- Proxmox VE
- A pénzügyi hatóságok helyett ír hamis üzenetet az AI
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Mesterséges intelligencia topik
- Linux kezdőknek
- Aliexpress tapasztalatok
- Sweet.tv - internetes TV
- Zyxel NAS326
- Facebook és Messenger
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
troll81
addikt
-
-
flegga92
senior tag
válasz Inhouse #5407 üzenetére
A következő történt: tegnap 1,5 órás töltés után 3x egymás után beindult pöccre. Kivettem egész este töltőn volt, reggel betettem 15 perc múlva inditanék, nem indul. Betoltuk, beindult, töltés van. Utána nem indul be. Akku fesz leesek 11V-ra. Szóval új akksi lesz. Excide jó minőségű?
-
flegga92
senior tag
válasz Inhouse #5415 üzenetére
Generátor felújítás előtt 15V körül töltött sajnos, lehet akkor kapott az akku, most megnéztem pont egy éve volt csinálva. Akkor úgy vittem a szerelőhöz, hogy valószínűleg fesszabályzó csere kell. Kivette, elvitte egy generátor felújító emberkéhez, bevizsgálta, cserélt csapágyat és szénkefét (ha már szét volt szedve, túl nagy baj nem volt vele), illetve nagyon poros volt. Azt mondta, hogy a csapágy miatt töltött annyit, bevizsgálta, rendben van. Állítólag ezek így töltenek. 2004-es Honda Civic.
Van egy Haynes Manualom megnéztem mit ír: A generátort az ECM szabályozza, függően a terheléstől (világítás, klíma stb), sebességtől, motor hőmérséklettől, beszívott levegő hőmérsékletétől. Töltés 13,9-14,9V között normális.
Nem ír arról, hogy speckó akku kell bele, gyári is sima gondozásmentes.Most sajnos nincs nálam a Lidl-ös töltő, így egy kicsit butábbal töltöttem. Töltő kikapcsolása után 1 percen belül visszaesik 12,6 V-ra terheletlenül. 55W-os izzót rátéve fél perc alatt 9,3 V-ig merült. Még egy percet rajta hagytam, de nem csökkent számottevően. Izzó levétele után, gyorsan visszatért 12V-ra, 1 perc elteltével 12,3-on állt meg. Mikor arrébb tettem az akkut, felugrott 12,65-re.
Nekem ez nagyon cellazárlatnak tűnik, ha rosszul teszteltem azt is mondjátok, nem sokat teszteltem még.
-
flegga92
senior tag
válasz Inhouse #5420 üzenetére
Márkaszervizben, alvázszám alapján keresték ki a gyári cikkszámot (31500-st3-111-he), az alapján lett rendelve, ilyen volt benne gyárilag is. Az autó már 14 éves.
Állítólag a szoruló csapágy miatt, nagyobb terhelést érzékelt, csapágy csere után jó lett, ehhez nem értek. Ezt is csak azért vettem észre, mert az izzók vibráltak.
Akkor tuti cellazárlatos, 10V alatt nagyobbakat ugrálva ment le.Amúgy mostoha körülmények között van tartva sajnos. Csillaggarázs, nyáron heti 1-2 alkalommal van beindítva jellemzően rövid távokra. Havi egyszer pedig 120 km-t megyek 2 részletben. Télen kicsit többet megy, mikor már nem bírom a robogót, de akkor is az 5 km-re levő munkahelyemig megy. Szoktam tölteni ezért rendszeresen, nyáron 2 havonta télen havonta. Még soha nem került olyan állapotba se, hogy éppen be tudja indítani. Lidl-ös töltő nagyon hamar felért a 3. csíkra, szóval sose merült vészesen le.
Ritkán kell ennyire a kocsi mint tegnap kellett, (bika kábelt is kölcsön adtam, pedig van egy pót akksim ami dízel kisteherben volt, benzines kocsit simán indítja még), így muszáj voltam bele venni egy akksit, amúgy ráért volna pár napot míg körbejárom a témát. Valószínű annyiért tudtam volna AGM akksit is venni bele a netről.
-
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #5437 üzenetére
Így van. Nagyon alacsony fogyasztással megy amúgy, készenlétben ~1mA... Gondolom, amikor 5 percenként felébred és mér egyet, akkor egy pillanatra több, de az semmi. Bluetooth-on kell hozzá csatlakozni Low Energy profil, akkor 1-2 másodperc alatt letölti az adatokat. Ha a házból próbálom, akkor 5-10 mp. Lustaság rulez: akár még arra is használható, hogy ránézzek, hány fok van kint.
Mondjuk a kocsinál volt valami anomália, mert egy jó ideje nem töltöttem le róla. De egy ideig mintha nem is mért volna: igaz, általában nem én használom, csak ha muszáj. (Lerohad a motorka, meg ilyenek.)
[ Szerkesztve ]
-
Thermaltake
tag
válasz Inhouse #5464 üzenetére
Helló Inhouse!
Köszönöm a segítséged.
Igen, áltó helyébe mértem, multiméterrel. (kiszerelve a kocsiból, fent a lakásba)
Később ismét rátettem a Lidl féle töltőt. Áram alá helyezve, azt írta ki hogy 12,4. Kihúztam a falból a töltőt. Ismét rámértem a multiméterrel, de az nem azt az értéket mutatta.
Elvittem délután egy helyi akkus szakboltba. (ismerős, szembe szomszéd) Először még járó motorral nézte a töltést. Azt mondta jó. Aztán megvizsgálta bosch mérőműszerrel, valamint terhelő villás mérést is kapott. Azt mondta villázás előtt 12,6 utána 12,4 lett. Minden rendben van az akkuval.
~ 75%-nak mondta "teljesítményét."
Azt mondta túl aggódom és nem kell "állandóan" kiszednem a kocsiból és töltögetni.
De akkor a mulitméterem lenne vacak? Vagy mit néztem be? -
SZIGMA
aktív tag
válasz Inhouse #5507 üzenetére
Szia!
Műszere válogatja, általában először csak elkezd pontatlanul mérni és később jelzi az elem lemerülését. Legalábbis amiket én használtam/használok.
Amúgy egyszerű: felteszi a kérdést magának, hogy mikor és milyen elemet tett a műszerbe. Ha régebben, nem is emlékszik és/vagy olcsó gazdaságos elem volt, akkor csere valami értelmesre és rögtön kiderül.Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
ddsteel
aktív tag
válasz Inhouse #5518 üzenetére
Köszi a választ. Közben akkor ezek szerint jól döntöttem, EFBs Varta akkut vettem, az eredeti gyári is varta volt. Remélem, 4-5 évig ez is húzza. Mindenesetre töltöm rendszeresen, a sima Ctek5ösömmel, normál módban. Egyelőre AGM módban csak kipróbáltam, nem hagytam rajta, 14,7Vtal tolja neki. Bár a kocsiban van, hogy a generátor 15V fölé is engedi kis időre. Tudom, hogy bírja, meg hogy volt erről itt szó, de egyelőre a normál módot használtam. Erre is mehet évente egyszer recond?
-
veze
őstag
válasz Inhouse #5630 üzenetére
nekem ez a linkem van a nyomtatáshoz, (az eladóról származik) ide van feltöltve ami kell. megosztom, hátha valakinek még jól jöhet.[link]
Viszont az akkum el van ásva az autoban...
ilyen akkuhoz mire/mit kell beállítani rajta?(micro 200 ról beszélek) [link]
DIN 720? ( vagy EA?) mi a fene?, ilyet vettem , elvileg ez van benne, ilyet vettem, 3 éves , pöccre megy mindig, és emiatt nincs most kedvem lebontani, hogy hozzáférjek a feliratokhoz, mi van rajta még[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #5654 üzenetére
És nem válaszoltam volna? Pedig szívesen regélek a kütyüjeimről.
Amit írsz, arra teljesen alkalmatlan az, amit letárol. Még a valós idejű
feszmérés ami gyakrabban* változik. De ha pont nem akkor frissül (vagy
pont nem láttad) akkor, így jártál: vélhetőleg a kínai ebben is jobb lenne!
Meg mondjuk az a negatív ezer voltos érték, mint mért adat picit vicces.Szerk: más dolog, hogy fél másodpercig "méri", de látszik, hogy a log is
sz*r: valójában az első valósidejű mérés előtt a logból vett értéket dobja...*: kb. másodpercenként.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #5656 üzenetére
Lehet, hogy félreértés van, de én kizárólag a CTEK-ről tudok tapasztalatokat.
Nem tudom a kínai milyen mintavételezéssel rögzít, de a videó alapján jobb lehet.A CTEK esetében az a 3.5 hónap relatív, hogy sok-e, hiszen 5 percenként frissíti:
30000 tárolt érték annyira nem sok. Tekintve, hogy nem tárolja külön a mért feszt
és a hőmérsékletet, hanem csak származtatott kamu feszt (amit %-ra konvertál).A miheztartás végett pl. az UTCOMP 10000 rekordot tud tárolni, de rekordonként
9 változóval. Ez vagy sok időt ölel át, vagy akár 2 tizedmásodpercenként frissítve,
keveset, de úgy egészen durva grafikonok rajzolására alkalmas: nem mindegy![ Szerkesztve ]
-
-
bwoay
nagyúr
válasz Inhouse #5812 üzenetére
nem véletlenül tettem a powerbank szót idézőjelbe, de egyébként maga a kifejezés egyáltalán nem határoz meg méretet, létezik autó akkumulátor méretű powerbank is, amiről 3 hetes kempingezés folyamán tudod biztosítani az elektromos eszközeid töltöttségét.
igen, pontosan tudom milyen nehéz az akku, ugyanakkor kivételkor látom a gyári rögzítési módot is, az pontosan kiváltható lenne az általam elképzelt tépőzáras megoldással. A kérdésedre válaszolva: nem viccnek szántam, de nem állt komolyan szándékomban megvalósítani.
mit nézessek meg az autón? van-e valami fantom fogyasztó?
szerinted tovább kellene bírnia 4 évnél az akksinak ilyen használat mellett? mert én nem hiszem, de amúgy szívesen megnézetem a biztonság kedvéért, amúgy is terveztem. pláne, hogy nézegethetik napokon át, nem fog hiányozni[ Szerkesztve ]
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz Inhouse #5831 üzenetére
a napi töltés arra vonatkozott, hogy mivel (hála az égnek) nem használjuk napi, de néha még heti rendszerességgel sem az autót, mínuszokban folyamatosan esik a akksi feszültsége. lehet, hogy nem igényelne konkrétan napi (csepp)töltést, de biztos vagyok benne, hogy nem is ártana neki. a lényegen nem változtat: nem igazán tudom megoldani a gyakori töltés, csak úgy, ha minden egyes alkalommal kiszedem az akkumulátort. azért meg nem fogok járni az autóval, hogy töltsön. szóval az én esetemben hasznos lenne egy olyan töltő, amit be lehet rakni az utastérbe, és a szivargyújtón keresztül tölt. ami egyébként egy megoldható dolog - mármint a szivargyújtón keresztül történő töltés. aztán hogy ez mennyire célravezető az autó elektronikája szempontjából, azt nem tudom, de nem is életcélom egy ilyen eszköz beszerzése, csak eljátszottam a gondolattal. pláne, hogy több értelmét látom, mint a bikázóknak, amik már egy túlmerült akksit próbálnak beröffenteni, ezzel pedig eleve megelőzhető lenne az akku túlmerülése, de végső esetben bikázásra is lehet használni.
(közben kiderült, hogy kajak létezik ilyen eszköz )
ami pedig a méretét illeti: egy zseb powerbanknél nyilván nagyobbnak kell lennie, de egy indítóakksit nem nulláról 100%-ra tölt az ember, hanem az indítás során kivett energiát kell pótolni, ahhoz nem feltétlenül kell az akkumulátorral egyező méretű és súlyú valami.azt egyetlen szóval sem állítottam, hogy a bikázók feltöltik az akksit, sőt...
konkrétan a linkelt típusú bikázóm van, olcsón vettem anno az edigitalnál, hátha.... de a 2 literes HDI motornál megáll a tudománya. majd lepasszolom valami benzines cimborának, aki hasznát tudja venni.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz Inhouse #5835 üzenetére
igen, de attól még az áramot el kell juttatni az autóig, és annak, aki az utcán parkol (mint pl én) inkább ez okoz problémát, nem a csipeszezés. tehát vagy rendszeres akksi kiszerelés, vagy valami powerbankes megoldás, vagy meg kell békélni az akksi idő előtti cseréjével. erre írtam, hogy szerintem nálam a 4 év nem is rossz, függetlenül attól, hogy én ezzel nem vagyok elégedett. és nem az akksi vételára miatt, hanem a tudat, hogy ha jobb gazdája tudnék lenni, akkor még nyerhetnék 1-2-3 évet.
[ Szerkesztve ]
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
nootropil
csendes tag
válasz Inhouse #5937 üzenetére
köszönöm szépen a választ, magam is úgy gondoltam, hogy ár / érték arányban nem jó, de nem tudtam eldönteni, hogy érdemes e megvenni ennek ellenére.
Így megrendeltem, kíváncsi vagyok a valóságban .
visszatérve az ellenállásra , minél kisebb annál jobb gondolom
Köszi még1
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
nootropil
csendes tag
válasz Inhouse #5937 üzenetére
köszönöm szépen a választ, magam is úgy gondoltam, hogy ár / érték arányban nem jó, de nem tudtam eldönteni, hogy érdemes e megvenni ennek ellenére.
Így megrendeltem, kíváncsi vagyok a valóságban .
visszatérve az ellenállásra , minél kisebb annál jobb gondolom
Köszi még1x
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Inhouse
őstag
válasz Inhouse #6110 üzenetére
Helyesbítek, kicsit félreérthető. Szóval ezekben nincs generátor/töltés mérés menüpont. Sima DC feszültséget tudnak 15V-ig, de sem a töltés felépülésének idejét, sem a hullámosságot nem mérik (DHC BT111, BT301), nem jelzik, hogy emelj a fordulaton, stb. A Lancol ezt is tudja.
Üdv Inhouse
-
bwoay
nagyúr
válasz Inhouse #6111 üzenetére
ok, de egy átlag usert alapul véve szerintem tesztelése bőven elég egy olcsó multiméter. sőt, én abból tudtam, hogy idén muszáj lesz akkut cserélnem, hogy vettem a szivargyújtóba egy olcsó és gagyi feszültség- és hőmérőt, már ott látni lehetett az értékeken, hogy ez az akksi nem húzza sokáig. pedig a szivargyújtónál mért voltok max viszonyításai alapnak jók.
szóval én meg ezt a tesztelgetést nem értem, úgyis egy új akku a vége, kivéve, ha valakinek az a hobbija vagy a szakmája, hogy akksikat tesztel. szerintem aki egy multiméterrel 1-2 havonta rámér az akkura, esetleg megnézi, hogy indításnál mennyire esik be a feszültség, vagy a generátor mit tol, az már egy alapos, lelkiismeretes gazdája az akkunak/autónak.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
nederlanden
senior tag
válasz Inhouse #6177 üzenetére
Az akkumlator pozitiv saruja kornyeken csattant ahonnan nem vettem le a kabelt.Azon a kabelen van egy biztositek tabla is nagyobb nem szabvanyos biztositekokkal.
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
bwoay
nagyúr
válasz Inhouse #6194 üzenetére
azt nem tudom, hogy milyen gyakran jelent meg a kínálatban korábban, most ősz vége felé volt legutóbb, talán novemberben, aztán februárban ismét. viszont a korábbi sláger csavarbehajtókon is jó látni, hogy már nem kígyóznak a sorok miattuk pláne, hogy legutóbb a prémium kategóriás 20V-os modellt lehetett megvenni 35 rugóért, ami azért nem olyan jó deal, ha valaki csak havonta egyszeri barkácsolgatáshoz veszi. eközben a német Lidl ugyanazt a modellt 60 EUR-ért árulja folyamatosan a weboldalán. na jó, ez totál OFF, szörnyen elkalandoztam
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #6211 üzenetére
Nem látom jól a kapcsolóeszközt. Talán még az is tirisztor lehet, de fontosabb az hogy a kikapcsolási feszültség hol van. Ezt csak egy jó akksival lehet megállapítani, mert ha tirisztor van benne akkor a gyenge akksival rossz értéket mérhetsz. Tipikus tünete ezeknek az 50Hz hang amit a tirisztor hasítása miatt hallhatsz.
-
Dominique29
csendes tag
-
Dominique29
csendes tag
válasz Inhouse #6252 üzenetére
Hát, csupán a füzetben megadott speckó szerint (amit tegnap csatoltam) én úgy olvasom, hogy a 0,8 amperes csepptöltés felső határa is 15,1 V...a kb. 13,2 V-os értéket honnan vetted? Mindenesetre próbálok majd egy mérést is csinálni, remélve hogy a Testboy multiméterem pontosabb adattal tud majd szolgálni, a töltő +/- 0,3 V-os mérési pontosságot ("tűréshatárt") deklarál...
-
ati2
őstag
válasz Inhouse #6376 üzenetére
Még rajta volt a felületi feszültség, nincs rajta semmilyen fogyasztó 24 óra alatt tuti leesik magától is 12,8V-ra.
Csak terhelés nélkül teszteltem most töltés után 12 órával, hogy eldobja-e megint a töltést 12,7V alá. Előtte 24h alatt lesett 6V-ral. Addig vissza sem megy a kocsiba, amíg nem tartja meg a feszt.
Az ampert felvette, mert elég sokáig töltődött.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen