Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Viktor77

    titán

    válasz Nippon #335 üzenetére

    " Hogy valaki a panelban a tizediken süti a Wellington bélszínt adómentesen, ellenőrizetlen forrásból beszerzett anyagokból, ellenőrizetlen konyhában?"

    Akarod mondani a piacon vett húsból, ami után ÁFAt fizetett, a hozzávalóknál szintén, a konyhában használt áramnál, gáznál szintén, a lakásában, ami után valószínűleg fizetett adót.

    Azt meg hadd döntsem el én, hogy megkockáztatom-e a minőségi előírásoknak nem megfelelő termék beszerzését (amit nem mellesleg te is eszel, mikor anyukádhoz mentek hétvégi ebédre).

    [ Szerkesztve ]

    Csinálni kell. Kész. Pont.

  • azbest

    félisten

    válasz Nippon #335 üzenetére

    Ahogy más is írta, ez a multizás vicc. Van hogy évekig adómentességet kapnak cégek, sőt, fejenként több milliós támogatást munkahelyteremtés címszóval. Gyakorlatilag még mi fizetünk azért, hogy dolgozhassunk.
    Ehhez képest pedig egy huszárvágással csődbe visznek iparágakat, ha személyes érdekek úgy kívánják. Szóval ne pozitív érvként hozzuk fel, hogy ki mellé áll a (mindenkori) kormány.

    "ha tetszik, ha nem az Uber személyszállítással foglalkozik, akár a taxi. Ugyanazt a tevékenységet végzi, tehát ugyanannak a szabályozásnak kell megfelelnie."

    Nem ugyanazt végzi, hiszen nem járnak neki előjogok és bár a bkk lehet, hogy szeretné megsarcolni őket is, de nem szerződtek le velük. Csak a térképen 16 másik sofőrszolgálat szerepel budapesten, ők sem taxik, nem is akarnak taxik lenni és nem is az vonatkozik rájuk, mint a taxikra.
    Az még nem is szerepel rajta, amelyik a hírekben is szerepelt, hogy az ő szolgáltatásuk megjelenésébe nem fér bele a sárga taxi. Létre is hoztak egy limuzinszolgálat üzletágat.

    A lakáséttermek kapcsán is vannak már országok, ahol külön, könnyített szabályok vonatkoznak a minimális létszámú vendéket kiszolgáló lakáséttermekre. Egészen más feltételeket szabnak a nagyipari, több száz vagy több ezres létszámot kiszolgáló és a tucatnyi vendéget ellátó egységek között. Itthon azt hiszem még teljesen egy kalap alá veszik őket a normál éttermekkel.

    Igazából az egészből az a tanulság, hogy vannak még tulajdonosi és érdekkörök, akik piaci alapon nem tudnának érvényesülni, ezért lobbival ellehetetlenítik a lehetséges konkurenciát. Ahol "kolbászból van a kerítés" (idézve egy másik kommentelőtől) is, ott érdekes módon rájöttek arra, hogy a vállalkozások ellehetetlenítése helyett inkább segítsék a létrejöttüket, mert jobb egy vállalkozó, mégha kevés adót is fizet, mint egy munkanélküli segélyen otthon ülő haszontalan ember. Talán ezért is tud működni ott a gazdaság. Van kinn élő rokon, az ottani vállalkozás alapítás menetére itthon azt mondanák, hogy kitalált történet, mert el sem lehet képzelni, hogy máshol tudnak értelmesen gondolkodni a hivatalok.

    (#337) Nippon
    annál az esetnél nem a "betonkeverő" volt a legnagyobb probléma, hanem a higiénia és a romlott áruk. Te sem láttál még ipari gyártást.

    [ Szerkesztve ]

  • djgeg

    őstag

    válasz Nippon #335 üzenetére

    "Sajnos a további érvelésed is teljes bukó, ugyanis ha tetszik, ha nem az Uber személyszállítással foglalkozik, akár a taxi. Ugyanazt a tevékenységet végzi, tehát ugyanannak a szabályozásnak kell megfelelnie."

    UGYAN AZ ÚJRA MEG ÚJRA.... Értsd már meg, hogy nem ugyan az. A Személy szállítás is különböző alegységekre van osztva!
    Ott vannak a limósok, vagy a sofőrszolgálat, de még az elit taxiból lett valami is ami csak nagyon drága kocsikkal fuvaroz személyeket! Ott van még az oscar meg egyéb utitárs kereső. Ott is fizetsz a fuvarért. Akkor azokkal mi van? Bárki aki pénzt fogad el azért, hogy valakit elvisz A-B-be akkor az Taxi? Ne nevettesed már magad....
    Ezek attól még nem taxik... És törvényileg az Uber sem az....

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

Új hozzászólás Aktív témák