- Proxmox VE
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- ASUS routerek
- SkyShowtime
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Synology NAS
- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szemy94
senior tag
válasz Winchester95 #194636 üzenetére
2000 FL.
303000-al vettem.
Magyar 2. tulaj
Audi szinten talán gyér felszereltség, elöl elektromos ablak, kp. zár, digit klíma stb. (Suzukihoz vagyok szokva )
Rozsda nincs.Nagyobb hiba még egyenlőre, hogy a légzsákok nem működnek (hiba kódos), törve nem volt.
Vannak ezek 400-tól is, bár azokra rossz rá nézni, de kollégák azóta ezzel húznak. Nyílván mindig az a faszagyerek, aki piaci ár alatt vesz valamit, akkor is, ha rozsdabolya.
[ Szerkesztve ]
Mi13T, S9, S10 Lite, xBox One S 1TB
-
szemy94
senior tag
-
F_Zolee
veterán
válasz Winchester95 #194664 üzenetére
Drága: kipufogóshoz menni és gyárt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #194664 üzenetére
Ebay bontott, weldtech javítás, vagy ha újat csináltatni ha sokáig tervezel vele.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #194678 üzenetére
Bowdenes a gázpedál vagy elektromos? Megy bowden a fojtószelepre?
Ha bowdenes, akkor 098-as csoport az alap beállításban. Motor áll, gázpedálhoz közben nem szabad nyúlni.
Ha elektromos a gázpedál, akkor 060-as csoport.
Én azzal szoktam kezdeni, hogy alap beállítás 000 csoport, az töröl minden tanult adatot a motorvezérlőből, utána feltanítom a fojtószelepet.
Az, hogy hamar elváltod alapjában nem gond, ha néha meghajtod rendesen...értsd kiforgatni néha 3., 4. fokozatot a teljes tartományban.
Szét kell szedni és lekaparni a koxot az alkatrészekről, akkor nem fog akadni, Fújkálás nem ér semmit. Rosszul lett tisztítva. Ha most elkeyded cipőzni, csak ártasz vele, csak tisztítás után szabad kínozni...és néha kell is.
Mikor látom, hogy valaki 2000-nál elváltogat, felmerül bennem a kérdés, hogy mire gondol az ember, miért jó neki ennyire alacsonyan tartani a fordulatot. Árt a lendkeréknek, turbónak és a motor csapágyainak.
50-et TDI-vel 3.ban tartjuk!!!4!!44!! Csináljak oktató videót kezdő turbódízeles tulajoknak, hogyan ne kormoljuk le a motort 1 hónap alatt címmel?
[ Szerkesztve ]
-
szika87
aktív tag
válasz Winchester95 #194812 üzenetére
A jó öreg fojtószelep Ezzel szívtam én is múltkor. Ez egyáltalán nem koszos, az enyém is így nézett ki, ettől függetlenül cseréltem az egészet mert vagy a kis motor fárad el benne ami nyitja zárja, vagy mert szorul a kis csappantyú (ismerős mondta hogy megtisztította) néhány hét/hónap után megint rossz lett. Szerintem nem éri meg takarítani hogy aztán megint ki kelljen venni. De persze te tudod mióta kompletten cseréltem nincs gond.
We are here for a good time, not a long time.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #195553 üzenetére
Ha lejjeb húzod a fűtést és akkor sem melegszik be, termostat csere. Ha akkor bemelegszik, a hűtőmaszk felső harmadát takard le .
A skoda ezzel jött elő 2020-ban Compactor nevet adva a gyereknek. Ez egy lamella erdő a hűtők előtt, amit bármikor rácsuk csutkára, ha fázna a motor. Az audinak is eladták, annyira szar nem lehet. Trükkösen oldották meg a levegő elvezetést, de így álló helyben, ha mennek a venik, hűti a féket.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #195555 üzenetére
[link] Alulról hozzáférhető.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Winchester95 #200665 üzenetére
Ala kene nezni, lehet az olajkartert verted oda.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #200665 üzenetére
Ha elöl is látszik valami, lajszűrő ház/hőcserélő tömítéseket ki szokták nyomni, bár főleg hidegben sűrű olaj miatt, de így nyilván nem könnyű okosat mondani Vedd le a műanyagot alóla és vizsgáld meg a kartert, alumínium könnyen törik, nekünk is vagy 3x volt már gond. Darkside árul hibrid teknőt, ami kicsit magasabb, és lemez az also rész, szóval csak horpadás inkább, de akkor olajszint szenzor repül, nincs benne helye. Illetve seriff.hu
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #200674 üzenetére
90 (automatánál 60), 120, vagy 150 ezer km, volt többféle szett adagolóshoz 4-8 év közötti időtartam rémlik.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Winchester95 #200682 üzenetére
Épp azért tilt be a turbó is. Csövet kicseréled és minden funky lesz.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #200682 üzenetére
Így logikus lenne turbo cső
-
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #200685 üzenetére
[link]
Hátha ebből többet látni.Magától eltörik a turbó cső?
Előzménybe benne van hogy alulról kapott egy ütést is a teknő.
Lehet az miatt következett be 100km alatt?[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz Winchester95 #200686 üzenetére
Ha nagyon nem találod mosd le az egészet, féktisztító, vagy Brigéciol. És mikkor tiszta beindítod és kiderül honann jön.
Amúgy igen a rezgéstől bármikkor megadhatja magát bármelyik cső, főleg egy nem fiatal kocsi esetén
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
válasz Winchester95 #200686 üzenetére
Nem vennék rá mérget, hogy nem vágta haza a turbód. 100-200 ezres fordulat kenés nélkül másodpercek kérdése
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #200709 üzenetére
1.9 SDI AQM, nincs rajta de hátha segít [link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #200711 üzenetére
Nagy a baj?
-
rbalint88
addikt
válasz Winchester95 #200721 üzenetére
Ha sikerul, akkor jo. Csak hat nem mindig sikerul. Nekem alfan kb 20.000km-t birt a hibrid turbo, aztan elcsattant a tengelye.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #200719 üzenetére
Ismerős szerelőéknél akikről írtam régebben az A3 1.9 VE 110 AHF-je (ami azóta anorche1 fórumtárshoz került) emlékeim szerint egy új 1749VA-t kapott (asszem pl PD 130 ASZ létezett vele eredetileg), 140 körülire írták, pontos beépítési infóm nincs. Volt mellé egy full alu cooler (gyárinál vastagabb, de ugyanoda felszerelhető).
Első körben leszedném és alaposan átnézném a turbó és szívósor közti csöveket, ha mind a helyén volt rendesen. mégiscsak az a legolcsóbb lehetőség. Nameg összedobva egy kiadós mosás, hogy látszódjon ahol jelentkezik az olaj.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #200726 üzenetére
Update:
A turbóra menő merev olajzócső tört el.pont a tövénél. Valószínű akkor mikor előző nap kapott egy ütést a motor alulról. Mivel a cső nagyon merev, gondolom a Turbó csatlakozásnál nem bírta, elrepedt. A visszafolyó flexibilis csőnek semmi baja, de azt is cserélem. Így már érthető volt az olajfolyás helye. Bár nem tudom, hogy távozhatott ott ennyi olaj.
Valószínű a Turbó megúszta, lapátok szépen járnak, tengelyirányba semmi mozgás, viszont amint a videón látszik minimálisan mozog oldalirányban. Van egy kis kotyogó hangja is.1749V/ VB hybrid turbó mellett döntöttem végül.
Remélem nem bánom meg. Kár hogy újra kell majd iratni a chipet.
1749V Turbót meg beszámolják. Szerintem egy 50 ezret megér.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Winchester95 #200818 üzenetére
Ha nem drága a pótlása, akkor a klasszikus csavarhúzóval keresztüdöfős módszer nem játszik?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #200818 üzenetére
Műanyag kupakos az is? Vegyél hozzá való leszedőt és tegyél bele csiszolópapírt.
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Winchester95 #200979 üzenetére
Nagyon elkanyarodtunk már a témától.
Az anyag kb. 25 cm x 80 cm x 2. Biztosan nem ez dobja meg az árat.
Mindenkinek van szaktudása, neked is, nekem is, és még sok sok embernek, én ezt meg is fizetném, de szerintem irreális, hogy vannak olyan területek, ahol már már sarcolásnak nevezném a munkadíjat. Ez spec ilyen.
Közben egy itteni fórumtárs ajánlott egy másik kárpitost, ő kb fele ennyiért megcsinálja, ráadásul megfelelő referenciával rendelkezik.
Sajnos ez az ajtókárpit olyan anyagból készül, hogy nem ragasztható vissza, hanem cserélni kell.
Emiatt sajnos be kell írnom egy fekete pontot a vw-nek, mivel passatokon, golfokon is ugyanez a helyzet..." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
veterán
válasz Winchester95 #200982 üzenetére
Baromi egyszerű. Aki napi 30at keres a munkahelyén 8 órában úgy, hogy évekig tanult és komoly szakmája van, az rablásnal látja, ha valaki 5 ezernél többet elkér óránkért a munkáért.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
K Norbi
addikt
válasz Winchester95 #201224 üzenetére
Azon gondolkozom, hogy kicserélem saját magamnak, megspórolva a munkadíjat, abból megvéve a célszerszámokat.
Én így csináltam [link]
[link]
[link]
[link]
[link]És sok minden mással is.
Amit tudok Opelon és a golfon megcsinálok.
Elvannak szállva az árak.
Érteni kell mindenhez.Most vettem vízcsőbilincs fogót [link] volt egy bowdenes.
De kellett még egy.Golf hálás öszvér..
2005 óta nála, most költögetni kellett rá.
De egyébként olcsó minden hozzá.
Ezért van még megÉn utálok költeni autóra...
[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
válasz Winchester95 #201224 üzenetére
Én is sok mindent megtanultam már mióta saját autóm van. Benzines injektort is simán kikaptam, kitisztítottam, injektor talpat cseréltem, szélvédőt ragasztottam stb…, de valahogy még nem érzem magamban az erőt vezérlés+vízpumpa cseréhez. Amúgy nekem is az INA-t ajánlották a legtöbben, de az SKF szettet tudtam sokkal olcsóbban megvenni. Szerintem biztos van olyan jó minőségű ez is, hogy ezt az 5 évet kibírja. Mindig időben cserélek mindent.
Maxi
-
K Norbi
addikt
válasz Winchester95 #201229 üzenetére
Durva, látom te is ezt az utat járod. Nem lehet mit tenni, bár szerintem a fizetés kevés ( már akinek) nem a munkadíj a sok.
Persze muszáj, ha nem akarok idegbeteg lenni a szerelőktől, amilyen munkát végeznek.
"Senki nem csinál meg semmit soha úgy, mint magának az ember!"Csak javarészt a kókány igénytelen szar munkára van igény.
-
K Norbi
addikt
válasz Winchester95 #201242 üzenetére
-
K Norbi
addikt
válasz Winchester95 #201244 üzenetére
Ablaktörlő relé, vagy kar.
AFN legendák között is legendás[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #201350 üzenetére
Meg van, 377 relé.
Szét is szedtem, ránézésre semmi baja....
Valakinek ötlet? -
macilaci78
nagyúr
válasz Winchester95 #201350 üzenetére
Nem feltétlenül. Mit cseréltél pontosan és milyen a kapcsolód?
Tavaly cseréltem szintén B5 Passaton motorral együtt. Van 4 és 5 pines aszerint, hogy automata ablaktörlő van, vagy hagyományos, a bajuszkapcsoló tetején állító tárcsával az 1-es fokozaton.
A csatlakozó ugyanakkora a pinek számától függetlenül, hiba esetén jellemző tünet, hogy nem áll le a törlés.Nekem 4 pines csati van és hagyományos bajuszkapcsoló.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #201350 üzenetére
[link] balról harmadik alul (wiper)
Ha nincs eszköz tesztelni, bontó/bolt, csere[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #201356 üzenetére
Akkor bocsánat, csak netről puskáztam.
-
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #201365 üzenetére
Annyit hozzátennék ha otthagyom a kocsit egy fél órára, visszamegyek akkor nem indul el az ablaktörlő.
Viszont ha rányomom az ablakmosó folyadékot akkor nem áll le.
Mint ha folyamatosan azt érzékelné hogy nyomom a folyadékot...
Biztos van ennek is biztosítéka de hogy hol... -
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #201367 üzenetére
Átvezetőben kábel törés, zárlat?
-
Gyula84
veterán
válasz Winchester95 #201367 üzenetére
hátul a motornál nincs gond? tesomé össze vissza jár
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Winchester95 #201392 üzenetére
Nálam ugyanez.
-
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #201674 üzenetére
Akkor senki nem járt még így?
Azóta is hibátlan az autó.... -
N.otorious
senior tag
válasz Winchester95 #201674 üzenetére
A motortérbe azért benéztél?
tudatlanság, ellenőrzés hiánya, figyelmetlenség ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇
-
K Norbi
addikt
válasz Winchester95 #202712 üzenetére
Szétszakadva még nincs.
De már cserés, jó repedezett.
Olyan mint nálam.Vettem fasza Brasil Lemfördert.
2 évet tutira kibír
Csak még kell prés készletMa megjött másik célszerszám. 11 ezer, nem volt drága.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #202712 üzenetére
Hasonló volt nekünk is, most volt szerelve, szinten állítás előtti felkészítés keretében. Stab szilent szerintem mindegy, álló helyben és sík felületen nem nagyon dolgozik mikor állítják… 🤔
Ha van préselni eszköz, én nem dobnék el egy jó (nem rohadt/görbe) lengőkart - esetleg lehetne egyben upgrade is TT/Cupra teli szilentre.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Winchester95 #202718 üzenetére
Nem egyszerűbb egy komplett lengőkar talpassal együtt?
Nagyon nem.
Amik érnek valamit, Trw, Lemförder, Meyle egy vagyon.
Pár év a komplett lengőkarba ugyanúgy szétmegy a szilent.
Ami Lemförderből csak szilent 2400Ft komplett lengőkajra 21 ezerNekem kb 8000Ft-ba jött ki Bárdiban kedvezménnyel.
Hát figyelj, ezt lökd el olyan messzire amennyire tudod.Lengőkarból jót veszünk, fútműnek ez a lelke.
[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
válasz Winchester95 #202857 üzenetére
Ha tuningba kezdesz ott sosem lesz vége, mert mindig lehetne mit reszelni. Dayco szíj jó.
Seat csoportba van mindig rommá tuningolt gép. Kimásoljam miket kellene beszerezned még? -
F_Zolee
veterán
válasz Winchester95 #202865 üzenetére
Attól független lehet ott kéne megkérdezni ha már sokan reszelik a gépet.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #203167 üzenetére
Wahler
-
K Norbi
addikt
válasz Winchester95 #203167 üzenetére
A jobbos Wahler
Csőtermosztátból 1K0 121 113 A Ez a csőbe van benne.
Mahle lett, ez gyári azonos.
Havernak került a CAHA ba[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
válasz Winchester95 #203506 üzenetére
Igen. És?
-
F_Zolee
veterán
válasz Winchester95 #203509 üzenetére
Infó szerint ami rajta van jónak kéne lenni. Szemből kép ahol a furatok vannak?
-
F_Zolee
veterán
válasz Winchester95 #203511 üzenetére
Hát így már a leányzó fekvése. 4x100 ebből sosem lesz. Nincs rajta valami típus szám? Lehet 112es ez. 100ashoz túl újnak néz ki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Proxmox VE
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Mobil flották
- Gray Zone Warfare
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Posta, csomagküldés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen