- Bittorrent topik
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- DIGI internet
- Milyen routert?
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Aliexpress tapasztalatok
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
dark100
aktív tag
Na ne rohogtessetek mar
Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software
-
bambano
titán
Szólok időben, az iskolákban már nem kakaót isznak a gyerekek...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jhonny06
veterán
Néhol olyan lepukkant helyek vannak, ez sem fog megvalósulni, mint sok minden más sem. Biztos, hogy pont erre lenne pénzünk? Előbb talán rendbe kéne hozni az úgynevezett "alap dolgokat", mert itthon ez sem olyan egyértelmű.
-
finest
őstag
Éppen tegnap olvastam ezt a cikket, eléggé pontos kép a finanszírozásról. Jó a vége felé az interaktív tábla vagy nyílászáró csere dilemma.
Azért jó, h ilyen is van.[ Szerkesztve ]
“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
Gabesza.
csendes tag
Ez mind szép és jó, de ahogy ez notebook/netbook kinéz, az már nocomment.
-
FTeR
addikt
uhh, épp írni akartam, h ugyan elég marketing szagú az egész (hiszem ha látom), de az ellenérvek siralmasan gyengék és szörnyen demagógok.
nem arra van szükség, h számgépen írják a röpit, hanem arra, h a diákok interaktívan és nem mellesleg lelkesen vegyenek részt az órán és így hatékonyabban tanuljanak. ha ehhez az kell, h gép legyen előttük, akkor egy iskolában ennek kell lenni az elsődleges célnak.az hogy putrifalván omladozik tanterem szörnyen demagóg érv. az ilyen helyen a pénzhiánynál nagyobb probléma is van. még egy városban sem probléma megoldani, h a kedves szülők besegítsenek a tatarozásba, falun meg jóval egyszerűbb az ilyen.
egy tft-vel szeret notin nem fog egyik kölöknek sem jobban romlani a szeme, mint a könyvet bújva (ami egyébként sem divat). a kézírást meg lehet gyakorolni érintőképernyőn is. a nem szépírást célzó jegyzetelések meg egyébként is csak arra jók, h berögzüljön a kapkodós csúnya írás.
ha noti kiváltja a többi papír alapú tanezközt, akkor 4+8 évre vetítve még olcsóbban is kijöhet belőle az ember és még az őserdőket is megóvtuk. -
sese1
csendes tag
Az intel motivációs ajánlása "nehogy lemaradjunk" inkább marketing mint valós mögöttes tartalom. Annál is inkább mert már mindenki látott nem is egy olyan példát, akár a mesés nyugatról is ami biza nem volt követendő.
A géppel megvalósított oktatás egyébként, a minden diák kedvencére a kiválasztós tesztfeladatokra épít elsősorban. (nyugodtan képzelje maga elé mindenki, bármelyik Egyesült Államokbeli gimiről szóló filmet és annak színvonalát. ) Az amúgy is lemaradóban lévő maradék tudás és tanítási szintetet nem hiszem hogy azzal lehet továbbfejleszteni hogy a gyereket mint gondolatokat alkotó embert, hogy megfosztjuk a fogalmazás az összefüggések, keresésének a további mellőzősével.
Az is tény hogy az órák azért érdekesebbek mert a tanárnak valóban elő kell rá készülni. Persze ezt a számítógépek nélkül is meg tudná tenni, de hát lusta ,meg nincs motiválva kellő képpen. Az új játékszer meg nagyon jó motiváció. Persze annak a tanárnak aki nem lát előre eléggé, annak mondok valamit. Ez a technológia lesz az ami a munkájukat bárki által megismételhetővé->könybbé->hatékonybbá- ezáltal kevesebb idő alatt elvégezhetővé -> kevesebb személlyel megoldhatóvá teszi. Persze amikor az alacsonyabb létszám megvalósul a tanítás akkor rájönnek hogy mégis csak nagyobb odafigyelés, vezetés kell a tanulóknak. De ezek egy egy iskolai generációkat jelentenek időben.
Persze a diák oldali lelkesedés is csökkent az idő múlásával a korábbi vizsgálatok során ,amikor már mindennapossá vált a használata, sőt kellemetlenebbé vált az íróeszközök hiánya (-ezt a részt nem teljesen értettem-), de ami meglepő és szintén diákok meglátása: ugyanazt mint egy nyomtatott tankönyv csak néha olvasni sem lehet. -Ami, ha a célt tekintjük érthető is, csak éppen nagyobb energia és javítás igényű amit néha pótolni sem lehet, nincs mindenhol dugalj-
Vannak a technológiának egyértelmű előnyei is: pl ha hibás egy egy anyag egy frissítési modullal gyorsan korrigálható és nem szükséges újabb könyveket nyomtatni. Persze ennek a másik oldala is igaz, miszerint jelenleg sem nyomtattak és láttak el mindenkit újabb tankönyvvel ha hibásan szerepelt benne valami.
Lehet érveket és ugyanannak az ellenérveit is felsorkaoztatni, de a pénz nagy úr, az oktatási és kultuszminisztereink valamint a tanácsadóik meg esendőek.
-
misirulez
senior tag
Ciganygyerekek meg haza fogjak hordani...
Felteve ha lessz ilyen, de nagyon-nagyon remelem, hogy nem. -
FTeR
addikt
a feleletválasztó tesztekhez is szükséges tudás, tanulás nélkül az sem megy. ugyan a lexikális tudástól eltérő ismeretek igényel, de a helyzet, az h a nagybetűs Életben nem is a lexikális tudásra van szükség, hanem olyanra ami alapján az ember megtalálja a kellő információ, ha szüksége van rá. a japán diákok álmukból felébresztve felmondják betű ponrtosan a leckét és sorra nyerik a nemzetközi versenyeket is, mégis felnőttként az amerikaiak a talpraesettebbek. szeretjük azt hinni, h az iskola rendszerünk jobb mint az usáé, de a helyzet az, h még is ott vannak a világhírű egyetemek és nem nálunk.
nem mintha az egésznek bármi köze lenne a notihoz, papíron is szoktak feleletválasztós feladatokat megadni és a sw is betud kérni kifejtős válaszokat.
törvényszerű, h a kezdeti lekesedés rövid idővel apad ([link]), ez sem működik úgy, h 1x elkészítik az sw-t és 10 év múlva pislognak, h teljesen elapadt a lelkesedés. az érdeklődést ugyanúgy fent kell tartani.
egy ilyen váltás arra is jó, h felrázza a tanárokat és kineveljen egy új generációt. kétlem, h egyhamar szügségtelenné tenné a tanári jelenlétet a tanteremben. -
cucka
addikt
Az amerikai oktatással szemben nagyon könnyű kritikát megfogalmazni, de az a helyzet, hogy az ottani rendszer mégiscsak sikeresebbnek bizonyult, mint a miénk.
Érdekes, ott nagyon sok "írj esszét", "írd le a véleményed" típusú feladatot oldanak meg. Azt írtad, hogy az értékes, önnálló gondolkodásra képes emberek kinevelése a cél, akkor szerintem ez a nyerő megoldás. Persze emiatt a többség lexikális tudása, vagy ún. "általános műveltsége" valóban hagy maga után kivánnivalót.
Matekből is érdekes, hogy a korrekt bizonyítások, levezetések helyett főleg a "ránézésre látszik, hogy", vagy a nagyon könnyen, intuitívan megoldható feladatok vannak többségben, ami valószínűleg sokkal jobban kedvez a matematika iránt kevés affinitást mutató gyerekeknek.
A harmadik, hogy ott talán élesebben elkülönül egymástól az átlag és az elitiskola, ami szintén jó dolog, mert nem lehet ugyanazzal a kaptafára ráhúzni a jövő vízvezetékszerelőinek és egyetemi tanárainak a képzését. -
ujoimro
tag
Az amerikai oktatással szemben nagyon könnyű kritikát megfogalmazni, de az a helyzet, hogy az ottani rendszer mégiscsak sikeresebbnek bizonyult, mint a miénk.
Mert elszívták többek között a magyar közpénzen képzett agyakat.
Érdekes, ott nagyon sok "írj esszét", "írd le a véleményed" típusú feladatot oldanak meg.
Mert ahhoz zéró IQ kell. És a gyermekek meg újra és újra leírják ugyanazt az agymosó szöveget, ammikel tömik a fejüket.
A harmadik, hogy ott talán élesebben elkülönül egymástól az átlag és az elitiskola, ami szintén jó dolog, mert nem lehet ugyanazzal a kaptafára ráhúzni a jövő vízvezetékszerelőinek és egyetemi tanárainak a képzését.
Hallottál már a Bolonyai folyamatról? Van fogalmad róla, hogy az elit iskolákat hányan tudják megfizetni? Tudod kik járnak ámerikában elit iskolába? A gazdagok gyerekei! -
ujoimro
tag
Habár az elképzelés helyes, igazából egyetlen cél áll mögötte, a profit. Az intelt egyáltalán nem érdekli, hogy milyen lesz a jövő generációjának a képzettsége. Ő csak a windows/x86-ra akarja rászoktatni a gyerekek. Azok a gyerekek, akik aztán ezen nőnek fel, utána követelni fogják, hogy ilyen eszközökön dolgozhassanak.
Ne felejtsük el, hogy az intel folytotta meg az OLPC-t is. Az pedig egy valódi non-profit és teljesen szabad kezdeményezés volt.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Mert elszívták többek között a magyar közpénzen képzett agyakat.
Igaz, bár tegyük hozzá, senkit nem kényszerítettek, hogy oda menjen, a magyar agyak egyedül döntöttek úgy, hogy jobban szeretnének olyan helyen élni, ahol megbecsülik a tudásukat.Mert ahhoz zéró IQ kell. És a gyermekek meg újra és újra leírják ugyanazt az agymosó szöveget, ammikel tömik a fejüket.
Ha jól emlékszem, a magyar diákok pont tragikusan szerepeltek azon a felmérésen, amelyen pusztán azt nézték, hogy értik-e az eléjük tett szöveget. Megjegyzem, nem az Iliászból kivett szöveget kellett megérteni, sem pedig a Zrínyi Veszedelem valamelyik részét, hanem kutyaközönséges újságcikkeket.
Az általad zéró IQ-snak nevezett feladatoknak pont az a céljuk, hogy ebben jók legyenek a diákok, ami valljuk be, kicsit előbbre való, mint versek és regények irodalmi elemzését, írók életrajzát tanulni.Hallottál már a Bolonyai folyamatról? Van fogalmad róla, hogy az elit iskolákat hányan tudják megfizetni? Tudod kik járnak ámerikában elit iskolába? A gazdagok gyerekei!
Hallottam, és nem tartom jónak. A bolognai folyamatban a különböző oktatási szintek pusztán mennyiségileg vannak differenciálva (értsd: hány évig mereszted a segged az iskolapadban), míg odaát minőségileg.
A tehetséges embereket tárt karokkal várják, adnak szállást, ösztöndíjat, stb., tehát az, hogy csak a gazdagok gyerekei járnak ilyen helyre, az csak majdnem igaz. Amúgy meg persze, a tudást és az egyetem hírnevét is meg kell fizetni, senkinek nem jár alanyi jogon a legjobb minőségű oktatás és az egyszerűen hazugság, hogy mindenkinek biztosítani lehet ugyanazokat a feltételeket. Ők rájöttek arra, hogy sokkal jobban megéri pénzt lapátolni a tehetséggondozásba, mint a nagy tömegek oktatásának színvonalát közelíteni az elithez, mi meg pont fordítva tesszük. Azt hiszem, az eredmények magukért beszélnek. -
rdi
veterán
Na figyeljetek csak! Nálunk már 10 éve számítógéppel tanulnak a túlnyomóan roma diákok, de még egyetlen egy alkalommal sem verekedtek pl. a billentyűzettel.
Úgyhogy hátrébb az agarakkal!
Ami a tartalmi részét illeti: az interaktív oktatásnak is meg vannak az előnyei, és a hátrányai.
Most mennem kell, mert becsengettekFej! Tor! Potroh!
-
Georgie1224
tag
A fentebbi hsz-ekből adódóan én is csak egyet értek azzal, hogy jó is meg nem is, hogyha telerakjuk technikával az osztálytermeket.
Az USA tanügyi rendszerét én nem magasztalnám, mert náluk a főiskolai diploma a 10 évvel ezelőtti érettségivel közel azonos szinten van.
Náluk a főiskolán tömik meg a fejüket Iliásszal és a többi alap műveltséghez fontos tudással.
A mostani iskolai rendszer elsődleges gondja az integráció, amiről pár hete cikkeztek is, hogy megbukott mint alternatíva a lemaradottak, vagy értelmileg nem fogyatékos, de hátrányos helyzetűek beillesztésével.
Az integráció miatt az iskolákban a tanulni vágyók nemhogy tanulni nem tudnak, hanem még ők finoman szóval teperősök akiket a többi leszól, és emiatt, még aki tanulna az is elkezdi hanyagolni a tanulást, mert ciki.
Ugyanis most már ciki jónak lenni. Aki tanul az hülye, mert aki csal, lop hazudik az jut előrébb.
Amíg ez az identitás jut el a fiatalsághoz, és ezt látják mindenhol beleértve a politikától a filmek, játékok, TV-ig ahol mind ezt sugalmazzák. Addig nem javul a tanulók teljesítménye.
Akik fentebb írták, hogy a tanulóink teljesítménye a béka feneke alatt van, azok ne felejtsék el, hogy az oktatást most romokban hever.Előre is bocsánat az OFF-ért, de szerintem ez is hozzá tartozik.
Murphy: "Ami el tud romlani, az el is romlik."
-
veterán
Ez egy remek eszköz!
Persze csak eszköz, ez nem fog csodát tenni. Kell hozzá a tanár, kell hozzá az a családi háttér, ami biztosítja a szükséges dolgokat, bátorít és biztat. De az eszköz kifejezetten jó."A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10
-
dabadab
titán
válasz Georgie1224 #18 üzenetére
"Akik fentebb írták, hogy a tanulóink teljesítménye a béka feneke alatt van, azok ne felejtsék el, hogy az oktatást most romokban hever."
A magyar oktatas altalaban veve soha nem volt kiugroan jo vagy kulonleges. Van par elitintezmeny (erdemes megnezni pl. hogy melyik kozepiskolaba jartak a mult szazad elso felenek magyar tudosgeneraciojanak tagjai) aztan annyi.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"A géppel megvalósított oktatás egyébként, a minden diák kedvencére a kiválasztós tesztfeladatokra épít elsősorban."
Ezt ugy mondod, hogy ismered a konkret programot, vagy csak ugy hasbol? Mert pl. a sok szempontbol hasonlo OLPC projekt eseten (amit jobban figyelemmel kovettem) a "konstrukcionista tanulas" volt az alapveto elkepzeles, ez pedig nagyon messze van attol, hogy a diakok feleletvalasztos teszteket toltenek ki.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#40553216
törölt tag
Más megoldások is vannak. És olcsóbb. Mert - gondolom - ezekre a gépekre is inkább M$ termékek mennek majd, és termelődik újra a gondolkodásmentes M$-rabszolgahad.
-
félisten
Fránya magyar beidegződés, de nekem rögtön az ugrott be hogy ki fog ezen rengeteg, ismétlem: "rengeteg" pénz keresni.....
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
dark100
aktív tag
Az igaz, hogy az olpc fenyevekre van a klassz matyitol, de az intel bacsinak penze is van. Nalunk meg az szamit. Az olpc amugy ott szurta el, hogy minel szegenyebb es fejletlenebb egy orszag, annal nagyobb a korrupcio. Ergo csak penzzel lehet a helyi politikusokat megszerezni, a "nepnek is jo legyen" meg itthon sem divat, hat akkor pl Afrikaban...
Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software
-
FTeR
addikt
az intel nem folytotta meg az olpc-t, hanem egyszerűen nem állt mellé. azért elég nagy a különbség. ráadásul az olpc-t a sivatagban vagy szvannán a fűben ülő benszülöttek vélt igényeinek szemelőtt tartásával készítették, a fejlett(ebb) világgban notinak túl buta, játéknak meg túl drága.
azt meg, h készített egy hasonló terméket, nehogymár negatívként rójuk fel. legalább van válsztási lehetőség (elméletileg, gyakorlatilag olpc senkinek sem kell). még a célközönség sem azonos. -
misirulez
senior tag
Nekem ezekről a feleletválasztós vizsgákról mindig a szőke biológia tanárnő jut eszembe, aki nagyon komoly munkával csinált egy 100 kérdéses tesztet, amiben A és B választási lehetőség volt.
Mivel nem tanultam rá, gondoltam poénból végigírom az összeset A-nak.
60%-os lett a vizsgám, tanárnőnek meg főtt a feje. -
misirulez
senior tag
válasz Georgie1224 #18 üzenetére
Ha X fiatal azért nem tanul, mert cikinek tartja, akkor az a fiatal inkább ne is tanuljon egyáltalán, illetve nem veszt vele senki sokat, ha belőlük mégsem lesz jó tanuló.
-
Dé
aktív tag
nemhiszem hogy ez a Classmate PC helyettesíteni/könnyíteni fogja a tanulást ált./középsuliba is egyarént.
meg kinek van rá a pénze a válság idején , erre is gondolni kellene M.o-n.
a sulik megveszik majd minden osztály 30x gyerekénekMár 16 éve itt :)
-
cucka
addikt
Az általam látott amerikai matek teszteknél úgy vettem észre, hogy el is várják, hogy így oldd meg őket. Amúgy ezzel semmi gond nincs. Náluk nem csak az a fontos, hogy kiinduló adatokból fél odalon át masszírozz egy egyenletet, hanem hogy ránézésre, logikus következtetések alapján tudj válaszolni a kérdésekre.
-
Georgie1224
tag
válasz misirulez #31 üzenetére
Erre csak a kolléganőm példáját tudom felhozni, hogy a fia minden tantárgyból 5-ös volt tavaly.
Most a butábbak órákon beszólnak neki, hogy ny@l a tanárnak, meg hasonlóak.
Érdekes 8 db 4-ese lett most félévkor a srácnak, mert cikizik, hogy ő tud is nem csak bejár órára.
Én ezt a példát azért hoztam fel, mert az osztályban levő tanulók nagyban befolyásolják az egész közösség munkáját, és annak haladását is.Murphy: "Ami el tud romlani, az el is romlik."
-
greeneye166
aktív tag
Erre a topicra Google-on találtam, mert ma láttam a Saturnban ezt a rettenetet.
Icipici a billentyűzete és ormótlan nagy a készülék és aránytalanúl drága. Ronda, sőt vállalhatatlan. Hardveres tulajdonságaiban az első szériás EeePCket közelíti alulról.
A programot nem ismerem az lehet még jó is, de azért el tudnék képzelni egy áramszünetet egy ilyen suliban. Mi lenne, elmarad a tanítás és a kis modern droidok otthon maradnak netezni?Ezzel az akcióval szimplán egy olyan készüléknek csinálnak piacot ami annyiba kerül majd, mint egy minőségi netbook, de tudásában nem ér fel a fele annyiba kerülőkhöz sem (érintőkijelző kivételével). Azért vagyok dühös, mert ez pont olyan mint a digitális tábla, ami drága, pontatlanul működik és valójában a töredékébe sem kerül a legyártása. Az egész jól megszervezett tömeges eladási stratégia iszonyatos haszonkulccsal anyagilag megkent döntéshozók által előkészített/kényszerített felvevőpiac részére.
[ Szerkesztve ]
> kiregisztrálva, ne küldj privátot <
-
Lunder
csendes tag
Ismerve a magyar rögvalóságot, én picit szkeptikus vagyok, a folyamat láncszemeiben úgyis valahol ott lesz a korrupció.
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 7900X3D 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest