Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #199 üzenetére
Csak nem olyan bíztatóak az előjelek. A benzinkorszak elején üzemanyag volt rogyásig. Most, az elektromos autózás elején máris drágulnak a töltőállomásokon töltés költségei. 2021 -től pedig több EU -s országban korlátozásokat vezetnek be az otthoni töltés áramfelvételére, mert nem bírja a hálózat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #202 üzenetére
Na, az már nem lesz annyira környezetbarát. Most is a lakóhelyeken levő alacsonyfeszültségű hálózattal van a probléma. Ha beviszik a nyagyfeszt, akkor transzformátorok kellenek a lakóhelyeken. Ez nem éppen környezetbarát. Akár így, akár úgy, dúlni kell mindenképpen és rengeteg kábelt húzni. Ahhoz meg nyersanyag kell, aminek szintén szűkében vagyunk.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz #16820480 #218 üzenetére
Ebédeltél ma?
Volt már olyan pc-d, amiben kiszáradtak a kondenzátorok?
Telefonodban/pcden volt már szoftverfrissítés?
Elektromos autóban is van hajtómű, hajtóműolajat illik cserélni, féket karbantartani dettó, plusz kaptál a nyakadba egy nagyfeszültségű hálózatot is. A teslát se kell karbantartani, de ha mégis, viheted Bécsbe.
15-16 hónapos várakozás egy villanyautóra, jó eséllyel azért, mert nem bírták összetákolni a szoftverét, rotfl...Szerintem ezt a nem kell karbantartani mítoszt lehetne már hanyagolni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
7Heads Drago
veterán
válasz #16820480 #218 üzenetére
Nem lesz ingyen az elektromos se. Ha tölteni akarod otthon venned kell töltőt, esetleg bővíteni a hálózatot. Nálunk csak pl 220 van amivel csiga lenne. Mellesleg ugye a E autó töltésért is fizetsz, most még keveset később majd többet. Illetve illene figyelembe venni azt is hogy pl E autóval nem fogsz 130-al autópályázni, mivel marha gyorsan fog merülni. Szóval jó eséllyel nőnek majd az utazási idők. Helyben persze rövidebb lesz és kényelmes ha van miről tölteni. Viszont ha csak lent áll a panel előtt szép lesz amikor reggel indulnál -10 fokban egy 40% akkuval. Persze nyilván szól hogy baj van telos appon keresztül.
Én mindenféleképpen hibridben gondolkozom. Pl egy Hyundai Ioniq És ahhoz viszonyítva nekem a full elektromosak elvéreznek. [link]
649 km-en 15,82 litert fogyasztott (2,9 l/100 km-es fogyasztás). Ebből 547 km Budapesti és agglomerációs közlekedés volt, a 102 km pedig egy autópályás fogyasztásteszt. Ezen a végig hibrid üzemű fogyasztásteszten 130 km/h-ás tempó mellett fűtéssel, esőben 5,4 l/100 km-es átlag jött ki. Ha ezt a tesztet kivesszük a képletből, akkor 547 km-en 10,3 literes üzemanyagfogyás jön ki, ami 1,9 l/100 km-es fogyasztást eredményez. Az akkumulátort esténként feltöltve napi 60-70 km-es távok esetén nagyjából ilyen fogyasztással meg lehet úszni 100 km-enként a szintén kb. 1,5-2 liternyi árú villanyáramon túl.
Egy ekkora akkut viszont már nem olyan nagy gond 220-ról tölteni. (9kw)
Karbantartás: Mivel nagyon kevés az ilyen autó, kevés a szervizes aki ért hozzá. Ez miatt gondolom az árak az egekben vannak. Itt nálunk 2-3 szerelő is van hagyományos autóra. Elektromosra egy se. Esetleg egy szoftveres javítás se lesz ingyen amit jó eséllyel a hivatalos szervizben a teljes cég rezsivel számolva fogsz kipengetni. Nem hinném hogy marha nagy lenne a különbség a végén az elektromosra. Főleg ha nem hulladék motoros autóhoz képest nézzük.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #302 üzenetére
Milyen lenne egy akkucserés, vagy extenderes, otthoni megoldás? Lenne egy kis hatótávolságú alap beépítve az autóban a hétköznapi, rövid, városi közlekedésre és egy extender otthon. Napelem töltené az extendert, ami éjszaka átadná az alapnak a felvett delejt, illetve a hosszabb utaknál hatótávnövelőként is tudna funkcionálni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ck.
addikt
válasz #16820480 #351 üzenetére
Mi konkrétan csak azért csináljuk ezt, mert évente egyszer meglátogatjuk a családot idehaza és sokkal nagyobb élmény autóval, mint repülővel. Mellette pedig a kutyus mindenhova velünk jön és sosem raknám be a repülő rakterébe, a csomagok közé, a vaksötétben. Az felér egy állatkínzással, nem is értem hogyan létezhet ez az opció.
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #302 üzenetére
A Tesla-féle akksi az nagyon-nagyon rövidtávú kiegyenlítésre alkalmas csak, tulajdonképpen arra jó, hogy áthidalja azt az időt, amíg az erőművek lekövetik a fogyasztás változását - erre meg azért van szükség, mert Dél-Ausztrália kicsi (mármint a lakosságot tekintve, kevesebb, mint kétmillióan élnek ott) és elszigetelt - pl. Magyarországon ez a probléma nem létezik, mert rá vagyunk kötve az európai hálózatra, az meg elég nagy, hogy kisimítsa a tüskéket.
Egyébként elég beszédes, hogy rendes számok egyik cikkben sincsenek, illetve a PM-es cikkben a "capacity of 100 MW" elég pontosan elárulja, hogy a cikkírónak fingja sincs az egészről (a cikk írásának időpontjában 129 MWh volt a kapacítása, a 100 MW a maximális teljesítménye).
Hogy perspektívába kerüljön ez a 129 MWh: a dél-ausztrál éves áramfogyasztás 2019-ben 12147000 MWh volt, vagyis fullra feltöltve kb. 5 és fél percnyi fogyasztást tud eltárolni. Márpedig napelemeknél a mi éghajlatunknál komoly szezonális tárolásra lenne szükség, vagyis a nyáron megtermelt áramot elraktározni télre, szóval nem percekre, hanem hetekre való áramot kellene tárolni (és nem kétmillió embernek, hanem négyszázmilliónak).
A másik meg egy kísérleti projekt, amiből vagy lesz valami, vagy nem, de meglepne, ha azt tényleg praktikusan alkalmas lenne TWh-s nagyságrendű áram tárolására.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #487 üzenetére
Nem is írtam, hogy egy ilyen akkufarm megoldja az egész kontinens problémáját
Arról volt szó, hogy grid szinten tudjuk-e tárolni az elektromos energiát.
Nem tudjuk és nem is nagyon látszik, hogy ez változna. Amit tudunk csinálni, az az átmeneti bufferelés, annál többre nincs technológia még csak elméleti szinten se.DRM is theft
-
titán
válasz #16820480 #519 üzenetére
Egyébként számításaink szerint elegendő a töltési ponton energiatárolókat használni, nem kell az egész nyilvános villamos hálózatot upgrade-elni. Most épül Siófokon az akkumulátoros tárolós 75kW-os töltőnk 0,5MWh-s teleppel az M7-nél, jövő héttől üzemelni fog.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #519 üzenetére
Ha az átmeneti bufferelés áthidal már egy éjszakát
Ha áthidalna, akkor nem átmeneti bufferelésnek hívnánk Sem a kapacitásuk, sem a teljesítményük nem teszi alkalmassá ezeket a megoldásokat arra, hogy ilyesmire használjuk őket, arra jók, hogy a rövidebb völgyeket meg hullámokat kiegyenlítsék. Mondom, nézd meg a nagyságrendeket, nagyon nagy szakadék van aközött, amit tudunk produkálni meg amire szükség lenne. Mókás gyakorlatként kiszámolhatod, hogy ha a komplett Balatont felszivattyúznánk a Kékes tetejére, akkor azzal mennyi ideig lehetne árammal ellátni Magyarországot.
Meg megint elfelejted, hogy nálunk vannak évszakok is és télen jóval kevesebb napsütés van, mint nyáron, szóval itt tényleg szezonális tárolás kellene, ha komolyan akarnának napelemeket használni.
DRM is theft
-
batai15
félisten
válasz #16820480 #582 üzenetére
Szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban,lehet olcsóbbak lesznek ,de ott tartunk hogy egy használt hibrid auris cc 100-150ezert futott kocsi 4 5 millió! Úgy saccolom hogy kategóriában maradva a jövőbeni autók legyen az hibrid v elektromos ugyan annyi idősen mint a mostani otto motoros kategória társaik, kb 3x 4x fognak annyiba kerülni használtan ugyan annyi idősen, hasonló futás teljesítménnyel .
Viszont erősen értéktelenedik a pénzünk , ezáltal még nehezebb lesz az élet , úgy hogy én borúlátó vagyok ,nem lesz jobb . -
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #584 üzenetére
A kisautókat megöli az EU. elektromosba irgalmatlanul drága bele a rendszer, plusz a tömeg, ami miatt kell alá sokkal jobb futómű, ami drágább, nagyobb helyet igényel, az akkunak kell a hely, vagyis az autó már nem lesz kicsi. Másik oldalról a belsőégésű motorokra annyi karácsonyfa díszt kell aggatni, hogy azokkal meg azért nem fogja tudni senki megfizetni. Pedig jó autók lehetnének, a mostaniak azok is, tapasztalatom Ford Fiestával van, azzal örömmel rohangáltam munka után, munka előtt 300km-röl/re Eisenachból/-ba, csak egy jobb ülés kellett volna bele, hogy akár az 1200km-es hazautazást is be tudjam vállalni. Ok, a Mondeo, a Karoq, a S-Max, a Passat mind kényelmesebbek, meg fullosabbak voltak, de a menetidő nem volt érdemben kevesebb, cserébe városban könnyebben mozogtam vele. És bár érzik a Fiat 500-on, hogy nagyon nem autópályára tervezték, de 120-150-ig ott is stabil, és néha be lehet vállalni ekkora utakat vele.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #612 üzenetére
Nem véletlenül tettem fel a kérdésemet. Az elektromos autók töltése egy logisztikai procedúra, ha nem otthon végzik. Nem mindegy, hogy mennyi időnként kell végrehajtani. Jó duma, hogy a napi használathoz méretezzék az akkukat, de ez csak otthoni töltésnél járható út.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #626 üzenetére
Ha a nagymamám sárga lett volna és áramszedői lettek volna, akkor ő lett volna a villamos.
Kicsit sok a "ha". Meg aztán mit jelentene az a "pár év"? Nem sírok az anyagi helyzetem miatt, mégis a most vásárolt, "új" autóm is már 8 éves. Ha öt év múlva megjelenne az általad említett technológia, akkor is minimum 13 év, mire az átlag hazai vásárló számára is megfizethető lesz.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #612 üzenetére
Jé, a Tesla pont ugyanazt csinálja, mint az autógyárak? Mi benne a jól kigondolt stratégia, amit normál gyárak nem csinálnak?
"Ahogy egyre elérhetőbbek és hatékonyabbak lesznek az akkumulátorok, úgy fognak tovább menni lefelé, nem hiszem, hogy a 25e$ lesz az alja."
Melyek? Lásd másik kommentem, Linuxéve, fúziós erőmű kapcsán. Szép lenne, ha igaz lenne. -
Somatom
veterán
válasz #16820480 #668 üzenetére
Feszültségnöveléssel. Az enyémet kétféle (5V, 9V), az újabbakat három féle (5V, 9V, 12V) feszültséggel lehet tölteni. De, ezek még törpefeszültségek. 42V fölött kezd bonyolódni a dolog, mert onnantól már oda kell figyelni az érintésvédelemre.
A ritkább töltéshez meg a Range Extender a megoldás. Nem tudom, hogy egy Tesla -hoz mennyibe kerülne. Az Espace -hoz tegnap vettem egy 200-300Km -es Range Extender -t 2600Ft -ért.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
válasz #16820480 #668 üzenetére
A Tesla Superchargerek Auchanoknál vannak elhelyezve. Az Auchanok szabad áramát használják. Meg van rendelve nekik X amper, de azt csak kora reggelente használják ki, amikor mennek a nagy teljesítményű sütők. Ha ilyenkor nagy forgalom volna a Teslánál, mindenki nézne ki a fejéből, mert a Supercharger ilyenkor nem kap áramot csak nagyon keveset. Ez most, 2020-ban még nem probléma, de 3 év múlva lesznek nagy kerek szemek reggelente, mikor beáll 4-8 autó, és SC a 130kW helyett csak 20-at tud adni. Tesla bevállalta ezt a kockázatot (gondolom ezeken a helyeken csak rövid távon gondolkoznak), hogy ne kelljen harcolniuk az 1MW áramért a hálózati szolgáltatóval. Amíg máshol harcolnak (áramszolgáltatók egy MW-os bővítést jó, ha 2-3 év alatt teljesítenek), addig itt legalább üzemel.
Az áruházaknak pont a fentiek miatt nem megoldható hosszú távon a töltőüzemeltetés. Mi is ezért kerüljük az áruházakat. (na meg azért mert vastag borítékot kértek két láncnál is, hogy beengedjenek minket, amikor szondáztuk őket)
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #791 üzenetére
Sztem nincs ebben anomália. Kimegyek, két hét múlva hazajövök és itthon (Bp.) vagyok két hetet. Ez a körforgás. Az nem reális, hogy vki bringával toljon egy Németország oda/visszát. Még villanyautóval sem reális. De, otthon nem használom a dízelt, csak ha valóban muszáj. Egyszerűen szar autóval közlekedni Budapesten. Villanyautóval is.
A napi 30-40 Km -es ingázás már más tészta. Többet tölt vele autóban, mint én a Németországgal. Miért? Sztem azért, hogy szebb, kellemesebb környezetben lakjon. Ez pedig nem a környezettudatosságról, hanem a kényelemről, az érzésről szól. Ezt kompenzálja az e-autóval, de a környezet szempontjából nem ez lenne az optimális megoldás.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz #16820480 #802 üzenetére
Hát ahol te laksz (ha még ott laksz), onnan én sem bringáznék be a Mammuthoz, az tutibiztos
De abban egyetértek a kollegával, hogy bár nyilván egy hangyányit kényelmetlenebb, de én speciel 5 km-re élek a szerkesztőségtől és ha az időjárás olyan, akkor megcsinálom biciklivel inkább. Persze, van benne szívás, de ez főleg az ostoba és átgondolatlan környékbeli úthálózat rovására írható, ami nagyon nincs bringára optimalizálva, nem pedig a biciklizés maga a probléma.
De azt is aláírom, hogy én nagyon szerencsés fickó vagyok ebből a szempontból, mert nem kell a gyerek(ek)et reggel iskolába vinni, meg nincsen mondjuk nálam egy létra és két vödör festék, ami szükséges a munkámhoz. De a bringás napokon nem vásárolok be és remélhetőleg egy méretesebb tesztcuccot sem kell magammal vinnem, szóval túl sok teljesen hétköznapi dolog gátolja komfortossági oldalról, hogy mindenkire igaz legyen, hogy ne menjél az autóval a városba, mert ejnye, ha közben másképp ez nem oldható meg.
(Amúgy a nejem sem dolgozik messze - mostanság kemény 3 méterre a konyhától, mert home office - de neki speciel meg kéne másznia a Rózsadombot az egyik irányból a másikig és vissza, az meg még pedelec cuccal sem okvetlen opció. Viszont kocsival az is 12-15 perc még forgalmas időszakban is, a BKK jellemzően sugárirányú hálózatszervezésének köszönhetően pedig ugye a külső kerületek közötti viszonylatok száma elhanyagolható, ergo busszal egy olyan 55 percre jön ki a menetidő az átszállások és a rásétálások miatt is. Magyarán a környezettudatos munkábajárásának hozadéka napi másfél óra lenne, aminél hasznosabb is, ha otthon varr magának ruhát ebben az időben ahelyett, hogy a háundemben megvenné :-) ) Ahány ember, annyi élethelyzet, sem a bringa, sem az e-autó nem való mindenkinek, de úgy biztosan nem lesz e-autózás, hogy baromi nagy és drága, prémium autókat gyártunk, miközben pont olcsó, kicsi, városi szaladgálósakat kéne produkálni, hogy az ilyen munkabajárós-gyerekhurcolós-bevásárlós utazásokat ne egy dízellel abszolváljuk.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz #16820480 #810 üzenetére
Pont ez a baj, hogy bringával még a letekerhetően rövid távok is gyötrelmesek a fos infrastruktúra miatt. Biciklizzen a Gyömrőin az, aki már nem vár semmit az élettől.
Nekem könnyű, ha átvergődöm a Budagyöngye előtt valahogyan a másik oldalra, onnantól alacsony forgalmú utakon és utcákon elketyegek, de az nekem tiszta agyrémnek tűnik, hogy a biciklizésre amúgy alkalmas és sokak által használt budai hegyekből nincs átkötés a Moszkva-Hűvösvölgy kerékpárútra, tök őszintén egyetlen pontja sincs a János Kórház és Hüvi között, ahol normálisan át lehetne kelni a XII kerület felé. Vagy akár a Hárshegy felé, Kurucles felé. Mondjuk ez a rész autós szemmel is neuralgikus, ahol a Budakeszi-Páty betódulás találkozik a Solymár-Nagykovácsi betódulással, oszt mehetnek 1 db forgalmi sávon tovább.Iszonyúan kéne egy kötöttpályás megoldás Budakeszire, nyilván irgalmatlan drága, az elég toldozott-foldozott és olcsójános megoldás, hogy majd a Budakeszi úton lesz buszsáv (hol???) és akkor milyen franyek lesz a 22-essel bejönni. A kedvenc ötletem amúgy az 58-as villamos visszaállítása a Libegőig, onnan meg alagút Makkosmária felé és hopp, kilukadunk Budakeszin. Akkora enjoy-ride lenne, hogy egy csomó ember azért menne villamossal, mert maga a pálya és a látvány miatt is megérné De nagyon elmentem offba, sorry. Amit akartam mondani, hogy a városi e-autók mellé azért az sem ártana, ha lenne töltési infrastruktúra (de Schawo szerint lesz), meg normális kötöttpályás megoldás, B+R és bringás-rolleres szállításra felkészített tömegközlekedés, hogy pilisakárhonnan is be lehessen hozni a biciklit, amivel a Nyugatiból továbbközlekedsz.
De, hogy elrugaszkodjunk a fővárostól: a megyeszékhelyek alvóvárosai is gyengén vannak összekötve bringaúttal a központtal, speciel itt van Veszprém. Nemesvámos felé már sikerült megoldani a bekötést, de Tótvázsonyból te nem mész semerre bringával a 77-esen (pláne reggel), mert 10 percen belül darál le valaki. Tapolcáról szintén van bringaút Diszelig, de onnan tovább megint életveszély, pedig Monostorapáti csak +3 kilométer és onnan is a fél falu Tapolcára jár melózni. Gyulakeszi felé nulla kerékpár út van, miközben a főút szög egyenes és sík, röhögve elférne mellett (és az is legalább 2 km), szóval előbb kéne ezeket a regionális központokat bringaúttal összekötni a környező falukkal, mint Bp-Balaton biciklisztrádát álmodni...
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
-
válasz #16820480 #1116 üzenetére
"szennyezése nem a városközpontban keletkezik": egy földed van, egy légköröd van. ha szennyeztél, beszívod. másrészt meg elég mocsok hozzáállás, hogy a városinak ne szennyezzenek az orra alá, a vidékinek meg szabad.
"Ezt mivel oldják meg? Megújulókkal?": a legutóbbi cikk szerint, amit olvastam, baktériumokkal."Nem egyszerűbb lenne akkor már a megújulókból nyert energiát egyből oda vezetni, ahol hasznosan elköltjük, és nem 2-3 hurkon keresztül nagyobb és nagyobb veszteséggel használni?": de. ezért SOKKAL egyszerűbb a mesterséges üzemanyag. A napfényből nem csinálsz áramot, nem öntözgeted egyik akksiból a másikba, nem konvertálgatod, stb. hanem kirakod a baktériumot a pampákra, és jön a (technológiától függően) a hidrogén, az alkohol, a stb. és nincs veszteség meg hatásfok, mert az a napfény, amit ilyenre használsz, azt nem mástól vonod el, vagy felhasználod vagy a földet melegíti.
ha pedig van egy mesterséges szénhidrogén alapanyagod, azt a már létező infrastruktúrával tudod kezelni, elosztani, eladni.
egyébként az is egy remek ötlet, hogy hőszivattyú. megvizsgálta már valaki, hogy mi lesz azzal, ahonnan kiszivattyúzod a meleget? mert az eu-s döntéshozók mindig ilyenbe szoktak belebukni, hogy az egyenlet egyik oldalát nézik, a másikat nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #1121 üzenetére
"Pontosan ezt az énjóvagyokot toljátok ti a fosszilis kapcsán. ": pont, hogy nem. ha én az autómmal szennyezek, azt én is szagolom, mert vagyok olyan hülye, hogy a kocsimat a lakásom előtt parkolom le, nem Mátraházán. Tehát egyrészt kollektíven kiveszem a részem a szennyezés hatásaiból, másrészt legalább értesülök róla, hogy mit csináltam. Aki pesti, azt nemcsak hogy nem érdekli, mi van a Mátrában, de észre se veszi.
Szerintem hülyén nézne ki egy menő családiházas utca, ha 30 méterenként lenne egy 200 méterre lefúrt kút rajtuk... az megvan ugye, hogy kb. egész Izland egy vulkán?
az pedig, hogy fontos peremfeltételeknek nem néz utána a döntéshozó, akkor is procedurális hiba, ha nem derülne ki komoly probléma. így, hogy nem is tudjuk, mi történik, óriási baklövés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
7Heads Drago
veterán
válasz #16820480 #1116 üzenetére
Szép ez az általad linkelt példa. Kár hogy sok más helyen ezt nem veszik figyelembe.
Már eleve ott a gond hogy az önkormányzat olyan területeket árul amik eleve nem alkalmasak lakóépületnek. Illetve sok helyen ahol lehetne tetemes költséget spórolni az építkezésen nem engedi a szabályozás ezt. Pl a saját házad építésénél nem végezhetsz semmilyen munkát se. Vagy pl az építésvezető csak a pénzt veszi fel és semmiért se vállal felelősséget miközben neki kötelessége átvenni a munkafolyamatokat. A valóságban meg ki se néz a legtöbb építkezésre. A testvérem pont ez miatt futott bele egy nagy pofonba. Lehet itt bármilyen szigorú a szabályozás ha a kivitelezés vicc lesz mellette. Nálunk itthon pl nagyon fel van hígulva az építőipari szakmunka. Senkit se zavar ha a kőműves burkol, szigetel vagy egyéb olyan munkát végez amihez nincs képesítése. De ez igaz más szakmákra is. És ez már megfigyelhető állami tendereknél is: úgy nyer valaki útépítésre pályázatot hogy nincs egy darab gépe se hozzá.
Amíg ekkora a káosz addig ne várjunk "zöld építkezést".
Nem vagyok meggyőződve például a hőszivattyús rendszerekben se hogy tényleg zöldek. Láttam erről egy dokumentum filmet ahol egy komplett német kisvárost tettek így tönkre. Mivel olyan földrétegeket fúrtak át amit nem lett volna szabad. Sajnos nem emlékszem a város nevére hogy linkeljem. Valamelyik tudományos tv adón láttam.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #1146 üzenetére
Ebben a topikban sztem ezt fölösleges taglalni. Környezettudatos ember nem nemz utódot egy túlnépesedett bolygóra. Különben is, a gyereket egy csomó ideig hurcolni kell. Bölcsi, ovi, suli, doki, stb. Ennek a hurcolásnak is van öko kihatása. A gyereknemzés egyáltalán nem zöld cselekedet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
válasz #16820480 #1265 üzenetére
Ampera E-t csak kényszerből gyártják és csak annyit, hogy a kvótát teljesítsék. Azt a mennyiséget meg úgyis eladják nagyobb piacokon. Ide kár megcsinálni a holnapot, meg a kézikönyvet azért a néhány darabért, ami arányosan ide juthatna.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
senior tag
válasz #16820480 #1270 üzenetére
A Jazz mild hibrid lett (hogy van ez magyarul?), a legolcsóbb változata 4.5 millióról felment 7 millióra és nincs benne hely nagyobb aksinak. (És a csomagtartója is összement a korábbi generációkhoz képest.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
válasz #16820480 #1274 üzenetére
Ez alighanem nem ennyire egyszerű. Az üzemanyag tank 40 literes, annak helyére (az első ülés alá) nem fér. A motor könnyű (100 kiló sincs) és a váltó sem súlyos darab (CVT pl. 30 kiló plusz, kb.) Szóval, ha az orrba kerülne az aksi (300 kg? vagy több?), meg a többi elektronikai cucc, akkor a kocsi orrnehéz lenne, ami (1) nem tudom mennyire tenne jót a menetstabilitásnak, (2) mi lenne a gyűrődő zónákkal, (3) és egyáltalán mennyire biztonságos az aksit az autó leginkább sérülékeny pontján elhelyezni. (A hibrid aksija a pótkerék helyén van a csomagtartó alatt.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #1278 üzenetére
Akkor isten igazából a padlólemez alá kerülne, mert hozzá kéne férni, mint szerviz darab, akkor meg logikusan nézve már alá kerül. Egyébként igen, ott a legjobb. Bár ott is van kérdés hol, hogy. Az Opel Grandland X akkucsomagja is a padlólemez alatt van, mégsem kívánom senkinek, hogy bármivel baj legyen az elektromos rendszereket tekintve.
-
axioma
veterán
válasz #16820480 #1299 üzenetére
Pont ugyanezt mondtam: tisztelet a kivetelnek, akik valamiert nem tudnak vallalni, de a tobbseg aki gyerektelen vagy ket felnottre 1 gyerekes az a kenyelmet valasztotta. A gyerek penz es rengeteg belefektetett melo, sot utana a tarsadalom tehermentesitese amikor pl. mento helyett a csalad viszi az ugyeletre a szulot (elektromossal, csak hogy ontopic is legyek ), es ebbol ugye a gyerektelenek is profitalnak, ami me'g mindig nem baj -- de ha ezek utan jon a narrativa hogy a kenyelmes gyerektelen elet a Foldre/tarsadalomra tekintettel valasztott jobb megoldas _itthon_is_ a tulnepesedes miatt, akkor azert hadd szolaljak mar fel, hogy ez egy tevedes. Pontosabban akkor, ha (ahogy most van) ettol a komplett nyugati tarsadalom fogy -- persze erre megoldas lenne hogy bizonyos mertekig be kene engedni azokat, akik a gyarapodo nemzetekbol jonnenek, hogy feltoltsek a korfat. Amint valaki ezzel a megoldassal ervel, fejet hajtok. De en szeretnem ha idosebb koromban mukodne korulottem a vilag, mind1 melyik modon, sot onzo modon a gyerekeimnek, leendo tovabbi generacioknak is ezt kivanom.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz #16820480 #1328 üzenetére
burokratak es szeplelku tudosfelek nemszamitanak tudomanyos konszenzusnal. a tudomanyos konszenzus meg a 40 koruli szazalek. azaz a 2.5 faktor. majd ha atmegy az egesz tudomanyos kozossegen akkor. esetleg.
mondok egy peldat: nehany magyar fizikus akart epiteni a matra ala gravhullamdetektort, felsoroltak miert lenne kiraly. tenyleg nagyon kiraly lenne elso hallasra. a maradek 80 szazalek meg leszavazta mert nem lenne kiraly. aztan mikor az ember megtudja h miert az lett a konszenzus ami, meg laikuskent is felesleges megkerdojelezni.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
válasz #16820480 #1523 üzenetére
1. Ő kamionokról beszélt.
2. A futároknál kétlem hogy elterjednek a villanyosok. Mennyi plussz súlyt fog mozgatni? A telepen bent lesz még 40-50-100 autó.... Közvetlenül Paksra lesz kötve? Fuvar cégeknél leginkább a cserélhető akkus verzió lehet a befutó szerintem.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #1624 üzenetére
Nem igazán látom, miért tudna nagyobb gyártott mennyiség olcsóbb lenni.
1) Nem gyártanak raktárra, hanem csak rendelésre.
2) Az akkuk jelentik a szűk keresztmetszet, azokból most sincs elég.
3) Ott lenne, lett volna lehetőségnek az átmenetre a gázos motorok támogatása, amit pár gyártó jelenleg is forgalmaz, vagy korábban felvett kínálatba, de valahogy nem kell a kutyának se.