Új hozzászólás Aktív témák
-
#82729984
törölt tag
"Ha ez a három hengeres varrógép motor bírja a nyúzást akkor nehogy már egy kétliteres 140 lovas turbós motor túlhajtott legyen"
Ez nem ilyen egyszerü. A mai közös nyomócsöves stb hiper szuper dizelek olyan nyomáson dolgoznak amiről a te 14 éves dizeled álmodni sem merne. És mivel brutális nyomással dolgoznak, rendkivül fontos az üzemanyag tisztasága (mert nagy nyomáson akármilyen kis apró szennyeződés durva sérülést okozna), ezért aztán kell bele a részescske szürő.
De az egész motortechnika más, ha te odalépsz a 14 éves TDI-nek, akkor tudod mi történik?
Semmi. Ami el nem éri a megfelelő fordulatot és be nem kapcsol a turbó, olyan mint a csiga. Aztán persze beindul, de addig...
Egy mai dizelnek odalépsz, az szinte azonnal gyorsul.És a fentiekből következnek a hibák is, nem maga a motor (a hengerek/dugattyú) fog tönkremenni, hanem a befecskendező rendszer eleme (-> nagy nyomás miatt), a részecskeszürő vagy épp a kettős tömegü lendkerék, a túlterhelt turbóról nem is beszélve.
Mindegyik több százezer-félmillió forintos javitási tétel, ráadásul többnyire fixen tönkremennek (gyakorlatilag már a gyártó megmondja hogy a tervezett terhelés miatt a kettős tömegüt mondjuk 150e km-ként cserélni kell vagy legalábbis ilyen időnként számíthat rá a tulaj hogy tönkre fog menni).
Következmény: ezek az autók nem fognak 14 évig menni, de még 10-ig se, mert pont ebbe a korba fog esni a legtöbb tönkremenő alkatrész, amik javítása már akkor egyenként többe kerülnek mint az autó vételára (=gazdasági totálkár).
Hozzáteszem ez már ma is látszik, hozzák be németből a sok használt prémium dizelt, mert már relativ olcsón meg lehet őket venni, aztán az első komolyabb hiba után ott áll a delikvens udvarán, mert volt másfél millája megvenni a kocsit, csak épp sokkot kapott amikor kiderült 300e-be kerül a javítása.
-
#82729984
törölt tag
válasz #06658560 #43 üzenetére
Az, csak vicceltem.
A kettős tömegü, a részecskeszürő, a befecskendező rendszer és turbó sosem szokott tönkremenni a dizelekben.
Általában a kerék defektje a legnagyobb probléma, de ez benzineseket is ugyanúgy érint szóval nyugodtan mindenki vegyen akármilyen leharcolt prémium dizelt, nem lesz vele semmi gond.