Új hozzászólás Aktív témák

  • Sifre

    senior tag

    válasz #06658560 #16 üzenetére

    Az E és S Mercikben már egy ideje van brake by wire, de a szabályok miatt valóban meg kellett tartani egy harmatgyenge hagyományos fékrendszert (kb. 100m alatt lehet vele lefékezni az autót 100km/h-ról :) ). A Pappasnál régebben dolgozó ismerős szerint többször volt szükség a vészrendszerre.

    A cikkre reagálva:

    Pl. a VW-csoportnál (de szerintem majdnem az összes európai gyártónál) nincs közvetlen kapcsolat a komfortfunkciók és a hajtáslánc között. A két rendszer két külön CAN-t használ, de ez nem a hack miatt van, hanem hogy pl. ABS és a motorelektronika közötti kommunikációt ne tartsák fel pl. a navigáció által a műszeregység-vezérlőnek küldött csomagok.

    Ettől függetlenül a CAN-ek között természetesen van van kapcsolat a gateway-en keresztül, ezért ha egy hiba folytán zárlat keletkezik a komfort CAN-ben a motor nem fog beindulni, mert nem kapja meg az immobilizer kódját a műszeregységtől.

    Ha érdekel valakit tudok csinálni egy vezérlőegység kimenet tesztet, ott látni hogy miket lehet csinálni egy autóval egy számítógépről :)

Új hozzászólás Aktív témák