Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VirsLee

    őstag

    válasz sanzi89 #272 üzenetére

    Nem ilyen egyszerű a kérdés :)
    Gondolj bele a Google több, mint 10 éve fejleszti a saját rendszerét 360 fokos látótérrel, az Uber pedig 2-3 éve szállt be sokkal olcsóbb megoldással (kevesebb szenzor, holttér, stb) a játékba és itt sokan úgy kezelik, mintha ez a kettő ugyanaz lenne. Nagyon nem ugyanaz. Szerintem is jöhetnek, de kis hasonlattal élve, még a Google se fejezte be a házi feladatát, az Uber pedig a jelek szerint el se akarta kezdeni.
    Senki ne higgye azt, hogy a Google által beletett 10+ évnyi kutatást majd a másik megcsinálja 3 év alatt, kevesebb energiával, olcsóbban.
    Aki pedig azt mondja, hogy az ember jobb, annak a kedvéért ott ült egy ember is a volánnál. Elütni Ő is el tudta a biciklist.
    Az önvezető autók előnye az lesz, hogy fel lehet készíteni őket arra, hogy ugyanazt a hibát kétszer ne kövessék el. Ebben az esetben ez azt jelenti, hogy ha fut az utakon 1 millió Waymo mondjuk, az egyik elkerülhető balesetet okoz, akkor ez a helyzetet elemezve, fejlesztik a rendszert, aminek frissítése után a másik 999 999 darab már nem fogja ugyanezt a hibát elkövetni. Ilyenre az emberek nem képesek...

  • VirsLee

    őstag

    válasz sanzi89 #274 üzenetére

    Én sem értek egyet azzal, hogy bármit is tiltsanak be, az olyan olcsójános, fillérb@szó cégeket, mint az Uber, kordában kellene tartani, ha ilyen veszélyes terepre merészkednek. A kamionsofőrök, taxisok és uberes sofőrök ideje is meg van számolva. 15-20 év múlva töredékére lesz már csak szükség.

  • bambano

    titán

    válasz sanzi89 #272 üzenetére

    "Jobbak, biztonságosabbak-e a jelenlegi önvezető autók, mint az emberi sofőrök?": természetesen NEM.
    Ennek többek között az is lehet az oka, hogy nincsenek jelenleg önvezető autók, így jobbak sem lehetnek az embernél.

    "Gondolom te is minden amihez nyúlsz első alkalommal szín arany, és elsőre tökéletesen alkotsz a munkád során.": engem érdekelne a gondolatmenet, ami alapján pont ezt az ellentétes eredményt hoztad ki.

    De egyébként igazad van, amiket én szoktam alkotni, azokat a cuccokat se engedem ki éles üzembe alapos teszt nélkül, mint ahogy az önvezető autókat se kellene. A különbség annyi, hogy az én cuccaim sok nagyságrenddel egyszerűbbek, mint az önvezetés, így kevesebb időt vesz igénybe a tisztességes tesztelése.

    (#273) VirsLee "Aki pedig azt mondja, hogy az ember jobb, annak a kedvéért ott ült egy ember is a volánnál.": jaja, azzal az utasítással, hogy malacokat etetni, gombokhoz nem nyúlni. Teljesen normális, hogy elveszítette a koncentrációját.

    "Az önvezető autók előnye az lesz, hogy fel lehet készíteni őket arra, hogy ugyanazt a hibát kétszer ne kövessék el": pontosabban fogalmazva: az önvezető autók legnagyobb hátránya az, hogy fel lehet őket készíteni arra, hogy ugyanazt a hibát ne kövessék el újra. vagyis nem elég okosak ahhoz, hogy a hibák elkerülését külső segítség nélkül megtanulják.

    "az egyik elkerülhető balesetet okoz, akkor ez a helyzetet elemezve, fejlesztik a rendszert,": aminek az eredménye egy w10 szintű rendszer lesz, amiben most is van hetven tonna kivétel, hogy a kompatibilitást megőrizzék. Ez az egyik oka annak, hogy kivételesen ócska cucc. Az önvezető autó is úgy fog működni, hogy egy adott forgalmi helyzetben végigrohan a kivételek listáján, hogy van-e kivétel, majd utána megpróbál algoritmikusan reagálni?

    "Ilyenre az emberek nem képesek...": és itt fejeli le az összes továbbképző, tréninges, felnőttoktató ember a monitorát...

    (#274) sanzi89 " De abban is biztos vagyok, hogy a ma már teljesen hétköznapinak számító védőoltások kifejlesztése közben is volt halálos kimenetelő "próbálkozás", szerintem az tis be kellett volna tiltani.": egyrészt a repülés is egyszerűbb, másrészt a védőoltás is egyszerűbb, mint az önvezetés, ennek ellenére mindkettőhöz nagyon szigorú protokollok tartoznak. Ez a fajta nemtörődömség, amit itt az uber elővezetett, a gyógyszeriparban orbitális balhét okozott volna, milliárdos kártérítésekkel... Nézd meg, a fóccvágent simán keresztre feszítették egy ennél sokkal kisebb problémáért, vagy lassan bedöntik a takatat is...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #93448704

    törölt tag

    válasz sanzi89 #294 üzenetére

    Korábban linkelték szerintem a baleset okaként felfogható the verge cikkét: Az Uber úgy döntött, hogy az addigi 1db 360°- os + 5 kiegészítő lidarral működő Fordokat 1db 360°-os lidarral ellátott Volvókra cseréli. E fölöt pedig a helyi el(le)kötelezett képviselők szemet hunytak, vagy nem is tudták. Minden független szakértő azt mondja a normál rendszer simán észre vette volna a biciklist.

Új hozzászólás Aktív témák