Új hozzászólás Aktív témák
-
Patics
tag
Éppen rakom össze.. ugyanez a váz, tartalékkar, motor, PDB, amiket linkeltél.
A váz és a motor nem kompatibilisek egymással, úgy tűnik arrafelé nem ismerik a szabványt. Egy napot szívtam vele, mire átmartam a láb méreteit, furatait a motorhoz. Orrom tele szénporral, a maszkot a melóhelyen felejtettem... Sajna a tartalék láb télleg 3mm-es. A vázhoz adott az 4-es, maga a váz, 1.5-ös.
Itt tartok:
Mgy: Sajnos az a helyzet, hogy Kínából olcsóbb, mint idehaza legyártatni... Kérdeztem egy ismerős, kis maszek, nyugdíjas maróst (akinek örülnie kellene ha van valami melója), 4000-ért rajzolná meg a váz elemeit és 3000-ért marná ki. Anyag nélkül. Kínából csavarokkal, kompletten ennyi ...
Lehet kiokosodom vektorgrafikából és megrajzolgatom magam...
[ Szerkesztve ]
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
mgy
senior tag
Urak, segítség!
Szétszedtem a diatone pdb-t, pontosabban miután lefilmeztem, hogy nem működik négy cellával, s irtam egy beugratós levelet az üfsznek, letördeltem róla a konvertereket. Nézegettem egy darabig, de lehet nem éri meg tovább ezt erőltetni, talán jobb döntés megépíteni az egészet a normál alaplapra.
Tényleg nagyon szép, ahogy a vázban futnak a vezetékek, nincs kupi, de másik pdb-t felrakni, annak áramot vinni már körülményes. Ott van ráadásul a lap 40A-s névleges terhelhetősége, előbb-utóbb az is gond lehet.Tehát.
Van egy ilyenem, elméletileg szűrt áramot ad, kimértem a rajta lévő kondi párhuzamosan van a tápon, ahogy vártuk, 47uF, 35V (47 35v vt a felirat rajta). Ez valószínű a szűrés miatt van, de még nem elég az aktív fék 35 voltos tüskéire, ugye? Arra ilyen 1000uF-ot olvastam valahol.
De már nem megy a fizika, nem tudom, két párhuzamosan kötött kondi kapacitása hogy alakul.
Lehet, hogy nem is foglalkozok most az aktív fékkel, továbbra se tartok még ott, összerakom így, ahogy van.Akkor lehet nincs is kérdésem? De ki már nem törlöm, ha ennyit írtam.
-
szacsee
nagyúr
Jah oszcilloszkóp belőve, most már normálisan mutatja a feszt hál Istennek Teréz Atya útmutatása szerint.
Majd rámérek, hogy milyen kitérés van 3 és 4S-el is 5V és szabályozatlan ágon.Előző hsz-ban vtx / cam 12V-nál arra gondoltam amikor az FPV adó része (cam és vtx) is mehet közvetlen az akksira. Szabályzott feszültségen nem érződik az aktive brake által generált feszhullám.
Tüskének nem mondanám, bár lehet más frekitartományban dolgoztatva az esc-et és erősebb motorral megugrana jobban, de fvt 20A + bg 2204-el csak hullámzik.[ Szerkesztve ]
-
szacsee
nagyúr
Srácok akinek taranis távja van az leírná hogy köti össze pc-vel szimezéshez. Freeriderhez beállítottam youtube videó szerint, bár én a mixeken állítottam 50%-ra és pl játékban teljesen lehúzva a gázt full gázt ad. Gáz kart ahogy előrébb tolom már normálisan viselkedik.
Real drone sim alatt pedig usb-re kötve a virtual vs. real menüben ugrál a menüválasztó és nem tudok továbblépni. Kínai sim kábel hw kulcsossal pedig nem érzékel semmit.
Trainer port setting-nél próbáltam slave és master beállítást is.
Mi lehet a bibi? -
fape
senior tag
Esetleg a hivatalos doksi segíthet: FPV Freerider Taranis Setup (PDF)
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
Teréz Atya
senior tag
Gyerekek, nem merultem el annyira a Taranis temaban. Ezt is lehet ugy customizalni, mint a Devo-kat. Pl. bekotok meg egy adomodult pluszban es akkor iranyithatnam a mikro gepeket is, meg a flysky protokollos cuccaimat?
Egyelore nem tervezem, de kozeptavu terveim kozt szerepel h lecserelem a FlySky i6-ot egy durvabb cuccra. De akkor az mar legyen ilyen all in one. Eddig a Devo 10 /12-ben gondolkozom, de a Taranis is neha beszerezheto 200 dolcsi alatt.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
-
szacsee
nagyúr
válasz Teréz Atya #866 üzenetére
Szerinted miért OpenTX a szoftver neve?
Na jó annyira nem lehet hardveresen hegesztgetni, de modult bele lehet dobálni. Szoftveresen meg úgy tekered ahogy akarod, csak hát még az elején járok úgy hogy riasztás, timer, beszéd, mixek, expo-k mennek már, de van nagyon sok dolog amire még fel sem figyeltem szvsz.
Úton a V911 pro és a flysky modul, ha megjön nyilatkozok róla.
Modult azért vettem, hogy öcsi gépét tudjam irányítani ha gáz van a távval kölcsön tudom adni + ha már modult veszek bele olcsóbb egy ab-s vevő amin valamilyen szinten van fesz figyelésre lehetőség mint egy frsky vevő és a habgépekhez tökéletes. Így Ő meg a habgépeket tudja irányítani majd.
.... de bővebben ha ideér minden.Nohab61: Igen azt tettem fel. Főverzió egyezik, akkor a modellek sem szaródnak el elvileg... magyarán amíg 2.1.x -et látsz addig tuti működik minden, de érdemes ellenőrizni a biztonság kedvéért.
-
Teréz Atya
senior tag
Hmm, ez "nem" jo, mert akkor meg egy tavval bovult a repertoar.
Ezt a szezont meg vegigtolom az i6-al, meg asszem atepitem a JJRC X1-et. Aztan telen nekiallok mokolni.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Patics
tag
Kellene egy kis segítség.... Összeraktam a vezérlést, ESC-ket nem flesheltem, gondolom ez nem kötelező, csak lehetőség.. Lehet ebben tévedek?
USB bedug
Cleanfligt csatlakozik
motor fül
kapcsoló be
master maximumra
aksi rádug
zenél
master lehúz
újra zenél, más zenét, hoszabbat (ezt eddig nem írtátok)
aksi lehúz
kapcsoló ki
USB kiEkkor elvileg kész.
Aksi bedug: 3-as majd 2-es sípjel - aksi lehúz
Táv bekapcs-aksi bedug: 3-as majd 2-es sípjel, de motorok nem reagálnak a gázra.Mi lehet a baj? Írjátok, hogy "szokásos boot jel" Az milyen?
[ Szerkesztve ]
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
szacsee
nagyúr
válasz Teréz Atya #869 üzenetére
Bg-n flysky modul kérdésnél staff rávágta, hogy csak flysky távval kompatibilis, erre egy srác megköszönte, hogy jól érzi magát a modul a taranisban és a 911-et és egy másik flysky protokollt használó repcsit is irányít vele így.
Patics: csatornáknál mozog a csík ha a gázt mozgatod? Milyen vezérlő melyik revizió?
[ Szerkesztve ]
-
szacsee
nagyúr
Ez SP F3-ra vonatkozik.
Annyi, hogy nem mindig lehet USB-t rákötni (uart1 ha rá van dugva pl azt hiszem)
Naze rev6-nál meg kevertek már az esc calibrálással valamit. -
Patics
tag
A motorfelfogatásnál a gond, egyszer, hogy a motorhoz 3mm-es csavar kell, a karon meg 2.5 mm-es nút van marva. Legalábbis a "négyzet csúcsain" lévő marásoknál. Az emaxos motort ide kellene csavarozni. Van 3-as nút is, de azok a "négyzet lapjainál" vannak, így azok használhatatlanok.
1. átmartam a nútokat 3-asra.
Csakhogy ha lefelé van a vezeték :
2. a bal alsó-jobb felső nútoknál nagyobb a motorokon a furattávolság mint a nút maximális szélső méretei, így ezeket a nútokat meghoszabbítani is kellett.
3. A bal felső-jobb alsó nútok pedig jobbra el vannak csúsztatva a motorokon lévő furatokhoz képest, így ezeket meg ballra tágítani kellett.
Ráadásul a láb motortartó részének a külső méretei, formája téglalap alakú és nagyobb mint a motorvédő kosár mérete. Így ezt a részt meg kívülről befelé kellett méretcsökkenteni 2-3 mm-ert.
Szal "csak" ennyi volt velük a gond...
Ha nem érthető és érdekel, lerajzolhatom mi volt ...
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
Patics
tag
Igen, a receiver fülön minden rendben, a gázra reagál a Throttle sáv.
Ez a vezérlő. A reviziót nem tudom mit jelent?
A cleanflightbe az 1.12.0 SPRACINGF3 firmwaret flesheltem.
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
Patics
tag
Ezt az armot már akartam kérdezni, mert nem igen értem az egész armolás lényegét.
Most a következők vannak beállítva:
Configuration fül, mindhárom motor/esc kapcsoló bekapcsolva: Motor_stop, ONESHOT_125, Disarm motors ...
Modes fülön kitettem az Arm-ot egy kapcsolóra és egyik állásban oda is kapcsol, de a bal oldali "nagy négyzet", amibe bele van irva az ARM Add range, sohasem vált zöldre, hiába kapcsolgatom, nem úgy mint pl. a rep módoknál.
Egyenlőre nem találom a hibát.
Tehát az nem lehet baj, hogy nem flesheltem az ESC-ket?
Most végignézem (ujra) Szacsee által linkelt videót, talán sikerül beüzemelnem..
[ Szerkesztve ]
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
Patics
tag
A videó alapján, odáíg eljutotam, hogy a Cleanflightból vezérelve mindegyik motor forog... azonban az 1-es ellentétes irányban és nem találom, hogy lehet forgásirányt váltani ...
Aztán majd még mindig kellene a kalibrálás, de nem adom fel..
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
szacsee
nagyúr
Forgásirányt blheli suiteban lehet állítani, ha már felrakod flashelhetsz is ennyi erővel.
Armolni cf-ben alapértelmezés. szerint gázkar le és jobbra. Disarm le és balra. Ha kapcsolóra rakod, akkor a távon adj egy csatornát neki. Utána cf-ben beállítod a mode fülön az intervallumot.
Pl 5-ös csatorna aux1 6-os aux2 stb.. -
Teréz Atya
senior tag
De, ha valakinek nem fulik a foga ehhez siman atdob 2 vezeteket es mar az ellenkezo iranyba forog a motor.
Ja, rendeltem eredeti es "eredeti" Emax MT2204-es motort. Kivancsi leszek a kulonbsegre. Arban 2-3X-es szorzo.
Amugy majdnem rendeltem RS2205-ot, de ahhoz ESC-et is kene cserelni, meg legalabb 1 potmotor, szal hagytam a fenebe.Egyelore eleg a NightHawk 60km/h sebessege. 330m-es szakaszt cca 19-20 mp alatt tesz meg - > sacc / kb 16-17 m/s ami cca 60 km/h. Ez 3S akkuval merve.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
foka
aktív tag
Sziasztok srácok!
Érkezett egy csomagom.
A banggoodról rendeltr DJT+D8R II-Plus kombó mellé ebay-ről rendeltem még két D8RII-Plus-t. Korábban szólt az eladó, hogy a csomagom visszament hozzájuk (még nem is vártam volna), most meg már meg is érkezett. DE! nem D8RII-Plus van benne, hanem Delta 8 vevők, ezek FrSky termékek szintén, multiprotokolosak, ezt mind tudják:
FrSky D8
FrSky V8
Futaba S-FHSS
Futaba FHSS
Hitec 2.4GHz A-FHSS
nincs rajtuk telemetria port mint a D8R-eken, de állítólag D8 üzemmódban telemetriásak (RSSI protokol a vezérlőről kapják az adatokat?).
Nem tudom jól jártam-e, reklamáljak, vagy örüljek? A fórumokon többnyire dicsérik őket.
Én meg tanácstalan vagyok.Üdv: Fóka
-
szacsee
nagyúr
válasz Teréz Atya #879 üzenetére
Képet elnézve nem akar forrasztani. 😊
Harisnyázva, zsugorozva vannak a kábelek már. Nálam első, hogy forgásirányt csekkolom szervo teszterrel. -
kimista
aktív tag
-
SpydeR3412
aktív tag
Kérdésem lenne (kivételesen ).
A Falconon a tx antenna nagyon meg akarja adni magát. A szára vagy 3 helyen tört, azt megoldottam, de betörte a gomba alját. Azt is összetaknyoltam, tart szépen. Viszont most csörög benne valami.
Képet ad, kihagyás nincs.
Érdemes minél előbb lecserélni, vagy jó ez így?
Illetve, szét lehet szedni a gombát, maradandó károsodás nélkül? -
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #884 üzenetére
Aomway antenna, Banggod Eu raktárból. Arra cseréld.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
-
Patics
tag
Sajnos szervo teszterem az még nincs... abban bíztam, majd a Celanflightben megcserélem a forgásirányt ha kell...
A Bheli shuitével most az a gondom, hogy pl. nem is találom benne, hol lehet forgásirányt váltani, meg egyáltalán bármi leírást róla. Bár még nem volt sok időm keresni, majd talán ma este.
Nekem a Cleanfliht és a Bshuite is két portot ír ki lehetséges kommunikációra, az 1-est és a 9-est. Az 1-esen soha nem kapcsolódik, a 9-esen igen, az egyik VAGY a másik. Így most hiába kapcsolódik a shuite, klikkelek, hogy a cleanflighten keresztül, de akkor oda nem kapcsolódik, magától meg fel sem ismeri az ESC-ket. Ha meg a fliht-el kapcsolódom, a shuite marad port nélkül. Vagy lehet valamit teljesen másképpen kellene csinálnom.
Bár lehet tényleg az armolás lesz a gond, mert a cleanflightben mennek a motorok (ha a motor fülön inditom őket) is meg a táv is, de a motorok a távval már nem. Hiába húzom balra/jobbra le a karokat, semmi..
"Ha kapcsolóra rakod, akkor a távon adj egy csatornát neki. Utána cf-ben beállítod a mode fülön az intervallumot. Pl 5-ös csatorna aux1 6-os aux2 stb.." Ezt csináltam, de látszólag nem működik.. a mode fülnél nem vált zöldre amikor kapcsolom, pedig za intervallumon belül van.
Ma előlről kezdem az egészet a videók alapján, csak összejön remélem. Forgásirányra meg késztelen leszek szétbarmolni a kötéseket..
[ Szerkesztve ]
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
foka
aktív tag
Mivel több gépem van, és némelyik sokfunkciós (gimbal, landing gear, fények) egységes vevőket akartam, meg lesz olyan amelyiknek az alkatrészeiből üzemeltetem a másikat, ami bonyolultabb is lehet majd akár.
[eddig itt tartok, hétvégén új video is lesz]Üdv: Fóka
-
Patics
tag
Repkész a racerem!
Köszönöm az eddigi segítségeket, még lesz szükségem továbbiakra is.
Sajnos most munka, holnap tesztrepülés (persze az antennát, aksit még rögzítem). Videót majd készítek.
Eddig gyakorlatilag öt nehézségbe ütköztem az építés során, az elméleti okosodások szükségességén kívül.
1. Az alkatrészen nehézkesen és összevissza érkeztek.
2. A motorfelerösítés inkompatibilitásai (este rakok fel rajzot róla)
3. ESC fleshelés és forgásirány váltás (eddig még nem tudtam az ESC suitet beüzemelni, forrasztással cseréltem forgásirányt)
4. Az egyik ESC vezérlővezetékének a sérülése ( a szűk szerelési helyre beeröltetéskor megsérült, zárlatba került a testvezetékkel, szét kellett szedni, szigetelni, szerencsére pont annál az ESC-nél aminél forgásirányváltás miatt is újraforrasztanom kellett)
5. Nem indultak a motorok a távirányítóról. (Na ezzel két napot szívtam, Mgy-nek lett igaza, nem armoltam. Konkrétan az volt a gond, hogy bár lehúzott gázzal armoltam volna, a távon még egy belső trimmel is lejjebb kellett venni a gázt, és amikor már egy minimálisabb értéket elértem lehúzott gázkar mellett, akkor azonnal helyreállt az armolás. Vagyis az FC tökéletesen teszi a dolgát, adóbeállítás hiba volt.)Összességében azonban sokkal egyszerűbb volt, mint amennyire aggódtam előtte...
[ Szerkesztve ]
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
Jackal2
senior tag
Hagyhatja a gázkaron én is ott hagytam, mert -1 csatorna. Szerintem meg kitenni nincs értelme. Megszokod és egyszer mikor kell majd csatorna, nem lesz mire kitenni. Semmilyen veszéllyel nem jár, ha a throttleval armolsz, nekem reflexből már úgy rááll a kezem, hogy ahogy lerakom a gépet, már húzom is balra le és ott is tartom gyakorlatilag végig, amíg nem húzom le az akksit.
Az AUX kapcsolót sokkal könnyebb véletlenül átnyomni.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Fimi drónok
● Drón topik
● DJI topic