Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #96302336

    törölt tag

    válasz 8th #27 üzenetére

    Hmm... Ki NEM csalt a dízellel? Mert olyan kicsi köbcentinél akkora lóerők repkedtek a gyári adatoknál, ami tíz évvel ezelőtt csak a tuningműhelyekben voltak, gőzmozdony nagyságú koromágyúval. Jó a dízel, jó nyomatékos, de ez az értelmetlen lóerők begyömöszölése az egyre kisebb térfogatnyi löketbe, az nem normális. Túlhajtott, szétpörgetett lesz, vicc üzemidővel. És, hogy a tarthatatlanul szigorú normát hozzák, már laboratóriumi környezetet generálnak egy szoftverrel.
    Az a vicc, hogy normál üzemi körülmények között, mikor rendes forgalomnál vizsgálták a kibocsájtási értékeket, az összes létező autó megbukott, sok benzines is a dízelek mellett. Mert ugye, városban a kigyorsítások, araszolások, hirtelen előzések mind-mind odabasznak a tökéletes égésnek. Viszont városon kívül, pályán, ahol állandó a sebesség, ott szinte az összes megfelelt. Akkor hogy is van ez? Meg hogy is van a káros anyag az amerikai dízel hodályokkal, amikben 6-8 literes motorok vannak dízelből is? Pl. Ford F széria... Ja, az hazai, azt nem kell vizsgálni, mert azt nem hurcolják be. Jobb lenne, ha az USA a saját háza táján tenne rendet, előbb, és akkor hőbörögjön. Ők voltak az egyik olyan ország, ahol nem írták a párizsi klímaegyezményt. Innentől egy boszorkányüldözés, amit csinálnak a VW-vel. Félreértés ne essék, nem védem a VW-t ocsmány volt amit csináltak, de az is az amit ezzel kapcsolatosan az USA csinál.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz 8th #40 üzenetére

    "Ha ez a három hengeres varrógép motor bírja a nyúzást akkor nehogy már egy kétliteres 140 lovas turbós motor túlhajtott legyen"

    Ez nem ilyen egyszerü. A mai közös nyomócsöves stb hiper szuper dizelek olyan nyomáson dolgoznak amiről a te 14 éves dizeled álmodni sem merne. És mivel brutális nyomással dolgoznak, rendkivül fontos az üzemanyag tisztasága (mert nagy nyomáson akármilyen kis apró szennyeződés durva sérülést okozna), ezért aztán kell bele a részescske szürő.

    De az egész motortechnika más, ha te odalépsz a 14 éves TDI-nek, akkor tudod mi történik?
    Semmi. Ami el nem éri a megfelelő fordulatot és be nem kapcsol a turbó, olyan mint a csiga. Aztán persze beindul, de addig...
    Egy mai dizelnek odalépsz, az szinte azonnal gyorsul.

    És a fentiekből következnek a hibák is, nem maga a motor (a hengerek/dugattyú) fog tönkremenni, hanem a befecskendező rendszer eleme (-> nagy nyomás miatt), a részecskeszürő vagy épp a kettős tömegü lendkerék, a túlterhelt turbóról nem is beszélve.

    Mindegyik több százezer-félmillió forintos javitási tétel, ráadásul többnyire fixen tönkremennek (gyakorlatilag már a gyártó megmondja hogy a tervezett terhelés miatt a kettős tömegüt mondjuk 150e km-ként cserélni kell vagy legalábbis ilyen időnként számíthat rá a tulaj hogy tönkre fog menni).

    Következmény: ezek az autók nem fognak 14 évig menni, de még 10-ig se, mert pont ebbe a korba fog esni a legtöbb tönkremenő alkatrész, amik javítása már akkor egyenként többe kerülnek mint az autó vételára (=gazdasági totálkár).

    Hozzáteszem ez már ma is látszik, hozzák be németből a sok használt prémium dizelt, mert már relativ olcsón meg lehet őket venni, aztán az első komolyabb hiba után ott áll a delikvens udvarán, mert volt másfél millája megvenni a kocsit, csak épp sokkot kapott amikor kiderült 300e-be kerül a javítása.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz 8th #49 üzenetére

    nem csak a befecskendezési nyomás számít, a sűrítési végnyomás is, és az sokat nőtt mostanában. az rombol nagyobbat a motoron.

    "tök jól viszi a kis motor azt az egy tonnát főleg lendületből ": lendületből minden motor jól visz mindent. pont az a lényeg, amikor nem lendületből kell menni, hanem erőből.

    kettős tömegű lendkereket vasra cserélni meg az álmoskönyvek szerint rossz húzás.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz 8th #53 üzenetére

    "a legtöbb 1.6 benzinessel még így is simán pariban van.": mert az 1.6-os benzines az normális? persze én is elismerem, hogy szinte mindegyik autóhoz lehet választani olyan másikat, amivel pariban van, de ez valójában nem jelent semmit.

    a gyárilag erősebb verzió meg az esetek zömében nem csak a chipben különbözik. szóval tökre érdemes chiptuningolni, majd csodálkozni, hogy nini, szétesett...

    "Teljesen rendben van ez elvégre nem egy két literes dízelről beszélünk. DMF > SMF csere ennél a konkrét motornál nem okoz semmiféle problémát.": híres utolsó mondatok gyűjteményébe való :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák