Új hozzászólás Aktív témák
-
-szp-
aktív tag
Az is egy opció, hogy az ismeretlen akadály, amit került éppen, jobban hasonlított egy odatévedt élőlényre, mint a busz, a szoftverben pedig priort élvezett az élet védelme, ezért inkább ahelyett hogy visszament volna legyalulni a homokzsákot, nekiment a busznak. Mondjuk akár a fékezés is belefért volna, illetve a képek alapján annyira széles az a sáv, hogy ha nem 1,5 méteres oldaltávval kerüli a kanálist, akkor nem kacsázik bele a buszba, tehát finomítani mindenképp kell még, de ez nem fekete vagy fehér. Kíváncsi lennék rá, miért nem nagyon részletezik az esetet a Google havi jelentésében sem... Urmson előadása több infót tartalmazott, pedig ő se vitte túlzásba...
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
csabsz13
aktív tag
itt a pontos válasz:
cikk1
cikk2a lényeg, hogy az induló sávban, ahol a busz is volt - az emberek - az ilyen lassú forgalom mellett beengedik azt, aki csak "áttér" a sávba, mert pl. mint itt is, van valami amit ki kell kerülnie.
ezt próbálták meg beprogramozni a google autó fejébe is, hogy ilyenre számítson. hát itt erre számított - látszik, hogy bőven a busz előtt áttért a sávba - de a buszvezető nem fékezett, lehet hogy nem vette észre vagy arra gondolt, hogy gyorsabban befejezi a manővert az autó.AMD Ryzen 2600x 3.6GHz - BE QUIET! Shadow Rock Slim - MSI B450 Tomahawk - KINGSTON HyperX Predator 32GB DDR4 3200MHz - ZOTAC RTX2070 AMP! EXTREME - FSP Aurum Gold 550M - Bitfenix Merc Alpha
-
-szp-
aktív tag
azért erre figyelnek, tehát először csak zárt pályán, aztán autópályán, több sávos egyirányú utakon, és csak ezeket követően engedték rá a kocsikat a bonyolultabb szitukra, sőt még mindig szinte csak védett úton közlekednek, alsóbbrendűeken leginkább virtuálisan.
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
csabsz13
aktív tag
tudod, a gépek már csak ilyen 1 és 0 gondolkodásúak.
"En azt varom el hogy barmilyen viselkedesminta is van programozva az algoritmusba a fo cel az legyen hogy megelozze azt hogy utkozesbe keveredjen barmilyen mas jarmuvel"
ha erre programoznád a google kocsit, akkor el sem indulna
viccet félre, azért ugye arra is kell gondoljanak, hogy haladjon a forgalommal, ne szoruljon be egy adott szituba, mert az még nagyobb bajt is tud okozni.
nem egyszerű ez, na!
de azért nem is véletlenül fejlesztik már 4-5 éve. és nem véletlenül okozott eddig csak egy azaz egyetlen egy balesetet. méghozzá olyat, ami szerintem minden 10. autóssal előfordul. szóval én még mindig a google-ba bíznék, mint egy random sofőrben. de ez szvsz.AMD Ryzen 2600x 3.6GHz - BE QUIET! Shadow Rock Slim - MSI B450 Tomahawk - KINGSTON HyperX Predator 32GB DDR4 3200MHz - ZOTAC RTX2070 AMP! EXTREME - FSP Aurum Gold 550M - Bitfenix Merc Alpha
-
-
#06658560
törölt tag
"Ha a kis kocsimmal/biciklimmel csinalom majd ezt akkor engem kivasal majd mert masra szamit?"
Jó napot kívánok! El tetszett aludni.
Eddigi pályafutásom során egy balesetem volt: hátulról belém hajtott egy idős nő, mikor megadtam az elsőbbséget a gyalogosnak zebránál- mivel már lelépett. A magyarázat: olyan hirtelen fékeztem. Parkolóhely keresése közben, gyalogátkelőnél, városban, úgy, hogy az autó már állt, a váltó üresben, mikor csattant. Majd ismét, ugyanis ijedtében lelépett a fékről. A hirtelen fékezéshez adalék: Polski Fiat 126.
-
-szp-
aktív tag
Okosan csinálják, fokozatosan engedik be a bonyolultabb szituációkba, ezzel is csökkentve a kockázatot. A valós forgalmi tesztek mellett irtózatos mennyiségű virtuális km van már a szoftverben. Biciklissel többször találkozott már a rendszer, a fixis srác egyensúlyozási mutatványát például birka türelemmel szemlélte, míg egy másik esetben a szabálytalankodó kerékpáros csak azért nem végezte a motorháztetőn, mert az autót nem ember vezette. Erről Urmson a vitaindító hírbe ágyazott videóban is beszélt: azt mondta, valószínűleg elütötte volna a biciklist.
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
-szp-
aktív tag
A Lexus egy háromsávos út jobb szélső sávjában haladt, kanyarodni készült, ezért indexelt és lehúzódott jobbra. Mikor zöldet kapott, nem indult azonnal, az útszéli víznyelő körül homokzsákok állták el az útját. Miután néhány autó elment mellette, kikerülő manőverbe kezdett. A tesztpilóta a bal oldali tükörben látta ugyan a buszt, de meg volt győződve róla, hogy az megáll, vagy minimum lassít, tehát arra számított, nem fogja akadályozni a robotpilótát. Nem avatkozott közbe.
Ha mindez egy hónappal korábban történik meg, nem lett volna baleset az ügyből – állítja a Google – ugyanis néhány hete változtattak, hogy kevésbé gépszerűen vezessen a szoftver. Konkrétan arról van szó, hogy eddig a sáv közepén haladt és onnan is fordult ha kanyarodni kellett, viszont emberi szemmel nézve ez nem túl életszerű (itthon a KRESZ is bünteti). Ehelyett, amikor egy élő sofőr kanyarodni készül, kihúzódik a sáv szélére, helyet hagyva a mögötte érkezőknek. Ennek szellemében programozták át a gépet, ami éppen csak a fránya útakadály miatt sorolt vissza középre.(forrás)
Azért titkolózásról nincs szó, én azt fájlalom hogy az onboard felvételeket nem hozták nyilvánosságra az autó szemszögéből, illetve azt, hogy a havi beszámoló nem részletezi, milyen döntésmechanika és/vagy hibás kódolás vezetett a csattanásig.<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
L3zl13
nagyúr
A full defenzív vezetési módon már túl vannak. Most keményen dolgoznak azon, hogy emberszerűbb legyen a vezetése, nyilván az emberi hibák kihagyásával.
Azt meg nem tudom, hogy milyen titkolózásról beszélsz. Benne volt a videóban a buszos baleset, a magyarázata, és hogy mi történt a busszal.
Aki hülye, haljon meg!
-
haxiboy
veterán
Biztosan lesz, de szerintem ennyi levezetett km mellett ekkorka baleset elnézhető. Ráadásul a rendszer folyamatos fejlesztés alatt áll. Ha minden autó képes lenne egymással kommunikálni akkor az ilyen balesetek teljesen megelőzhetőek lennének. De ez majd inkább 20-30 év múlva.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
saelin
veterán
Szerintem nem kell ezt ilyen nagy dobra verni... ember nem sérült meg és az a lényeg, plusz a fejlesztők kiszúrtak egy hibát a rendszerben, amit - elvileg - kijavítottak. Én várom a google autóit és remélem semmi komoly galibát nem fognak okozni, és majd szabad utat kapnak mindenütt.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
L3zl13
nagyúr
A videóban volt egy magyarázat.
Az autó úgy érzékelte, hogy a busz nem fér el mellette, ezért nem bevágott elé, csak beljebb húzódott a sávjában.
Hibás feltételezés volt, programozási hiba javítva, lépjünk tovább...
Biztos van még több is, de még mindig fejlesztés/teszt üzem van és az előadó sem mondta azt, hogy holnaptól piacon lehetne az autó.
Ha 200-al belehajtott volna egy betonfalba akkor sem jutnék arra a következtetésre, hogy "itt valami bűzlik", biztos eltitkolnak valamit.Aki hülye, haljon meg!
-
persil
nagyúr
Én komolyan igyekszem, de egyszerűen nem bírom felfogni, hogy miért kell mindig, minden embernek a konspirációt keresni, de szó szerint mindenben....
Nem is eresztem bőlére, de most komolyan kérlek, ne zavarodj meg, nem követ senki, a családodat sem fenyegeti az isis, nyugi, tényleg! Koccant a lexus, puff. Senkivel nem történt semmi, állítom már így is jobban "vezet" az ai, mint az autósok nagy része, hidd el, egyre jobb lesz.
Titkolózásról meg szó sincs, pont annyit mondtak el, ami történt, egyszerűen nem kívánja meg az eset, hogy hónapokig ezen csámcsogjon a story magazin.
Nem bűzlik itt semmi, nyugi
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html