Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Huntszy

    tag

    válasz adamssss #1 üzenetére

    Azért ez erősen almát körtével összehasonlítás és nem azért mert az egyik elektromos a másik meg nem. Egy Teslát de semmilyen más EV-t se hasonlítsunk már egy E39-hez.

    Hasonlítsd össze a M3-at egy árban és tudásban hozzá hasonlító korú és tudású Audih-hoz, BMW-hez vagy VW-hez. Egyiket se fogod már te szerelni egy marék kulcsal meg egy kis találékonysággal, még a kornyékbeli szaki se fog (ha jót akar magának) csak úgy beletúrni egy teszem azt 2018 utáni kocsiba. Abban is ugyan annyi az informatika mint ezekben (ha nem több) és ugyan úgy zsebbenyúlós egy bitrubó cseréje egy agyonreszelt motoron amire még ráakasztottak egy sereg szűrőt, adagolót, vezérlést stb. Egy hasonlóan fiatal kocsiban ugyan úgy borzalmasan összetett rendszerek vannak amiket nem tudsz alkatrészenként cserélni és javítani se mert nem úgy van legyártva. Begurulsz vele a márkaszervízbe és ott is csak kiveszik az egészet, bepattintanak egy másik nagy egységet és vonják is le a 7 számjegyű összeget a kártyádról.

    Szóval akkor mit is cserélnél le mire ha egy új villanyautó helyett egy új belső égésűt vennél? Mert szervizelési költséget biztosan nem nyernél vele se rövid se hosszú távon.

  • Huntszy

    tag

    válasz Stard72 #44 üzenetére

    Ez mindig előjön. Lehet, hogy az év végi mérleg nem mutat dollármilliárdos pluszokat de azt valahogy mindig elfelejtik az emberek hozzátenni, hogy időközben mekkora eszközértékre tesz szert. Csak az elmúlt két évben: felépített Kínában egy gyárat rekord idő alatt. Felépített egy második gyárat Kínában ahol idéntől kezdve évente annyi SC oszlopot tudnak gyártani mint eddig ÖSSZESEN telepítettek. Készítik a második fázisát a kínai gyárnak az Y-nok gyártására.

    Berlinben a gyár már majdnem üzemkész amely MY-ket fog gyártani, elkezdték a földmunkálatait a második fázisnak ahol M3 (vagy peltykák szerint egy Gold Golf méretű új típus who knows) fog készülni és helyben gyártott akkucellák 2022-től elvileg (miközben a nagy EU autógyártók aksigyártó konglomerátuma 2024-ben kezd gyártani - az igéretek szerint, addig marad a koreai import). Már szerkezetkész az új Texas, USA gyár, szerelik a gépsorokat.

    Mindeközben új cellatechnológiát mutattak be ami idén autókba megy, megoldották, hogy hogyan lehetne elhagyni a modulokat és cell-to-body-al gyártani az autókat nagy példányszámban és az IDRA-al közösek olyan technológiát fejlesztettek ki amivel egy darabban tudják az autó egész orr valamit farr részét préselni ezzel kilóméternyi gépsorokat és rengeteg hegesztő robotot és fázist megspórolva.

    Mindeközben negyedévről negyedévre képesek folyamatosan növelni a legyártott autók számát amik mind azonnal el is kelnek így még mindig a gyártási kapacitás az értékesítés limitje.

    Ezek mind csak az elmúlt 2 évből csipegetett dolgok.

    Én elhiszem, hogy ha csak ránézel a negyed éves jelentésre akkor azt látod, hogy nem giganettóbónusz dollármilliárd nettó profitok vannak de lássuk be, hogy azért mert a befolyó összegekből eszement tempóban terjeszkednek minden fronton aminek fizikai manifesztációja is van. Nem csak egyg random startup ami ígéreteken meg menő videókon kívül semmit nem mutat be csak folyamatos tőkebevonásokat kerget.

    [ Szerkesztve ]

  • Huntszy

    tag

    válasz opr #61 üzenetére

    Nincs értelme magyárzni. Troll. Persze, hogy túlkomplikált és drága ami egy Teslában van ha egy E39-hez vagy egy B5 Passathoz képest. Ebben igaza van. A kérdés, hogy miért hasonlítanád azokhoz? Hasonlítsd vele egy korú autókhoz. Rögtön kiderül, hogy a mai autókban is bármi bizbasz elromlik kiderül, hogy ugyan úgy egy komplett PC van mögötte, nem valami filléres áramkör amit Jani a következő utcában egy tízes kulcsal meg egy phillips csavazhúzóval cserél. Ugyan úgy egészben kell cserélni az egészet egy új atuóban hiába a kezelőfelült végkiállása egy műnyag gomb egy UI elem helyett. Ahogy előző hozzászólok ezt számtalan példával igazolták is. De hiába. Aki nem lát annak hiába mutatod.

  • Huntszy

    tag

    válasz opr #63 üzenetére

    Szép :S

    Csak hát nehezen csorog le az ilyesmi a magyar valóságba mert még mindig 15 év fölött az autót átlagéletkora (mennyi lehet a medián?) így kijön a hír h ez meg az egy új EV-ről és megy a habzó szájú őrjöngés, hogy brrrr csak kimarad a képből, hogy emberük legfrissebb tapasztalata belső égésű autókkal is cirka 15 év körül így nincs meg neki, hogy ha beszambázik egy szalonba és kihoz onnan egy verdás az is nagyon más lesz ám hiába ugyan azt tankolja bele mint az előzőbe.

    Csak, hogy még egy példát említsek kolléga 1 éve vett egy 2012-es Passatot. Azért az is 9 éves már de már ott is megvan ez. Start-Stop van benne ami mint kiderült nem szereti a bedugult határon órákon át tartó araszolást. Emberünk viszont elég sokat csinál ilyet mivel MO-on él és dolgozik de közeli hózzátartozói még Szerbiában laknak. Hát fél év után elkezdett kotlani tőle a turbó dízel. Kikapcsolni nem lehet tartósan mert minden motorleállítás után reseteli magát a beállítás és elvileg (most csak rá tudok hivatkozni de elvileg eléggé utánajárt) kiütni sem lehet csak ha az egész motorvezérlő elektronikát kicseréli hackeltre. Pedig ismétlem egy 2012-es autóról beszélünk, azóta lassan eltelt egy újabb évtized és csak tovább haladtak ezen az úton a gyártók meghajtástól függetlenül.

    EV-re visszatérve sokat pattognak az aksipakk miatt, hogy majd megdöglik és az autó ára kétszer az új. A mai technikák bizonyítottan elmennek alsó hangon fél millió kilómétert (sokat futott Tesla Taxik az állatorvosi lovak) csere és durva hatótávromlás nélkül. Persze van régi motor technika ami elmegy millió kilómétert, de vajon a ma újonnan kapható agyonhegyezett kis köbcentis 1-2 turbós mindeszűrős összesadalékanyagos motorok is tényleg elmennek 1 millió kilómétert vagy 500-nél az is csere/nagygenerál? Mert ha csere/generál akkor az is gyakorlatilag gazdasági totálkár. És ezeknél a motoroknál a fél millió kilóméterrel nagyon mondtam, nem kell sokáig keresni, hogy hogyan néznek ki a kisköbcentis turbós benzinesek akár 100k km után is, aztán egyszer kell egy koxdarab leszakadjon. Lehet jönni azzal, hogy akkor nem olyat kell venni, kár h már az összes ilyen amit újonnan lehet kapni.

    [ Szerkesztve ]

  • Huntszy

    tag

    válasz Zirowe #68 üzenetére

    Sikerült hozni három példát amikor elromlanak. Vajon sikerülne ugyan ez a mutatvány egy ICE-el is? :K

    Sem én sem opr nem azt állítottuk h nem tud elromlani hisz attól, hogy a hajtáslánca sokkal egyszerűbb mint egy ICE-nek attól még sok minden más ugyan úgy bennevan. Központi számítógéptől kezdve futóműn át stb.

    Azt mondjuk, hogy nem romlik el többet mint bármelyik másik kortárs autó hajtáslánctól és üzemanyagtól függetlenül. Ne forgasd ki. Csak te állítottad, hogy "semmi se tud elromlani" (még ha szarkasztikusan is).

    [ Szerkesztve ]

  • Huntszy

    tag

    válasz darvinya #100 üzenetére

    Prius 20 éve van. Hány éve is használnak Litium aksikat benne? Ennek utána jártál. Kéne mielőtt hülyeséget beszélsz. Segítek, az első két generációban végig NiMH aksikat használtak a Priusokban amiknek semmi köze az EV-k Li-ion aksijához újrahasznosítási szempontból. Tovább megyek, a mai Toyotákban is NiMH van Li-ion helyett/mellett attól függően, hogy mild hybrid vagy Plug-in.

    Szóval jöhetsz azzal, hogy évtizedek óta van Prius és abban is van aksi, tökre más mint amint a Leafek, Teslák, Konák alá pakolnak. Az aksis tömegközlekedésben meg ja, sok a futott kilóméter/év de baromi kevés van még azokból is.

    Egyébként a cikk amiben hivatkozol arra, hogy elássák vagy exportálják harmadik világba az aksikat nem tényként közli ezt (ahogy te teszed itt) hanem az író saját véleménye miszerint ha nem oldják meg környezettudatosan az aksik utóéletének még nem létező problémáját (amit fentebb kifejtettek h miért) akkor, talán még az is történhet, hogy a gyártó csak elássák. Kb vered az asztalt, hogy elássáka gonoszok az aksikat fúj és forrásként be is linkelsz egy cikket amiben az író saját tippje az, hogy egyszer ez akár meg is történhet. Tehát ma nem történik ilyen. Tehát egy olyan problémát hozol fel ami még nem is létezik.

Új hozzászólás Aktív témák