Új hozzászólás Aktív témák
-
Arcanus
aktív tag
Engem kifejezetten érdekel, mert lassan elegem van már abból, hogy minden hónapban kapok egy SMS-t, hogy változnak a szabályok, és nézz utána ha akarsz címszó alatt letudták a részüket. Persze ez az én véleményem, valószínűnek tartom, hogy az átlag embert valóban hidegen hadja mindez....
-
Cathulhu
addikt
A szamla vegosszege nem erdekel, mivel ugy gondolom nem szamlaznak tul (ha kiugro az ugyis feltunik, mert mondjuk letiltja a bank), azaz annyi van a szamlan amennyit hasznaltam. Sok hulye spam level a szamla mellett szinten nem erdekel, igy altalaban ki sem bontom a levelet. Hulye user lennek? Nem hiszem.
A szerzodesmodosulasrol szolo infokat nem a harmadik akcios hitelu nagykepernyos TV reklam ala kell elhelyezni, hanem esetleg kulon tajekoztatni. Ha a google vagy a paypal meg tudja tenni, hogy ilyenkor kuld egy levelet (amit kizarolag ez ugybol tesz es csak azt az infot tartalmazza), amiben nem csak az van, hogy itt-meg itt elolvashatod az uj szerzodest, hanem kivonatolva ott vannak a modosult bekezdesek is es meg zanzasitott magyarazat is van, akkor ezt mas is meg tudna tenni, csak egyszeruen nem akarja.Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Szmeby
tag
Nem lehet, hogy pont azért nem olvassák el, mert 150 (!!) oldal?
A magam részről ezt gyűlölöm a legjobban, a végtelenül hosszú, semmitmondó, nagy kupac gőzölgő szabályt. Éppen ezért vált szokásommá személyes ügyintézéskor alaposan átolvasni azt, amit alá akarnak íratni velem. Eddig kivétel nélkül mindegyik ügyintéző szóvá tette, hogy miért akarom aláírás előtt elolvasni az általuk oly gondosan összeállított 426 oldalas szerződést, ászf-et, akármit. Talán ha nem tetszettek volna háború és békét írni szerződés helyett, akkor hamarabb végeznék. Üdvözlöm a jogászokat.
Hogy mit kéne csinálni?
Összefoglalni a hasonló szolgáltatások közös részeit egy részletes, egységes, módosíthatatlan gyűjteménybe. Készüljön egy telkós, egy banki, stb.
Ezekben szépen össze lehet foglalni mindent, szerződések közös ponjtait, ászf azonos részeit, a normális társadalmi viselkedés szabályait, amit csak akarnak... ne kelljen már húszmilliószor elolvasni a nyilvánvalót.
Azok a kivételes esetek (már ha egyáltalán vannak) pedig egy darab papírfecnire felkerülhetnek, és el lehet nevezni ÁSZF-nek. Meg szerződésnek. A többi általános vackot meg elegendő elolvasni és értelmezni egyszer. Egy életben egyszer... vagy kétszer (ha mégis nagyon módosítani kellene).Nem normális dolog az, hogy a minket körülvevő világ összes szolgáltatója/szolgáltatása esetenként több száz oldalas sokszor jogi blablával terhel, és nem csak elolvasni hosszadalmas, értelmezni még tovább tart. És mindezeket havonta, évente változtatgatják, természetesen még véletlenül sem kiemelve csak a változásokat (miről, mire). Amikor mégis valaki megteszi, többnyire lespórolja a 'miről' részt, így az ember egy-egy érdekesebb változásnál ugyanúgy túrhatja a szabályokat.
Eltűnt a józan ész, és ezt a mennyiséggel kompenzálják. Erre pedig ignore a válasz, ez az egyetlen adható válasz, ha nem akarsz megőrülni.
Nemrég olvastam egy cikket egy kísérletről. Valaki elhatározta, hogy minden szerződési feltételt elolvas, amit elé tesznek. Természetesen az előtt, mielőtt használná a szolgáltatást.
Azon kívül, hogy néhol sok érdekes kitételt is talált (elsőszülött gyermekről való lemondás a szolgáltató javára), az a tapasztalat, hogy pár nap után legszívesebben eret vágott volna magán. -
arnyekxxx
veterán
Van egy fogadásom, hogyha minden ügyfél szerődéskötéskor nekiállna elolvasni azt a 150-200 oldalt valamint 2hetente bemenne az üfsz-ra elkérni az aktuálisat és elolvasni így napi 2db szerződést tudnának kötni és 3 hónapos várólista lenne egy mobilszerődés megkötésére, képesek lennének 2oldalon is megoldani.
-
joghurt
addikt
Igen, tudok a Telenor esetéről (az ügyvezetőnknek kellett is tanúskodnia az ügyükben ), de az volt a kb. évszázadonkénti egyetlen eset.
Szerintem a "hasonló" kommunikálás alatt nem ugyanazt értjük. Megértem, hogy nem csinálnak olyan országos reklámkampányt az emelésnek, mint a csökkentős akcióknak. De azért valami rendes értesítést várnék, ahol tényszerűen közlik az emelést, és a jogszabályoknak megfelelő helyzetet. És nem azzal zsarol az ügyfélszolgálatos, hogy ugyan nem kötelező elfogadni az emelést, de akkor felmondottnak minősül a szerződés.
(Az ÁSZF-ek bonyolultságához annyit, hogy én a jogszabályokat is odaadnám Józsi bácsinak, és ha ő nem érti, akkor a jogalkotásban résztvevő minisztériumi aktakukac kapna 50 botot a hátsójára. Elég hamar megtanulnának fogalmazni.)
A tej élet, erő, egészség.
-
arnyekxxx
veterán
a szolgáltató nem jókedvéből csinál 200 oldalas ászf-et
szerintem azért a szolgáltatónak sokkal jobban esik irni egy 150-200 oldalas aszfet amit tudja, hogy soha egyetlen ügyfél el nem fogja olvasni így ide kb azt is bevehetné, hogy az ügyfél minden hívás előtt le kell adja a fél heréjét a szolgáltatónak különben egymillió pótdijat köteles fizetni mintha mindezt egy féloldalas papíron A2 méretben ki kellene ragasztania az ügyfélszolgálat ajtajára és kitenni a weboldal címlapjára