- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Nem szeretek annál sűrűbben megállni akkora úton, autópályán rombolva. Az meg durván három és fél óra, négy. Volt már amúgy, hogy benzines autóval Kölnből Ausztriában volt az első megállás, kibírta odáig a gép is, én is. Kutyát eleve nem autóztatok ennyit, jelenleg nem is tudnék neki megfelelő helyet biztosítani. Mentem már úgy is, hogy rakat megállással, nem befolyásolta a biztonságomat, fáradtságomat.
-
#06658560
törölt tag
Akik napi szinten nem mennek 100km-et sem, azok is nyavalyognak a belsőégésű motoros autók esetén is, ha az autó nem megy el egy tankkal 500km-et, ha nem elég hetente egyszer megtankolni. az emberek nem a München-Szecső miatt igénylik a nagy hatótávot. Hanem ugyanazért, amiért közösségi közlekedés esetén sem szeretnek hatszor átszállni.
-
#06658560
törölt tag
Már ha van hol rádugni, nem három utcával arrább tudsz parkolni, vagy a mélygarázsban nincs semmilyen elektromos csatlakozó, vagy egyáltalán nincs garázs, csak az utca. Az autótulajdonos emberek nagy része NEM egyedi házban lakik.
Elég megnézni, hogy milyen hatékony volt az egyik német cég cégautó flottája, amelyik plug-in hibrideket adott a dolgozóknak, a töltőkábelek döntő hányada egyszer sem kerül használatra.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Németeknél elég sok Teslát hagytam le 130-150 közötti sebességgel haladva, utolérni meg nagyjából csak olyankor ért utol, ha következő lehajtónál lépett le a pályáról. De volt, hogy egyik pályáról másikra hajtva záróvonalon keresztül sietett előzni három autót is, hogy két kilométer múlva szinte álljon mellettem, mert 110-zel se ment, miközben nekem nem okozott gondot a 180-as tempóval haladás.
-
#06658560
törölt tag
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #584 üzenetére
A kisautókat megöli az EU. elektromosba irgalmatlanul drága bele a rendszer, plusz a tömeg, ami miatt kell alá sokkal jobb futómű, ami drágább, nagyobb helyet igényel, az akkunak kell a hely, vagyis az autó már nem lesz kicsi. Másik oldalról a belsőégésű motorokra annyi karácsonyfa díszt kell aggatni, hogy azokkal meg azért nem fogja tudni senki megfizetni. Pedig jó autók lehetnének, a mostaniak azok is, tapasztalatom Ford Fiestával van, azzal örömmel rohangáltam munka után, munka előtt 300km-röl/re Eisenachból/-ba, csak egy jobb ülés kellett volna bele, hogy akár az 1200km-es hazautazást is be tudjam vállalni. Ok, a Mondeo, a Karoq, a S-Max, a Passat mind kényelmesebbek, meg fullosabbak voltak, de a menetidő nem volt érdemben kevesebb, cserébe városban könnyebben mozogtam vele. És bár érzik a Fiat 500-on, hogy nagyon nem autópályára tervezték, de 120-150-ig ott is stabil, és néha be lehet vállalni ekkora utakat vele.
-
#06658560
törölt tag
Vagy nem adtak, olyan is létezik, nem evidens a kártya megléte. Vagy nem tudják az emberek otthon tölteni. Nem olyan egyszerű már parkolóhelyet sem találni városokban, nem hogy mindig ugyanazt. Aki nem kertes házban lakik, annak még jó sokáig nem lesz alternatíva az elektromos autó a töltési gondok miatt. Pláne ha elkezdjük az akkukat csökkenteni méretre.
-
#06658560
törölt tag
Az alkohol, a cigaretta elfogyó természeti kincs? Az akku ára ugyan mitöl javulna? Sajnos nagyságrendi javulásra lenne szükség, nem feleződésre. És másik oldalon a fajlagos kapacitás terén is e kéne, amit már húsz éve hallgatunk évi legalább három, tíz éven belül sorozatgyártásra érett termék esetében. Linuxéve, fúziós erőmű stb.
" De pl. nekunk csak az autok miatt lett napelem a hazra, tehat az e-autoval egyutt az energiamixet is javitottuk amit elhasznalunk."
Megint, saját házzal rendelkező tehetős réteg. A harmadikra napelemet pont olyan nehéz tenni, mint ott az elektromos autót tölteni. -
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #612 üzenetére
Jé, a Tesla pont ugyanazt csinálja, mint az autógyárak? Mi benne a jól kigondolt stratégia, amit normál gyárak nem csinálnak?
"Ahogy egyre elérhetőbbek és hatékonyabbak lesznek az akkumulátorok, úgy fognak tovább menni lefelé, nem hiszem, hogy a 25e$ lesz az alja."
Melyek? Lásd másik kommentem, Linuxéve, fúziós erőmű kapcsán. Szép lenne, ha igaz lenne. -
#06658560
törölt tag
A Jaguar I-Pace olcsó tömegmodell lenne? A BMW i8 olcsó, i3 olcsó tömegmodell volt. A Porsche Polo kategóriában próbálkozik?
A nagy gyártók is minden újítást ezer éve a drága modellek felől visznek le a tömegmodell közé, ABS-től, légzsáktól kezdve az elektromos faszverőig. -
#06658560
törölt tag
Az autógyárakat keresztbe szopatták azok a normák, szabályok, vagyis rohadtul nem velük voltak azok megalkotva. Ráadásul pont nem volt egyetlen autógyárnak sem érdeke egy olyan hitelesítési metódus, ami metódust pont nem arra találtak ki, hanem egy gyors összevetésre alkalmas mérésre.
"Jó ideje nyílt titok, hogy egyik másik közvetlen befecskendezésű benzines motor a modernebb dízeleket megszégyenítő mennyiségű szilárd részecskét köp az orrunk alá mégis csak a közelmúltban világosodtak meg az illetékes elvtársak, hogy talán nem ártana azokon is valamilyen hatékony kipufogógáz utánkezelést alkalmazni. Emellett eddig idővel szinte minden hangyapöcs turbós motorról kiderült valami szarság."
És ezt az autógyárak mondták is, tudták is az elejétől fogva, mégis bevezették az akaratuk ellenére.
"Az LPG egy kifejezetten jó alternatíva lehetett volna és lehetne ma is amivel érdemi előrelépést lehetne elérni. Egy gázüzemű autónak remek emissziós tulajdonságai vannak egy benzines pláne egy dízelüzemű autóhoz képest."
És voltak is lépesei az autógyáraknak, csak nem vették az emberek. Szintén régóta ismertek a gázos hajtás előnyei a gyárak számára. -
#06658560
törölt tag
válasz tha_answer #845 üzenetére
Ilyenkor jönne jól, ha használnál ékezet. Mert nem mindegy hogy urdiesel, vagy űrdiesel.
-
#06658560
törölt tag
Ezt bármilyen mérési metódus esetén garantálni tudom, hogy van olyan felhasználói mód, amire igaz az ekkora túlfogyasztás. Meg kéne már érteni, hogy nem lehet valós forgalmi helyzettel validálni egyetlen járművet sem, mert nem reprodukálható, nem összehasonlítható két mérés egymással.
-
#06658560
törölt tag
"Mit jelent az, hogy gáz van, és AC töltésre lenne szükség? Ez totál értelmetlen. Ha "gáz van", akkor DC töltésre van szükség, ha "nincs gáz", és ráérünk, akkor van szükség AC töltésre."
Gondolom amikor világ végén faluban fogy el a delej és nincs a megyében sem gyorstöltő. Vagy amikor elmész rokont látogatni, neki meg csak 230V van, még 400V csatlakozás sincs kiépítve.
"Mit jelent az, hogy gáz van, és AC töltésre lenne szükség? Ez totál értelmetlen. Ha "gáz van", akkor DC töltésre van szükség, ha "nincs gáz", és ráérünk, akkor van szükség AC töltésre."
Nem tartja reálisnak a tíz éven belüli 3%-ról 100%-ra növekedést az elektromos hajtású járművek tekintetében.
"Egy rexes villanyautó. 2011-ben ez annyira a saját kora előtt volt, hogy arra szavakat nehéz találni."
Csak éppen nem REX volt, mert volt olyan üzemállapota, amikor a belsőégésű motor is tudta hajtani a kerekeket. A Volt 2 meg nettó milliós ráfizetés a gyárnak.
"Ezen gondolatmenet szerint belsőégésű motornál meg kéne adni a valós pályás fogyasztást, a valós városi fogyasztást, és a teljesítmény- és nyomatékgörbét. A tartósan leadható teljesítényt értem a legkevésbé. Ki akar tartósan leadni sokszáz lóerőt?"
Régen úgy volt megadva, 50/90/130. Aztán lakott területen belül/-kívül/átlag.Csak jöttek a nem tudom kik, akik szerint csak egy szám kellett.
"Semmit sem lehet leírni 3 számmal, minden egyszerűsítés."
Csak lehetne akkor már úgy, hogy annak értelme legyen. Meg kellett volna hagyni az NEDC, WLTP ciklusokat annak, amik, egy reprodukálható összevetésnek, nem pedig adózási, "büntetési" és minden egyéb jogi vacak alapjává tenni, amik után muszáj volt azzal reklámozni. emlékszem a franciák kezdték ezt tolni, a CO2 kibocsátás alapú adóztatással.
"Ami épp a városi használat lenne. Ha nem használnák rosszul az autókat azok akik direkt utálják őket, és csak kényszerből használják. De ez nem az autó hibája, hanem a gazdájáé."
Ha hozzám vágnának egy plug-in vagy elektromos autót, akkor egyiket sem tudnám jól használni, ha akarnám se. A környékemen nincs töltő, ahol tölteni tudnám. Ezen a környéken, ahol a cégautónak is nagy népszerűsége van a céges juttatások között elég sokan nem tudnak vele mit kezdeni, hiába akarnának. Mert sem otthon, sem a cégnél nincs elég parkolóhely, és töltő végképp. Ha meg valakinek igényelni kell egyet, akkor mire megvalósul az akár két évbe is beletelhet. (Kolléga szomszédja példája alapján)
"Egyre jobban kijön, hogy egy sík idiótával van dolgunk, aki csak fröcsögni akart egy cikket. A kábel az oszlop része, hogy lenne már feláras??"Vagy nem. A Chebdo vagy melyik rendszerhez való kábelt rendszeresen csak feláras extraként lehet megvenni az autó mellé, legalábbis német oldalakon konfigurálva. (Poénból szoktam nézegetni hol járnak manapság, és ha hibridet rakok össze, rendszeresen ott van extra tételként a kábel. PSA, Hyundai/KIA, Ford modellek esetén, de mintha a Jag I-Pace is így járt volna korábban.)
"A villanyautó 90%-ban otthoni 37 forintos áramról töltődik."
Most még. Pár éve már volt jogszabály/rendelet alkotva rá, amely alapján a normál lakossági árnál drágább lett a töltés. Mivel nem érintett, nem követtem. De lényeg, a jogszabályi keret már megvan a bármikor külön kategóriába soroláshoz.
"Az összes kút bankkártyával működik. Összes."
Mármint odamész, feltöltöd és utána akár Paypass-el kifizeted kártyával, nem kell egyáltalán telefon hozzá?
"Dehogy áll meg. Minden évben +65% az értékesítés növekedése évről évre. Csak az hülye elosztású támogatás nélkül jobban átgondolt konstrukciók fogynak."
Ellenben Kínában, amint megszűnt az állami támogatás, azonnal földbe állt a dolog. Németeknél is most megtolta az állami szubvenció, anélkül kevesebb fogyott volna.
"Hát, az a nagy büdös helyzet, hogy 1900-as évek legelején tényleg kitiltották őket például Budapestről a sok lócitrom miatt."
De nem az egész országból, kontinensről. -
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #1278 üzenetére
Akkor isten igazából a padlólemez alá kerülne, mert hozzá kéne férni, mint szerviz darab, akkor meg logikusan nézve már alá kerül. Egyébként igen, ott a legjobb. Bár ott is van kérdés hol, hogy. Az Opel Grandland X akkucsomagja is a padlólemez alatt van, mégsem kívánom senkinek, hogy bármivel baj legyen az elektromos rendszereket tekintve.
-
#06658560
törölt tag
„még akkor is az EV nyer, ha egy köztes akkuban tároljuk és onnan áttöltjük az autóba többszörös transzformációval is 70-75% lehet a vége a villanyautónak ”
Na ez azért nem igazán igaz. Az energiatermelés hatékonysága nagyon szar, a szállítás, transzformálás szintén, plusz a töltési veszteség, plusz az akku belső ellenállása...
-
#06658560
törölt tag
Az elektromos hajtás régebbi a belsőégésű motorosnál. Olyan hatalmasat az sem fejlődik. Most zárkózik fel, a problémái továbbra is ugyanazok.
A belsőégésű motort lehetne még hova fejleszteni, adiabatikus henger, dízel esetén az 50% feletti hatásfok stb., csak a szabályok ezeket nem engedik, másra kell költeni a gyáraknak. És persze ezeket elérni rengeteg pénz és idő lenne még. -
#06658560
törölt tag
Az akkuk fejlődése nagyjából a lófasz kategória, még mindig nagyságrendnyi lemaradásuk van energiasűrűség tekintetében. ezért kurva nehéz még mindig egy nyamvadt elektromos kiskocsi is.
Egy mai dízel 1200kg-ból tud 10000km feletti hatótávot, autópálya tempóval, és mellé a teljes töltési ideje 5 perc. Szóval ja, kurva jók az akkutechnológia. És tudsz mellette érvelni. -
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #1624 üzenetére
Nem igazán látom, miért tudna nagyobb gyártott mennyiség olcsóbb lenni.
1) Nem gyártanak raktárra, hanem csak rendelésre.
2) Az akkuk jelentik a szűk keresztmetszet, azokból most sincs elég.
3) Ott lenne, lett volna lehetőségnek az átmenetre a gázos motorok támogatása, amit pár gyártó jelenleg is forgalmaz, vagy korábban felvett kínálatba, de valahogy nem kell a kutyának se. -
#06658560
törölt tag
válasz dabadab #1648 üzenetére
Ácsi! A tömpe orr nem az ék orr. Elvileg, normál értelmezés szerint. Tömpe orra a Smartnak van. A csapott/ék orr az S-Max, az első Twingo, volt a Mitsubishinek egyterűje stb. Nem egyterű esetén nem igazán lehet esztétikusra kihozni, ha nem sportkocsi magasság a cél.
Manapság meg már rég nem csak az esztétika, hanem a mindenféle biztonsági intézkedések is bele szólnak a formába. -
-
#06658560
törölt tag
válasz HThomas #1878 üzenetére
És így pont mindenki kb. fél számmal a szükséges méret fölé kell menjen. Nekem jelenleg egy kombi Fiesta lenne ideális, ami nincs, így akkor muszáj lennék Focusra lépni. Ami viszont kívül lényegesen nagyobb, mint amennyit belül ad. Kb. két generációval ezelőtti Focus volt ott, ami kéne. Városba még a fiesta is nagy, ott lehetne egy térben kisebb, csomagtérben ugyanakkora modell jó, meredekebb szélvédővel, kisebb IP-val, vékonyabb ülésekkel. De olyan már nincs. A helyzet amúgy ugyanez a Focus-Mondeo viszonylatban is, annyiban, hogy a Mondeo vagy három generáció óta egy hodály, ott hatalmas a lépés a Focusról. VW viszonylatban nagyjából ugyanez.
#1877 schawo: Igen, a szükség törvényt bont.Sokat szállítottunk apámmal mi is mindenféle árut kispókkal. Nem mondanám optimális megoldásnak. -
-
#06658560
törölt tag
válasz tha_answer #1881 üzenetére
"Igy basztassatok a kisembert, moralis felsobbrendusegben szenvedo sotetzoldek"
Az ugye megvan, hogy európai átlagemberként/kisemberként is a felső tíz százalékban vagy? -
#06658560
törölt tag
-
#06658560
törölt tag
válasz tha_answer #1933 üzenetére
Megvan. Csak jeleztem, hogy te kurvára nem vagy kisember ebben a témában. Mi fogyasztjuk a másik jó negyven százalékot, termeljük a szennyezést.
-
#06658560
törölt tag
Elég sok állítás akkor éri meg, amikor az ember hosszú úton van és már öt órája ül az autóban. Más lesz fokozatosan kényelmes.
#1995 Somatom: A 15 motor az már eléggé luxus kategória, még elektromos ülésen belül is. Azonban egy sima hatutas ülés is lehet motoros teljesen.
#1998: Nem, nem igaz, vannak memóriafunkciós ülések, de nem általánosan.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz Hieronymus #2041 üzenetére
Nem kell felmerülni az energiaimportnak, mert folyamatban lévő gyakorlat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest