- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
- TP-LINK routerek
- Kriptovaluták és az adózás
- Google Chrome
- Bittorrent topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Új hozzászólás Aktív témák
-
kaliber
aktív tag
Igen "a" felelőst, ugyanis sokan elfelejtik hogy a vezetői beosztás nem csak azzal jár hogy a seggem alatt céges autó, telefon. stb... meg kb. százszor annyit keresek mint egy melós hanem ilyen esetekben vállalom a felelősséget ugyanis ő volt az egyik döntés hozó ebben az ügyben. már csak a politikusoknál kéne ezt bevezetni mindjárt átgondolnák hogy hogyan döntenek
Miért jársz futni? Mert az élet rövid, a futástól kicsit hosszabbnak tűnik :)
-
fffeco
tag
Mondjuk vannak olyan országok, ahol több megújuló villamosenergiát termelnek mint amennyit el tudnak fogyasztani és ez az energia megújulóval már olcsóbban előállítható mint atomerőművel, de pár év és a szenet is lenyomják. A világ efelé halad és szerencsére csak lassítani lehet, de megállítani nem. Persze lehet, hogy már késő.
És a koromsötétek belegondoltak már... ja várj, mivel is? -
#96302336
törölt tag
A CO2 csak a jéghegy csúcsa. A metán sokkal durvább üvegház gáz. És abból irtózatos mennyiséget termelünk. Nem csak az ember maga, hanem a sok állat is, amit tenyészt. Erről érdekes módon nem igazán akarnak tanulmányokat kiadni. Csak abba elég belegondolni, hogy egy átlagos marha, vagy disznófarm szarjából keletkező metán annyi, amennyivel a teljes farmot el lehet látni fűtéssel. És nagyon kevés ilyen farm működik, ahol ez a technológia jelen van. Ha reálisan átgondolom az elektromos autót, azt is fel kell tölteni, ami szintén egy erőműből származó energia. Jelenleg a zöld energia kitermelés még igencsak kicsi része a teljes termelésnek. Továbbá, az akkumulátorokat sem a mezőkön aratják, hanem egy eléggé környezetkárosító technológiai végeredmény. Ergo maga az ember a létező legnagyobb károsító tényező.
#34 fffeco: Igen, ez a tendencia, hogy már vannak néha olyan napok, ahol nem tudnak mit kezdeni a megújuló energiából származó többlettel. De ez még nem állandó az egész évre levetítve. Jó az irány, de nagyon lassú a terjedése, köszönhetően az olaj és gáz lobbinak.
[ Szerkesztve ]
-
Pont erre gondoltam, a fickó b@romira messze volt attól a részlegtől, akik a csaló szkriptet a motorba tették. Persze tudom, az amcsi hatóságok még a botrány kirobbantása előtt figyelmeztették a céget, de hacsak konkrét drótot nem kapott, nem tudhatta h ez "csak" a tipikus dízel-viselkedés, amit az összes versenytárs, Volvo, Renault-Pegueut-Citroen, Merci, stb csinál, vagy egy tleg csaló szoftver.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
8th
addikt
A gyártók bele lettek kényszerítve ebbe a "játékba". Amíg egy Fiesta vagy Fabia méretű autóba raknak 1.0T motort azzal nincs semmi bajom legalább nem lesz forgalmi akadály de az 1.0T Mondeo egy rossz vicc. Ugyanilyen szánalmas volt anno a Volvo S80 1.6D vagy újabban a Superb 1.6D. Ezeket valóban nem kéne erőltetni.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
dabadab
titán
Máshol azt írják, hogy azért vették elő, mert az ügy elején félrevezette a hatóságokat, ahelyett, hogy bevallotta volna, hogy csalnak a mérési eltéréseket mindenféle másra fogta.
Egyébként nem őt egyedül vették elő, az ősszel már elkaptak egy másikat és állítólag még további ügyek várhatóak.
DRM is theft
-
8th
addikt
Számomra egy autópályás besorolás vagy egy távolsági busz mögé beragadva padlógázos előzés bőven kimeríti az erőből kell menni fogalmát. Álló helyzetből viszonylag gyengén gyorsít (10.8s) de egyrészt nem is arra való másrészt a legtöbb 1.6 benzinessel még így is simán pariban van. Irreális elvárás lenne egy 1.4 dízel városi kisautótól ennél több dinamikát várni. Csak szemléltetés képen mutatok a 75hp alap verzióról egy chip előtt/után videót. Chippelve 98hp és 240Nm. A combosabb kivitel 90hp és 230Nm gyárilag, tehát nagyjából ugyanezt tudja. Teljesen rendben van ez elvégre nem egy két literes dízelről beszélünk. DMF > SMF csere ennél a konkrét motornál nem okoz semmiféle problémát.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Feketelaszlo
senior tag
Európában (is) dolgozó főnök volt, nyaralni ment Floridába, mint utólag kiderült. Közben be is jött, amit írtam, mert érkezett még potenciálisan pár nemzetközi elfogató parancs.
(#33) Kopi31415: Ezen a kontinensen lehet, azon nem csodálkozom, hogy az EU ölelő szárnyai alatt minden autógyártó kisiparos olyan környezetvédelmi normákra fittyet hányó tákolmányt rakhat össze, amilyet akar. Egy EU bizottsági jelentésnek az lett az egyik végkövetkeztetése, hogy a gazdasági válság miatt csúsznak az előírások teljesítésével.
De nem meglepő, hogy az USA-ba nem mernek az európai gyártók sem akármit exportálni: a VW-n kívül ha jól tudom, csak a Mercedesnek volt ott erős dieseles nyomulása, ők meg elég pedánsak e téren. BMW meg Volvo maradt, ők vagy megnézték melyik motorral szerelt autó mehet amerikai piacra vagy szerencséjük volt. Vagyis felmerült most a Fiat, mint lehetséges bűnös, majd meglátjuk mi lesz belőle. Azért érthetetlen ez a történet, mert Észak-Amerikában ha jól tudom már 2007-8 (?) óta van a jelenlegi szabályozás, a VW-nek is lett volna nem-csaló diesel motorja. Idő, pénz, szaktudás: minden egy helyen volt ahhoz, hogy elkerüljék ezt a fiaskót, ők mégsem tették. -
senior tag
Azért én ennek ellent mondanék
VW csoport 2015-ös Diesel modelljei zömmel 18-19,5 sűrítéssel rendelkeznek (lásd wiki : [link] )
Mercedes W123 (40 éves konstrukció !!!! ) OM617 és OM617A (a gyengébbek kedvéért ez a TurboDiesel verzió) blokkjai 21-es sűrítéssel rendelkeznek !
Ugye azt nem kell részleteznem hogy ez a 40 éves motor könnyedén teljesíti az 1 millió kilométert (vagy akár az 1 millió mérföldet) motor-generál nélkül !
Nos , akkor miről is beszélünk ???? Segítek és dióhéjban elmondom: nem a literteljesítmény növekedése a probléma hanem a papírzsebkendő elven épített motorok. Fogyasztói társadalomban élünk így a motoroknak nem kell tartósnak lenniük - sőt , bőven elegendő ha csak 150-200.000 Km-t kibírnak.[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
8th
addikt
Ugyan mire nem elég egy átlag közlekedőnek egy 1.6 akármi?
híres utolsó mondatok gyűjteményébe való Örülök, hogy mint mindenhez úgy ehhez IS jobban értesz.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Politika
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 országban elérhetetlen lesz
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Hegesztés topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- Iphone 12 Pro 128 GB + Tok
- Nintendo Switch RP2040-tiny Picofly 2.74fw CFW chip készlet eladó!
- Nintendo Switch RP2040-tiny Picofly 2.74fw CFW chip készlet eladó!
- Xbox 360 Slim 500GB Rgh 3.0 azonnali bootolás! + játékok, 1+5 év gar. 22 éve működő üzletből!
- XBOX ONE S 500GB, dobozában, gyári tarozékaival és 6 hó garanciával, Bp-i üzletből!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen