki akivel meg tudom nézetni.
-
embe
nagyúr
válasz Inhouse #8094 üzenetére
Köszi az infót!
Igazából nem akarok visszahozni akkut ( jelenleg ) nem amiatt kérdeztem. Csak ha van ez a funkció, akkor karbantartás jelleggel bizonyos időnként nem árt egy ilyen műveletet elvégezni. 3 autó van a családban, rendszeresen töltöm őket Lidl-s töltővel.
Gondoltam az akkuk élettartamát ki lehetne tolni egy ilyen időnként elvégzett szulfátlanítással.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #8112 üzenetére
Semmi meglepő. Kapcsolóüzemű táp. Ezek átlag 5év. A szerencsésebbek 10 év, de ez független a gyártótól.
Egyedül a benne lévő alkatrésztől, életkortól, és üzemórától függ.
Mit gondolsz miért kedvenc a tirisztoros technika, mert azokban sok olyan van ami nem tartalmaz elkót.
Visszatérve a töltőkre zárt térben összezsúfolva fűtik az elkókat. Ezért is rövid életűek. -
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #8116 üzenetére
Hidd el amelyik megéri a 10 évet az minőségi darab, sokat jelent a működési hőmérséklet. A melyik hidegebb annak van nagyobb esélye a hosszabb életre. A 10 évre visszatérve, sokszor nem a minőségi, vagy márkás darabok érik el a 10 évet. Csak sajnos a névteleneket nem lehet megjósolni. Utólag meg már nem információ.
-
geza844
aktív tag
válasz Inhouse #8119 üzenetére
Igen, több dolgot is be lehet állítani ezen a kis kínai műszeren, pl., hogy be van e építve autóban, meg, hogy milyen szabvány szerinti az akku, és, hogy mennyi az indítóáram, beállítottam a 640A-t, de a mérés szerint csak 600A-t tud. Nem tudom ebből hogy jön ki a 79%, de ezt írta. Azóta beszéltem olyannal, akinek van rendes terheléses mérője (mert ezen a kis műanyag cuccon nyilván nem folyik át 600A), ő azt mondta, hogy garanciális akkunál nem szívesen méri meg, mert maga a mérés nyomot fog hagyni az akkun (gondolom a sarun) és ez problémát okozhat a garanciális ügyintézésnél. Meg azt mondta, hogy töltsem hagyományos trafós töltővel 12 órát (mindegy, hogy most is fel van töltve), és mérjek rá újból, hátha változik az eredmény. Most töltöm holnap reggelig, aztán meglátjuk.
-
plömplöm
őstag
válasz Inhouse #8121 üzenetére
"egy pötty marad a sarun utána"
akkusarukra egy-egy akkusaru és a sarun mérni? plusz egy perc felszerelni és egy leszerelni és nem lesz nyom.
a névleges 12V-on 600A az 0.02R, a saruk plusz ellenállása szerintem nem számít
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- kissgábor007 károsultjai
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Alkoholista nevelde
- iPhone topik
- nVidia tulajok OFF topikja
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- További aktív témák...
- EVGA RTX 3070 Ti 8GB XC3 ULTRA - bontatlan - eladó!
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- Bontatlan ÚJ IPHONE 13 mini 128-512Gb gyári független Minden Szín Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új Iphone 14 és 14 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- AKCIÓ! Új Bontatlan 2022 MacBook Pro 13" Apple M2 chip/8GB//256GB Magyar Billentyű Azonnal DEÁK TÉR
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs