Aktív témák
-
veterán
Egy kresz van, de azt évről évre frissítik, hogy belekerüljenek az új dolgok, szabályok. 60 helyett 50, 120 helyett 130. Soroljam? Megváltoznak az öv bekötési szabályok, megváltoznak a tachográf szabályok, megváltozik sok minden, amivel a kresznek lépést kell tartania.
Ha jól tudom, akkor az előregurulás piros lámpánál is benne van már.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
gybacsi
csendes tag
Csak a tényszerűség kedvéért szükség lenne azért arra a számra is, mely a közlekedésben részt vevő autók számának aránya a motorok számához. Akkor lehetne csak ugyanis szvsz kezdeni valamit ezzel az aránnyal.
Amúgy szerintem a motorosok nagy átlaga jól tud vezetni, és ritka az olyan motoros, aki már messze van attól a teljesítőképességétől (reflex, koncentráló képesség), mint amivel a jogsit megszerezte, szemben a sok vasárnapi autóssal, akik nem mindig tudnak lépést tartani a felgyorsult közlekedéssel, Viszont valahogy muszáj eljuttatniuk magukat és esetleg családjukat is A pontból B-be. És igenis őket is meg lehet valamilyen szinten érteni, nem volna igazságos őket kizárni csak azért, mert már nem tudják elkerülni a KRESZ-től (azért lássuk be) extrém módon eltérő, és ehhez manapság már megfelelő gépjárművekkel is rendelkező, többi közúti szereplő által okozott (, és azok számára esetleg mindennapos) krízis helyzetet.
Én ezt most nem feltétlenül erre az esetre értem, mivel itt már jóval túlléptük ennek az esetnek a konkrét taglalását, ezért azt még hozzá teszem, hogy nem akarom azt állítani, hogy itt extrém kihágást követett volna el a motoros, az a rendőrök dolga lesz megállapítani, viszont ha valaki tényleg 150+-nel jön 50 helyett, azt adott esetben még jó reflexekkel is nehéz észrevenni. -
Khelben
nagyúr
Ha jól tudom, akkor az előregurulás piros lámpánál is benne van már.
muti, hol?
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ebben van igazad, nem is tagadom. Bonyolult dolog ez, igazából a közlekedők részéről egy kis átgondoltsággal, józan paraszti ésszel, türelemmel, sokkal-sokkal többet lehetne tenni a közlekedés-biztonságért, mint akármilyen szabályozással.
De látod, a médiának kell min csámcsogni. Az ilyenből pedig véres kardot kell csinálni, hogy legyen mit mutogatni, és uszítani az embereket egymás ellen... Ez egy ilyen ország...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
gybacsi
csendes tag
Bizony sajnos
Lehet, hogy igazából azzal kellene kezdeni az ország rendbetételét (hú de nagy fába vágom ezzel a fejszét most meg ), hogy a mediát el kellene kezdeni szabályozni. Nem, hogy mit közölhet, hanem, hogy hogyan! Amíg az emberek folyamatosan hergelve vannak egymás ellen, addig nehéz nekik / nekünk tényleg normálisan gondolkozni. -
Khelben
nagyúr
2006 év végi adatok:
forgalomban lévő motorkerékpárok: 130 188 db
forgalomban lévő személygépkocsik: 2 953 737 db2006ban személyi sérülést okozó közúti balesetek száma:
motorkerékpár okozta: 1806 db
személygépkocsi okozta: 13142egy motorkerékpárra jutó baleset: 0,0139
egy személyautóra jutó baleset: 0,0045tehát a motorosok háromszor annyi balesetet okoznak, mint az autósok.
és ebbe még nem számoltuk bele, hogy a motorok csak nyáron mennek, télen nem.forrás: KSH
-
#06658560
törölt tag
A konkretvesethez kapcsolodoan. Tegnap este gugliztam piszkosul, a kepek es a terkep hol egyezik, taaltam egy lehetsegeas helyet a balesethez. Annal a motoros erkezesi iranyaban egy kisebb kanyar van, amelyikben a kepek alapjan egy fat veltem felfedezni. Az mennyire lehet zavaro egy nagysebessegu mtoornal? Milyen messze van ez a kanyar? Szerinted mekkora lehet az a sebesseg, aminel azt lehet modnani, a fa meg takarja a motorost, amikor az autos ellenorzi a keresztezodesben a forgalamt, hogy atmehet-e, aztan mire megmozdul a motros odaer? Mert ha ez a sebesseg, aminel ez elofordulhat, olyan 150+km/h, akkro arra azt mondom, annyival nem jott a motoros. De egy esetleges 100 koruli temponal, ha ez letezhet, akkor az elkepzelheto. es a koztes tav eleg ahhoz, hogy a kikanyarodo azt mondja, senki nem jon itt, igy szabalyosan kimehetek.
-
veterán
Te a 3 millió autót elhiszed??? Menj már Pont erről volt a múltkor vita, hogy jó, ha a fele forgalomban van ténylegesen. Ellopták, új motort kapott és új forgalmit, meghalt a tulaj, bennt rohad a csűrben/szeméttelepen, elvesztette az okmányt újat kapott, stb.
Forgalomban lévő motorkerékpárokról meg annyit, hogy vidéken sok robogósnak nincs forgalmija. Krosszmotorokról meg ne is beszéljünk...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Kephamos
addikt
Hozzátartozik a dologhoz az is, hogy nem mindig a motorosok okozzák a balesetet, viszont valóban csak nyáron közlekednek, így a háromszoros szorzó helytálló lehet.
mod.: #511: aha, csak ez így ebben a formában egy hülyeség. szétrohasztja csűrben és fizet is érte közbe súly és egyéb adót. Te konkrétan hány darab csűrben rohadó forgalomban lévő autóról hallottál? Én egyről sem. Ezzel az erővel arányaiban ugyanannyi csűrben rohadó motor van.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #06658560 #513 üzenetére
Gúglizhatsz, mert Kenese már nincs benne gúglimaps-ban (sem).
Ez egy kb 1.2-1.3km teljesen egyenes szakasz, a végén két enyhe kanyarral, két vasúti átjáróval (az egyikre akart rámenni a bácsi), és kb 3-4 alsóbbrendű útról becsatlakozással. Egyedül ami zavarhat, az a kandelláber, de nem hiszem, hogy bezavarna a képbe. De ha megállsz a felfestésnél, akkor el kell hogy lássál majdnemhogy a két kanyarig. Ez a kereszteződés pedig a két kanyar között van, kb az egyenes első harmadának végén. Ez kb 3-400 méter. Ami tök egyenes, nincs egy fa se, csak járda. [link]Ezt a kreszt meg fogom nézni.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
veterán
válasz Kephamos #516 üzenetére
Én is furcsáltam, de olvass utána. Valami kánya van a rendszerben, ezt magyarázta az illetékes is, csak nem figyeltem oda. De lehet, hogy csak a forgalmiról volt szó, vagy másról, ami nyilvántartásban szerepel, de ez esetben itthon minden második felnőttnek van autója? Nézzünk el egy romatelepre, ahol 20 emberre jut egy. Vagy ahol az egész családban van 1. Meg sok-sok nyugdíjasnak is. Azért az a 3millió szerintem nem reális.
Azt pedig tudom, hogy valami bibi van ezen a téren itthon, erre emlékszem.
De várjál, lehet, hogy a jogsi volt.
Mindegy, nem tudom, nem szóltamBár a 3millió úgy reális, ha beleveszünk mindent. Traktort, vetőgépet, kamiont, kistehert, dobozost, autót, meg mindent, aminek 4 vagy több kereke van. Így reális. Akkor a jogsikkal volt a bibi valszeg.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Kephamos
addikt
Egyébként nem értem minek erőlködtök. Ezzel félig meddig magad ellen beszélsz. Veszett gyorsan ment a motoros, ezt a hülye is látja. Mondjuk, hogy 150-el ment. Az cirka 42 m/s. Kb 2 másod perc alatt tett meg 100 métert, napsütésben gondolom világítás nélkül. ember legyen a talpán, aki észre vesz egy ilyet lakott területen belül, ahol nem számítasz, nem számíthatsz ilyen sebességre, különben semelyik útra nem tudnál ráhajtani...
mod:
#516: Szerintem simán lehet. Elég csak szétnézned egy nagyobb városba. Iszonyúan sok autó van. Főleg, hogy mostanába szinte ingyen elvihető egy-egy autó. (igaz sokat vissza is vesz a bank)[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kephamos #519 üzenetére
Nem bocsájtkozok már inkább találgatásokba, ha megtudok valamit, akkor majd ideírom, bár szvsz a 150 túlzás. Aztán lehet, hogy tévedek, és tényleg 2kiló felett ment. De mindkét esetben a motoros kb 372 darabra szakadt volna szét. Így viszont "csak" súlyos sérüléseket szenvedett, ami kb a csonttörés(ekkel)sel egyenlő. Tehát nem életveszélyes, vagy kritikus, vagy halott, hanem súlyos sérülések. Akkor mégsem mehetett annyira gyorsan.
Na mindegy is, ebédelek valamitどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Szabesz
őstag
Elsőbbség addás kötelező táblánál (vagy jobbkéznél) minden esetben elsőbbsége van, mégha szabálytalan is (menjen akár 160km/h-val a bal oldalon).
Sokan nem tartják be, és ez itt a gond... mert azt hiszik, hogy ha valaki már előttük szabálytalan volt, ő hozzá képest már alárendelt lesz... Az elsőbbség az mindig, feltétel nélkül érvényes mindenkire.
¯\_(ツ)_/¯
-
dabadab
titán
Versenyeken szokott olyan tortenni, hogy a 200+ felett elszallo emberek par aprobb karcolassal megusszak (pont most a 250-eseknel is volt egy ilyen, tavaly v tavalyelott meg vki a celegyenes vegen kapott defektet), szerencse (na meg persze ruha) kerdese a dolog, szoval az, hogy a srac elve meguszta, onmagaban tul sok infot nem ad.
DRM is theft
-
gybacsi
csendes tag
Ez már párszor ki lett vesézve, hogy nem feltétlenül így van. Nem arról van szó, hogy úgy dönt, hogy nem adja meg az elsőbbséget a motorosnak, mert szerinte az szabálytalanul gyorsan jön, hanem, hogy nincs esélye megadni neki, mert olyan rövid idő alatt tűnik fel, hogy nem tud számolni vele. Nem biztos, hogy jelen balesetre az az érvényes, amit leírok, de kellett mutatnom ellenpéldát arra, amit írtál.
-
veterán
Ja, csak versenyeken van kurva nagy bukótér, nincs oszlop-fa-kerítés-autó-vonat mint esést bonyolító tényezők, nincs padka, és kavicsban bukfencezel. Ha elérsz a falig, ott meg vár rád a több sor gumiabroncs, meg szivacs
A ruha a felületi sérülésektől meg tud óvni. De ha derékban kapod el a kocsit, akkor olyan szépen szétszakadsz, hogy ihaj.
Néha a bukó is csak arra jó, hogy az agy nagyjából egy térben maradjon...Szóval de. Ez ad infót. Mert ha nagy sebességgel ment volna, akkor valszeg a lába beakad a kormányba, így azok automatikusan leválnak a testéről, (főleg, hogy sport-túra gépről van szó, ami ugye fekvős motor) a tető pedig szépen eldarabolta volna. Ha nem a sérülésbe, akkor az elvérzésbe hal bele. Ebből következtetek, hogy nem ment olyan hűűűűdegyorsan.
Sőt, most hogy átgondolom, talán még hirtelen fel is tudott készülni a kikanyarodásra, ezért maradtak meg a végtagjai.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Szabesz
őstag
Nem én dobálóztam a fénysebességgel, mivel ilyen valószínű sűrűn elő szokott fordulni.
Én a feltétel nélküli elsőbbségadás megkérdőjelezésére reagáltam, az, hogy van amikor képtelenség betartani, az más kérdés.
Tudni: hogy mennyivel ment a motoros? hogy pontosan mikor volt hallható/látható? hogy mekkora volt a belátható útszakasz? hogy miért "csak" az utolsó 20 méteren kezdett vészfékezésbe a motoros? ...
¯\_(ツ)_/¯
-
edipqe
senior tag
válasz #06658560 #514 üzenetére
a motorosok háromszor annyi baleset resztvevoi
ez bizonyítja hogy mennyire bunkón ál sok autós a motorosokhoz, és hogy nem vigyáznak\figyelnek rájuk.
I aint fightin! I would not give a f. if I would see a russian tank drivin flat bush on avenue. I aint shootin nobody, so call me a fagget! When the wars over Im gona be the fagget with two legs!
-
edipqe
senior tag
ha mákos helyen találod el oldalról az autót nem kell sok energia hozzá hogy feldöntsd.
szemből ugyan ez nem olyan 1szerüI aint fightin! I would not give a f. if I would see a russian tank drivin flat bush on avenue. I aint shootin nobody, so call me a fagget! When the wars over Im gona be the fagget with two legs!
-
veterán
Nézd meg a fenti képet.
Az a motoros gyorsan ment. Az a motor beépült az autóba.
Vita tárgya motor nem épült be az autóba. A motoros is túlélte.
A bácsi pedig valszeg az oldalról bekövetkező erőhatások miatt halt meg, amit még tetézett a felborulás közben az azsfalthoz verődő fej. Szóval mire a motoros landolt a másik oldalon, a bácsi nagy valószínűséggel klinikailag halott volt.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Szabesz
őstag
Szerintem ez így messze nem elég objektív... ezzel az erővel mehetett 300+ km/h-val és ~160 km/h-val egyaránt. És nem hiszem, hogy egy ilyen gépnek nincs pokoli hangja, pláne 300 km/h körül.
Én nem akarok, és nem is fogok védeni senkit, csak leírtam azt amit előttem már egy páran (nem olvastam vissza tényleg, bocsi), hogy ettől az esettől függetlenül, rengetegen elhagyják a feltétlen elsőbbség megadását, ami elég nagy, s általános probléma.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
b.ricsi
csendes tag
jó csak azt számold bele hogy nekik átszámítva kb 1millió ft értékű ruhájuk van(vagy jobb), és akkor nem szokott bajuk esni ha "kicsússzák" az esést, nem ütköznek semmivel. Ha repül vagy tereptárgyba/másik motorba csapódik, akkor van a gáz, hiába van protektor a ruhába, nagyobb ütést nem tud elnyelni, még a motogpsek ruhája sem.
amúgy a fényképeken a balesetről látszik a sportcipő ami a motoroson volt, szal nem hiszem hogy túlöltözte magát:S
[ Szerkesztve ]
http://b_ricsi.extra.hu
-
veterán
-
b.ricsi
csendes tag
-
#53246592
törölt tag
ha minden olyan jarmuröl amit gyakorlatilag szemböl latok, ezert nem nagyon tudom tul jol felmerni hogy mennyivel jön, azt felteteleznem hogy pl. lakott terulettel 100-zal közlekedik, akkor egyes utkeresztezödesekben iteletnapig is allhatnek. egy szoval sem mondom hogy nem kell feltetel nelkul megadni az elsöbbseget, de ha valaki a megengedett sebesseg 2-3-szorosaval jön, akkor ugy gondolom hogy nem csak az en hibam ha nekem jön (miközben ha a megengedett sebesseggel jönne, akkor fekeznie sem kellene miattam).
-
Khelben
nagyúr
és ez indok arra, hogy a motoroknak olyan hangjuk legyen, hogy a 3 km-re lévő főútról odahallatsszon pl hozzánk? Ennyi erővel minden autós is feltehetne szirénát meg kék lámpát, nem?
eljutunk odáig, hogy a motorosra mindenki figyeljen, mindenki tolerálja a gyorshajtását és a hangját, de amikor neki kell alkalmazkodnia, akkor vége a világnak és a rohadt autósok...
-
shev7
veterán
"Az autó sofőrjének holttestét a motor leválasztása után tudták a tűzoltók kiszabadítani."
[ Szerkesztve ]
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
veterán
válasz #53246592 #544 üzenetére
Igen. Csakhogy ez a srác kb 50 méterrel maga elött vette észre az elé kihajtó autóst. De legyen 60 méter (ez esetben cirka 150-160al jött).
Nyílt egyenes szakasz, ha valamit 50-60 méterre van, akkor nem kanyarodok ki a főútra. Főleg, hogy a billencsek is 70-80al szoktak repülni itt, ezért van az egyenes jobbkanyaros végében (tehát Siófok fele) sokszor traffipax.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
dekoninck
aktív tag
Jó, ezentúl üres konzervdobozokat kötök az autóm/bicajom mögé, cirkuszi hangosbemondón közlöm, hogy "jövöööööööööök", valamint stroboszkópot rakok rájuk körbe-körbe.
Ilyen szöveggel érvelni... a "nő azzal védekezett", LOOL! Miért nem nézett körbe?
Külön élmény, mikor a fél Mátra zeng egy-két motorbőgető állat miatt
Igen, megvetem ezeket az embereket. Alig van már természetes hely, ahová az ember elvonulhat megnyugodni, feltöltődni, csendben lenni és a csendet élvezni, ilyenek tipikusan az erdők - de mikkel kell mindig találkozni? Terepmotorosokkal meg sportmotorosokkal, akik ezeket az utolsó béke-szigeteket kúrják tönkre. -
veterán
Látod ez a része az, amit nem értek. Miért néz az autó arra, ahonnan jött? Megfordult 180fokkal az oldalán?
Valszeg az oldalán fordult arrafele az autó.
Leválasztották, mert rajta feküdt. De nem beleépülve mered kifele az autó oldalából.
De az is lehet, hogy amikor belevágódott, akkor a az autó a motorral az oldalában fordult át, utána pedig a motor visszaesett arra a felére az útnak, ahonnan jött. Tehát az autó tetejére. Ez magyarázat lenne arra, hogy miért fekszik a motoros a másik oldalon.
Ezesetben pedig tényleg nem mehetett annyira gyorsan. Figyelembe véve a sérüléseit is.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
shev7
veterán
ti irtatok nem en... ha azt irjatok, hogy le kellett valasztani (egyebkent a keprol is ez jon le) akkor nekem az azt jelenti hogy "beepult"
[ Szerkesztve ]
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen