- A CNET, IGN és PCMag kiadója is beperelte az OpenAI-t
- Trump vámjai miatt hiány lehet az elektronikai termékekből az USA-ban
- Ezentúl Indiában készülnek majd az USA-ban árusított Apple iPhone-ok
- Nemzetbiztonsági aggályok merültek fel a TP-Link kapcsán
- Hiába a nagy ígéretek, sok az aggasztó kérdés az Intel jövője körül
- Mikrotik routerek
- Bitcoin topic
- Microsoft Edge
- Nemzetbiztonsági aggályok merültek fel a TP-Link kapcsán
- Manjaro Linux
- Gmail
- Vége: a kínai platformok nem adják vissza a pénzt visszaküldött áru nélkül
- VoIP telefonálás
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alteran-IT
őstag
válasz
EmberXY #4626 üzenetére
Nem muszáj 6-7 perc, ez a legalább 10 perces áramtalanítás is a laikus ügyfélszolgálatosok problémamegoldása mindenre, még a kábelszakadásra is, hátha megoldja azt is
Ilyenkor egy perc bőven elég, de ha rögtön újraindítod az is jó, sőt ezeket a modemeket szoftveresen is újra lehet indítani a saját hálózatodból curl vagy egy html kód használatával, szóval még áramtalanítani sem kell, az időnek inkább akkor van jelentősége, ha tápegységgel együtt kapcsolod ki és hagyod azt is egy kicsit visszahűlni.
Cisco modemnél amúgy ez akkor van, ha gond van a fejállomáson, vagy magában a kábelhálózatban van valamilyen érintkezési/szakadási hiba, olyankor is végignézi a csatornákat, de csak 1/1 csatornára csatlakozik és jelzi, hogy probléma van, gyakorlatilag ez amolyan vész üzemmód, így stabilabban működik egy csatornával, de ekkora osztott közegeken az egy csatorna nagyobb probléma, ha valaki pont azt kezdi el nagyobb sebességen húzni, ugye ezek nem mostani modemek és nem ilyen túlterhelt hálózatokra tervezték őket, sajnos a Cisco túl optimista volt a kábelszolgáltatókkal kapcsolatban.
Na de visszatérve, lehet az is hogy éppen valami hibaelhárítás volt a hálózaton és azért indult újra, mert cseréltek egy kábelt, egy osztót vagy valamit és megszakadt a hálózat, de amikor a modem felcsatlakozott, akkor még nem volt teljes a csatlakozás és kicsit hosszabb időbe tartott megcsinálni, így újraindításnál is ugyan ez volt a felállás, viszont mivel sikerült 1/1 csatornára csatlakozni, így onnantól nem indul újra és nem kezdi el újra a szkennelési eljárást, ezért kell újraindítani vagy később, vagy még 1-2 alkalommal, ugye attól függ, meddig állt fent a probléma, de ha ilyen hosszabb távon több újraindítás alkalmával is, akkor valószínűleg tákoltak valamit, csak nem sikerült nekik sem elsőre.
A jelszintek szerint nincs probléma a hálózatban, sőt egész jó a csatlakozás, szóval vagy valami ilyesmi volt amit leírtam, vagy esetleg még akkor is előfordulhat, ha a modem tápja nem ad elég teljesítményt, de az idővel kiderül, ha lesz még ilyen probléma a közeljövőben. -
kabelmania27
félisten
válasz
EmberXY #4624 üzenetére
Szia!
Azért csökkent a sebesség és sárga a ds led mert nem fejeződött be a szinkronizálás folyamata, így csak egy letöltési és egy feltöltési csatornát használ a modem, a nyolc/négy helyett. Ha kikapcsolod pár percre a modemet visszakapcsolás után sem jönnek vissza a csatornák? -
kabelmania27
félisten
-
kabelmania27
félisten
válasz
EmberXY #4437 üzenetére
Néha indítsd újra a modemet, ez egy jófajta modem, értékek rendben vannak.
Ha jól tudom sima modemnél nem szoktak külön díjat kérni.
Ha megírod, hogy milyen osztóval van elosztva a koax kábel és van-e bekötve Fam/Attenuator feliratú csillapító ki lehet számolni, hogy milyen a bejövő jelerősség. -
kabelmania27
félisten
válasz
EmberXY #4435 üzenetére
Szia!
192.168.0.1 vagy 192.168.100.1 címen nézd meg, hogy milyenek a modemértékek, ha megírod, hogy milyen osztóval van elosztva a koax kábel ki tudjuk számolni, hogy milyen a bejövő jelerősség.
Érdemes felhívni az ügyfélszolgálatot, ha megemlíted, hogy lemondanád a szolgáltatást amennyiben ajánlanának valamit azt megfontolod lehet adnak ügyfélmegtartó csomagot.
Esetleg próbáld meg cseréltetni a modemet sima modemre és használj saját routert. -
richard_d85
csendes tag
-
Alteran-IT
őstag
válasz
EmberXY #4137 üzenetére
Két nap az nem idő egy kábelmodem esetében, ha egy hétről beszélünk és stabil, akkor már jó és azt jelenti, hogy a hálózattal volt valami, azonban ha időszakosan felmerül ez a probléma, akkor már inkább modem hiba.
A jelszintek most jók, bár downstream esetén az SNR kicsit magasabb ilyen jelszinteknél, mint kellene, de elfogadhatóak, az upstream SNR-t pedig sajnos nem látjuk, azt csak a szolgáltató látja, de egyelőre rendben van. -
Alteran-IT
őstag
válasz
EmberXY #4135 üzenetére
Nem kell mindent kihúzni, elég csak a tápegységet kihúzni a hálózati csatlakozóból és kész, hogy pihenjen pár percet a modemmel együtt.
Meg kell nézni a jelszinteket a 192.168.100.1 IP címen, akár be is másolhatod ide, csak a MAC címet ne másold be, ha esetleg képernyőfotót csinálsz, akkor azt valahogy tedd olvashatatlanná, a lényeg hogy mikor sárga a LED és amikor minden jó, akkor is látni kellene, hogy meg lehessen mondani mi a hiba, illetve kellene a szomszéd tapasztalata is, mert ha nála minden rendben van, akkor nálad van probléma vagy a hálózattal, vagy a modemmel, lehetséges hogy elfáradt már a tuner benne, vagy szar a tápegység és nem kap elég energiát és ezért csinálja hogy néha lekapcsolódik a többi csatornáról, de az is lehet hogy tényleg vacak a hálózat.
-
Alteran-IT
őstag
válasz
EmberXY #4133 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű, a Technicolor modem is olyan volt sokaknál, hogy volt hogy hetekig nem volt probléma vele, aztán a 8/4 csatornából eldobált 7/3-at, így maradt 1 le és 1 feltöltési csatorna, meg annak a kapacitása úgy, hogy közben másnak a környéken nem volt ilyen problémája se TC, se Cisco esetén, bár Cisco esetén nem is nagyon szokott ilyen probléma lenni, azonban nálad most ez van. Ha a DS LED sárgán világít, az kapcsolati hibára utal és ilyenkor a kábelmodem a maximális 8/4 csatorna helyett csak 1/1 csatornára csatlakozik és ilyenkor csak annak a sávszélességével tudsz hozzáférni a hálózathoz, egy ED 3.0 letöltési csatorna elméleti maximális sebessége pedig olyan ~50 Mbit/s körül van, szóval ha ebből 40-et ki tudsz hozni, az teljesen reális.
Ha a közelben/szomszédban másnak is van PR-es nete (lehetőleg ugyan azon az erősítőn, vagy utána), ilyenkor át kellene menni és megnézni, hogy nekik van-e ilyen problémájuk vagy nincs, ha nincs, akkor nálad van valamilyen probléma, ami lehet akár a koax hálózatban, de akár a modemben is, érdemes a jelszinteket is megnézni a modem webes felületén ilyenkor, meg amikor jó az internet, ugyanis árulkodóak tudnak lenni. -
tomee987
tag
válasz
EmberXY #3447 üzenetére
Ha megnézed a számla keltét 2021.02.03. (legalábbis nekem). Ergo ha Te utána jeleztél bármit is, a számlád akkor már rég ki volt állítva, arról semmilyen tétel nem törölhető a kiállítás után.
Ha jogtalan volt, jóváfogják írni úgyis utólag. Csak panaszold be az ügyfélszolgálatost aki elrontotta az egészet (írásban). Valószínűleg őt is előfogják venni ezért, elég rendesen.
Egyébként meg regisztrálj a PR-TELECOM ügyfélkapuba, ott mindent látsz, számláid, befizetéseid, hátralék stb. -
EmberXY
veterán
válasz
EmberXY #3446 üzenetére
És van még lejjebb... Ma megérkezett a márciusi havidíj, természetesen kiszámlázva a fizetési felszólítás díja is.
Külön értékelendő, hogy ezúttal nem vesződtek a tértivevénnyel, és nem citáltak a postára...
Az ügyfélszolgálat elérhetetlen.
Szerintem ebből azonnali hatályú szerződésbontás lesz, menjenek az anyjukba. -
Alteran-IT
őstag
válasz
EmberXY #3444 üzenetére
Néhányan csak azért nem szólunk hozzá már az ilyen esetekhez, mert ha leírjuk az igazságot, akkor a rózsaszínszemüveges csőcselék szerint minden rendben van, ilyen véletlenek bárhol előfordulhatnak (csak ebből kurva sok van ennél a szolgáltatónál, meg ebben az országban is), meg velünk van a baj, holott ez a szolgáltató az egyik legszarabb és legidiótább szolgáltató szinte mindközül és megfelelő törvényi szabályozás nélkül az is fog maradni, bár nem hiszem hogy lehet egyáltalán törvényi szabályozásról beszélni ebben az országban, mert akkor nem itt tartana ez az ország, de többségnek ez kell, meg a kommunista életforma, biztos sokaknak nosztalgiához van kedvük.
Amúgy ez már tényleg nem az első ilyen eset, nálunk is eljátszották már ezt egyszer, sőt ismerőssel is, rájuk kell borítani az asztalt, azt többet nem játszák el, mert ugye a figyelmetlen emberekből, illetve akik hagyják magukat, azokból az ilyen "trükökkel" hülyét csinálnak, bár aki hagyja magát, az meg is érdemli, de ettől függetlenül ez egy mocsok dolog, de ezt már sokan megszokták ettől a szolgáltatótól, ahogy a magas fokú hozzá nem értést és a szolgáltatás silány minőségét is, én is bár nem panaszkodok mostanában, de egy katasztrófa a szolgáltatás, a vírusnak hála meg a Telekom sem halad az optikával, szóval maradt ez az isten verése... akarom mondani áldása mint egyetlen lehetőség itt a városban.
-
EmberXY
veterán
válasz
EmberXY #3443 üzenetére
Látom sokakat érdekel, ezért leírom végül, hogy miért kaptam levelet...
Szerződéskötéskor az ügyintéző hibája miatt január havi esedékességgel és határidővel sikerült nekik a februári díjat is elszámolni, amit persze csekken február 10-i határidővel kellett befizetnem. Emiatt kaptam egy fizetési felszólítást január hónapra, amit még az ügyfélszolgálatos se értett, de elvileg tisztázódott a probléma. Kérdés, hogy ezek után hogy lehet elégedett az ügyfél, ilyen pénzügyi nyilvántartás egy szolgáltatónál a 21. században nonsense. Javaslom, hogy a nevüket NER-Telecomra változtassák meg, a színvonalhoz ez illik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Last Epoch
- Mikrotik routerek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Google Pixel topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- További aktív témák...
- Apple watch SE 2022 40mm GPS dobozos akku 94%
- Samsung Galaxy S21 Ultra 256GB Hibátlan kijelző, S Pennel!
- Alkalmi áron DeLL Inspiron 16 Plus 7640 Intel Ultra 7/16RAM/1TBSSD/RTX4060/120Hz 300nit/gyártói gar.
- nJoy Cadu 1000VA / 600Watt / 2026.07 garancia/ Usb management / Line-interaktív / 2aksi / Schuko
- Intel Xeon Processzor E5-2680 v4
- Update 04.28. Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- AKCIÓ! Dell Latitude 5440 14 FHD üzleti notebook - i5 1335U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung S22 Ultra 12/512GB Szép Állapot! 6 hó jótállás!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest