Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz aelod #3 üzenetére

    És képzeld, vannak olyan emberek az elvileg fejlett, tanult nyugati társadalomban is, akik még mindig nem fogják fel, hogy ez miért fontos, miért éri meg a cégeknek és miért lenne jó az ottani embereknek is.
    Mindezt annak ellenére, hogy ahányszor előjön a téma, minden egyes topicban el van magyarázva ovis szinten is. :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz aelod #6 üzenetére

    Nem tökmindegy. Lehet nem a legfontosabb, de nagyon nem tökmindegy. Gondold végig, milyen lehetőségeket teremt hosszútávon és megérted miért nem.

    Egyébként meg persze, mikrohullám, lézer, pendrive-al megpakolt teherautó, stb bármilyen vezetéknélküli internet soha nem lesz olyan jó és stabil, mint a kábeles. Ezek arról szólnak, hogy kis befektetéssel nagy területet lefedni és legalább egy általános jellegű szolgáltatást nyújtani.

    Ehhez (internet szórásra használt technológiák) nem nagyon értek, csak józan paraszti ész szinten, remélem jön valaki aki igen, és kijavít ha hülyeséget írok. Szóval ha tippelnem kell, azt mondanám, hogy ez a lézeres móka még a mikrohullámnál is roszabbul viesli a környezeti hatásokat. Hogy miért mégis emellett döntöttek, arra a tippeim:
    - repülő: a helyi pillanatnyi politikai/háborús viszonyok nem fenyegetik hardware-szinten az infrastruktúrát (18km magasra nem triviális felérni még fejlett fegyverekkel sem)
    - lézer: könnyű relative keveset zabál, tehát elfér egy energiahatékony repülőn, tiszta időben gyors, zavarni nehéz

    Aztán szerintem megelégednek azzal, hogy egyelőre erősen korlátozott módon, de nyújtanak szolgáltatást, és megnézik, hogy mit kezd vele a nép.

    Röviden, tömören az indoklás, hogy ez miért jó dolog: