Új hozzászólás Aktív témák
-
-szp-
aktív tag
Az is egy opció, hogy az ismeretlen akadály, amit került éppen, jobban hasonlított egy odatévedt élőlényre, mint a busz, a szoftverben pedig priort élvezett az élet védelme, ezért inkább ahelyett hogy visszament volna legyalulni a homokzsákot, nekiment a busznak. Mondjuk akár a fékezés is belefért volna, illetve a képek alapján annyira széles az a sáv, hogy ha nem 1,5 méteres oldaltávval kerüli a kanálist, akkor nem kacsázik bele a buszba, tehát finomítani mindenképp kell még, de ez nem fekete vagy fehér. Kíváncsi lennék rá, miért nem nagyon részletezik az esetet a Google havi jelentésében sem... Urmson előadása több infót tartalmazott, pedig ő se vitte túlzásba...
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
-szp-
aktív tag
azért erre figyelnek, tehát először csak zárt pályán, aztán autópályán, több sávos egyirányú utakon, és csak ezeket követően engedték rá a kocsikat a bonyolultabb szitukra, sőt még mindig szinte csak védett úton közlekednek, alsóbbrendűeken leginkább virtuálisan.
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
-szp-
aktív tag
Okosan csinálják, fokozatosan engedik be a bonyolultabb szituációkba, ezzel is csökkentve a kockázatot. A valós forgalmi tesztek mellett irtózatos mennyiségű virtuális km van már a szoftverben. Biciklissel többször találkozott már a rendszer, a fixis srác egyensúlyozási mutatványát például birka türelemmel szemlélte, míg egy másik esetben a szabálytalankodó kerékpáros csak azért nem végezte a motorháztetőn, mert az autót nem ember vezette. Erről Urmson a vitaindító hírbe ágyazott videóban is beszélt: azt mondta, valószínűleg elütötte volna a biciklist.
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
-szp-
aktív tag
A Lexus egy háromsávos út jobb szélső sávjában haladt, kanyarodni készült, ezért indexelt és lehúzódott jobbra. Mikor zöldet kapott, nem indult azonnal, az útszéli víznyelő körül homokzsákok állták el az útját. Miután néhány autó elment mellette, kikerülő manőverbe kezdett. A tesztpilóta a bal oldali tükörben látta ugyan a buszt, de meg volt győződve róla, hogy az megáll, vagy minimum lassít, tehát arra számított, nem fogja akadályozni a robotpilótát. Nem avatkozott közbe.
Ha mindez egy hónappal korábban történik meg, nem lett volna baleset az ügyből – állítja a Google – ugyanis néhány hete változtattak, hogy kevésbé gépszerűen vezessen a szoftver. Konkrétan arról van szó, hogy eddig a sáv közepén haladt és onnan is fordult ha kanyarodni kellett, viszont emberi szemmel nézve ez nem túl életszerű (itthon a KRESZ is bünteti). Ehelyett, amikor egy élő sofőr kanyarodni készül, kihúzódik a sáv szélére, helyet hagyva a mögötte érkezőknek. Ennek szellemében programozták át a gépet, ami éppen csak a fránya útakadály miatt sorolt vissza középre.(forrás)
Azért titkolózásról nincs szó, én azt fájlalom hogy az onboard felvételeket nem hozták nyilvánosságra az autó szemszögéből, illetve azt, hogy a havi beszámoló nem részletezi, milyen döntésmechanika és/vagy hibás kódolás vezetett a csattanásig.<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
-szp-
aktív tag
Igen, ha szűk a forgalmi sáv, akkor valóban értelmetlen lenne, de a balesetnél nem ez volt a helyzet. Viszont nincs vita köztünk: elég súlyos hiba történt, pont emiatt frusztrál a tudatlanság, hogy miért történt. Valaki írta fentebb, "a szoftvert is emberek írják", ez lehetett trehányság, vagy rossz utasítás, hibás priorizálás, vagy kezeletlen eseménysor.
Itt van egy félreértés, nem arra tanították meg a szoftvert, hogy számítson a közlekedés többi résztvevőjének empatikus előzékenységére, hanem arra, hogy ha a forgalmi viszonyok megkívánják, a lehetőségek pedig adottak, akkor segítse a mögötte haladókat azzal, hogy nem a sáv közepén várja meg a kanyarodásra alkalmas pillanatot.<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
-szp-
aktív tag
A kép kb 1 éves (2015. június), és már látszik rajta, hogy a jobb oldalról elbontottak valamit. A videón az építkezéseken is használt elkerítőháló látható szerintem az egykor üres placc helyén, amivel a törmeléket és a port igyekeznek felfogni. Amúgy ez az El Camino Real és a Castro Street sarkán történt.
[ Szerkesztve ]
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
-szp-
aktív tag
válasz Stormbird #38 üzenetére
Alakítgatják a szabályozást az új körülményekhez. Jelenleg úgy tűnik, ha szoftverhiba okozza a balesetet, akkor a gyártó tehető felelőssé.
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->