Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kabelmania27

    félisten

    válasz Graphics #4649 üzenetére

    Szia!
    Modem és router újraindítás után sem javul a helyzet?
    192.168.100.1 címen nézd meg a modemértékek.

  • CosworthF1

    csendes tag

    válasz Graphics #4649 üzenetére

    Javasolnám, hogy egy live Linux-rendszerrel bootolj be a problémás laptopról, és ott is nézd meg, hogy megakasztja-e a hálózatot. Ha nem, akkor simán lehet a laptopra telepített rendszer a bajos (akár vírusfertőzés), ha igen, akkor elképzelhető, hogy hardverhiba.

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz Graphics #4649 üzenetére

    Szia!

    Biztos hogy a laptop akasztja meg? Mert ilyennel még én sem találkoztam, ötletem lenne rá több is, hogy-hogy lehetne megoldani, csak éppen értelme nincs.
    Azért kérdeztem a laptopot, mert ha a DS led sárgán világít a Cisco modemen, akkor azt jelenti, hogy csak egy letöltési csatornára csatlakozik a 8-ból valami hiba miatt, viszont ugye egy ilyen csatorna sávszélessége ~50 Mbit/s, ha ezt más is intenzíven használja a saját előfizetésével, akkor az jóval kevesebb, ha meg a laptopon is fut valamilyen torrent kliens esetleg, vagy letölt a háttérben egy Windows frissítést, akkor azt a maradék kevés pár mega sávszélt könnyen elviszi és ezzel úgymond megakasztja a hálózatot.
    Javaslom, hogy a hiba további keresését ne a laptopon kezd, hanem a Cisco modemet kellene helyre rakni. Újra kell indítani, ha újraindítás után is sárgán világít a DS led, akkor valami hálózati vagy modem hiba van, hívni kell a szolgáltatót, menjenek ki és oldják meg, ha cserélnék a modemet, akkor szólni kell, hogy a tápjával együtt cserélik, mert lehet az a modem még a régebbi típusú tápegységgel van és azért is instabilabb.
    A lényeg hogy először a modem, ha a modem már teljes kapacitáson működik, akkor elvileg a laptop bármilyen forgalmat generál, nem szabad hogy megakassza a hálózatot, de először ellenőrizni kell a modemet, hogy megvan-e az előfizetett sávszélesség, utána jöhet a többi, de a jelenlegi státusz alapján a modemmel is probléma van, sőt lehet azzal van csak a probléma, mert egyébként mást nem tudok elképzelni, főleg ha router csere is történt, mert olyan már volt TP-Link routernél, hogy az ARP táblával sikerült megakasztania egy egész hálózatot, de cserénél ez megoldódik, nálam egy reset, egy firmware frissítés és egy újra konfigolás esetén megoldódott, szóval ilyen jellegű hiba is létezik, nem csak sávszél, de mivel router csere is volt, így érdemes a modem probléma fele elmenni.
    Bocsi ha kicsit zavarosan írtam, most 1000 másik dolgon jár az agyam :DDD

Új hozzászólás Aktív témák