Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz sh4d0w #60 üzenetére

    azért kell a lámpaburát felprogramozni, hogy ne érje meg lopni se a lámpát, se az autót bontásra se.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #56573440

    törölt tag

    válasz sh4d0w #60 üzenetére

    "Szerinted miért építik már egybe a lengőkart a gömbfejjel? Hogy csak a gömbfejet ne tudd cserélni."

    Ezer meg egy ilyet tudok. Motorokban is van ezer féle konstrukciós hiba, amit pl nem hajlandóak elismerni, lásd cimbora insignia kombija, pályán megállt mint a szög. Kijött az assitance, lyukas a turbónyomó cső. Hol? Ott az a pici tűhegynyi. ÉS??? Hát elektronika érzi, hogy nincs meg a nyomás teljesen így letilt. Wtf??? Akkor cseréld ki pls. Jah nem garis. Akkor kifizetem. Nincs sajnos. Itt? A szervizben sem, 10 autó vár rá, és 5-öt kapnak jövő héten, gyakori hiba. Szériahiba akarod mondani? Jah az nem...
    Hengerek közé épített turbó ami megfőzi a hengerfejet, iszonyat kis falvastagság hengerek között, és még lehetne sorolni mit össze tudnak hozni mérnökök ha igyekeznek. Nekem legkevésbé fáj a gömbfej csere, sokkal jobban a 25 csatolt lengőkar oldalanként, a 48 sebességes dsg, meg minden más ami valóban pénzbe kerül. Utángyártott egybelengőkargömbfej van? Van. Akkor hol a gond?

    "penséggel említhetném a Mercedes lámpabúrát is, nem úgy van, hogy ha összetört, akkor cseréled, mert egyedi azonosítója van a CAN-buszon, ha a számítógép nem ismeri, nem fogja használni."

    Mercinél nem tudom hogy van, de nekem meséltek bimmer szerelőt, aki magánpraxisban simán felprogramozott bármit bárhova bármikor főleg bimmerre persze. Lehet hogy nem a gyárból szerzett eszközzel, hanem kínából épp erre repült egy kis doboz aztán átcsúszott a vámon vagy hasonló.

    Az monjuk igaz, hogy pl John Deere-ék tolták túl volt is belőle gond nem is olyan rég, amikor hekkelt szoftverre cserélgették az usákok a traktor vezérlését, mert nem mondanak le a javításhoz való jogról...

  • MaUser

    addikt

    válasz sh4d0w #60 üzenetére

    Szerinted miért építik már egybe a lengőkart a gömbfejjel? Hogy csak a gömbfejet ne tudd cserélni.

    Bármilyen hihetetlen, ez nem azért van, hogy direktben kicseszennek a vevővel, hanem mert olcsóbb a vevőnek is. Egyrészt olcsóbb gyártani, másrészt fejlettebb futóművet enged meg, harmadrészt lengőkar pár tízezer a szilentekkel, egy szilent meg max. egy ötös. Na most egy fejlett piacon 80-100€-s munkaóra költség mellett nincs értelme fél órát elcseszni a 10€-s szilentek cseréjével. S az autókat ezekre a piacokra gyártják, nem nekünk (bár itthon is a márkaszervizeknél azért simán van már 50€ környékén a munkadíj.)

    Éppenséggel említhetném a Mercedes lámpabúrát is, nem úgy van, hogy ha összetört, akkor cseréled, mert egyedi azonosítója van a CAN-buszon, ha a számítógép nem ismeri, nem fogja használni. Fel kell programozni a fedkomot, hogy használatba vegye a lámpabúrát...

    És nem véletlenül: biztonságkritikus alkatrész (vagy kalibrálni kell), így nem játszik, hogy simán feldobsz egy bontott lámpát, aztán világít ahogy világít. Ha biztonságos autót akarunk, akkor nem az van, hogy simán felrakunk rá bármit. ;)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • Kernel

    nagyúr

    válasz sh4d0w #60 üzenetére

    Szerinted miért építik már egybe a lengőkart a gömbfejjel? Hogy csak a gömbfejet ne tudd cserélni.

    Meg amikor egy szilent gumi miatt egy komplett, egyébként hibátlan lengéscsillapítót kell kidobni. Mert egy darab olcsó gumi (ami a régi autóknál még könnyen cserélhető volt) a mostaninál már nem pótolható.

    Persze, akkor már úgyis teleszkópcsere párban, néhány 10 ezres ugrott is, vizsgára felkészítés közben.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz sh4d0w #128 üzenetére

    Te elvárnád hogy otthon cserélhető legyen minden egy új autóban? Egy pár nagyságrenddel durvább már a történet mint amikor ladákat berhelt fater 10 éve, egy fényszóró már nem csak foncsor, műanyag meg egy izzó, ezer fele kell kommunikáljon, legyen egyébként is rendesen beállítva.

    Nem keveset vezetek sötétben esetenként, és egyébként is rohadtul örültem, amikor a nagy "csináld magad" mozgalom xenonos híveit elkezdték a szervek kiszedni, mert vakultam tőlük meg percenként, össze vissza álltak világítottak az égbe meg ahova épp kiadta. Teljesen jó ha automatán tudja állítani a magasságát a testnek mert panelrambó úgyis elfelejti ha viszi haza a pudlinak a tápot és megül a segge az a8-nak, egyébként is, futóművet se állítok otthon még e46-ban sem, mert lézerrel bár pénzbe kerül de jobb lesz.

    Szerintem egyáltalán nem irreális hogy egy adaptív ledes lámpát szakszerűen kelljen beállítani, bemérni, felprogramozni, ez lenne úgy alapvetően mindenki érdeke. Aki vezeti és azé is aki szembejön vele.

    Sokkal komplexebb lett minden, egy bizonyos szintig most is meg tudsz otthon csinálni sok mindent, de ha pl az injektorokat rendesen bemérni és társait már nem. Pedig a karburátort bárki az utcán szétberhelte. #régenmindenjobbvót

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz sh4d0w #129 üzenetére

    ilyenkor felraknak egy samba-s linuxot, és kész. :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák