Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoosty

    őstag

    válasz bambano #15 üzenetére

    Ez techdemónak jó, meg biztos van olyan ipari felhasználás, ahová esetleg használhatod, de otthoni felhasználáshoz óriási változásoknak kell lennie.
    Maga az áramhálózat sem alkalmas ilyesmire. Nem tudom létezik-e maximálisan igényelhető áramteljesítmény, de az E-on honlapján felsorolt legmagasabb kategória az 3*80A 230v-on. Ez ennek a 7 szerese.
    Nem számoltunk még az akkumulátor veszteségével sem. Onnan is el kell vezetni a hőt, mert ha csak 5%-os veszteségről beszélünk, akkor is 17,5kW-tal fűt. Ez meg egy kisebb kazán teljesítménye. Ha nagyon lemerült a kocsi és tele akarod tölteni, akkor simán mehet 20 percig is a töltés.
    Lehet, hogy az élet rámcáfol, de ilyen rendszer szerintem nem lesz a háztartásokban az én életemben. (Még bőven nem vagyok nyugdíjas :) )

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz bambano #15 üzenetére

    Arra még várhatsz, hogy az elektromos autó gyorsabban feltölt, mint egy benzines. A benzinesnél 2 perc alatt végzel 30l benzinnel, az 15*43MJ/perc azaz 10,75MW töltésnek felel meg. Szóval csak 30x különbség van a Porsche és a mezei benzinkút sebessége közt. Arról ne beszéljünk, hogy egy benzinkúton általában 4-6 töltőállomás van, tehát a vele egyenértékű elektromos betáplálás 40-60MW. Kis számok.
    A 10MW is szép, szerintem ennyi lehet egy 10e fős kisváros átlagos elektromos igénye.
    Az elektromos autóknál olyan dolgokat elfelejtenek említeni, hogyha holnaptól kis hazánkban mindenki dízel/benzin helyet elektromos áramot használna, akkor csak 67%-al ugrana meg az ország energiaszükséglete. Paks 2 egyből indokolt lenne, de inkább Paks 3.
    S akkor még nem számoltunk a elektromos hálózat fejlesztéséről, annak költségéről, környezeti hatásáról, de a elektromos autó tényleg nyerő, akár csak a cigaretta megnyugtató hatása a terhes nőknek.

Új hozzászólás Aktív témák