- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Freemail
- Gmail
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- XPEnology
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- ASUS routerek
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
Új hozzászólás Aktív témák
-
enginev3.0
félisten
Nagyon helyes, minél nagyobb a büntetés, annál elrettentőbb a jövőben
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
Nippon
őstag
válasz enginev3.0 #1 üzenetére
A halálbüntetés szerintem megfelelő és arányos lenne.
-
a2d2
addikt
a legtöbb tulajdonos számára megnyílt a lehetőség, hogy visszaadja járművét a Volkswagennek, vagy a gyár megjavítsa az érintett modelleket.
LOL. Lecserélik a motort benzinesre vagy elektromosra, vagy hogy gondolják a megjavítást?
Valós körülményeknél kb egy dízelautó sem felelne meg az előírásoknak tehát árusítani sem szabadna őket.
Jöjjön csak az elektromos autódömping én már nagyon várom.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
Gilberto
aktív tag
Ilyen hatótávokkal inkább hagyják a fenébe az egészet... Inkább menjünk a hibridek felé.
PSN: Gilberto2k10 (PS4)
-
Gausz
aktív tag
Értem. És vajon eddig hány fej hullott a GM-nél, ahol menet közben elfordul a slusszkulcs, és kormányzárral, légzsák nélkül csapódtak autók a másiknak, legalább 60 halálos áldozatot követelve? Ja, hogy az jó cég, mert amcsi?
-
canniball
nagyúr
Hehh? Tavaly kirobbant a botrány, tavaly meg is egyeztek a "kártérítésről", majd most hónapok után eszükbe jut hogy valakit őrizetbe kéne venni? Teljesen logikus...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
rootkiller
őstag
Szerintem más is csal...
Artengo TR 990 Pro
-
szerinted ha a cégvezetés tudtával kerül hibás alkatrész az autóba, ami később több tucat ember halálát okozza, az jobb, mint a csalós dízel? [link] eszerint a gm vezetői legalább 4 évvel a típus piacra küldése előtt tudták, hogy hibás az alkatrész és nem javíttatták meg.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#96302336
törölt tag
Egy sem. Elsunnyogták. Több millió autót és sok típust is érintett, és ahol tudták, a szervizben szépen ingyen kicserélték a kapcsolókat. Majdnem világbotrány lett, de sikerült elhallgatniuk. Szerintem iszonyú pénzeket öltek bele, hogy ne kerüljön a mainstream hírek közé a TV-be. De sok netes autós portál lehozta. Csak kár, hogy azoknak jóval kisebb a hírértékük, mint a tények(?) és más híradós bullshit-eknek.
-
#06658560
törölt tag
Egyébként a Toyotánál sem kaptak elő senkit, hogy sittre vágják, mert konstrukcióilag rizikós gázpedál mellé balesetveszélyes vezérlést társítottak.
A Takata balhéról meg végképp ne is beszéljünk, hogy ott sem nézi még senki, ahogy rozsdásodik a rács a cellája ajtaján.
[ Szerkesztve ]
-
Amerikai autógyárak logikájára van egy régebbi story is amit vagy 20 éve hallottam. Azt hiszem a Fordnál eset meg, hogy kiderült, hogy ha hátulról a kocsiba belemennek, akkor a benzintank hibájából a kocsi felrobbanhat. Kiszámolták, hogy egy évben mennyi haláleset származhat ilyen hibából. Azt felszorozták egy ember értékével (Eddigi tanítatás, egészségügy költsége, kieső termelés elmaradó haszna, kártérítés stb.) majd hozzávették, hogy mennyibe is kerülne a hibát javítani? Aztán az olcsóbbik mellett döntöttek, míg le nem buktak…
-
8th
addikt
Kezd már teljesen nevetségessé válni ez az mesterségesen gerjesztett műbalhé amit az ügy köré kanyarítanak.
-
-
kaliber
aktív tag
Igen "a" felelőst, ugyanis sokan elfelejtik hogy a vezetői beosztás nem csak azzal jár hogy a seggem alatt céges autó, telefon. stb... meg kb. százszor annyit keresek mint egy melós hanem ilyen esetekben vállalom a felelősséget ugyanis ő volt az egyik döntés hozó ebben az ügyben. már csak a politikusoknál kéne ezt bevezetni mindjárt átgondolnák hogy hogyan döntenek
Miért jársz futni? Mert az élet rövid, a futástól kicsit hosszabbnak tűnik :)
-
7s26c
senior tag
Jogos, de meglepett, hogy letartóztatásig jutott az ügy.
Az utolsó ember a Földön a szobájában ült. És akkor kopogtak az ajtón…
-
Allien
veterán
Az Összes cégvezetőt likvidálni, teljes vagyon elkobzás, és meg van oldva. Így legalább lenne értelme, miért keresnek annyit, és nyomják le a béreket a legalsóbb szinteken. Me így TÉNYLEG lenne felelősségre vonás. Máskülönben kamu az egész.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
8th
addikt
válasz #96302336 #20 üzenetére
Erődemonstráció? Miért is? Szándékosan csaltak, hogy megkerüljék a hatályos törvényeket de nem jött be mert lebuktak. Seperc alatt a cerka rossz oldalára kerültek és most megrángatják őket, hozzáteszem teljes joggal.
Az USÁ-ban mindent meg lehet csinálni, mert ott jogszolgáltatás van, nem igazságszolgáltatás. Akárcsak Magyarországon.
-
#96302336
törölt tag
Hmm... Ki NEM csalt a dízellel? Mert olyan kicsi köbcentinél akkora lóerők repkedtek a gyári adatoknál, ami tíz évvel ezelőtt csak a tuningműhelyekben voltak, gőzmozdony nagyságú koromágyúval. Jó a dízel, jó nyomatékos, de ez az értelmetlen lóerők begyömöszölése az egyre kisebb térfogatnyi löketbe, az nem normális. Túlhajtott, szétpörgetett lesz, vicc üzemidővel. És, hogy a tarthatatlanul szigorú normát hozzák, már laboratóriumi környezetet generálnak egy szoftverrel.
Az a vicc, hogy normál üzemi körülmények között, mikor rendes forgalomnál vizsgálták a kibocsájtási értékeket, az összes létező autó megbukott, sok benzines is a dízelek mellett. Mert ugye, városban a kigyorsítások, araszolások, hirtelen előzések mind-mind odabasznak a tökéletes égésnek. Viszont városon kívül, pályán, ahol állandó a sebesség, ott szinte az összes megfelelt. Akkor hogy is van ez? Meg hogy is van a káros anyag az amerikai dízel hodályokkal, amikben 6-8 literes motorok vannak dízelből is? Pl. Ford F széria... Ja, az hazai, azt nem kell vizsgálni, mert azt nem hurcolják be. Jobb lenne, ha az USA a saját háza táján tenne rendet, előbb, és akkor hőbörögjön. Ők voltak az egyik olyan ország, ahol nem írták a párizsi klímaegyezményt. Innentől egy boszorkányüldözés, amit csinálnak a VW-vel. Félreértés ne essék, nem védem a VW-t ocsmány volt amit csináltak, de az is az amit ezzel kapcsolatosan az USA csinál. -
Feketelaszlo
senior tag
A kártérítés egy része azok felé a gépjármű-tulajdonosok felé irányult, akik átverve érezték magukat, a másik fele a közlekedési hatóság felé, amiért volt szíves nem megbuktatni az összes TDI-t a műszakin a turpisság kiderülte után. De ettől függetlenül még bűncselekmény történt, aminek mikéntjét fel kell tárni.
(#17) bambano: Azt teszik felelőssé, akit elérnek és bizonyítani tudják a bűnösségét. Winterkornról meg a többi nagyhalról valószínűleg csak álmodni mernek - nem lennék meglepődve, ha a VW pár évvel ezelőtti komplett vezetőségének ki lenne adva, hogy tilos Amerikába utazni.
(#28) syn7h37ic: A WVU-n, ahol a csalást felderítő kísérletet végezték a Volkswagen mellett egy BMW dieselt is teszteltek és azzal semmi gond nem volt az NHTSA norma szerint. NOx szempontjából az SCR rendszer a kulcs - ha az van, akkor nagy valószínűséggel a határértékeket is tartani tudja a jármű. Csak az drága, ami meg drága, az hátrány a piacon, ráadásul a betervezésével is bajlódni kell.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Feketelaszlo #29 üzenetére
ha valóban tudják bizonyítani, hogy bűnös, akkor oké.
de egy amerikai főnök, akinek valószínűleg csak az eladási számok tartoztak a hatáskörébe, látatlanban nehezen hibáztatható azért, amit itt műveltek. de ha tévedek, akkor semmi gond.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
merugye az elektron majd jókedvében önként átszalad az akksin... amikor környezetszennyezésről beszélünk, arra is figyelni kellene, hogy mi az, ami ellen az emberi test tud védekezni és mi az, ami ellen nem.
egyébként a sok zöld belegondolt már, hogy mi történne, ha egyszer tényleg jelentősen csökkentenénk a co2 kibocsátásunkat? például éhenhalnánk?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
válasz Feketelaszlo #29 üzenetére
Ami viszont kiderült, hogy ismeretlen környezeti paraméterek mellett a tényleges közúti teszten a VW általában még tisztább is volt, a legtöbben pedig rettenetesen rosszabbak.
-
fffeco
tag
Mondjuk vannak olyan országok, ahol több megújuló villamosenergiát termelnek mint amennyit el tudnak fogyasztani és ez az energia megújulóval már olcsóbban előállítható mint atomerőművel, de pár év és a szenet is lenyomják. A világ efelé halad és szerencsére csak lassítani lehet, de megállítani nem. Persze lehet, hogy már késő.
És a koromsötétek belegondoltak már... ja várj, mivel is? -
#96302336
törölt tag
A CO2 csak a jéghegy csúcsa. A metán sokkal durvább üvegház gáz. És abból irtózatos mennyiséget termelünk. Nem csak az ember maga, hanem a sok állat is, amit tenyészt. Erről érdekes módon nem igazán akarnak tanulmányokat kiadni. Csak abba elég belegondolni, hogy egy átlagos marha, vagy disznófarm szarjából keletkező metán annyi, amennyivel a teljes farmot el lehet látni fűtéssel. És nagyon kevés ilyen farm működik, ahol ez a technológia jelen van. Ha reálisan átgondolom az elektromos autót, azt is fel kell tölteni, ami szintén egy erőműből származó energia. Jelenleg a zöld energia kitermelés még igencsak kicsi része a teljes termelésnek. Továbbá, az akkumulátorokat sem a mezőkön aratják, hanem egy eléggé környezetkárosító technológiai végeredmény. Ergo maga az ember a létező legnagyobb károsító tényező.
#34 fffeco: Igen, ez a tendencia, hogy már vannak néha olyan napok, ahol nem tudnak mit kezdeni a megújuló energiából származó többlettel. De ez még nem állandó az egész évre levetítve. Jó az irány, de nagyon lassú a terjedése, köszönhetően az olaj és gáz lobbinak.
[ Szerkesztve ]
-
"Mondjuk vannak olyan országok, ahol több megújuló villamosenergiát termelnek ": sorold fel kérlek azokat az országokat, amelyek a csúcsidőszakban több megújuló villamosenergiát termelnek, mint amit el tudnak fogyasztani. csúcsidőszak jellemzően este 6-tól 10-ig.
sorold fel azokat az országokat, amelyekben az atomerőmű csúcsidőben energiát termel: Magyarország, ... és még másik soktíz ország.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #96302336 #35 üzenetére
"Erről érdekes módon nem igazán akarnak tanulmányokat kiadni.": szerintem arról, hogy a haszonállatok mennyi üvegházhatású gázt termelnek, van tanulmány. megkockáztatom: van elég tanulmány. amiről nincs tanulmány egy se, mert félnek a zöldek utánaszámolni, hogy mennyi üvegház hatású gáz termelődne, ha azt a rengeteg növényi cellulózt nem etetnénk meg az állatokkal.
gyanítom azért nem készült még ilyen felmérés, mert borzalmas pofáraesés jönne belőle a zöld lobbinak...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Pont erre gondoltam, a fickó b@romira messze volt attól a részlegtől, akik a csaló szkriptet a motorba tették. Persze tudom, az amcsi hatóságok még a botrány kirobbantása előtt figyelmeztették a céget, de hacsak konkrét drótot nem kapott, nem tudhatta h ez "csak" a tipikus dízel-viselkedés, amit az összes versenytárs, Volvo, Renault-Pegueut-Citroen, Merci, stb csinál, vagy egy tleg csaló szoftver.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
8th
addikt
válasz #96302336 #28 üzenetére
Az mindegy, hogy rajtuk kívül ki csalt-e még valaki vagy sem. Ha csaltak is azok nem buktak le. A VW igen. Mert olyan kicsi köbcentinél akkora lóerők repkedtek + értelmetlen lóerők begyömöszölése az egyre kisebb térfogatnyi löketbe, az nem normális. Túlhajtott, szétpörgetett lesz, vicc üzemidővel 1.6TDI 105hp, 2.0 TDI 140hp stb... túlhajtott, túlpörgetett? Ismerős 14éves TDI Audija 300ezer kilométer felett jár és semmi baja nincs. Pedig ott mindössze 1400ccm-ből és három hengerből jön ki a 90ló és 230Nm nyomaték. Ha ez a három hengeres varrógép motor bírja a nyúzást akkor nehogy már egy kétliteres 140 lovas turbós motor túlhajtott legyen. Mert ugye, városban a kigyorsítások, araszolások, hirtelen előzések mind-mind odabasznak a tökéletes égésnek. He? Mi van? Az, hogy a mérési ciklus egy rossz vicc az csak egy dolog. Talán a többi gyártóval szövetkezve lobbizni kell(ett) volna ellene nem pedig szándékos előre eltervezett csalással megkerülni azt. Tudhatták volna, hogy idővel minden csalásra minden hazugságra fény derül. Konkrétan házhoz mentek a pofonért. Jobb lenne, ha az USA a saját háza táján tenne rendet, előbb, és akkor hőbörögjön. Ők voltak az egyik olyan ország, ahol nem írták a párizsi klímaegyezményt. És ennek mi köze a konkrét ügyhöz?
[ Szerkesztve ]
-
#96302336
törölt tag
A ne egyél húst, doktrína eléggé rossz hatással lenne az egész élelmezési láncra. Erről pont olvastam valahol, ha az egész emberiség csak és kizárólag növényi tápanyagot enne, tehát vega volna, az minimum tízszer akkora termőterület igényű lenne, mint a mostani. Azt is beleszámolták, hogy a haszonállatok termőterületeit is felhasználnák. Ugye, a haszonállat növényi igényét jó részt az emberi fogyasztáshoz felhasznált növényi részek is jócskán adják, mint siló takarmány. Továbbá, a legelőterületeket is be kell szántani, mert az ember nem tudja megenni a füvet.
Ha pedig leállnának az olaj kitermeléssel, és kizárólag növényi alapanyagból készülne az üzemanyag, ahhoz jelenleg négy földnyi termőterület kéne, hogy a mostani üzemanyag igényt ki lehessen elégíteni, és még egy szem kukorica sem került ételként való felhasználásra.
A mostani állás szerint a föld egészének 110% van kihasználva, ami azt jeleni, hogy teljesen kiszipolyozzuk a bolygót. Ez hosszú távon csakis katasztrófával fog végződni, amire még rátesz egy lapáttal a global warming.
De a hatalmi érdekek ezt az apróságot figyelmen kívül hagyják egész addig, míg az éhezéstől és a vízhiánytól a jelenleginél is nagyságrendekkel több ember fog elindulni Afrikából, ahol már most gond az ivóvíz és az élelem. -
#82729984
törölt tag
"Ha ez a három hengeres varrógép motor bírja a nyúzást akkor nehogy már egy kétliteres 140 lovas turbós motor túlhajtott legyen"
Ez nem ilyen egyszerü. A mai közös nyomócsöves stb hiper szuper dizelek olyan nyomáson dolgoznak amiről a te 14 éves dizeled álmodni sem merne. És mivel brutális nyomással dolgoznak, rendkivül fontos az üzemanyag tisztasága (mert nagy nyomáson akármilyen kis apró szennyeződés durva sérülést okozna), ezért aztán kell bele a részescske szürő.
De az egész motortechnika más, ha te odalépsz a 14 éves TDI-nek, akkor tudod mi történik?
Semmi. Ami el nem éri a megfelelő fordulatot és be nem kapcsol a turbó, olyan mint a csiga. Aztán persze beindul, de addig...
Egy mai dizelnek odalépsz, az szinte azonnal gyorsul.És a fentiekből következnek a hibák is, nem maga a motor (a hengerek/dugattyú) fog tönkremenni, hanem a befecskendező rendszer eleme (-> nagy nyomás miatt), a részecskeszürő vagy épp a kettős tömegü lendkerék, a túlterhelt turbóról nem is beszélve.
Mindegyik több százezer-félmillió forintos javitási tétel, ráadásul többnyire fixen tönkremennek (gyakorlatilag már a gyártó megmondja hogy a tervezett terhelés miatt a kettős tömegüt mondjuk 150e km-ként cserélni kell vagy legalábbis ilyen időnként számíthat rá a tulaj hogy tönkre fog menni).
Következmény: ezek az autók nem fognak 14 évig menni, de még 10-ig se, mert pont ebbe a korba fog esni a legtöbb tönkremenő alkatrész, amik javítása már akkor egyenként többe kerülnek mint az autó vételára (=gazdasági totálkár).
Hozzáteszem ez már ma is látszik, hozzák be németből a sok használt prémium dizelt, mert már relativ olcsón meg lehet őket venni, aztán az első komolyabb hiba után ott áll a delikvens udvarán, mert volt másfél millája megvenni a kocsit, csak épp sokkot kapott amikor kiderült 300e-be kerül a javítása.
-
#06658560
törölt tag
válasz #82729984 #42 üzenetére
"A mai közös nyomócsöves stb hiper szuper dizelek olyan nyomáson dolgoznak amiről a te 14 éves dizeled álmodni sem merne. És mivel brutális nyomással dolgoznak, rendkivül fontos az üzemanyag tisztasága (mert nagy nyomáson akármilyen kis apró szennyeződés durva sérülést okozna), ezért aztán kell bele a részescske szürő."
Ugye teljesen dilettáns vagy motortechnika terén?
-
#82729984
törölt tag
válasz #06658560 #43 üzenetére
Az, csak vicceltem.
A kettős tömegü, a részecskeszürő, a befecskendező rendszer és turbó sosem szokott tönkremenni a dizelekben.
Általában a kerék defektje a legnagyobb probléma, de ez benzineseket is ugyanúgy érint szóval nyugodtan mindenki vegyen akármilyen leharcolt prémium dizelt, nem lesz vele semmi gond. -
válasz #82729984 #46 üzenetére
megmondom neked konkrétan, amire a többiek céloztak: a részecskeszűrő a kipufogórendszerben van és a kipufogó gázokban levő részecskéket szűri. tehát az, amire te céloztál, hogy az üzemanyagot szűri, nem igaz.
tehát a mondanivalód téves.
a többi hsz-hez:
(#40) 8th amire válaszoltál, abban az volt, hogy "egyre kisebb térfogatnyi löketbe, az nem normális.": ő nem a régebbi, 14 éves 1.6-os 90 lovas motorokról beszélt, hanem a mostani downsize-olt motorokról, ahol ezt az általad emlegetett 90 lovat nem 1600 köbcentiből, hanem a feléből állítják elő. ford mondeo háromhengeres 1 literes motorral, agyonturbózva, megvan? és ha megérted, amit írt és ismered a vonatkozó híreket, akkor el kell ismerned, hogy teljesen igaza van.egyébként jók ezek a downsize-olt motorok (nem), csak gyengék, sokat fogyasztanak és senki nem tudja, meddig fogják bírni...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
8th
addikt
válasz #82729984 #42 üzenetére
"Ez nem ilyen egyszerü. A mai közös nyomócsöves stb hiper szuper dizelek olyan nyomáson dolgoznak amiről a te 14 éves dizeled álmodni sem merne"
De ez ilyen egyszerű. 2000bar-os befecskendezési nyomáson üzemelő Pumpe Düse rendszerű motorról beszélünk (1.4 PD TDI, ATL motorkód). Akkoriban a modernebbnek számító Common Rail motorok is csak 1400-1800bar nyomást tudtak. Manapság 2500bar-nál jár a CR technika. Az utolsó generációs PD motorok is tudtak 2200bar-t sok sok évvel ezelőtt.
"De az egész motortechnika más, ha te odalépsz a 14 éves TDI-nek, akkor tudod mi történik? Semmi. Ami el nem éri a megfelelő fordulatot és be nem kapcsol a turbó..."
A semmi azért igen erős túlzás. Az a 90lóerő és 230Nm papíron valóban nem sok a valóságban tök jól viszi a kis motor azt az egy tonnát főleg lendületből (harmadiktól felfelé már limit nélkül tölt a turbó) és ehhez a rövidre áttételezett váltó is jó partner. Ettől a bekapcsol a turbó dumától pedig mindig agyfaszt kapok. Nem a Knight Rider ez könyörgöm.
"nem maga a motor fog tönkremenni, hanem a befecskendező rendszer eleme (-> nagy nyomás miatt), a részecskeszürő vagy épp a kettős tömegü lendkerék, a túlterhelt turbóról nem is beszélve."
A PD TDI motorok befecskendező rendszere stabil és megbízható. Lassan már két évtizede a piacon vannak ez idő alatt kiderült, hogy a rettegett "PD elemmel" van a legritkábban baj. Az említett járműben 2003 óta azaz idén már a tizennegyedik éve a vacak hazai gázolaj ellenére is hibátlanul üzemel 2000bar-os nyomáson a befecskendezőrendszer. Részecskeszűrő gyárilag nincs benne. Kettőstömegű van de ha tönkre is megy 1:1 jó hozzá a 75lovas verzió egytömegű lendkereke csak egy átalakító készletet kell hozzá venni 50k-ért és soha többé nem lesz vele probléma. Ez a túlterhelt turbó is butaság. Az autógyártók jókora ráhagyással választják ki a turbót a motorjaikhoz. A chippelt dízelekről sem esik le a gyári turbó amikor a széria 1bar helyett 1.3bar-on (meg még amennyin) van megfújatva a motor.
[ Szerkesztve ]
-
nem csak a befecskendezési nyomás számít, a sűrítési végnyomás is, és az sokat nőtt mostanában. az rombol nagyobbat a motoron.
"tök jól viszi a kis motor azt az egy tonnát főleg lendületből ": lendületből minden motor jól visz mindent. pont az a lényeg, amikor nem lendületből kell menni, hanem erőből.
kettős tömegű lendkereket vasra cserélni meg az álmoskönyvek szerint rossz húzás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
8th
addikt
A gyártók bele lettek kényszerítve ebbe a "játékba". Amíg egy Fiesta vagy Fabia méretű autóba raknak 1.0T motort azzal nincs semmi bajom legalább nem lesz forgalmi akadály de az 1.0T Mondeo egy rossz vicc. Ugyanilyen szánalmas volt anno a Volvo S80 1.6D vagy újabban a Superb 1.6D. Ezeket valóban nem kéne erőltetni.
-
dabadab
titán
Máshol azt írják, hogy azért vették elő, mert az ügy elején félrevezette a hatóságokat, ahelyett, hogy bevallotta volna, hogy csalnak a mérési eltéréseket mindenféle másra fogta.
Egyébként nem őt egyedül vették elő, az ősszel már elkaptak egy másikat és állítólag még további ügyek várhatóak.
DRM is theft
-
8th
addikt
Számomra egy autópályás besorolás vagy egy távolsági busz mögé beragadva padlógázos előzés bőven kimeríti az erőből kell menni fogalmát. Álló helyzetből viszonylag gyengén gyorsít (10.8s) de egyrészt nem is arra való másrészt a legtöbb 1.6 benzinessel még így is simán pariban van. Irreális elvárás lenne egy 1.4 dízel városi kisautótól ennél több dinamikát várni. Csak szemléltetés képen mutatok a 75hp alap verzióról egy chip előtt/után videót. Chippelve 98hp és 240Nm. A combosabb kivitel 90hp és 230Nm gyárilag, tehát nagyjából ugyanezt tudja. Teljesen rendben van ez elvégre nem egy két literes dízelről beszélünk. DMF > SMF csere ennél a konkrét motornál nem okoz semmiféle problémát.
-
"a legtöbb 1.6 benzinessel még így is simán pariban van.": mert az 1.6-os benzines az normális? persze én is elismerem, hogy szinte mindegyik autóhoz lehet választani olyan másikat, amivel pariban van, de ez valójában nem jelent semmit.
a gyárilag erősebb verzió meg az esetek zömében nem csak a chipben különbözik. szóval tökre érdemes chiptuningolni, majd csodálkozni, hogy nini, szétesett...
"Teljesen rendben van ez elvégre nem egy két literes dízelről beszélünk. DMF > SMF csere ennél a konkrét motornál nem okoz semmiféle problémát.": híres utolsó mondatok gyűjteményébe való
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
Ilyen alapon a Toyotánál is a fél vezetésnek rohadnia kéne a sitten, ugyanis azok is annyira körbe hazudták eleinte a történetet, hogy ihaj. A Chrysler esetén szintén.
#54 bambano: Attól függ ki gyártotta azt az 1,6 B-t. Az Alfa 120LE-s megoldása kifejezetten jó volt. Valamint az sem mindegy, hol használja az ember. Kia Rio II, 1,4B, Magyarországon alföldi környezetben jó, hármasban könnyen ugrik, nem kell neki nagyobb motor. Ugyanez a motor Németország dombvidéki részén már kevés a normális közlekedéshez, az emelkedőket nem viseli jól. Az Alfa 1,4TS motor pedig a 145-ös kasztniban szintén kissé nyomatékszegény autópályára, emelkedőkhöz. A 2,0TS viszont rendben van, a fogyasztása fél literrel több, de kevésbé hal meg. Viszont a váltó egyik motorhoz sem ideális.
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Európában (is) dolgozó főnök volt, nyaralni ment Floridába, mint utólag kiderült. Közben be is jött, amit írtam, mert érkezett még potenciálisan pár nemzetközi elfogató parancs.
(#33) Kopi31415: Ezen a kontinensen lehet, azon nem csodálkozom, hogy az EU ölelő szárnyai alatt minden autógyártó kisiparos olyan környezetvédelmi normákra fittyet hányó tákolmányt rakhat össze, amilyet akar. Egy EU bizottsági jelentésnek az lett az egyik végkövetkeztetése, hogy a gazdasági válság miatt csúsznak az előírások teljesítésével.
De nem meglepő, hogy az USA-ba nem mernek az európai gyártók sem akármit exportálni: a VW-n kívül ha jól tudom, csak a Mercedesnek volt ott erős dieseles nyomulása, ők meg elég pedánsak e téren. BMW meg Volvo maradt, ők vagy megnézték melyik motorral szerelt autó mehet amerikai piacra vagy szerencséjük volt. Vagyis felmerült most a Fiat, mint lehetséges bűnös, majd meglátjuk mi lesz belőle. Azért érthetetlen ez a történet, mert Észak-Amerikában ha jól tudom már 2007-8 (?) óta van a jelenlegi szabályozás, a VW-nek is lett volna nem-csaló diesel motorja. Idő, pénz, szaktudás: minden egy helyen volt ahhoz, hogy elkerüljék ezt a fiaskót, ők mégsem tették. -
senior tag
Azért én ennek ellent mondanék
VW csoport 2015-ös Diesel modelljei zömmel 18-19,5 sűrítéssel rendelkeznek (lásd wiki : [link] )
Mercedes W123 (40 éves konstrukció !!!! ) OM617 és OM617A (a gyengébbek kedvéért ez a TurboDiesel verzió) blokkjai 21-es sűrítéssel rendelkeznek !
Ugye azt nem kell részleteznem hogy ez a 40 éves motor könnyedén teljesíti az 1 millió kilométert (vagy akár az 1 millió mérföldet) motor-generál nélkül !
Nos , akkor miről is beszélünk ???? Segítek és dióhéjban elmondom: nem a literteljesítmény növekedése a probléma hanem a papírzsebkendő elven épített motorok. Fogyasztói társadalomban élünk így a motoroknak nem kell tartósnak lenniük - sőt , bőven elegendő ha csak 150-200.000 Km-t kibírnak.[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
továbbra is tartom, hogy általában nőttek a sűrítési végnyomások (nem keverendő össze a compression ratio-val). kizártnak tartom, hogy a régi, relatíve sok köbcentis szabadszívású benzinesekben ugyanannyi lenne a sűrítési végnyomás, mint amikor az egy literes, benzines, háromhengeres félmotort beleteszik a mondeóba.
ennek az eredménye, hogy nem lesz olyan tartós, sok lesz a nitrogénoxid és még más vicces dolgok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Óra topik
- Windows 11
- Freemail
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...