Új hozzászólás Aktív témák
-
Bog
HÁZIGAZDA
Uhh ettől azért nem csak kiakadt a bullshit mérő de még a marketinges meetingen való enyhén műszálas ingbe ragadó izzadtságszagot is érezni rajta.
Ha valaki még nem próbált egy városi villanyautót ott, ahova való (város), az tényleg tegye meg, mielőtt bullshitet kiált. Ha már megtetted, akkor oké, neked nem jött be, de azért az az általános tapasztalat, hogy azért ez nem olyan szörnyű élmény...Én én évi 4-6x megyek vidékre 3-5 napra.
Én csak idén 20-szor mentem Tapolcára. Ebből ötször e-autóval (tesztcucc). Semmi szívás nem volt, bár én a végponton tudok tölteni.Én úgy látom jelenleg ezek a 150-250 km hatótávú kocsik gyerekkel rohangálós 2. autónak jók. Viszont ehhez meg drága.
Pont erről szól a cikk második-harmadik oldala.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
Gratulálok. Mindenféle érvelés helyett rólam feltételezel dolgokat és személyeskedsz. Igazán elegáns.
(Csak a margóra: télen Bp, nyáron vidék. Ott mondjuk mindig rettegek, mert messze az M1 kivezető.)
Ha képes lettél volna elolvasni és értelmezni is a cikket, akkor abban PONT ugyanaz van leírva, amit itt habzó szájjal sérelmezel. Olcsó, kisméretű, elektromos autókra lenne igény. De igazából ezek után már nem várok el tőled semmit.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz LittleLombax #67 üzenetére
Nézd ebbe kicsit felesleges belemenni, de azért izé: "2019-ben a lakosság 70,5%-a városokban, illetve városi közösségekben él."
Akik meg ezeken kívül élnek, ott azért én feltételeznék egy kertet és egy konnektort.Még mindig nem arról szól a cikk, hogy azonnal üljél villanyautóba. Arról szól, hogy ha valaki a saját élethelyzetében és töltési lehetőségeit ismerve ebben lát rációt, akkor nem feltétlenül az a vezérelv, hogy ennél is nagyobb legyen a hatótáv, mert nagy valószínűséggel nem használja majd ki, inkább el kéne engedniük az erőlködést a gyártóknak és a baromi nagy, nehéz és drága akkuk helyett kisebb, városi használatú, alacsonyabb hatótávú, de jóval olcsóbb kocsikra lenne szükség ahhoz, hogy ezek a természetes élőhelyükön (város) elterjedjenek.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
Ööö, igazából valószínűleg pont a "generátor üzemmódot" kapcsolja be, mint a legtöbb e-autó. Van egy általában érezhető pont a fékezés során ott, ahol már ténylegesen a tárcsákat használja, de amíg a pedálerő által elérhető lassulást összehozza a motor ellenállása, addig nem működnek a klasszikus fékek. Annyira össze van kötve a két rendszer, hogy az ID.3 adaptív tempomat esetén lassulásnál konrkétan maga húzza be a fékpedált a talpad alól.
Mondjuk ez annyiból mindegy is, hogy bármilyen üzemmódban is közlekedsz, az elektromotor ellenállása mindenképpen kíméli a fékeket, az általános 30k kilométeres fékbetét-ciklus helyett a tapasztalatok ennek minimum a dupláját mutatják, tehát az a megállapítás helytálló, hogy ha a fékpor miatt aggódsz, akkor ez az aggodalom egy e-autónál nem kéne nagyon szívbemarkoló legyen.
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz arnyekxxx #91 üzenetére
Ne haragudj, de ki beszélt itt rólad? Azt az állítást óhajtottam megcáfolni, mely szerint a probléma az anyaggal az, hogy túl fővárosi-központú.
Nem az.
Ugyanebben a hozzászólásban (amit vagy nem olvastál végig, vagy vidáman ignoráltad) az is szerepel, hogy nem arról szól a cikk, hogy azonnal üljön át mindenki e-autóba, hanem arról, hogy mit kéne másképp csinálni a gyártóknak és arról, hogy aki megteheti az e-autóra való váltást, az ne rettegjen a hatótávtól.
Magyarán a cikk téged nem szólít meg, max teoretikusan tudsz hozzászólni úgy, hogy elképzeled, hogy másfajta helyen is laknak emberek.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
Ilyen nálunk is van egy utcával arrébb (Budapesten), a fickó a kertbe nem tud beállni a terepviszonyok miatt, de az Ampera ott áll a járda mellett és a kerítésre van szerelve egy wallbox.
De a cikk harmadik oldalán levő MX-30 kép is közterületi töltés, mert lusta voltam kinyitni a kertkaput.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
Most csak a Mercire reagálok, mert a többi kapcsán úgy érzem, hogy nem nem értesz egyet, hanem inkább csak kiegészítesz. De röviden, két év alatt az alábbi dolgok szaródtak el:
- mind a négy rugó, ült az autó a földön
- anyósoldali zár (csak cserélni lehet rohadtdrágán)
- csomagtartózár (lásd fentebb)
- valami kis elosztó a motortérben, amit 40-ért cserélt a pappas
- benzinpumpa
- váltócsapágy. de az olyan, hogy bontottan 150k, a cseréje meg 250k, mert hát remekül szerelhető autó ez
- az összes ajtó alja korrodált, mert a formatervnél nem vették figyelembe, hogy a víz lefelé folyik. nincs felül eresz, alul viszont van küszöb, oszt rohad mindenTényleg többször akartam már felgyújtani.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
Mindenkit, aki retteg attól, hogy őneki le fog merülni az autója, pedig egyébként lenne rá kerete és lehetősége, hogy vegyen egy (most random mondok valamit) új Juke-ot (alapáron 6,3 m), miközben nem sokkal többért (vagy talán kevesebbért is, ha a támogatás úgy jön ki) kap Smart ForFourt, e-Up!-ot, Dacia Springet, de az MX-30 is támogatottan 8,5-ről indul úgy, hogy abban van minden földi jó.
A másik cél, hogy az e-autókat nem csak az alapján mérjük, hogy mennyit mennek el. Annyi egyéb tényező van...
És hát azért van egy olyan hátsó szándékunk is (nekem legalábbis volt), hogy az e-autók ellen fujjolók fejében hátha létrejön egy olyan áramkör, ami annyi megvilágosítást azért ad, hogy ha neki nem is, de másnak tényleg pont kiváló egy kis elektromos autó.
(Láttam a logout-on a BMW i3-ra váltó júzer cikkét, az is mit kapott azért, mert ő úgy döntött, hogy neki ez jó, mások pedig meg akarták neki mondani, hogy szar...)Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
Itt meg van ellenpélda, az említett Dacia Spring. Oké, hogy nem egy dögös és bármit szétalázó gépkocsi, de ahova szánják, oda eléggé megfelel. És én ezt tartanám jó iránynak, ha tényleg tisztítani akarjuk a levegőt (legalább lokálisan), plusz nem akarunk a karbantartással sem szarakodni, meg hát lássuk be, hogy azért a többségnek az autó egy használati tárgy, nem pedig egy szerelem.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
-
Bog
HÁZIGAZDA
És én ezzel újabban elkezdtem egyetérteni, miután keletkezett a családban egy plugin hibrid. Igazából a benzinmotor alig-alig jár napi használatban, csak akkor kezd mormogni, amikor elhagyjuk Tatát (Pestről indulva). A köztes időszakban nincs jobb opció, ha csak egyetlen autóról esik szó és nincs lehetőség második kocsira.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
Lehet, hogy örülnöm kéne, hogy "csak ennyi", de előtte volt egy bakancs Micránk (ami jóval idősebb), azzal egészen konkrétan NULLA hiba volt. Túl magasan van a léc?
(És ahová eladtuk kevesebb pénzért, mint egy Note20, ott azóta is szolgál.)Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
Ez egy véleménycikk.
Másrészt két nap alatt 300+ komment elég beszédes azügyben, hogy van-e témára igény (a cikkre érkező kattintásokról nem is beszélve).De nyugi, jövő héten Xperia 5 II és két iPhone (mini és pro max) teszt is lesz.
A videóról meg annyit, hogy heti egyszer van kibeszélős adás, minden csütörtökön a csatornánkon.[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz 7Heads Drago #334 üzenetére
Egy véleménycikkhez egyrészt nem kell szakértőnek lenni, másrészt definiálhatod a szakértőség official mérőszámait.
És igen, lehet mosógép, klíma, locsoló és minden egyéb is, az okosotthon témák speciel nálunk is, meg PH-n is fel-felbukkannak. Az e-autó viszont egy komplex, mindenkit érdeklő, alapvetően technológiai terület, ötmilliószor leírtam már, hogy egy tech portálnak must have ezzel foglalkoznia. Azt kell eldönteni, hogy PH, Aréna, vagy IT.Café téma és az Aréna mellett döntöttünk. Btw kicsit meglepődnél, ha tudnád, hogy szentkuti11 milyen autóparkkal rendelkezik és az ebben leledző (benzines) gépkocsikon milyen szerelési folyamatokat csinált végig ő maga évek alatt. Szóval lehet puffogni, de valszeg több villanyautóban ültünk már, mint a lakosság 99%-a, másrészt igen, rendszeresen olvasunk és nézünk szakmai tartalmakat, beszélgetünk autóipari szereplőkkel, részt veszünk sajtóeseményeken, meghallgatjuk a mérnökök álláspontját és rengeteg személyes tapasztalatunk is van. Hibriddel és EV-vel is.Amúgy meg igazából nem annyira érdekel, hogy van 3 ember, aki azon mormog, hogy minek ide autós téma. Iszonyúan érdekli a júzereket a statok alapján, nagyon dinamikusan változik és alapvetően technológiai terület, ahogyan az látszik is abból, hogy ebben a fórumban is elektronikai kérdésekről megy az eszmecsere és nem a futóműről.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz #16820480 #802 üzenetére
Hát ahol te laksz (ha még ott laksz), onnan én sem bringáznék be a Mammuthoz, az tutibiztos
De abban egyetértek a kollegával, hogy bár nyilván egy hangyányit kényelmetlenebb, de én speciel 5 km-re élek a szerkesztőségtől és ha az időjárás olyan, akkor megcsinálom biciklivel inkább. Persze, van benne szívás, de ez főleg az ostoba és átgondolatlan környékbeli úthálózat rovására írható, ami nagyon nincs bringára optimalizálva, nem pedig a biciklizés maga a probléma.
De azt is aláírom, hogy én nagyon szerencsés fickó vagyok ebből a szempontból, mert nem kell a gyerek(ek)et reggel iskolába vinni, meg nincsen mondjuk nálam egy létra és két vödör festék, ami szükséges a munkámhoz. De a bringás napokon nem vásárolok be és remélhetőleg egy méretesebb tesztcuccot sem kell magammal vinnem, szóval túl sok teljesen hétköznapi dolog gátolja komfortossági oldalról, hogy mindenkire igaz legyen, hogy ne menjél az autóval a városba, mert ejnye, ha közben másképp ez nem oldható meg.
(Amúgy a nejem sem dolgozik messze - mostanság kemény 3 méterre a konyhától, mert home office - de neki speciel meg kéne másznia a Rózsadombot az egyik irányból a másikig és vissza, az meg még pedelec cuccal sem okvetlen opció. Viszont kocsival az is 12-15 perc még forgalmas időszakban is, a BKK jellemzően sugárirányú hálózatszervezésének köszönhetően pedig ugye a külső kerületek közötti viszonylatok száma elhanyagolható, ergo busszal egy olyan 55 percre jön ki a menetidő az átszállások és a rásétálások miatt is. Magyarán a környezettudatos munkábajárásának hozadéka napi másfél óra lenne, aminél hasznosabb is, ha otthon varr magának ruhát ebben az időben ahelyett, hogy a háundemben megvenné :-) ) Ahány ember, annyi élethelyzet, sem a bringa, sem az e-autó nem való mindenkinek, de úgy biztosan nem lesz e-autózás, hogy baromi nagy és drága, prémium autókat gyártunk, miközben pont olcsó, kicsi, városi szaladgálósakat kéne produkálni, hogy az ilyen munkabajárós-gyerekhurcolós-bevásárlós utazásokat ne egy dízellel abszolváljuk.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz #16820480 #810 üzenetére
Pont ez a baj, hogy bringával még a letekerhetően rövid távok is gyötrelmesek a fos infrastruktúra miatt. Biciklizzen a Gyömrőin az, aki már nem vár semmit az élettől.
Nekem könnyű, ha átvergődöm a Budagyöngye előtt valahogyan a másik oldalra, onnantól alacsony forgalmú utakon és utcákon elketyegek, de az nekem tiszta agyrémnek tűnik, hogy a biciklizésre amúgy alkalmas és sokak által használt budai hegyekből nincs átkötés a Moszkva-Hűvösvölgy kerékpárútra, tök őszintén egyetlen pontja sincs a János Kórház és Hüvi között, ahol normálisan át lehetne kelni a XII kerület felé. Vagy akár a Hárshegy felé, Kurucles felé. Mondjuk ez a rész autós szemmel is neuralgikus, ahol a Budakeszi-Páty betódulás találkozik a Solymár-Nagykovácsi betódulással, oszt mehetnek 1 db forgalmi sávon tovább.Iszonyúan kéne egy kötöttpályás megoldás Budakeszire, nyilván irgalmatlan drága, az elég toldozott-foldozott és olcsójános megoldás, hogy majd a Budakeszi úton lesz buszsáv (hol???) és akkor milyen franyek lesz a 22-essel bejönni. A kedvenc ötletem amúgy az 58-as villamos visszaállítása a Libegőig, onnan meg alagút Makkosmária felé és hopp, kilukadunk Budakeszin. Akkora enjoy-ride lenne, hogy egy csomó ember azért menne villamossal, mert maga a pálya és a látvány miatt is megérné De nagyon elmentem offba, sorry. Amit akartam mondani, hogy a városi e-autók mellé azért az sem ártana, ha lenne töltési infrastruktúra (de Schawo szerint lesz), meg normális kötöttpályás megoldás, B+R és bringás-rolleres szállításra felkészített tömegközlekedés, hogy pilisakárhonnan is be lehessen hozni a biciklit, amivel a Nyugatiból továbbközlekedsz.
De, hogy elrugaszkodjunk a fővárostól: a megyeszékhelyek alvóvárosai is gyengén vannak összekötve bringaúttal a központtal, speciel itt van Veszprém. Nemesvámos felé már sikerült megoldani a bekötést, de Tótvázsonyból te nem mész semerre bringával a 77-esen (pláne reggel), mert 10 percen belül darál le valaki. Tapolcáról szintén van bringaút Diszelig, de onnan tovább megint életveszély, pedig Monostorapáti csak +3 kilométer és onnan is a fél falu Tapolcára jár melózni. Gyulakeszi felé nulla kerékpár út van, miközben a főút szög egyenes és sík, röhögve elférne mellett (és az is legalább 2 km), szóval előbb kéne ezeket a regionális központokat bringaúttal összekötni a környező falukkal, mint Bp-Balaton biciklisztrádát álmodni...
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
Nekem ügyfélélmény szempontjából jobb az utólagos, de nem a "kiküldjük a számlát és utaljad át" módszerrel, hanem automatikusan. Ahogy leáll a töltés, levonják a pénzt, csá, nem akarok ezzel utána már foglalkozni. Mint a MOL Limónál, vagy a Boltnál.
(Egyébként mostanában használom a Teapont nevű hálózatot is, ott is elég nyakatekert a fizetés, asszem Barion, de van olyan pontjuk, ami ingyenes, ott levonják a töltés indítása előtt a zsetont, aztán visszarakják.)
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u