Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dajkopali

    addikt

    válasz BiP #5 üzenetére

    ha jól értem, itt nem a netre kapcsolódnak fel, hanem egy belső hálózatra [link]

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • #06658560

    törölt tag

    válasz BiP #5 üzenetére

    Normális rendszerben nicsn összekötve a motorvezérlö elektronika, az ABS-ESP a szórakoztatórésszel. Az pedig, hogy mit mutat a sebességmérö rohadtul mindegy, ha áll a jármü, ha a gázra, fékrerendesen reagál. S mivel a fék alapvetöen mechanikai rendszer, a brake by wire és a steer by wire nem engedélyezett így konkrétan eléggé hidegen hagy a müszer jelzése. Szerencsére az autós, közúti jármüves szabályokat alkotók nem teljesen hülyék, mint ezer más területen, így az elektronikába vetett hit nem minden felett álló.

    stinkydiver: igen, a motorvezérléshez is hozzá lehet férni CAN buszon keresztül. Viszont az, hogy laptopon keresztül buherálom a rendszert nem ugyanaz, mint amit a cikk állít. Az utóbbi teljesen bevett szokás.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz BiP #5 üzenetére

    Igen, az lenne a lényeg, hogy teljesen egymástól elszigetelt rendszerről működjenek.
    De a megoldások elég gányok, gagyik, ócskák, nevezzük akárhogy, veszélyesek.
    Ez már a mostani autókban is megfigyelhető.

    Legjobb példa, haverom Citroën Xara Picasso-ja. Alig 3 éves volt az autó. Hazafelé tartott kis falukon keresztül, majd egyszercsak puff leállt az autó. Leállt minden. A motor, a gyújtás semmi nem működött. Mindez persze azt is jelenti, hogy a szervó is elszállt a fékrásegítés is elszáll és minden, ami árammal vezérelt volt a kocsiban.
    Kihívták a szerelőt, és kiderült, hogy a Picasso fedélzeti számítógépe mondott csütörtököt. Egyszerűen leállt. Az okát nem tudták megmondani. Csak úgy leállt, ráköttek még ott helyben egy laptopot de nem tudták újraindítani. Úgy kellett elszállítani az autót, pedig motorikusan mechanikailag semmi problémája nem volt.
    Majd cirka 250 ezerért kicserélték az egész fedilzetiszámítógép rendszert és működött tovább. És, mint utána kiderült ez nem egyedi eset volt!

    Szóval innen már elég elképzelni, mivan ha ez mondjuk 120-140-nél történik egy kanyarban, hirtelen elszáll a szervó, megszűnik a fékrásegítés és így tovább...
    És ez csak ~ 10 éves típusú Citroën Xara Picasso. Nincs benn internet, nem lett feltörve.
    Egyszerűen tönkrement a fedélzeti pc és vitt magával mindent.

  • hoffman_

    nagyúr

    válasz BiP #12 üzenetére

    Szar ez a cikk, minden második post-ra írnék valamit :DDD

    Aki valaha olyan autót vesz(mert bizonyosan lesz ilyen autó), aminek a motor-, fék-, és egyéb rendszereit így lehet manpulálni, az nem hoz bölcs döntést... Az, pedig, hogy egy mostani full extrás S600-as Merciben ilyen hacket lehet végrehajtani, azt nem mondja nekem senki :) Teljesen más kérdés viszont, hogy az autó, véleményem szerint élvezeti cikk, bizonyos fajtái akár orgazmust is kiválthatnak egyes emberekből :D Így hát, aki vezetni akar, az nem egy 4 kerekű PC-t vesz. ABS még talán nem árt, esetleg ASR/ESP, de ez is már csak plusz súly ;]

    ...Te meg mész 70-80-nal mondjuk. Máshogy méred fel a távolságokat, stb. Elég balesetveszélyes.

    Nem tudom, Te hogy vagy vele, én nem az óra alapján "mérem a távot" :N

    [ Szerkesztve ]

    "The time you enjoy wasting is not wasted time."

Új hozzászólás Aktív témák