Új hozzászólás Aktív témák
-
Sifre
senior tag
válasz #06658560 #16 üzenetére
Az E és S Mercikben már egy ideje van brake by wire, de a szabályok miatt valóban meg kellett tartani egy harmatgyenge hagyományos fékrendszert (kb. 100m alatt lehet vele lefékezni az autót 100km/h-ról ). A Pappasnál régebben dolgozó ismerős szerint többször volt szükség a vészrendszerre.
A cikkre reagálva:
Pl. a VW-csoportnál (de szerintem majdnem az összes európai gyártónál) nincs közvetlen kapcsolat a komfortfunkciók és a hajtáslánc között. A két rendszer két külön CAN-t használ, de ez nem a hack miatt van, hanem hogy pl. ABS és a motorelektronika közötti kommunikációt ne tartsák fel pl. a navigáció által a műszeregység-vezérlőnek küldött csomagok.
Ettől függetlenül a CAN-ek között természetesen van van kapcsolat a gateway-en keresztül, ezért ha egy hiba folytán zárlat keletkezik a komfort CAN-ben a motor nem fog beindulni, mert nem kapja meg az immobilizer kódját a műszeregységtől.
Ha érdekel valakit tudok csinálni egy vezérlőegység kimenet tesztet, ott látni hogy miket lehet csinálni egy autóval egy számítógépről
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Futás, futópályák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Path of Exile (ARPG)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Gaming notebook topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Subaru topik
- További aktív témák...
- - MAKULÁTLAN - Samsung Galaxy S24 ULTRA 12/512GB - TITANIUM GRAY - FÜGGETLEN - 3 ÉV GARANCIA
- Eladó Lenovo M70q Gen 3 Desktop ThinkCentre 12GEN
- Iphone 13 mini 128Gb Green Garancia: 2025.12.21-ig
- Utolsó darab - 670.000 Ft helyett - 465.000 Ft MacBook Air Retina 13" M2 8GB / 512 SSD / Magyar
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA