Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 8th

    addikt

    Kezd már teljesen nevetségessé válni ez az mesterségesen gerjesztett műbalhé amit az ügy köré kanyarítanak.

  • 8th

    addikt

    válasz #96302336 #20 üzenetére

    Erődemonstráció? Miért is? Szándékosan csaltak, hogy megkerüljék a hatályos törvényeket de nem jött be mert lebuktak. Seperc alatt a cerka rossz oldalára kerültek és most megrángatják őket, hozzáteszem teljes joggal.

    Az USÁ-ban mindent meg lehet csinálni, mert ott jogszolgáltatás van, nem igazságszolgáltatás. Akárcsak Magyarországon.

  • 8th

    addikt

    válasz #96302336 #28 üzenetére

    Az mindegy, hogy rajtuk kívül ki csalt-e még valaki vagy sem. Ha csaltak is azok nem buktak le. A VW igen. Mert olyan kicsi köbcentinél akkora lóerők repkedtek + értelmetlen lóerők begyömöszölése az egyre kisebb térfogatnyi löketbe, az nem normális. Túlhajtott, szétpörgetett lesz, vicc üzemidővel 1.6TDI 105hp, 2.0 TDI 140hp stb... túlhajtott, túlpörgetett? Ismerős 14éves TDI Audija 300ezer kilométer felett jár és semmi baja nincs. Pedig ott mindössze 1400ccm-ből és három hengerből jön ki a 90ló és 230Nm nyomaték. Ha ez a három hengeres varrógép motor bírja a nyúzást akkor nehogy már egy kétliteres 140 lovas turbós motor túlhajtott legyen. Mert ugye, városban a kigyorsítások, araszolások, hirtelen előzések mind-mind odabasznak a tökéletes égésnek. He? Mi van? :DDD Az, hogy a mérési ciklus egy rossz vicc az csak egy dolog. Talán a többi gyártóval szövetkezve lobbizni kell(ett) volna ellene nem pedig szándékos előre eltervezett csalással megkerülni azt. Tudhatták volna, hogy idővel minden csalásra minden hazugságra fény derül. Konkrétan házhoz mentek a pofonért. Jobb lenne, ha az USA a saját háza táján tenne rendet, előbb, és akkor hőbörögjön. Ők voltak az egyik olyan ország, ahol nem írták a párizsi klímaegyezményt. És ennek mi köze a konkrét ügyhöz?

    [ Szerkesztve ]

  • 8th

    addikt

    válasz #82729984 #42 üzenetére

    "Ez nem ilyen egyszerü. A mai közös nyomócsöves stb hiper szuper dizelek olyan nyomáson dolgoznak amiről a te 14 éves dizeled álmodni sem merne"

    De ez ilyen egyszerű. 2000bar-os befecskendezési nyomáson üzemelő Pumpe Düse rendszerű motorról beszélünk (1.4 PD TDI, ATL motorkód). Akkoriban a modernebbnek számító Common Rail motorok is csak 1400-1800bar nyomást tudtak. Manapság 2500bar-nál jár a CR technika. Az utolsó generációs PD motorok is tudtak 2200bar-t sok sok évvel ezelőtt.

    "De az egész motortechnika más, ha te odalépsz a 14 éves TDI-nek, akkor tudod mi történik? Semmi. Ami el nem éri a megfelelő fordulatot és be nem kapcsol a turbó..."

    A semmi azért igen erős túlzás. Az a 90lóerő és 230Nm papíron valóban nem sok a valóságban tök jól viszi a kis motor azt az egy tonnát főleg lendületből (harmadiktól felfelé már limit nélkül tölt a turbó) és ehhez a rövidre áttételezett váltó is jó partner. Ettől a bekapcsol a turbó dumától pedig mindig agyfaszt kapok. Nem a Knight Rider ez könyörgöm.

    "nem maga a motor fog tönkremenni, hanem a befecskendező rendszer eleme (-> nagy nyomás miatt), a részecskeszürő vagy épp a kettős tömegü lendkerék, a túlterhelt turbóról nem is beszélve."

    A PD TDI motorok befecskendező rendszere stabil és megbízható. Lassan már két évtizede a piacon vannak ez idő alatt kiderült, hogy a rettegett "PD elemmel" van a legritkábban baj. Az említett járműben 2003 óta azaz idén már a tizennegyedik éve a vacak hazai gázolaj ellenére is hibátlanul üzemel 2000bar-os nyomáson a befecskendezőrendszer. Részecskeszűrő gyárilag nincs benne. Kettőstömegű van de ha tönkre is megy 1:1 jó hozzá a 75lovas verzió egytömegű lendkereke csak egy átalakító készletet kell hozzá venni 50k-ért és soha többé nem lesz vele probléma. Ez a túlterhelt turbó is butaság. Az autógyártók jókora ráhagyással választják ki a turbót a motorjaikhoz. A chippelt dízelekről sem esik le a gyári turbó amikor a széria 1bar helyett 1.3bar-on (meg még amennyin) van megfújatva a motor.

    [ Szerkesztve ]

  • 8th

    addikt

    válasz bambano #48 üzenetére

    A gyártók bele lettek kényszerítve ebbe a "játékba". Amíg egy Fiesta vagy Fabia méretű autóba raknak 1.0T motort azzal nincs semmi bajom legalább nem lesz forgalmi akadály de az 1.0T Mondeo egy rossz vicc. Ugyanilyen szánalmas volt anno a Volvo S80 1.6D vagy újabban a Superb 1.6D. Ezeket valóban nem kéne erőltetni.

  • 8th

    addikt

    válasz bambano #50 üzenetére

    Számomra egy autópályás besorolás vagy egy távolsági busz mögé beragadva padlógázos előzés bőven kimeríti az erőből kell menni fogalmát. Álló helyzetből viszonylag gyengén gyorsít (10.8s) de egyrészt nem is arra való másrészt a legtöbb 1.6 benzinessel még így is simán pariban van. Irreális elvárás lenne egy 1.4 dízel városi kisautótól ennél több dinamikát várni. Csak szemléltetés képen mutatok a 75hp alap verzióról egy chip előtt/után videót. Chippelve 98hp és 240Nm. A combosabb kivitel 90hp és 230Nm gyárilag, tehát nagyjából ugyanezt tudja. Teljesen rendben van ez elvégre nem egy két literes dízelről beszélünk. DMF > SMF csere ennél a konkrét motornál nem okoz semmiféle problémát.

  • 8th

    addikt

    válasz bambano #54 üzenetére

    Ugyan mire nem elég egy átlag közlekedőnek egy 1.6 akármi?

    híres utolsó mondatok gyűjteményébe való Örülök, hogy mint mindenhez úgy ehhez IS jobban értesz. :))

Új hozzászólás Aktív témák