Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz agyarka #3403 üzenetére

    Ez az, hogy hiába állít be 20 A-t, az egy pillanatig sem tud folyni. Felszalad a feszültség mondjuk 14,4 V-ig, tovább nem engedi a töltő. Túlmerült akkunak viszont úgy meg tud nőni a belső ellenállása, hogy még 16 V-ról sem vesz fel jelentős áramot.

    A jó töltő ezt érzékeli és a másodperc ezred része alatt már le is szabályoz, ebben az esetben 2 A értékre. De ezt is csak akkor tudja megtenni, ha 2 A-nél nagyobb áram alakult ki a bekapcsoláskor.

    Tegyük fel, beállít 20 A-t, a feszültség rögtön túlszalad, de még mindig csak 5 A folyik. A töltő ezt érzékeli, ezért azonnal leveszi 2 A-re, amitől csökken a feszültség.

    ...szerintem a kocsi akkuja is zárlatos lehet mert a töltést sem vette 20 A töltésnél is csak kettőt vett fel és a feszültség sem emelkedett.

    Várni kellett volna, hogy mi történik (lassú emelkedés elvileg), valamint a feszültség pontos értéke is érdekes lenne, hogy következtetéseket lehessen levonni.

    Hogy nem vesz fel áramot, az nem zárlat, viszont attól még lehet cellazárlat, ami kiderül a hosszabb töltés, majd pihentetés után mért kapocsfeszültségből.

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák