Új hozzászólás Aktív témák
-
#96302336
törölt tag
Hmm... Ki NEM csalt a dízellel? Mert olyan kicsi köbcentinél akkora lóerők repkedtek a gyári adatoknál, ami tíz évvel ezelőtt csak a tuningműhelyekben voltak, gőzmozdony nagyságú koromágyúval. Jó a dízel, jó nyomatékos, de ez az értelmetlen lóerők begyömöszölése az egyre kisebb térfogatnyi löketbe, az nem normális. Túlhajtott, szétpörgetett lesz, vicc üzemidővel. És, hogy a tarthatatlanul szigorú normát hozzák, már laboratóriumi környezetet generálnak egy szoftverrel.
Az a vicc, hogy normál üzemi körülmények között, mikor rendes forgalomnál vizsgálták a kibocsájtási értékeket, az összes létező autó megbukott, sok benzines is a dízelek mellett. Mert ugye, városban a kigyorsítások, araszolások, hirtelen előzések mind-mind odabasznak a tökéletes égésnek. Viszont városon kívül, pályán, ahol állandó a sebesség, ott szinte az összes megfelelt. Akkor hogy is van ez? Meg hogy is van a káros anyag az amerikai dízel hodályokkal, amikben 6-8 literes motorok vannak dízelből is? Pl. Ford F széria... Ja, az hazai, azt nem kell vizsgálni, mert azt nem hurcolják be. Jobb lenne, ha az USA a saját háza táján tenne rendet, előbb, és akkor hőbörögjön. Ők voltak az egyik olyan ország, ahol nem írták a párizsi klímaegyezményt. Innentől egy boszorkányüldözés, amit csinálnak a VW-vel. Félreértés ne essék, nem védem a VW-t ocsmány volt amit csináltak, de az is az amit ezzel kapcsolatosan az USA csinál. -
#82729984
törölt tag
"Ha ez a három hengeres varrógép motor bírja a nyúzást akkor nehogy már egy kétliteres 140 lovas turbós motor túlhajtott legyen"
Ez nem ilyen egyszerü. A mai közös nyomócsöves stb hiper szuper dizelek olyan nyomáson dolgoznak amiről a te 14 éves dizeled álmodni sem merne. És mivel brutális nyomással dolgoznak, rendkivül fontos az üzemanyag tisztasága (mert nagy nyomáson akármilyen kis apró szennyeződés durva sérülést okozna), ezért aztán kell bele a részescske szürő.
De az egész motortechnika más, ha te odalépsz a 14 éves TDI-nek, akkor tudod mi történik?
Semmi. Ami el nem éri a megfelelő fordulatot és be nem kapcsol a turbó, olyan mint a csiga. Aztán persze beindul, de addig...
Egy mai dizelnek odalépsz, az szinte azonnal gyorsul.És a fentiekből következnek a hibák is, nem maga a motor (a hengerek/dugattyú) fog tönkremenni, hanem a befecskendező rendszer eleme (-> nagy nyomás miatt), a részecskeszürő vagy épp a kettős tömegü lendkerék, a túlterhelt turbóról nem is beszélve.
Mindegyik több százezer-félmillió forintos javitási tétel, ráadásul többnyire fixen tönkremennek (gyakorlatilag már a gyártó megmondja hogy a tervezett terhelés miatt a kettős tömegüt mondjuk 150e km-ként cserélni kell vagy legalábbis ilyen időnként számíthat rá a tulaj hogy tönkre fog menni).
Következmény: ezek az autók nem fognak 14 évig menni, de még 10-ig se, mert pont ebbe a korba fog esni a legtöbb tönkremenő alkatrész, amik javítása már akkor egyenként többe kerülnek mint az autó vételára (=gazdasági totálkár).
Hozzáteszem ez már ma is látszik, hozzák be németből a sok használt prémium dizelt, mert már relativ olcsón meg lehet őket venni, aztán az első komolyabb hiba után ott áll a delikvens udvarán, mert volt másfél millája megvenni a kocsit, csak épp sokkot kapott amikor kiderült 300e-be kerül a javítása.
-
nem csak a befecskendezési nyomás számít, a sűrítési végnyomás is, és az sokat nőtt mostanában. az rombol nagyobbat a motoron.
"tök jól viszi a kis motor azt az egy tonnát főleg lendületből ": lendületből minden motor jól visz mindent. pont az a lényeg, amikor nem lendületből kell menni, hanem erőből.
kettős tömegű lendkereket vasra cserélni meg az álmoskönyvek szerint rossz húzás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"a legtöbb 1.6 benzinessel még így is simán pariban van.": mert az 1.6-os benzines az normális? persze én is elismerem, hogy szinte mindegyik autóhoz lehet választani olyan másikat, amivel pariban van, de ez valójában nem jelent semmit.
a gyárilag erősebb verzió meg az esetek zömében nem csak a chipben különbözik. szóval tökre érdemes chiptuningolni, majd csodálkozni, hogy nini, szétesett...
"Teljesen rendben van ez elvégre nem egy két literes dízelről beszélünk. DMF > SMF csere ennél a konkrét motornál nem okoz semmiféle problémát.": híres utolsó mondatok gyűjteményébe való
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5