- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Proxmox VE
- Mozilla Thunderbird
- Crypto Trade
- Pokémon-tolvajnak mondják, beperelték a fejlesztőt
- Mobilinternet
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Windows 11
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Ezek az árak...
És persze lehet hogy jön vissza az üzemanyagon meg talán kevesebb benne a kopó alkatrész, de ha mondjuk bedobja a törülközőt bármi ami elektronika akkor itt egy komplett rendszert kell cserélni és nem egy gombot mint egy hagyományos autóban.
Nekem ez még ennyiért inkább luxus játékszer mintsem valódi alternatíva egy Lexus, BMW, Audi kínálat mellett.Illetve a cikk író nem tudom látta-e a "szalont" de számomra az mást jelent mint egy közösségi térbe kirakott autó és mellette egy IKEA-s asztal székkel...
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Huntszy
tag
Azért ez erősen almát körtével összehasonlítás és nem azért mert az egyik elektromos a másik meg nem. Egy Teslát de semmilyen más EV-t se hasonlítsunk már egy E39-hez.
Hasonlítsd össze a M3-at egy árban és tudásban hozzá hasonlító korú és tudású Audih-hoz, BMW-hez vagy VW-hez. Egyiket se fogod már te szerelni egy marék kulcsal meg egy kis találékonysággal, még a kornyékbeli szaki se fog (ha jót akar magának) csak úgy beletúrni egy teszem azt 2018 utáni kocsiba. Abban is ugyan annyi az informatika mint ezekben (ha nem több) és ugyan úgy zsebbenyúlós egy bitrubó cseréje egy agyonreszelt motoron amire még ráakasztottak egy sereg szűrőt, adagolót, vezérlést stb. Egy hasonlóan fiatal kocsiban ugyan úgy borzalmasan összetett rendszerek vannak amiket nem tudsz alkatrészenként cserélni és javítani se mert nem úgy van legyártva. Begurulsz vele a márkaszervízbe és ott is csak kiveszik az egészet, bepattintanak egy másik nagy egységet és vonják is le a 7 számjegyű összeget a kártyádról.
Szóval akkor mit is cserélnél le mire ha egy új villanyautó helyett egy új belső égésűt vennél? Mert szervizelési költséget biztosan nem nyernél vele se rövid se hosszú távon. -
veterán
Nézőpont kérdése. Persze korrektnek minden korrekt elvégre annyiért adják amennyiért akarják.
Az új Camry kimaxolva megáll 15 alatt és felszereltségben nem összehasonlítható egy alap modell 3-al. De egy Lexus ES sem sokkal drágább érzetben viszont ég és föld.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
worxland
addikt
"Ezek az árak... " - ja, az 50-70 milliós Plaid+ az 1100 lóerejével és 2 másodperces gyorsulásával, 320 feletti végsebességével igen baráti áron lesz a 3-10x ennyibe kerülő konkurencia mellett. Most már csak lottót kell vennem.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
#16820480
törölt tag
Igazából az SR+ teljesen oké ezen az áron, tényleg olcsóbb mint eddig lehetett itthon. Esélyes akkor, hogy így a valamikor érkező hot hatch majd befér 10 körülre vagy alá akár.
-
Noukoum
veterán
Papíron legalábbis. Gyakorlatban ég és föld a kettő. És ugye a Teslára még 5 év múlva is jöhet valami update amivel fejlődik, ezekre a belsőégésűekre pedig még a szoftvert is szervizben kell frissíteni (feltételezem).
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
worxland
addikt
Engedtessék meg röhögnöm... Nézz meg pár Tesla FSD béta 8.2 videót.
A level 2 autonomy iszonyatosan tág tartomány. Mint ahogy hivatásos labdarúgó a megye III-ban játszó Kovács 13 Béla és Lionel Messi is.[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
worxland
addikt
Lámpa felismerés és szükség esetén megállás
Automatikus elindulás lámpánál
Elsőbbségadás és biztonságos elindulás (csak ha nem jön senki) - egyenrangú kereszteződésnél is
Elsőbbség felismerése
Körforgalomban autózás
Navigációkövető önvezetés
Automatikus akadálykikerülés (záróvonal-átlépéssel, ha kell - lehet az akadály útépítőbólya, ember, biciklis, kuka, parkoló autó, stb.)
Sebességkorlátozó tábla felismerés és az alapján tempomat-állítás
Automatikus sávváltás (elhaladáshoz, irányváltáshoz)
Kanyarodás (védett és nem védett lámpánál, jobbra és balra, többsávos kereszteződésben is)
Önvezetés felfestés nélküli úttesten
Lassítás fekvőrendőrnél
Teherautó/kamion mellett elhaladásnál nagyobb térhely hagyása félrehúzódással
Adatgyűjtés és küldés a cégnek a szoftver fejlesztéséhez (máshol ezt nem szoktuk szeretni, de itt teljesen érthető)hirtelen ennyi jutott eszembe
Ezeket tudja a Lexus vagy a Camry?
Vagy tudnak valami level 2 trükköt, amivel jobbak a Teslánál?
Persze a Tesla a fentieket még folyamatosan tanulja, így néha/sokszor hibázik benne, de fejlődik napról napra, bétáról bétára[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
opr
veterán
Hmmmm, ezek az arak meglepoen szimpatikusak, plane a SR+. Esszel hasznalva meg az is eleg barmire _is_, autopalyan is boven 300km feletti a hatotav (130-al, klimaval zenevel midnennel), ilyen arak mellett nem lepne meg, ha Magyarorszagon is hamar ellepnek az utakat az alapfelszereltsegu SR+ model3-ak.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
nagyúr
A két Tesla csúcsmodell ugyanis akár a Witcher III és a Cyberpunk 2077 meghajtására alkalmas gamer hardvert rejt
Kész, ennyi volt, a bányászok felvásárolják mind
Aki él és nem boldog, az téved!
-
oliblood88
csendes tag
Ezeket mind tudja magatol, vagy csak emberi felugyelettel? Amikor barmi baleset van egybol jon a duma, hogy ez nem onvezetes, folyamatos felugyelet kell, le is kellett okezni hiaba full self driving a neve.
Ez kb olyan, mintha egy tanulovezeto mellett ulnel es vaganykodnal, hogy a tanitvanyod mennyit tud. Amig a kocsin kint van a T betu addig nem pihenhetsz mellette, folyamatosan felugyelned kell. -
opr
veterán
válasz oliblood88 #18 üzenetére
Senki nem mondta, hogy onvezetes. Arra lett a figyelem felhivva, hogy mekkora kulonbseg lehet ket level 2-es szintu rendszer kozott.
Amugy az esetek bo 90%-ban kiderul, hogy vagy nem az onvezeto rendszer okozta a balesetet, vagy direkt atverte a rendszert a tulaj, mert barom volt. Csak errol mar valahogy nem szokott fasza kis szenzaciohajhasz vastagon szedett betus cimlapcikk szuletni...[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
rednifegnar
senior tag
kollegamank elromlott a csaladi egyteru honadajaban az indexkapcsolo. nem mai darab kb 8 eves (talan hrv?). balra nem indexelt, amugy minden mukodott, veszvillogo is.
elvitte szereldebe, nem kontakt hiba meg kapcsolo hiba, vezerloelektronika hiba, mint kiderult vagy 8 db kozponti egyseg van benne es az egyikben elromlott ez a funkcio. egy xaros indexkapcsolorol beszelunk. vegul betettek neki egy bontottat, 80e ft-ert... ennyit errol hogy mennyivel egyszerubbek. semmivel.ja az kulon jo hogy a kattogas hangja is masmilyen lett mert azt is proci gneralja nem rele mint klasszikba.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
worxland
addikt
válasz oliblood88 #18 üzenetére
Igen, pont olyan, mint egy tanulóvezető. A Teslának van, a többieknek nincs. Egyébként melyik level 2-es segítőfunkció az, ami mellett a vezetőnek nem kell figyelni? Sávtartó, adaptív tempomat, gyalogosgázolás megelőző vészfékezés... Ezek mellett mind kell a vezető folyamatos felügyelete. 72-es betűmérettel oda is van írva.
A tanulóvezető pedig rohamléptekben fejlődik - hónapról hónapra észrevehető a javulás.
Pár éven belül (vagy hamarabb) meglesz a level 3 és akkor a többiek csak néznek ki a fejükből. A level 4-et és pláne az 5-öt hagyjuk, millió esetet el tudok képzelni, amit ember sem tud megoldani.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
worxland
addikt
válasz oliblood88 #18 üzenetére
"Amikor barmi baleset van" - ja, a cikkben oda is írták, hogy 28 esetet vizsgálnak. 800 000 Teslát adtak el csak az amcsiknál. Az arány nem rossz, és ha a 28 eset felében ki is hozzák az FSD-t hibásnak, akkor is elég jó az arány, ami csak javulni fog.
Amúgy meg elsőre nem szokott minden tökéletes lenni, a hibákból is tanulunk, kérdezd csak meg a repcsi-tervezőket. A repülésbiztonság története a balesetek és az azokat követő javítások/fejlesztések története.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
opr
veterán
Kb. Olyan apróságokon meg, hogy konkrétan nem is volt a kocsiban fsd, vagy nem volt bekapcsolva, vagy olyan helyen volt használva, ahol be se tudod kapcsolni, szóval ilyen apró hülye baromságokon nem szabad fennakadni. Tesla volt, összetört, tehát az autopilot szar.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
120-nál 283km-t mértek valós felhasználás mellett, 10 fokos, szeles időben. [link]
Ok, nem 130, de a 180-200km közel sincs a valósághoz, inkább 250km az. 20-80% között 9.4(wltp)km/perc a töltési tempó [link] , legyen ez a valóságban mondjuk 7km/perc, tehát ha egyszer megállsz egy fél órás pisi-kávészünetre, máris visszajött 210 autópályás km. 10p apatt 70, 20p alatt 140.
Ez már bőven nem a városon kívül használhatatlan szint szerintem, én már simán elfogadnám, teljesen kompromisszummentesen tudnám használni."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
spect80
senior tag
Naa végre lehet kapni itthon hivatalosan is!! Látom magam előtt ahogy a 16 éves 320-as BMW-k állnak a sorban a beszámításra, hogy ki tudják hozni tömegével a teslákat
-
blueMerle
veterán
Amikor a 4 éves 301-es Pözsómban elindul a "fedélzeti kompjúterizált érintéssel vezérelt rendszer" akkor szinte hallom ahogy mind az 512MB RAM betelik egy szemrebbenés alatt, ahogy a valamilyen ősidőkből ittragadt ARM proci szinte sikít az életéért annyira kidolgozza a belét, hogy az a valami összeálljon...és voiala megjelenik a Pözsó logó.
-
opr
veterán
15 milla nagyon nem sok érte amúgy.
Vagy mondom máshogy, annyiba kerül, mint a nagy akkus (de ennél kisebb hatótávú) nissan leaf.
Vagy nézzük úgy, hogy olcsóbb, mint egy ugyanígy felszerelt alapmotoros 3-as bmw, a4 audi, c merci."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
spect80
senior tag
-
opr
veterán
Ég és föld, plusz hülye a tesztelő is, nem is kicsit... Kb ugyanaz a szint, mint mikor direkt úgy indulsz el a 400km-es útra otthonról, hogy már világít a tankolj már vazeg lámpa, de úgy döntesz, hogy majd az autópályán tankolsz, aztán úgy szorítod a segged, hogy a zabszem nem fér bele, hogy elérd még a kutat, ne kelljen pályán tolni...
Ezen felül: klíma is, fűtés is, meg ezeken felül alapból is sokkal, de sokkal hatékonyabb a tesla, mint a leaf. Tegyük még ehhez hozzá, hogy a teslával használhatod a superchargert IS, meg a bármi mást is, a leaf-el viszont csak a bármi mást, plusz a tesla még sokkal gyorsabban is tölt, és kijön az, hogy köze nincs egymáshoz a két autónak, de olyan szinten, hogy már az összehasonlítás is fájdalmas. A leaf a teslahoz képest az az autó, ami sokat eszik, kicsi a "tankja", de legalább még "tankolni" is lassabb vele.
Egyszerűen (bár Magyarországon árban ugyanott vannak) nem is lehet a két autót egy lapon említeni. Míg a leafet szerintem is városon kívül erősen kompromisszumos használni, a teslara ez csak akkor igaz, ha feltétlen egy seggel akarod lenyomni azt a 300km-t. Mindenki máshogy vezet és utazik, de én azért két óránként egy 15-20 percre akkor is megállok, ha egyedül megyek. Két óra alatt mentél (legyünk optimisták) 250km-t, ebből pesszimistán számolva a 20p-es szünet alatt 140 már vissza is jött.Angliában a két autó ára között £5-10.000 különbség van, ami kb reális mindkettő részére (leaf: £30500, model 3 sr+: £40.990), mire a leafet model3 szintre hozod (bőrkárpit, stb) már jóval kisebb a difi, de akkor is.
Ez 2-4 millió forint különbség. Magyarországon a tamogatás 15 milliós felső határa miatt annyira olcsó a model3, hogy konkrétan majdnem 2 millióval olcsóbb újonnan, mint Angliában vagy Németországban. Nem lepődnék meg, ha a reexport miatt vezetné a magyar eladási listákat ilyen áron a model3.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Nem fért bele a szerkbe, de az előző gondolatmenethez érdemes hozzátenni, hogy ez is mutatja, mekkora a tesla előnye, hogy egy normál esetben 17 milliós autót simán tud 15 millióért adni úgy, hogy még keres is rajta.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Igen, 100%. Viszont alapáron is vinni fogják a külföldi nyelvűek, mint a cukrot. Még használtan sincs model3 annyiért pl Angliában, mint amennyi Magyarországon támogatás nélkül újonnan. Pedig Anglia híres arról, hogy mennyire nagyon olcsó a használt autó.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
moldovan
csendes tag
Ez a hatótávolság téma olyan mint a szex hossza... mindenki tolja a nagy számokat, ki meddig bírja, hogyan csinálja, mi számít bele.
- előjáték benne van? (Legyen mondjuk ez az álló fűtés)
- levezető simogatás? (Töltő keresés)
- orgazmus volt? (130-nál kocsisor előzés, 40 fokban, légkondiban, hegymenetben)
soroljam?5 éve elektromos autó tulajdonosként büszkén elmondhatom, hogy az én verdám 15%-kal többet tud, mint a gyári adatok, télen is(!), mindig is. Amit a Tesla tud, az annyi, hogy nagyobb számról indulnak lefelé 😍 és ezzel nincs is semmi baj.
Most még rövidebb a szex, mint egy belsőégésű csajjal? Ez van.
De gyakorlással ez javítható 😎Szóval a 300 vs 180 km hatótávolság, mint mindig, most is igaz.
180km kb a hasznos távolság, pl ha úticélt választasz. De közben pisi, bolt és egyéb kitérők, töltő keresés és még ez vagy az, amihez kell is a tartalék energia.A benzinessel sem mész koppig, a különbség ma a “tankolás” ideje, és a “kutak” száma
-
nagyúr
Szeretik ezt mondogatni, akik nem néznek utána de ez nem így van.
Rengeteg nyeresége van, csak nem kiveszi, hanem terjeszkedésre elkölti. Új gyárak épülnek, úgy technológiákat kutat belőle. A CO kvóta csak bónusz.
A fenti krumplis példánál maradva, tegyük fel, hogy van 100 hektár krumplifölded, amin termelsz 50 milliós költségen krumplit, amit eladsz 100 millióért. De nem kiveszed az 50 millió pluszt, hanem veszel rajta még krumpliföldet. Veszteséges lennél? Papíron lehet, de valójában aligha...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
#16820480
törölt tag
1,6 mrd dollárt kaptak a kvótákból, ez nem tűnik nekem a legnagyobb bevételnek.
-
Huntszy
tag
Ez mindig előjön. Lehet, hogy az év végi mérleg nem mutat dollármilliárdos pluszokat de azt valahogy mindig elfelejtik az emberek hozzátenni, hogy időközben mekkora eszközértékre tesz szert. Csak az elmúlt két évben: felépített Kínában egy gyárat rekord idő alatt. Felépített egy második gyárat Kínában ahol idéntől kezdve évente annyi SC oszlopot tudnak gyártani mint eddig ÖSSZESEN telepítettek. Készítik a második fázisát a kínai gyárnak az Y-nok gyártására.
Berlinben a gyár már majdnem üzemkész amely MY-ket fog gyártani, elkezdték a földmunkálatait a második fázisnak ahol M3 (vagy peltykák szerint egy
GoldGolf méretű új típus who knows) fog készülni és helyben gyártott akkucellák 2022-től elvileg (miközben a nagy EU autógyártók aksigyártó konglomerátuma 2024-ben kezd gyártani - az igéretek szerint, addig marad a koreai import). Már szerkezetkész az új Texas, USA gyár, szerelik a gépsorokat.Mindeközben új cellatechnológiát mutattak be ami idén autókba megy, megoldották, hogy hogyan lehetne elhagyni a modulokat és cell-to-body-al gyártani az autókat nagy példányszámban és az IDRA-al közösek olyan technológiát fejlesztettek ki amivel egy darabban tudják az autó egész orr valamit farr részét préselni ezzel kilóméternyi gépsorokat és rengeteg hegesztő robotot és fázist megspórolva.
Mindeközben negyedévről negyedévre képesek folyamatosan növelni a legyártott autók számát amik mind azonnal el is kelnek így még mindig a gyártási kapacitás az értékesítés limitje.
Ezek mind csak az elmúlt 2 évből csipegetett dolgok.
Én elhiszem, hogy ha csak ránézel a negyed éves jelentésre akkor azt látod, hogy nem giganettóbónusz dollármilliárd nettó profitok vannak de lássuk be, hogy azért mert a befolyó összegekből eszement tempóban terjeszkednek minden fronton aminek fizikai manifesztációja is van. Nem csak egyg random startup ami ígéreteken meg menő videókon kívül semmit nem mutat be csak folyamatos tőkebevonásokat kerget.
[ Szerkesztve ]
-
Zirowe
nagyúr
A fenét csak abból, btc-t is spekulálnak kínjukban.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
Új hozzászólás Aktív témák
- Dreame A1 - por helyett a fű is jó
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- EAFC 25
- Elden Ring
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Nikon DSLR topik
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Könyvajánló
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen