- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
hiába erőlködsz, az ügyfelek egy része semmit nem olvas el. még a számla végösszegét se.
teljesen mindegy, mennyire akarja őket megvédeni bárki is, nem érdekli őket.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Arcanus
aktív tag
Engem kifejezetten érdekel, mert lassan elegem van már abból, hogy minden hónapban kapok egy SMS-t, hogy változnak a szabályok, és nézz utána ha akarsz címszó alatt letudták a részüket. Persze ez az én véleményem, valószínűnek tartom, hogy az átlag embert valóban hidegen hadja mindez....
-
bambano
titán
például: van ászf. az ászf-et az ügyfélszolgálaton ki kell függeszteni, letölthetővé kell tenni és oda kell adni az ügyfélnek, ha kéri, nyomtatva vagy adathordozón. ami önmagában is vicces, mert ha előfizet internetre, miért kell neked adathordozón is odaadni?
de ebből az ászf-ből korábban kivonatosan ki kellett rakni a hibakezelési és a panaszkezelési eljárásokat. tehát nem elég, hogy kiraktad az ászf-et, rakj ki még két doksit is, amit ebből kivonatoltál. hogy a hibakezelés meg a panaszkezelés egy-egy konkrét fejezet szokott lenni az ászf-ben, így kivonatnak az ászf-et kinyomtatják mégegyszer x oldaltól y oldalig, az már nem izgat senkit. és külön le kell írnod, hogy hol érhető el a panasz és a hibakezelés az ászf-ben.
ezek után van egy szép hosszú lista, hogy a blanketta szerződésben minek kell benne lennie. értelemszerűen a személyes adatoknak, ezzel nincs gond. meg egy halom utalásnak, hogy ezt meg azt hol találod meg az ászf-ben. gyakorlatilag az ászf tartalomjegyzékét ki kell nyomtatnod a blanketta szerződés mellé. plusz egy halom nyilatkozatot, amit alá kell iratni az ügyféllel.
anno mikor először programoztam ilyet, a blanketta szerződés ráfért egy oldalra. kicsit később már kétoldalasan, de még mindig rátoltam egy lapra. most már 8-10 oldal a blanketta szerződés, ami önmagában rotfl, plusz két kivonat az ászf-ből plusz az ászf is felhízott 40-50 oldalról 150-re.
és csak most fog életbe lépni a 2/2015. (3.30) nmhh rendelet az előfizetői szerződések részletes szabályairól, amiben 19, megismétlem: tizenkilenc oldalon keresztül azt részletezik, hogy hogyan kell átalakítani a szerződéseket, hogy jobban védjék a fogyasztók érdekeit. ez két részletben fog életbelépni. tehát két ászf módosítás várható emiatt az idén, amit lehet, összevonnak más módosításokkal, így nem lesz több.
csak annyit kérdeznék, mint besenyő pista bácsi, hogy Nóóóóórmááááális? mindez azért van, mert az ügyfelek egy részét semmivel nem tudod rávenni, hogy elolvassa, amit aláír.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Cathulhu
addikt
A szamla vegosszege nem erdekel, mivel ugy gondolom nem szamlaznak tul (ha kiugro az ugyis feltunik, mert mondjuk letiltja a bank), azaz annyi van a szamlan amennyit hasznaltam. Sok hulye spam level a szamla mellett szinten nem erdekel, igy altalaban ki sem bontom a levelet. Hulye user lennek? Nem hiszem.
A szerzodesmodosulasrol szolo infokat nem a harmadik akcios hitelu nagykepernyos TV reklam ala kell elhelyezni, hanem esetleg kulon tajekoztatni. Ha a google vagy a paypal meg tudja tenni, hogy ilyenkor kuld egy levelet (amit kizarolag ez ugybol tesz es csak azt az infot tartalmazza), amiben nem csak az van, hogy itt-meg itt elolvashatod az uj szerzodest, hanem kivonatolva ott vannak a modosult bekezdesek is es meg zanzasitott magyarazat is van, akkor ezt mas is meg tudna tenni, csak egyszeruen nem akarja.Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
bambano
titán
"A szamla vegosszege nem erdekel, mivel ugy gondolom nem szamlaznak tul": pedig kellene, hogy érdekeljen, mert mi van, ha áremelés van? már úgy értem, flatrate szolgáltatásnál... egy csomó ügyfélt ismerek, aki tojik rá, hogy áremelés volt, továbbra is az alacsonyabb összeget utalja, pedig kap számlát. sőt, olyan ügyfelet is ismerek, aki teljesen véletlenszerű összegeket utalgat teljesen véletlenszerű időpontokban. vagy csak a számla felét fizeti ki...
"Ha a google vagy a paypal meg tudja tenni, hogy ilyenkor kuld egy levelet": ahol én dolgozom, ott szoktunk emailt is, meg fontosabb esetekben papiros levelet is küldeni, de sok ügyfél nem adja meg az email címét (a szolgáltatói email meg hálistennek úgy megy ki a divatból, mint a huzat), a papiros levél meg mocskos drága.
"kivonatolva ott vannak a modosult bekezdesek is es meg zanzasitott magyarazat": jelenleg érvényes jogszabályok szerint köteles vagy közzétenni a változásokat tartalmazó kivonatot.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
ezt a hsz-t elteszem a hogyan vágjunk ki és idézzünk más hozzászólásokat, amiktől megfordul a jelentése könyvjelző folderbe...
ezen világosan látszik, hogy az általatok emlegetett változáskivonatolás ott van. ott is kell lennie, mivel jogszabály kötelezi erre a szolgáltatót.
tehát ha most azt mondom, hogy ez a két hsz, amit írtatok, hangulatkeltés volt, akkor megint én leszek a hibás?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Szmeby
tag
Nem lehet, hogy pont azért nem olvassák el, mert 150 (!!) oldal?
A magam részről ezt gyűlölöm a legjobban, a végtelenül hosszú, semmitmondó, nagy kupac gőzölgő szabályt. Éppen ezért vált szokásommá személyes ügyintézéskor alaposan átolvasni azt, amit alá akarnak íratni velem. Eddig kivétel nélkül mindegyik ügyintéző szóvá tette, hogy miért akarom aláírás előtt elolvasni az általuk oly gondosan összeállított 426 oldalas szerződést, ászf-et, akármit. Talán ha nem tetszettek volna háború és békét írni szerződés helyett, akkor hamarabb végeznék. Üdvözlöm a jogászokat.
Hogy mit kéne csinálni?
Összefoglalni a hasonló szolgáltatások közös részeit egy részletes, egységes, módosíthatatlan gyűjteménybe. Készüljön egy telkós, egy banki, stb.
Ezekben szépen össze lehet foglalni mindent, szerződések közös ponjtait, ászf azonos részeit, a normális társadalmi viselkedés szabályait, amit csak akarnak... ne kelljen már húszmilliószor elolvasni a nyilvánvalót.
Azok a kivételes esetek (már ha egyáltalán vannak) pedig egy darab papírfecnire felkerülhetnek, és el lehet nevezni ÁSZF-nek. Meg szerződésnek. A többi általános vackot meg elegendő elolvasni és értelmezni egyszer. Egy életben egyszer... vagy kétszer (ha mégis nagyon módosítani kellene).Nem normális dolog az, hogy a minket körülvevő világ összes szolgáltatója/szolgáltatása esetenként több száz oldalas sokszor jogi blablával terhel, és nem csak elolvasni hosszadalmas, értelmezni még tovább tart. És mindezeket havonta, évente változtatgatják, természetesen még véletlenül sem kiemelve csak a változásokat (miről, mire). Amikor mégis valaki megteszi, többnyire lespórolja a 'miről' részt, így az ember egy-egy érdekesebb változásnál ugyanúgy túrhatja a szabályokat.
Eltűnt a józan ész, és ezt a mennyiséggel kompenzálják. Erre pedig ignore a válasz, ez az egyetlen adható válasz, ha nem akarsz megőrülni.
Nemrég olvastam egy cikket egy kísérletről. Valaki elhatározta, hogy minden szerződési feltételt elolvas, amit elé tesznek. Természetesen az előtt, mielőtt használná a szolgáltatást.
Azon kívül, hogy néhol sok érdekes kitételt is talált (elsőszülött gyermekről való lemondás a szolgáltató javára), az a tapasztalat, hogy pár nap után legszívesebben eret vágott volna magán. -
bambano
titán
"Nem lehet, hogy pont azért nem olvassák el, mert 150 (!!) oldal?": de, én is ezt pofázom.
meg azt, hogy ökörség ezen a helyzeten úgy javítani, hogy a javítás eredményeképpen 200 oldal lesz."Eddig kivétel nélkül mindegyik ügyintéző szóvá tette, hogy miért akarom aláírás előtt elolvasni az általuk oly gondosan összeállított 426 oldalas szerződést, ászf-et, akármit.": ha legközelebb távközlési szerződést írsz alá, és ilyet mond az ügyintéző, kérdezd meg tőle, hogy át lehet-e iratni a szerződést a szerződő fél halála esetén. ha azt mondja, hogy igen, akkor válaszold azt, hogy hát ezért.
"Összefoglalni a hasonló szolgáltatások közös részeit egy részletes, egységes, módosíthatatlan gyűjteménybe. Készüljön egy telkós, egy banki, stb.": jaja, pontosan ezt a marhaságot erőlteti a hivatal is meg az iparági szövetség is, ettől hízik a szerződés az egekbe. nem lehet ugyanolyan szerződést kötni egy olyan szolgáltatóval, akinek egy országos telefonos ügyfélszolgálata van és tapipaddal meg gps-sel távvezénylik a technikusokat, meg olyan szolgáltatóval, amelyiknél a főnök jár házról házra karákószörcsögön. ennek legnyilvánvalóbb jele, hogy nekem az internet szolgáltatás ászf-be bele kell írni a telefonszámhordozás feltételei fejezetet.
"Valaki elhatározta, hogy minden szerződési feltételt elolvas, amit elé tesznek": én meg ismerek egy embert, aki átírta. és keresztülverte
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
[link] 6/2011. (X. 6.) NMHH rendelet az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól: "15. § (1) Az általános szerződési feltételek módosítása esetén, a módosítás Hatósághoz történő bejelentésekor a bejelentéshez csatolni kell elektronikus dokumentumban a változásokat kivonatolt formában, valamint az általános szerződési feltételek változásokkal egységes szerkezetbe foglalt szövegét is."
tehát de, kötelezi. azt viszont nem találtam meg, hogy kötelező-e a webjükön közzétenni. de miért ne tenné, ha egyébként meg kell csinálnia?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Kékes525
félisten
"Előbb olvasson a meglévő vagy leendő ügyfél az áremelésről, és csak utána jusson el a reklámhoz." Így van!
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
ztoldy
senior tag
Korrekt észrevételek vannak a cikkben. Valóban így lenne értelme ennek az egésznek, mert így a user biztosan felfigyel a dologra és ebben az esetben már tényleg az ő felelőssége, hogy foglalkozik-e a változásokkal vagy sem.
https://www.refundo.hu/?ref=175161
-
arnyekxxx
veterán
Van egy fogadásom, hogyha minden ügyfél szerődéskötéskor nekiállna elolvasni azt a 150-200 oldalt valamint 2hetente bemenne az üfsz-ra elkérni az aktuálisat és elolvasni így napi 2db szerződést tudnának kötni és 3 hónapos várólista lenne egy mobilszerődés megkötésére, képesek lennének 2oldalon is megoldani.
-
Kékes525
félisten
válasz arnyekxxx #21 üzenetére
Ezért kellene szabályozni a szerződések hosszúságát, érthetőségét. Lehetetlen ennyi jogi szöveget elolvasni és megérteni, annak is, akinek jogi végzettsége van. Másrészt tele van hivatkozásokkal, amelyek valamilyen jogszabályra vonatkoznak. Így a teljes érthetőség miatt azokat is el kellene olvasni. Ez pedig lehetetlen.
3 hónapos? Több éves!
[ Szerkesztve ]
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Eastman
őstag
A közvetlen, http://www.telekom.hu/
rolunk/szolgaltatasok/aszf/aszf_modosulasok link már két kattintásos, az ott található információ pedig áttekinthető és egyértelmű. Valóban nagyon rossz helyen van a Rólunk menüpont alatt. Illetve a lap leg-legalján.https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
joghurt
addikt
Röviden: Szarjon sünt az összes telekom/bank/biztosító!
Majd ha én is kommunikálhatok úgy velük, hogy a folyosóra kiakasztok egy 600 oldalas ÁSZF-et, amit végigbogarászhatnak az én módosításaimat keresgélve, akkor beszélhetünk arról, hogy nem élnek vissza az erőfölényükkel.
Vagy ha a saját alkalmazottaik legalább 50%-a megérti a saját ÁSZF-üket.
Na jó, kifejezetten lágyszívű leszek: Ha az alkalmazottaik fele képes megérteni a pároldalas ügyfélszerződésüket.Nyilván minden jogszabályt betartanak (ha nem, akkor legfeljebb kapnak valami nevetséges bírságot, az illetékes személyi felelőst pedig évszázadonként egyszer, ha megbüntetik), már csak azért is, mert nekik telik rá a jogalkotóknál "lobbizni", az ügyfeleknek pedig nem. Ők lehetnek a kormány "stratégiai partnerei", akik kicsit egyenlőbbek.
Az lenne a korrekt jogi szabályozás, ha az összes árváltozást hasonlóan kellene kommunikálni. És mondjuk azt sem lehetne megtenni, hogy egy csomagot az 1-2 hónapnyi akciós árával reklámoznak, aztán apró betűvel ott van, hogy két éven át igazából mennyit kell majd csengetni érte a hűségidő alatt.
A tej élet, erő, egészség.
-
bambano
titán
válasz arnyekxxx #21 üzenetére
látom, még mindig nem értitek. a szolgáltató nem jókedvéből csinál 200 oldalas ászf-et, nekik a hátukra se kell az egész. a hatóság kötelezi őket erre!
most eltekintettem attól, hogy egyébként a felvetésed túlzó és valótlan, hiszen a webről most is letöltheted akár naponta az ászf-et.(#24) joghurt: "ha nem, akkor legfeljebb kapnak valami nevetséges bírságot, az illetékes személyi felelőst pedig évszázadonként egyszer, ha megbüntetik": legutóbb a telenor negyedmilliárdos bírságot kapott, a telenor főnöke pedig személyesen 500k-t. azért ez nem annyira aprópénz még ott sem.
"Az lenne a korrekt jogi szabályozás, ha az összes árváltozást hasonlóan kellene kommunikálni.": tudtad, hogy az összes árváltozást hasonlóan kell kommunikálni már legalább 10 éve?
úgy látom, az összes hozzászólónak, aki itt keményen "bírálta" a szolgáltatókat, valójában halvány lila gőze sincs arról, mit fikáz és mekkora tévedésben van. rotfl, na ettől ilyen bonyolult a szabályozás, hogy még azok is, akik elvileg tájékozottabbak lennének az it iparhoz, valójában sötétek az egészhez, mint a föld. az nmhh ezeket is próbálja megvédeni a saját (nem)józan eszük ellen. spártában ezeket behajigálták a szakadékba, oszt jónapot.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
LordX
veterán
Most kaptam SMS-t a Telenortól, leírták, hogy "kétoldalú módosítási javaslat, amiről ön dönthet", link egy weboldalra, amin meg lehet nézni, hogy az adott szerződésre milyen módosítások lesznek érvényesek, és hogy hogyan lehet elfogadni/elutasítani az ajánlatot. Korrekt. Nagyon.
Két dolog tompítja az örömömet:
1. Alapból így kellett volna, most csak olyan érzésem van, hogy csak az állami cseszegetésre hozták ezt létre.
2. Mégis mi a halálért kéne elfogadjak egy módosítást, ami *semmit* nem ad a díjemelésért cserébe?
-
joghurt
addikt
Igen, tudok a Telenor esetéről (az ügyvezetőnknek kellett is tanúskodnia az ügyükben ), de az volt a kb. évszázadonkénti egyetlen eset.
Szerintem a "hasonló" kommunikálás alatt nem ugyanazt értjük. Megértem, hogy nem csinálnak olyan országos reklámkampányt az emelésnek, mint a csökkentős akcióknak. De azért valami rendes értesítést várnék, ahol tényszerűen közlik az emelést, és a jogszabályoknak megfelelő helyzetet. És nem azzal zsarol az ügyfélszolgálatos, hogy ugyan nem kötelező elfogadni az emelést, de akkor felmondottnak minősül a szerződés.
(Az ÁSZF-ek bonyolultságához annyit, hogy én a jogszabályokat is odaadnám Józsi bácsinak, és ha ő nem érti, akkor a jogalkotásban résztvevő minisztériumi aktakukac kapna 50 botot a hátsójára. Elég hamar megtanulnának fogalmazni.)
A tej élet, erő, egészség.
-
arnyekxxx
veterán
a szolgáltató nem jókedvéből csinál 200 oldalas ászf-et
szerintem azért a szolgáltatónak sokkal jobban esik irni egy 150-200 oldalas aszfet amit tudja, hogy soha egyetlen ügyfél el nem fogja olvasni így ide kb azt is bevehetné, hogy az ügyfél minden hívás előtt le kell adja a fél heréjét a szolgáltatónak különben egymillió pótdijat köteles fizetni mintha mindezt egy féloldalas papíron A2 méretben ki kellene ragasztania az ügyfélszolgálat ajtajára és kitenni a weboldal címlapjára
-
Eastman
őstag
Én a Magyar Közlönyt is elhelyezném minden postaládában, függetlenül attól, hogy Józsi bácsi érti-e ami bele van írva vagy sem. Szerintem így lenne korrekt. ...25 éve.
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
Szmeby
tag
2. Hát a jóleső érzésért, ami átjár, hogy végre TE is részese lehetsz a dolgok alakulásának!
Vagy csak attól "kétoldalú", hogy eldöntheted: elfogadod vagy büntetést kapsz? Több, mint a semmi.Amúgy meg... szerintem hazugság, hogy semmit nem ad. Mintha azt hallottam volna, megígérték, hogy nagyon erősen fognak majd fejleszteni. Utat törnek a jövőbe. Szóval egy ígéretet biztosan kapsz az emelésért cserébe. Hát neked semmi sem elég?
Igazán hozzászokhattál már volna, ezen a tájegységen nagy hagyománya van az ígérgetésnek. Nyomd be az M1-et és gyakorolj egy kicsit.
Új hozzászólás Aktív témák
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Fűnyíró topik
- Formula-1
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Crypto Trade
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen