Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #82729984

    törölt tag

    válasz 8th #40 üzenetére

    "Ha ez a három hengeres varrógép motor bírja a nyúzást akkor nehogy már egy kétliteres 140 lovas turbós motor túlhajtott legyen"

    Ez nem ilyen egyszerü. A mai közös nyomócsöves stb hiper szuper dizelek olyan nyomáson dolgoznak amiről a te 14 éves dizeled álmodni sem merne. És mivel brutális nyomással dolgoznak, rendkivül fontos az üzemanyag tisztasága (mert nagy nyomáson akármilyen kis apró szennyeződés durva sérülést okozna), ezért aztán kell bele a részescske szürő.

    De az egész motortechnika más, ha te odalépsz a 14 éves TDI-nek, akkor tudod mi történik?
    Semmi. Ami el nem éri a megfelelő fordulatot és be nem kapcsol a turbó, olyan mint a csiga. Aztán persze beindul, de addig...
    Egy mai dizelnek odalépsz, az szinte azonnal gyorsul.

    És a fentiekből következnek a hibák is, nem maga a motor (a hengerek/dugattyú) fog tönkremenni, hanem a befecskendező rendszer eleme (-> nagy nyomás miatt), a részecskeszürő vagy épp a kettős tömegü lendkerék, a túlterhelt turbóról nem is beszélve.

    Mindegyik több százezer-félmillió forintos javitási tétel, ráadásul többnyire fixen tönkremennek (gyakorlatilag már a gyártó megmondja hogy a tervezett terhelés miatt a kettős tömegüt mondjuk 150e km-ként cserélni kell vagy legalábbis ilyen időnként számíthat rá a tulaj hogy tönkre fog menni).

    Következmény: ezek az autók nem fognak 14 évig menni, de még 10-ig se, mert pont ebbe a korba fog esni a legtöbb tönkremenő alkatrész, amik javítása már akkor egyenként többe kerülnek mint az autó vételára (=gazdasági totálkár).

    Hozzáteszem ez már ma is látszik, hozzák be németből a sok használt prémium dizelt, mert már relativ olcsón meg lehet őket venni, aztán az első komolyabb hiba után ott áll a delikvens udvarán, mert volt másfél millája megvenni a kocsit, csak épp sokkot kapott amikor kiderült 300e-be kerül a javítása.

Új hozzászólás Aktív témák