- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
FTeR
addikt
a feleletválasztó tesztekhez is szükséges tudás, tanulás nélkül az sem megy. ugyan a lexikális tudástól eltérő ismeretek igényel, de a helyzet, az h a nagybetűs Életben nem is a lexikális tudásra van szükség, hanem olyanra ami alapján az ember megtalálja a kellő információ, ha szüksége van rá. a japán diákok álmukból felébresztve felmondják betű ponrtosan a leckét és sorra nyerik a nemzetközi versenyeket is, mégis felnőttként az amerikaiak a talpraesettebbek. szeretjük azt hinni, h az iskola rendszerünk jobb mint az usáé, de a helyzet az, h még is ott vannak a világhírű egyetemek és nem nálunk.
nem mintha az egésznek bármi köze lenne a notihoz, papíron is szoktak feleletválasztós feladatokat megadni és a sw is betud kérni kifejtős válaszokat.
törvényszerű, h a kezdeti lekesedés rövid idővel apad ([link]), ez sem működik úgy, h 1x elkészítik az sw-t és 10 év múlva pislognak, h teljesen elapadt a lelkesedés. az érdeklődést ugyanúgy fent kell tartani.
egy ilyen váltás arra is jó, h felrázza a tanárokat és kineveljen egy új generációt. kétlem, h egyhamar szügségtelenné tenné a tanári jelenlétet a tanteremben. -
cucka
addikt
Az amerikai oktatással szemben nagyon könnyű kritikát megfogalmazni, de az a helyzet, hogy az ottani rendszer mégiscsak sikeresebbnek bizonyult, mint a miénk.
Érdekes, ott nagyon sok "írj esszét", "írd le a véleményed" típusú feladatot oldanak meg. Azt írtad, hogy az értékes, önnálló gondolkodásra képes emberek kinevelése a cél, akkor szerintem ez a nyerő megoldás. Persze emiatt a többség lexikális tudása, vagy ún. "általános műveltsége" valóban hagy maga után kivánnivalót.
Matekből is érdekes, hogy a korrekt bizonyítások, levezetések helyett főleg a "ránézésre látszik, hogy", vagy a nagyon könnyen, intuitívan megoldható feladatok vannak többségben, ami valószínűleg sokkal jobban kedvez a matematika iránt kevés affinitást mutató gyerekeknek.
A harmadik, hogy ott talán élesebben elkülönül egymástól az átlag és az elitiskola, ami szintén jó dolog, mert nem lehet ugyanazzal a kaptafára ráhúzni a jövő vízvezetékszerelőinek és egyetemi tanárainak a képzését. -
dabadab
titán
"A géppel megvalósított oktatás egyébként, a minden diák kedvencére a kiválasztós tesztfeladatokra épít elsősorban."
Ezt ugy mondod, hogy ismered a konkret programot, vagy csak ugy hasbol? Mert pl. a sok szempontbol hasonlo OLPC projekt eseten (amit jobban figyelemmel kovettem) a "konstrukcionista tanulas" volt az alapveto elkepzeles, ez pedig nagyon messze van attol, hogy a diakok feleletvalasztos teszteket toltenek ki.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft