Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Az autós topicból küldetek ide, biztos többet tudtok mondani
Olyan kérdésem lenne, hogy start-stoppos autó akkuját lehet tölteni "buta" töltővel? 2016-os Opel Vivaroról van szó. Tavaly november végén le lett állítva a kocsi, legközelebb január közepén volt beindítva, teljesen lemerült (GPS nyomkövető, rablásgátló, üzemanyagszint figyelő is van benne). Ekkor a kolléga felrakta tölteni, kb 8 órán keresztül, ment rendesen, de mostanában megint nem indul reggelente, pedig leállítás előtt 60+ km mennek vele folyamatosan. Esetleg a LIDL-ös töltő jobb megoldás lehet?
-
flegga92
senior tag
Köszi szépen!
Sajnos nem volt náluk más töltő, meg amúgy sem nagyon érdekli az emberkét.
Konkrét elkövető személy IFA-n nevelkedett és a modern dolgokhoz való hozzáállása nem változott, maradt a "jóvanazúgy 20 éve is jó volt a ruszki töltő egész éjszakára"Flottakezelő kérte, hogy legyen feltöltve az akku legalább egyszer szervizbe, hozzávaló töltővel, mielőtt cserélnék. Illetve végezzenek egy műszeres vizsgálatot is. Persze itt helyben kell nekem vadásszak erre embert, mert a márkaszerviz túl drága...
-
flegga92
senior tag
válasz
molnarpeter #4917 üzenetére
Köszi! Akkor kölcsön adom a sajtom nekik
Megy a privát!
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Pénteken feltettem a kocsit (7g Civic) a Lidlös töltőmre (nem a legújabb, kb 2 éves LCD kijelzős) mert egész nyáron nem sokat ment a kocsi, akkor is jellemzően városban, gondoltam kedveskedek egy kicsit neki. Szinte egyből felugrott 3 csíkra, rajta hagytam kb 5 órát. Még aznap mentem a kocsival kb 30 km-t, ez alatt 4x volt beindítva. Ma menni akartam vele, önindító teker párat, majd a belső világítás kialszik, mutatók leesnek. Ha nem indítózok visszajön a világítás, rádió megy. Semmi nem maradt bekapcsolva, utólag csak riasztó van beszerelve. Sajnos multiméter a munkahelyemen maradt, így feszültséget nem tudtam mérni
2 éves gyári Honda akksi van benne, a "szeme" halvány zöld volt, töltőre rakás után rendes zöld lett. Most feltettem tölteni, akksi töltő 12.0 V mutatott, kb 10 perc alatt felment 3 csíkra.Létezhet hogy a töltés csinált valamit? Előtte semmi gond nem volt.
-
flegga92
senior tag
válasz
Inhouse #5407 üzenetére
A következő történt: tegnap 1,5 órás töltés után 3x egymás után beindult pöccre. Kivettem egész este töltőn volt, reggel betettem 15 perc múlva inditanék, nem indul. Betoltuk, beindult, töltés van. Utána nem indul be. Akku fesz leesek 11V-ra. Szóval új akksi lesz. Excide jó minőségű?
-
flegga92
senior tag
válasz
Inhouse #5415 üzenetére
Generátor felújítás előtt 15V körül töltött sajnos, lehet akkor kapott az akku, most megnéztem pont egy éve volt csinálva. Akkor úgy vittem a szerelőhöz, hogy valószínűleg fesszabályzó csere kell. Kivette, elvitte egy generátor felújító emberkéhez, bevizsgálta, cserélt csapágyat és szénkefét (ha már szét volt szedve, túl nagy baj nem volt vele), illetve nagyon poros volt. Azt mondta, hogy a csapágy miatt töltött annyit, bevizsgálta, rendben van. Állítólag ezek így töltenek. 2004-es Honda Civic.
Van egy Haynes Manualom megnéztem mit ír: A generátort az ECM szabályozza, függően a terheléstől (világítás, klíma stb), sebességtől, motor hőmérséklettől, beszívott levegő hőmérsékletétől. Töltés 13,9-14,9V között normális.
Nem ír arról, hogy speckó akku kell bele, gyári is sima gondozásmentes.Most sajnos nincs nálam a Lidl-ös töltő, így egy kicsit butábbal töltöttem. Töltő kikapcsolása után 1 percen belül visszaesik 12,6 V-ra terheletlenül. 55W-os izzót rátéve fél perc alatt 9,3 V-ig merült. Még egy percet rajta hagytam, de nem csökkent számottevően. Izzó levétele után, gyorsan visszatért 12V-ra, 1 perc elteltével 12,3-on állt meg. Mikor arrébb tettem az akkut, felugrott 12,65-re.
Nekem ez nagyon cellazárlatnak tűnik, ha rosszul teszteltem azt is mondjátok, nem sokat teszteltem még.
-
flegga92
senior tag
Fesszabályzó rendben van, alapjárat (600 RPM) és a max fordulatszám között 0,2 V eltérés van. Amikor teljes gázról visszaengedem egy pillanatra visszaesik 12,X V-ra, de ha normálisan engedem vissza, nincs ilyen. Biztonság kedvéért az új akkuval figyelgetem majd, meg mérek egy nyugalmi áramfelvételt.
Szomorú, hogy egy épp nem 2 éves gyári Honda akksi ennyit bír... Gondoltam 4-5 évig nem lesz gond vele. Családban 3 autónál 10 évet elment a gyári első kiszerelésű akkuval az autó, ebből 2 kocsi jó, ha 2 havonta kijutott a városból. Ráadásul többször is a nyitott csomagtér ajtó miatt csutkára lemerült, és nagyapám ruszki alkatrészekből összerakott töltőjével volt töltve, amiben a villanykörte fényereje jelezte a töltés állapotát
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz
Inhouse #5420 üzenetére
Márkaszervizben, alvázszám alapján keresték ki a gyári cikkszámot (31500-st3-111-he), az alapján lett rendelve, ilyen volt benne gyárilag is. Az autó már 14 éves.
Állítólag a szoruló csapágy miatt, nagyobb terhelést érzékelt, csapágy csere után jó lett, ehhez nem értek. Ezt is csak azért vettem észre, mert az izzók vibráltak.
Akkor tuti cellazárlatos, 10V alatt nagyobbakat ugrálva ment le.Amúgy mostoha körülmények között van tartva sajnos. Csillaggarázs, nyáron heti 1-2 alkalommal van beindítva jellemzően rövid távokra. Havi egyszer pedig 120 km-t megyek 2 részletben. Télen kicsit többet megy, mikor már nem bírom a robogót, de akkor is az 5 km-re levő munkahelyemig megy. Szoktam tölteni ezért rendszeresen, nyáron 2 havonta télen havonta. Még soha nem került olyan állapotba se, hogy éppen be tudja indítani. Lidl-ös töltő nagyon hamar felért a 3. csíkra, szóval sose merült vészesen le.
Ritkán kell ennyire a kocsi mint tegnap kellett, (bika kábelt is kölcsön adtam, pedig van egy pót akksim ami dízel kisteherben volt, benzines kocsit simán indítja még), így muszáj voltam bele venni egy akksit, amúgy ráért volna pár napot míg körbejárom a témát. Valószínű annyiért tudtam volna AGM akksit is venni bele a netről.
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Mitől alakulhat ki szulfátréteg az akku + sarujánál? Legutoljára 2 hete néztem a motortérben akkor nem volt semmi, most elég szépen kivirágzott.
Akku Varta Blue Dynamic, nincs egy éves, saruk és testkábelek kb 2 hónapja lettek felcsiszolva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Tőzsde és gazdaság
- GTA V
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- E-roller topik
- Hobby elektronika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- A Realme bemutatta a GT 6-ot, Európában is kapható a telefon
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...