Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FTeR

    addikt

    válasz sese1 #8 üzenetére

    a feleletválasztó tesztekhez is szükséges tudás, tanulás nélkül az sem megy. ugyan a lexikális tudástól eltérő ismeretek igényel, de a helyzet, az h a nagybetűs Életben nem is a lexikális tudásra van szükség, hanem olyanra ami alapján az ember megtalálja a kellő információ, ha szüksége van rá. a japán diákok álmukból felébresztve felmondják betű ponrtosan a leckét és sorra nyerik a nemzetközi versenyeket is, mégis felnőttként az amerikaiak a talpraesettebbek. szeretjük azt hinni, h az iskola rendszerünk jobb mint az usáé, de a helyzet az, h még is ott vannak a világhírű egyetemek és nem nálunk.

    nem mintha az egésznek bármi köze lenne a notihoz, papíron is szoktak feleletválasztós feladatokat megadni és a sw is betud kérni kifejtős válaszokat.

    törvényszerű, h a kezdeti lekesedés rövid idővel apad ([link]), ez sem működik úgy, h 1x elkészítik az sw-t és 10 év múlva pislognak, h teljesen elapadt a lelkesedés. az érdeklődést ugyanúgy fent kell tartani.
    egy ilyen váltás arra is jó, h felrázza a tanárokat és kineveljen egy új generációt. kétlem, h egyhamar szügségtelenné tenné a tanári jelenlétet a tanteremben.

  • cucka

    addikt

    válasz sese1 #8 üzenetére

    Az amerikai oktatással szemben nagyon könnyű kritikát megfogalmazni, de az a helyzet, hogy az ottani rendszer mégiscsak sikeresebbnek bizonyult, mint a miénk.
    Érdekes, ott nagyon sok "írj esszét", "írd le a véleményed" típusú feladatot oldanak meg. Azt írtad, hogy az értékes, önnálló gondolkodásra képes emberek kinevelése a cél, akkor szerintem ez a nyerő megoldás. Persze emiatt a többség lexikális tudása, vagy ún. "általános műveltsége" valóban hagy maga után kivánnivalót.
    Matekből is érdekes, hogy a korrekt bizonyítások, levezetések helyett főleg a "ránézésre látszik, hogy", vagy a nagyon könnyen, intuitívan megoldható feladatok vannak többségben, ami valószínűleg sokkal jobban kedvez a matematika iránt kevés affinitást mutató gyerekeknek.
    A harmadik, hogy ott talán élesebben elkülönül egymástól az átlag és az elitiskola, ami szintén jó dolog, mert nem lehet ugyanazzal a kaptafára ráhúzni a jövő vízvezetékszerelőinek és egyetemi tanárainak a képzését.

  • dabadab

    titán

    válasz sese1 #8 üzenetére

    "A géppel megvalósított oktatás egyébként, a minden diák kedvencére a kiválasztós tesztfeladatokra épít elsősorban."

    Ezt ugy mondod, hogy ismered a konkret programot, vagy csak ugy hasbol? Mert pl. a sok szempontbol hasonlo OLPC projekt eseten (amit jobban figyelemmel kovettem) a "konstrukcionista tanulas" volt az alapveto elkepzeles, ez pedig nagyon messze van attol, hogy a diakok feleletvalasztos teszteket toltenek ki.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák