- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- A hírnévkezelési cég megígérte: eltünteti a rossz értékeléseket
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- eBay
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Synology NAS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bibi55 #152537 üzenetére
Pontosan, arra kell vigyázni, hogy két féle bowdennel szerelték ezeket, egyik magát állítja, a másikat állítani kell. Azt a fajtát, melyik magát állítja, be kell biztosítani, hogy ki lehessen akasztani. Küldj egy fotót a motortérből a teljes kuplung bowdenről, akkor megírom melyik van benne.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152642 üzenetére
Két dolog miatt állhatott le. Egyik rosszabb, mint a másik.
Vontasd haza a verdát, vedd le az intercooler alsó csövét, ehhez a jobb elős kereket kell levenni és a kerékjárat belső műanyag borítását. Tegyél alá egy edényt és majd fotózd le, mennyi olaj jött le. Ha ott sok olaj van, azt felkapja a motor és az olajat kezdi égetni a gázolaj helyett. Ilyenkor pörög, mint az őrült.
A G80 maga a 3. Injektor azzal a kábellal. CSak azon van tű emelés érzékelő, de anélkül nem jár a motor. Ez tönkremehetett menet közben is, meg tönkremehetett attól is, hogy kontrolálatlanul pörgött a motor.
Amint kizártuk a runout dolgot, hgy felkapta az olajat, akkor lehet kezdeni vadászni egy 3. injektort, de vigyázat, csak ASV-ből jó.
Az érzékelő hibája miatt állt le, kérdés, hogy mi okozta az érzékelő hibát. Általában túl sok olaj jut a 3. hengerbe és egyszerűen beszorítja a tűt az injektorban, rosszabb esetben ki is lönvi az injektort eltörve a tartó villát.
Ha csak úgy elromlik ez az érzékelő, egyszerűen leáll, nem pörög a hátán. Ezért a gyanú.
Ha felkapta az olajat, akkor kompresszió mérés. Gyenge értékeknél fej le, mert hajlott a hajtókar vagy elrepedt a dugattyú.
Másik teória, hogy megszorult a tű a 3. injektorban és ömlött bele a gázolaj, ami miatt bedobta a hibát és átégette a 3. dugattyút. Ha kicseréled a 3. injektort, ki fog derülni, mert beindul bár 3 hengerrel, de olyan hangja lesz, amit nem akartál hallani a saját motorteredből.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152657 üzenetére
Komoly hiba volt ignorálni a vészmódokat és megpróbálni padlógázzal megjavítani.
17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-10 - Positive Deviation - IntermittentEz azt jelenti, hogy túltölt, nem kicsit, hanem kurvásul. 1 bar helyett tud akár 1,7-et is. És az semminek nem tesz jót.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152659 üzenetére
Amikor túltölt a turbó, a tengelyét feszíti a nyomás oldal irányba. Ezért is van a vészmód úgy megírva, hogy maximum 4 másodpercig tolerál 0,2 bar eltérést az elvárttól. Ha sokat van hajtva túlnyomáson, szétkopik a csapágyház a turbón és elkezdi a szívó vagy a kipifogó oldalon ereszteni az olajat. A kipufogó oldali szivárgás nem veszélyes a motorra, de a szívó oldali nagyon veszélyes, mert onnan egyenesen a cooleren keresztül az égéstérbe fogja nyomni az olajat.
Amikor beszorul a turbóban a reguláció, mindig túlynomáson közlekedik az autó, ezért erőtlenebb a kelleténél, lustább, van turbólyuk, de ezt egy laikus nem veszi észre, és vészmódot csak forszírozott menetben fog dobni, mert akkor teljesül a 4 msodperces +0,2 baros szabály.
Amikor tiszta a turbó, könnyen mozognak a regulációs lapátok, alulról szépen húz, nekem az új turbóval 1000 fordulattól húzott az ASV, és nem volt chip. A gyári program tudja, csak jó turbó kell hozzá.
Megvételkor szóltunk, hog ki kell pucolni a turbót, de gondolom ezt valahogy benézted. Pucolás után bár kevesebbet tölt a turbó de az ideális keverék miatt az autó mégis erősebb, pörgősebb, élinkebb.... bárki tud igazolni, aki itt megfogadta a tanácsomat és turbót pucoltatott... Hirtelen Lacess és zsolt1990 ugrott be, ők is alá tudják támasztani, hogy a pontos reguláció az erős motor és jó gázreakció alapja.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Nem midegyiket lehet pucolni és nem is mindegyiket kell. 1,5DCI van vagy 6 fajta... szóval ez így kevés. Évjárat motorkód, teljesítmény, és akkor kapsz választ.
Peti198506 Nyugi, csak egy turbó kell és egy 3-as injektor, bár én készletben cserélném mind a 4-et.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152675 üzenetére
Injektorhoz kell egy 17-es villás a csőre, egy 13-as crova a tartó villához, meg egy vilás az injektorra, nem emlékszem a számára, amivel kimozgatod magát az injektort.
Turbót csak akkor vedd le, ha tudod, hogy mit csinálsz. Szívósorhoz 6-os imbusz, EGR csövet kell levenni, az is 6-os imbus. 12-es kulcs megy a turbót a fejhez rögzítő réz anyákhoz, oda hosszú crova kell, meg egy spéci kulcs, levenni a felső olajozó csövet a turbóról. Azt gyártanod kell egy 17-es villásból, mert ellen kell tartani alul az összekötőt, hogy felül a hollenderrel ne csavard el az olajozó csövet. Alul a hollender a kéd fölött 22-es talán, ott is meg kell fogni az összekötőt a hollender alatt.
Ezen kívül nem kell hozzá spéci szerszám. A kipufogónál szokott beleszakadni a csavar a turbóba, ha volt már lent és nem rézanyával rakták vissza, meg az EGR csövénél a két tőcsavar is bele szokott törni.
Biztos, hogy magad akarod szerelni? Ettől csak több kérdést fog felvetni a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152675 üzenetére
Ide kell kulcsot gyártani, ezt szokták elb... az amatőrök.
Ha azt nem fogod meg alul, felül elkezded csavarni az anyát és elkezd az egész kicsavarodni a turbóból, de a csövet fogja a kónusz és eltekeri a nyakát.
Nem tudom mennyire vagy tapasztalt szerelő, de ha nem találod fel magad kemény helyzetekben, inkább ne szedd ki a turbót.
De majd légteleníteni lesz érdekes.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152682 üzenetére
Felfőtt, de az a kérdés, hogy miért.
Két oka lehet, a harmadikra inkább ne is gondoljunk.
1. vízpumpa kereke megállt.
2. beszorult a termostat3. hengerfej tömítést átfújta a turbó, amit említettem, hogy nem egészséges a túlynomással padlózni egymás után sokszor.
4. valahol tömítetlenség van, szar a sapka, vagy valamelyik csőnél ereszt még, olyankor felfő, mielőtt jelezne, mert csak nyomás alatt nem kezd bugyogni 100 fokon. Ha nem tartja a nyomást a hűtőkör, akkor felfő.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152685 üzenetére
Simán, hívd fel, ha működő motorból van, alkatrésznek tökéletes lesz.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Lacess #152688 üzenetére
A fedél tömítés is tud ilyet, meg az összekötő résolajcsövek az injektorokon, vagy a 3-as injketoron az elosztónál a réz roppantó gyűrű.
Peti198506 Húzd le a 3-as injektorról a csatlakozót és az injektorhoz tartozó csatlakozóban mérd meg az ellenállást a két érintkező között 80...120 Ω között kell lennie.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Lacess #152693 üzenetére
Átlátszó csövet veszel az obiban, meg valami szivattyút, Pl amivel az olajat szokták kiszívni. Lekötöd a tankról jövő csövet a szűrőtől és szívod a naftát. Ha ott nem jön levegő, csak a visszatérő ágból jöhet az injektoroktól, adagolóból.
[link] Szűrő után és szűrő előtt is jött neki a bubi, ki is cserélte a tankban a szívókosarat. Ezt kell neked is megnézned, ezzel ki lehet zárni, hogy honnan jön a levegő.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz molnarpeter #152696 üzenetére
Rossz indulás, extrém esetben csökkent teljesítmény.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152755 üzenetére
Mi a probléma, nem csúszik le? Nem menetes, forognia kell. A villa csak lenyomja. A hüvely legyen tiszta, alul is, tűzkarika is legyen tiszta, iránba állítod, ledugod és a villával lehúzod. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152759 üzenetére
Mindegyik ASV csatlakozója egyforma. Amit kaptál, az nem ASV, írtam, hogy kizárólag ASV jó.
Kivéve ha nálad már valaki matatott benne és átrakta a csatlakozót.
Fotózd le nekem a két csatlakozót, és azt a véget is, ami nálad a kocsiban van.
BOS038130202B -ezt a számot keresd az injektoron.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152762 üzenetére
Ez a gyári ASV, a félgömbölyű csatlakozó. Ott van a csavar, hogy 4/2002 ig más csatlakozóval volt.
Menj be egy bontóba és egy bontásra váró autóból vágd ki azt a csatlakozót.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152766 üzenetére
Ha össze tudod kötni, hogy ne zárlatoljon, menni fog. Azzal számolj, hogy indítózásnál elég komolyan rázkódik a motor. Csak két lehetőséged van, amelyik lehetőségnél engedi törölni a hibát és nem írja azonnal vissza, az lesz a nyerő, utána be is fog indulni. Amíg ez a hiba be van írva a motorvezérlőbe, addig nem indul be. Kis krokodil csipesz a két kiállóra, másik végét leblankolni, forrasztó pákával megkeményíteni és bedugni a másik csatlakozóba. a csipeszek végét szigszalaggal betekerni. Ha beindult, lehet törni a fejed, hogy mi legyen, eladod ezt a készlet porlasztót, vagy átforrasztod a másik fajta csatira. Nekem van itthon egy szögletes valahol, csak meg kell keresnem. De postával minimum 3 nap, ünnepek előtt már nem kapnád meg.
Legutóbb, mikor bontóban jártam, egy golf motorteréből kivágtam az összes csatit, lemérték, és vas árban elhoztam.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152773 üzenetére
Nekem már nincs meg az ASV. 100% ha az a hiba ott van a hibatárolóban, nem indul be.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152787 üzenetére
Na figyelj, össze van kötve az a kábel, vagy nincs? Veszel egy multimétert és kiméred gyujtáson, hogy melyik a + az autóban lévő csatlakozóban, a másikon meg meg van jelölve.
Arról volt szó, hogy kitörölted a hibát és rögtön visszaírta, most meg azt állítod, hogy kitörölted, és eltűnt.
Első körben össze kell kötni a kábelt. Most hogy ki van húzva biztosan nem tudod törölni a hibát. Hibatároló legyen üres, ha eddig eljutsz:
Van benne üzemagnyag? Az átlátszó csőben van nafta? Engedd meg az összes injektoron a csövet és inítózz, ha nem spriccel az üzemanyag a csövekből, akkor nem is fog beindulni soha. Ha spriccel, jó jel. Meghúzod az összes csövet és indítózol ismét, ekkor be fog indulni köhögve, prüszkölve, de el fog indulni, kinyomja a levegőt a rendszerből.
Ha már az injektorokig sem jut el a nafta, régen rossz.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152787 üzenetére
Lehet az is, csak kontakt hiba volt a csatlakozónál, és mikor széthúztad és visszadugtad, megjavult. Nem valószínű, de vegyük számításba. Ha nem tudsz mit kezdeni a másik csatlakozóval, rakd vissza a saját injektorodat, dugd össze, töröld a hibát, és légtelenítsd le a csöveket az injektorok előtt, ahogy írtam.
Mindet megengeded, 10mp indítózás, mindet meghúzod és mennie kell. Ha ott nem fog jönni a nafta, akkor nagy bajok vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152810 üzenetére
A vezérszíjat kell megnézni, hogy jelen van-e. Ha ugrott, nem fog beindulni. Indítózásnál normális hangja van, vagy mintha kompresszió nélkül forogna? Az egr-en a levegő csappantyú nyitva?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152816 üzenetére
Kívül van a kar a fojtószelepé.
Itt látod, hogy van teljesen nyitva, az az ütköző ül a szelep oldalán.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152821 üzenetére
Meg kell nézni, hogy áll nálad. Dobj egy fotót.
így kell állnia, hogy elinduljon. Ez az alap állapot, amikor nyitva van, ha benyomod, leáll, mert nem kap levegőt.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152824 üzenetére
A főtengely szíjtárcsát jelre teszed, a fedelen mögötte van jel, vagy a dugót kiveszed a váltóból és a lendkereket teszed jelre, leveszed a szelepfedelet és az első henger két bütyke felfelé kell, hogy álljon, akkor a vezérműtengely végén a bevágás pontosan párhuzamos kell, hogy legyen a hengerfejjel. Ezzel tudod csak ellenőrizni a hipotézist.
Itt az összes jelet megtalálod.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152837 üzenetére
Szarul volt akkor cserélve, a vezérműtengely fogaskereke kónuszon van, nem fix a szíj meghúzásakor, és nem is szabad fixen hagyni, mikor feszítik meg a szíjat, mert elfordítja a vezérműtengelyt valamelyik oldalra.
TDI-nél nincs filccel jelölgetés, jelek és célszerszámok vannak PONT!
A vezérműtengely egyik végére megy a vonalzó, a másik végén le kell ütni a kónuszról a fogaskereket, főtengelyt jelre, üzemanyag szivattyúba 6-os fúró, ha nincs meg a tüske.
Szíj le, görgők + pumpa csere, szíj fel és most jön a lényeg. Az adagolón a szíjtárcsa 3 csavarját megengedni lazára, a vezérműtengely kerekét kézzel felrakni és megforgatni... könnyen kell forognia, főtengely jelen, pupában ott a szerszám, vezérműtengelyt fogja a vonalzó. Szíjat felrakod, megfeszíted, ilyenkor mozdul a kónuszon a kerék, a 3 csavaron a pumpánál is, a főtengelyen nem mozdul semmi. Mikor meg van feszítve minden, kulccsal a főtengelyt forgás iránnyal ellentétesen elmozdítod, majd vissza a jelre. Ezzel nem csak minden jelen lesz, de forgás irányba meg lesz feszülve a szíj a főtengelyen, ekkor lesz hajszálra pontos a vezérlés. Most meg kell húzni a vezérműtengely szíjtárcsájának csavarját, az adagoló 3 csavarját, kiszedni a szerszámokat, átforgatni 2x a főtengelyt és mindennek a helyére kell csusszania, mintha ez lenne a világ rendje.
A filcezés koca mumka 3-5 fok eltérés mindig lesz benne, ha nem a fent említett módszerrel csinálod, mert feszítésnél mozdul minden, ha a két felső szíjtárcsa nem mozdulhat szabadon.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152844 üzenetére
Ha most nem zörög, kopog, mikor indítózol, akkor nagy baja nincs. Már ne próbáld többször indítani, mindent jelre kell tenni.
Ha nem lennél nagyon messze, magam raknám helyre, legalább látnád, 1x hogyan kell rendesen megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152844 üzenetére
Ez a mennyire sérült jó kérdés, mert láttam olyat, hogy a srác 180 fokkal elfordítva rakta be a vezérműtengelyt, két nap indítózott, majd mikor minden kísérlet csődöt mondott, feljívott, hogy nézzem meg. Lekaptam a vezérműfedelet és minden jelen az első henger két bütyke lefelé volt, azaz a két szelep részlegesen nyitva, a dugatyú meg teljesen fent.
Kivettem a tengelyt, megfordítottam, jelre pakoltam és azóta is megy. Szóval lehet hogy túlélte, lehet hogy nem. Amíg nincs jelre rakva nem is derülhet ki, mert kompresziót is csak akkor lehet mérni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152850 üzenetére
Az egy dolog hogy nem volt pontos, de miért ugtott át? Csak akkor tud megugrani, ha nem elég feszes a szíj.
Bitpork(152848): és a többi?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152859 üzenetére
Fotózd le nekem a vezérlést levett felső burkolattal, ne sajnáld a képeket. Minden görgőt, amit látni és csinálj egy videót is amin megnyomkodod a szíjat és melpróbálod oldal irányba elfordítani.
Töltsd fel valahová, a linket küldhetet privátban is.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #152873 üzenetére
Ha beáll a pumpa, azonnal ugrik a szíj, vagy szakad, nem érkezik felfőni. Ha meg a pumpa belső része áll meg, de a tengely forog, felfő, de nem ugrik. Ha meglesznek a képek meg a videó, amit kértem, majd többet fogunk tudni.
Adp: csak a rozsda miatt nem kell cserélni. Leveszed a dobot, megfordítod és megnézed, ahol a betét súrolja, mennyire kopott a pereméhez képest. Max 2mm a tolerancia.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Van itt egy oszlopos tag, aki sunyi módon lóg 80HD képpel. Estig kap ultimátumot, utána kemény kamatokat fogok felszámolni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Wuthering Waves
- BestBuy topik
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Diablo IV
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sh4d0w: Windows Recall
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Redmi Note 13 5G - fogyókúra után
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen