Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz #56573440 #55 üzenetére

    gondolom te is tudod, de azért ismételjünk: az autógyárak nem gyártanak alkatrészeket, hanem beszállítótól veszik. a beszállító legyárt ugyanabból az alkatrészből egy csomó példányt, mindegyikre ráragasztja, pl. hogy ez egy sachs lengéscsillapító, gyári szám ...... ennek egy részét beszállítja az autógyártónak, ott ráragasztanak egy újabb címkét, hogy álatalános motorok bt. part number .... ennek a két lengéscsillapító nagyker árának jelentős a különbsége. a gyári matricás sokkal drágább. ezt elhozza a szerviz a nagykerekből, rátesz x százalékot, annyiért hozzák ki neked a saját raktárjukból, plusz x forintos órabérben beszerelik normázott idő alatt.

    ha ez az x nem olyan jelentős szám, akkor az ember azt mondja, hogy rendben van, dolgozott vele, stb. pláne, ha a szerviz raktárkészletre vásárol, hogyha én tetszőleges időpontban beesek a szervizbe javíttatni, akkor legyen kéznél. alap dolgok szoktak is kéznél lenni.

    de én jártam úgy, hogy kuplung készletet rendeltem, ki kellett fizetni előre az alkatrész árának több, mint a felét, majd hetek alatt megjött. és akkor kiderült, hogy bamba volt a munkafelvevő, aki az alkatrészt rendelte, rosszul csinálta, ebből lett egy veszekedés. a veszekedés során elszólta magát a főnök, ami alapján egy egyszerű osztással kiderült számomra, hogy x=0.9. ami, szerintem, mocsokság, hogy sem nem fektet be (előre kifizettették velem a beszerzési költségnél nagyobb összeget), sem nem ad plusz szolgáltatást (nem raktárból hozta ki), mégis majdnem dupla áron adta.

    tehát volt egy indokolatlan haszonkulcsa a gyárnak, amit abból lehet tudni, hogy ugyanazt a gyártási számú cuccot beszállítói márkában mennyiért adja az alkatrészkereskedő meg mennyiért a gyár. meg az elszólás alapján láttam egy másik, indokolatlanul magas haszonkulcsot a helyi szervizes gazdagodására.

    a valós beker összeget nyilván nem fogja a számlára ráírni, mert keresni akar rajta. mondjuk normálisabb szerelő azt csinálja, hogy megkapod annyiért, amennyi a nagyker listaár, és ő a mennyiségi kedvezményének megfelelő zsetont nyeri rajta, plusz a munkadíjat.

    szerk: az új autókat meg úgy adják el, hogy van egy irreális listaára, amiből szép kedvezményt kapsz már azért is, mert udvariasan köszöntél a szalonba lépéskor. meg még vannak kamu opciók, amiket vagy megad a kereskedő, vagy nem, attól függően, hogy ő éppen milyen passzban van (ha pl. negyedéves elszámolás közeleg, és nem teljesítette a kvótáját, akkor pl. komolyabb kedvezmények is előkerülnek). nekem pl. egy guriga kedvezményt ajánlott a saleses pár hónapja egy olyan autóra, aminek így lett a kedvezményes ára 6.7 misi. mert a magyar parasztnak az árengedmény az isten.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • sh4d0w

    félisten

    LOGOUT blog (1)

    válasz #56573440 #55 üzenetére

    Szerinted miért építik már egybe a lengőkart a gömbfejjel? Hogy csak a gömbfejet ne tudd cserélni. Éppenséggel említhetném a Mercedes lámpabúrát is, nem úgy van, hogy ha összetört, akkor cseréled, mert egyedi azonosítója van a CAN-buszon, ha a számítógép nem ismeri, nem fogja használni. Fel kell programozni a fedkomot, hogy használatba vegye a lámpabúrát...

    https://www.coreinfinity.tech

Új hozzászólás Aktív témák